PDA

View Full Version : waarom een gt-6???



domie
3 september 2002, 13:21
Ik ben misschien van plan een multi dinges te kopen, zo'n ding waar allerlei soorten geluid uit komen.
Nu zegt iedereen tegen mij dat ik een gt-6 moet kopen. Wie kan mij overtuigen waarom dan? Of heeft iemand nog andere suggesties!

FNaRK
3 september 2002, 13:26
check het forum ?
Staan geloof ik tientallen GT6 topics op

domie
3 september 2002, 13:29
heb wel al gezocht, maar nog niet echt veel gevonden

FragDaddy
3 september 2002, 22:02
de GT-6 is gewoon ongetwijfeld de meest veelzijdige en heeft de beste effecten.

of je dat nodig hebt, moet je zelf uitmaken.

verder is er weinig over te zeggen. een nadeeltje is wel dat je de oneindige instellingen/opties, de bomen door het bos niet meer ziet.

Mitch
3 september 2002, 22:11
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit nog steeds zoiets als:
Knul van 18 haalt zijn rijbewijs, gaat naar een dealer en vraagt of -ie een leuk autootje te koop heeft, waarop de dealer zegt nog een leuke Mercedes 500 SEL te hebben staan.

Waarom nou meteen met het duurste/beste willen beginnen ?

hoofd
3 september 2002, 22:50
en? Als die knul van 18 nou 't geld heeft, maakt 't toch niet zo heel veel uit? Dan kan die knul er tenminste een hele tijd op voorruit, en zal ongetwijfeld moeiteloos door de apk-keuringen van de komende jaren komen...
I just love metaphores :grin:

Dirk_Hendrik
3 september 2002, 23:11
Op 2002-09-03 22:11, schreef Seymour Paul:
Waarom nou meteen met het duurste/beste willen beginnen ?


ten eerste omdat een GT-6 niet met een mercedes vergelijkbaar is. Koop dan een Eventide.
Ten tweede omdat als hij zijn effectenbak weer wil verkopen deze tenminste nog een beetje waarde blijkt te hebben. Kun je van b.v. een Zoom 505 niet echt zeggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-09-03 23:12 ]</font>

Raffel
4 september 2002, 08:36
ik vind een GT-6 ook meer een golf GTI

Een TC Electronic G-Force is vergelijkbaar met een Mercedes SLK 32 AMG :smile:

Mitch
4 september 2002, 10:15
Oké, laat ik het iets nuanceren. De GT-6 wordt algemeen gezien als de beste multi-effects floorboard. 19" spul laten we buiten beschouwing, daar ging dit topic niet over.
De GT-6 is samen met de Digi's Genetix serie e.d. wel meteen de duurdere in hun soort. Wat ik bedoel: waarom zou je meteen met een topper in het segment beginnen, als je nog niet eens weet of een multi-effect wel 'jouw ding' gaat worden.
Over waardevastheid: wacht even tot Boss met de GT-7 komt en daar gaat je waardevastheid...
En natuurlijk, als hij het geld er voor heeft... alles is mogelijk, maar ik vraag me juist af waarom het dan ook meteen maar moet !

Weer even on-topic: kijk anders eens rond voor een 2e hands GT-3: bijna net zo goed, stukken goedkoper en mocht Boss nog met een GT-7 komen verlies je relatief minder dan wanneer je net een nieuwe GT-6 hebt gekocht:D

collin hoeve
4 september 2002, 14:00
ligt het aan mij of ben ik de enige op de wereld die distortions van boss en zoom enzow allemaal zwaar lelijk vind?
ik snap niet dat mensen een gt-uberhaubt kopen... distortion klinkt als een kammetje en de effecten klinken nep.... ik speel zelf line6 en daar heb ik er toch echt minder last van.. klinkt veel 'echter' allemaal... ik zou een pod of een j-station kopen als je een goed effect wilt, en al helemaal geen behringer troep ;P
succes met kiezen =]
lators

domie
4 september 2002, 16:18
Hey, in plaats van mij een beetje te zitten afkraken, kan je anders missschien wat alternatieven noemen!!!!
EN ja, ik heb de GT-6, een paar keer geprobeerd, heb ook de zooom 9000 geprobeerd, en denk niet gelijk dat ik 18jarige gast met een rijbewijs ben, die kan ik trouwens pas over drie jaar halen, jaja, ik been een van de jongste hier, heb ik wel gemerkt. Maar toch zit ik wel al 7 jaar in het vak.!

