PDA

View Full Version : Bo-El MC7, de beste 7 snarige gitaar die er is imo !



mcoenen
1 augustus 2005, 22:45
De Bo-El MC-7 dus!

Even wat voor-info:

Huub heeft mij ongeveer anderhalf jaar geleden gevraagd of ik interesse had om over zijn gitaren te spelen. Ik had daar uiteraard wel oor naar. alleen had Huub nog geen modellen gemaakt met locking floyd rose tremolo en 24 frets. Toen kwamen we op het idee om samen een gitaar te ontwikkelen.

Ik wilde graag een 7 snarige gitaar laten bouwen, een met 24 frets, floyd rose systeem, fase switch, aan-uit knop, mooie tree of life, en een mooie naturel look met mooie houtnerf.

Ik heb dit met Huub besproken en ik kreeg begin dit jaar het eerste prototype in handen. Hier heb ik nog wat verbeteringen aan doorgevoerd richting Huub en nu is ie dan eindelijk af.

Ik heb vandaag in Zutphen de productie versie van de MC-7 (jawel, naar mij vernoemd ) opgehaald en ik kan jullie vertellen dat dit de beste en de gaafste 7 snarige gitaar is die ik ooit in mijn handen gehad heb !

De speelbaarheid, het uiterlijk, de stabiliteit, de toon, het geluid, echt een waanzinnig instrument !

Hier een foto die ik vandaag genomen heb van de gitaar (helaas met flits dus niet zo'n super kwaliteit foto maar je krijgt een idee):

http://www.marcelcoenen.com/img/mc7_01.jpg

Voor mensen die interesse hebben in deze gitaar, hij is te bewonderen bij Huub in de winkel, geopend van woensdag tot en met vrijdag, in Zutphen, meer info op http://www.huubboel.nl

De prijs van deze gitaar (nieuw) is 999 euro, en voor 14 augustus besteld = koffer twv 150 euro er GRATIS bij !

Ik kan jullie verzekeren: dit is de beste 7 snarige gitaar die er te koop is op de markt kwa prijs/kwaliteit verhouding, probeer m rustig uit en oordeel zelf !

Cubensis
1 augustus 2005, 22:58
man sodemieter toch op, reclame maken doe je maar bij een van je clinics ofzo, in de policy staat duidelijk dat spam verboden is....

Orpheo
1 augustus 2005, 22:59
man sodemieter toch op, reclame maken doe je maar bij een van je clinics ofzo, in de policy staat duidelijk dat spam verboden is....

couldn't agree more.....

sorry :D

Toffe gozer
1 augustus 2005, 23:00
Mmm dit lijkt verdacht veel op een advertentie , maakt mij niet hoor alleen dat is hier niet toegestaan :wink:

Nrrrk
1 augustus 2005, 23:02
Ik vind je Ibanez gitaren er veel mooier uitzien, maar bespeelbaarheid geloof ik meteen dat ie super is.

Cubensis
1 augustus 2005, 23:05
ziet er idd niet uit nee, body ziet eruit als een ikea product

DarknessAwaits
1 augustus 2005, 23:12
Toch zker wel een vet ding, vooral voor €1000,-...

Daniël_san
1 augustus 2005, 23:19
Ik vind de body te klein als je het vergelijkt met de grote van de hals.......

mcoenen
1 augustus 2005, 23:23
Smaken verschillen !

Persoonlijk vind ik dit echt de mooiste gitaar in mijn collectie !

en over dat spam gebeuren: dit is niet bedoeld als advertentie, maar om jullie te laten kennismaken met deze nieuwe gitaar, dit gaat toch over gitaren of niet ???

En wat aardiger mag ook wel, ik scheld jullie toch ook niet uit ??

