PDA

View Full Version : alternate/speed picken?



Jax
2 augustus 2005, 09:49
Hee,

Even een vraagje: Als jullie een snel loopje spelen, bijvoorbeeld een stukje toonladder, spelen jullie alles dan alternate picking of speed picking? Dus of:

....v..^..v..^..v...^..v...^....
E-------------------------------
B-------------------------------
G-------------------------------
D----------------------2--3----
A------------1--3--5-----------
E--1--3--5---------------------


of



...v..^...v...v..^..v...v..^......
E--------------------------------
B--------------------------------
G--------------------------------
D----------------------2--3-----
A------------1--3--5------------
E--1--3--5----------------------

taylor
2 augustus 2005, 10:23
alle 2 of 3 want ik gebruik meer legato.

als ik een snel stuk moet picken gebruik ik zowel alternate als speed picking ,door elkaar heen soms....

zelf denk ik dat je al die technieken goed moet beheersen als je er maar 1 kan daar wordt je spel zo monotoon van,dus ik zou zeggen probeer gewoon alle technieken

Jax
2 augustus 2005, 10:26
alle 2 of 3 want ik gebruik meer legato.

als ik een snel stuk moet picken gebruik ik zowel alternate als speed picking ,door elkaar heen soms....

zelf denk ik dat je al die technieken goed moet beheersen als je er maar 1 kan daar wordt je spel zo monotoon van,dus ik zou zeggen probeer gewoon alle technieken

Ok, dat wilde ik weten! Bedankt!

VHsologitarist
10 augustus 2005, 05:05
misschien een stomme vraag:

wat is het verschil tussen alternate picking en speed picking??

groetjes
Ferry

Jax
10 augustus 2005, 07:11
Kijk de plaatjes maar in mijn eerste post. Alternate picking is down up down up, speed picking is alternate picking, behalve dat de eerste noot van elke snaar in dezelfde richting van de laatste noot van de vorige snaar wordt aangeslagen. Je krijgt zo een soort kleine sweep-achtige stukjes.

sambora
10 augustus 2005, 09:52
Ah, dus het is eigenlijk hetzelfde als economy picking. Mij kwam de term speed picking eigenlijk ook niet bekend voor...

deedee
10 augustus 2005, 11:35
combineren. In dit geval kan je het met speed picking af, dan doe ik speed picking. Het is maar net hoe je uitkomt en of het mogelijk is om speedpicking te doen, maar als het mogelijk is doe ik speed picking

taylor
10 augustus 2005, 15:02
zelf noem ik die techniek ook economy picking of doordruk techniek ik gebruikte de naam speed-picking omdat de topic starter er mee begon maar eerlijk gezegt wist ik niet dat het ook zo heet.

speed picking zou ook alternate kunnen zijn beetje vreemde naam ervoor, maar goed...........

VHsologitarist
10 augustus 2005, 15:41
Ik ben van mening dat je het effect niet hoort.
Ik gebruik beide technieken omdat de een soms lekkerder ligt in een solo.
Maar de aanslag blijft een aanslag, deze is dus niet hoorbaar.
Qua timing is ook de bedoeling dat de noot die later komt altijd in de maat valt.

8-)