... ZO!

domie
4 september 2002, 16:24
mischien was vorig bericht een beetje onduidelijk..... nou ja. maak nie uit.

Paar dingen+

/ ik heb nooit gezegd dat ik de gt/6 zou kopen, alleen dat ik er geintereseerd in ben en jullie meningen zou willen horen.
/ jullie hebben het ook over andere apparaten, ik zou graag is de prijs van die dingen dan ook willen weten.
/STEL; MISSCHIEN, als ik een gt* zou kopen, wat zouden jullie dan voorstellen, een gt/3 voor 290 euro (tweedehands), of een gt/6, 550 euro (nieuw)

Graag reacties!

gershwin5150
4 september 2002, 16:25
Uit de GT-6 zijn erg lekkere geluiden te halen, maar je moet er wel effe voor klooien. Alle presets uit de fabriek klinken vrij bagger, maar als je er zelf wat tij din steekt kan je er erg leuke geluiden uithalen, natuurlijk niet de beste geluiden op de markt, maarja wat kost een GT-6 nou ook helemaal......

domie
4 september 2002, 17:49
Ja, die vage presets, dat vat ik ook niet helemaal. Wat is dat nou precies?
Ik hoor ook wel is dat je via pc dingen op de gt-6 kan zetten. Wat dan?
En wat zijn presets ofzo

collin hoeve
5 september 2002, 07:58
presets zijn de standaart geluiden die het bedrijf er van te voren in heeft geprogrammeert... pre (voor) set (instelling) dus een voorinstelling ;P
maar ik kan er dus niet achter komen waarom iedereen die een effect maakt er klote presets in zet... ik hoor het overal over "ja het is wel een relaxed ding maar je moet eerst zelf alles instellen" ;P
ik zou wel voor de gt-3 gaan als ik jou was... more value for money
ps. ik ben nu ook net 19 hoor ;P
maar zit nu dan bijna 10 jaar in het vak =]
lators

Raffel
5 september 2002, 11:07
mja, maar jij vind de pod dus goed vergeleken bij de GT-6?

mja BLUH!

starter
5 september 2002, 17:48
Wat een heerlijke wellus-nietus discussie is dit toch weer.

Overigens... Ik ben 38 en zit al 43 jaar in het vak. Daalde met gitaar en prototype van de GT min3 af in de baarmoeder... Daarom zijn mijn presets zijn ook niet helemaal goed...

ZUCCCCHHHHT .....



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starter op 2002-09-05 17:52 ]</font>

hoofd
5 september 2002, 18:13
Op 2002-09-05 17:48, schreef starter:
Ik ben 38 en zit al 43 jaar in het vak.


Ligt het aan mij, of klopt er iets niet?

Guitarik
5 september 2002, 19:34
Ik heb een gt-6 gekocht en ben er erg blij mee. Het kost wel wat (nieuw zeker), maar je hebt voor de komende jaren wel een effectenbak waar je mee vooruit kunt.

domie
5 september 2002, 21:11
Daar heb ik wat aan! (guitarik)
doe jij er ook nog dingen mee via de pc of niet? en vind je hem makkelijk te bedienen?
en voor hoeveel kocht jij hem (waar)