Marcel

Nrrrk
1 augustus 2005, 23:29
Ben ik wel met je eens, Marcel, mag wat minder lomp die reacties :) :P

MazeMouse
1 augustus 2005, 23:35
Vooral die prijs erbij vermelden doet mij vermoeden doorslaan tot spam.
Verder is het natuurlijk ook wel heel erg ENORM subjectief dat dit "DE" 7-snaar is. Vooral omdat hij naar jou vernoemd is en voor jou gemaakt is doet dat de geloofwaardigheid van de post NIET ten goede. (ondanks dat je zekers wel een goede gitarist bent. Begrijp me daarop niet verkeerd)

Verder vind ik de houtnerf echt walgelijk. Inderdaad zoals eerder opgemerkt lijkt het alsof je gewoon een willekeurige meubel bij de ikea gehaald hebt en die aan stukken geramt hebt om daar de body uit te maken.

Verder ben ik geen fan van tremolo's. (als ze nou nog een beetje in het beeld zouden passen van een gitaar. Maar ik vind ze er meteen zo lomp uitzien)

Al met al vind ik eigenlijk dus alleen de tree of life wel aardig om te zien en daar ga ik geen 999 euro voor uitleggen :)

EDIT: en ja, voor 999 euro mag je zeiken op het uiterlijk. Want voor dat geld kan ik best wel een net zo goede zoniet beter klinkende en spelende 7snaar vinden die er wel gaaf uit ziet :)

vulvasonic
1 augustus 2005, 23:49
Het is zo natuurlijk wel helemaal jouw ding. Dat is toch het grote voordeel van een gitaar laten bouwen.

Ik vind 'm erg mooi, gefeliciteerd ermee!


En wat betreft dat gelul over spam; hoevaak zie je niet iemand die een Les Paul heeft gekocht of iets anders waar ook doodleuk de prijs bij vermeld staat? Ik vind het informatief en leuk om te zien.

Veel plezier ermee! :)

mcoenen
1 augustus 2005, 23:49
Tja, nogmaals, smaken verschillen !

De prijs vermeld ik erbij omdat dat toch gevraagd gaat worden, en er staat niet voor niks bij IMO (in my opinion).

Voor mij is dit de beste 7 snaar, en ja, hij is in samenwerking met mij ontwikkeld. Of dit voor jou geloofwaardig is of niet, er zullen altijd mensen zijn die hem ook willen proberen omdat ik hem toevallig wel te gek vind, heb niet voor niks een te gekke gitaar laten bouwen, die helemaal gemaakt is zoals ik hem wil hebben. Ik weet zeker dat de features voor veel gitaristen die in mijn stijl spelen ook wel aanspreken.

Uiterlijk is altijd een smaak kwestie. De gitaar kan ook in andere kleuren geleverd worden by the way, ik heb voor naturel gekozen omdat ik dat zelf erg mooi vind.

De tremolo gebruik ik erg veel in mijn spel. Ik vind een instrument moet gewoon de features hebben die je gebruikt. Als je geen tremolo gebruikt kun je Huub zeker wel vragen of ie er eentje bouwt voor je zonder tremolo, zal geen probleem zijn !

Maar ik zou zeggen: probeer hem uit voor je meteen al een oordeel velt, je hebt m niet eens gevoeld of gehoord. Is maar een tip ;)

Je kan ook bij een clinic van me mij aanspreken, dan kun je de mijne uitproberen, ook geen probleem (en nee, die is niet anders dan de productie modellen,exact dezelfde gitaar, ik heb zelf ook een gewoon productie model).

Maar ja, nogmaals: uiterlijk is subjectief, iedereen heeft zijn eigen smaak, en daar valt gewoon niet over te twisten !

:)

FrankS
1 augustus 2005, 23:54
Je gaat toch niet op een gitaar spelen als je er niet enthousiast over bent? En alsof hij er 999eur aan verdient als ze verkocht worden.. toch geen spam dit?

Check anders het Bo-El topikje ook es.. nog meer spam :P

Wat n gelul hier, probeer zelf eerst es en oordeel dan. Ik ben het helemaal met Marcel eens, en meerdere mensen met ons (die _geen_ endorser zijn, en ook al endorse je ze, zoiets doe je niet zomaar voor n gratis gitaartje toch.. ), dat dit idd een ongelooflijk goed instrument is, en al helemaal voor die prijs! En jah, lui die alleen maar op de looks af gaan vin'k al helemaal dom bezig ;)

Maarreh, ben ook benieuwd naar deze trem ook!
'k Heb ook over het prototype gespeeld, en deze gitaar was al geweldig!! 'k Zou geen betere 7-snaar weten..