Ic3gl0vE
5 september 2002, 21:52
Op 2002-09-04 14:00, schreef collin hoeve:
ligt het aan mij of ben ik de enige op de wereld die distortions van boss en zoom enzow allemaal zwaar lelijk vind?
ik snap niet dat mensen een gt-uberhaubt kopen... distortion klinkt als een kammetje en de effecten klinken nep.... ik speel zelf line6 en daar heb ik er toch echt minder last van.. klinkt veel 'echter' allemaal... ik zou een pod of een j-station kopen als je een goed effect wilt, en al helemaal geen behringer troep ;P
succes met kiezen =]
lators


ik heb dus een gt3 en die klinkt veeeeeel beter dan een pod... my 2˘ of opinion

en ehm ik heb mijn Gt3 een paar maanden geleden voor €255 gekocht, dus 290 is te duur!

maar ik zou wel de gt3 kopen omdat de gt6 toch niet zo heel veel verschilt met de gt3, in ieder geval niet genoeg om het dubbele te kosten :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-09-05 21:53 ]</font>

Mitch
5 september 2002, 22:35
Zeg domie, neem me niet kwalijk hoor, ik bedoelde het niet persoonlijk. Zie mijn reactie meer als verbazing over het feit dat hier door in mijn ogen jonge mensen vaak makkelijk over dure spullen wordt gedaan...

Maar mijn advies: als het je eerste multi-effect wordt, steek er dan niet te veel geld in, want pas na langere tijd spelen in de oefenruimte of na optreden kom je er achter of het ook echt jouw 'ding' is. Kastje uitproberen in een winkel zegt lang niet alles. Opa spreekt uit ervaring....

En zoals hier al vaker geventileerd: GT3 is echt niet half zo goed als een GT6 :wink:

Guitarik
5 september 2002, 23:13
Op 2002-09-05 21:11, schreef domie:
Daar heb ik wat aan! (guitarik)
doe jij er ook nog dingen mee via de pc of niet? en vind je hem makkelijk te bedienen?
en voor hoeveel kocht jij hem (waar)


Ik heb em gekocht in een muziekzaak in Druten (Gelderland). Hij kostte 450 euro. Het is een tweedehands maar zo goed als nieuw (heb ik dus mazzel mee, want nieuw kost ie ca. 550 euro). Ik heb echter nog niet alles eruit gehaald wat er in zit, want ik heb em pas een paar dagen. De effecten klinken in ieder geval zeer mooi en ik vind de presets ook goed klinken. (dat is denk ik meer een kwestie van smaak). Als je ze niet goed vind kun je ze gemakkelijk wijzigen met draaiknoppen. Er werd ook al in de discussie gezegd dat je door de vele instelmogelijkhden door de bomen het bos niet meer ziet, maar dat vind ik overdreven. Na een dag pielen had ik het al aardig door. Het is inderdaad veel geld en ik twijfelde ook wel ff bij de aanschaf. Ik denk echter dat ik spijt had gekregen als ik em niet had gekocht en em dan een tijdje later alsnog had gekocht. Als je het geld ervoor hebt, zou ik het gewoon doen! Het is wel aan te raden een beetje een goeie versterker erbij te hebben. Ik heb zo'n kleintje van 15W en die vervormd het geluid nogal. Als ik een koptelefoon op de gt-6 aansluit klinkt het prachtig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik zou em gewoon een keer bij de gitaarwinkel gaan uitproberen.

domie
6 september 2002, 15:01
bedankt voor de info!

ps. Ik heb de gt-6 al is uitgeprobeerd in de winkel, en bij iemand thuis (vriend)

stomas
6 september 2002, 21:16
Ik heb ff een vraagje voor de gt3-bezitters hier. Ik had ergens gelezen dat je de voorversterker van de gt3 niet uit kunt zetten, waardoor hij niet mooi zou klinken als je de output van de gt3 in de gitaar-input van je gitaarversterker steekt. Hij zou namelijk vooral geschikt zijn via de effectsloop return, omdat je dan niet twee voorverstekers achter elkaar schakelt. Is dit zo, of kun je de voorversterker van de gt3 gewoon uitzetten??

sjoerd

Ic3gl0vE
8 september 2002, 15:05
je zet gewoon het pre-amp gedeelte uit hoor...
en ik gebruik altijd 2 pre-amps over elkaar, klinkt lekker