BartL
1 augustus 2005, 23:55
Met een leuk kleurtje lijkt het me wel een mooie plank ja. Maar zo kaal...hmmm. :-?

En spam? Och jah, als Limburger ga ik daar natuurlijk niet over lopen zeiken :razz:

Ibanez RuleZ
2 augustus 2005, 00:29
@cubensis

doe ff normaal zeg. stel dat JIJ een sig gitaar had, zelf had ontworpen en mee had helpen ontwikkelen, hoe zou JIJ het dan vinden als jij dat blij komt melden en dat een mongool als jij daar dan even wat over zegt. ik ben het eens dat het een beetje dubieuzer klinkt omdat marcel niet zo vaak hier post. als hij vaker had gepost zou het netter klinken misschien, maar ik vind het wel leuk dat hij het zo komt melden. hij brengt een leuke gitaar onder de aandacht, een signaturemodel van hemzelf.

en marcel: gefeliciteerd met je signature; mooie gitaar, erg mooi. ik heb even gekeken: carved top, set neck en zelfgewonden elementen... klinkt goed. hoe klinken die elementen?? voor 999 euro denk ik dat er een kwalitatief mooie gitaar ligt, want een goede ibanez 7snaar (universe) zijn allemaal toch duidelijk duurder. die andere 7snaar ibanezplanken van basswood klinken bagger en zijn toch ook al een euro of 800 ofzo.

harrald

deedee
2 augustus 2005, 00:34
uhm, sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vind de body lelijk (te klein voor de nek), de kleur vind ik ook lelijk (ikea opmerking was ik het wel mee eens), de inlays vind ik al helemaal om van te walgen, en de headstock is nou ook niet echt wat je zegt mooi (ik vind alle headstocks met 4-2 of 5-2 lelijk)




En jah, lui die alleen maar op de looks af gaan vin'k al helemaal dom bezig
we kunnen toch alleen maar op de looks afgaan? ik denk niet dat veel mensen de gitaar hier hebben bespeeld. Waarom zou marcel er anders een plaatje bij doen?


Over de spam; ik vind het niet heel raar dat marcel het een goede gitaar vind als hij zelf mee heeft gewerkt aan het ontwerp, ik zou het eerder raar vinden als hij het niet de beste 7-snaar vind die hij kent. Als andere mensen hun nieuwe gear laten zien gaat toch ook niemand zeiken? Of ruik ik hier jaloezie :wink:

mcoenen
2 augustus 2005, 00:37
Thnx mensen :)

Over de specs:

De MC serie is een carved solidbody gitaar met een “Floyd Rose” tremolo systeem. We hebben gekozen voor een twee delig hard essehouten body met een slanke hardrock maple set neck. Natuurlijk de bekende “All acces”neck/body verbinding.

De hals is verlijmd, dus niet geschroefd, hierdoor klinkt de gitaar erg mooi rond en blijft hij gewoon zingen, hele mooie sustain !

Pick ups: twee humbuckers (Bo~El HB- SD /7), 5 standen schakelaar, aan/uit switch, en fase switch. De hals is uitgevoerd in rosewood met een Tree Of Life (TOL) inlay. Jumbo frets.

De pickups zijn geen hoge output elementen, maar juist met een lagere output. Hierdoor hoor je echt het hout van de gitaar terug in de sound en dat maakt de sound extreem vet. Hij heeft in ieder geval meer output en sustain dan al mijn ibanezzen bij elkaar !

FrankS
2 augustus 2005, 00:40
En jah, lui die alleen maar op de looks af gaan vin'k al helemaal dom bezig

we kunnen toch alleen maar op de looks afgaan? ik denk niet dat veel mensen de gitaar hier hebben bespeeld. Waarom zou marcel er anders een plaatje bij doen?Nee maar dr zei er hier 1 dat ie voor alleen de TOL geen 999 neer gaat leggen en de rest vd gitaar afzeikt op uiterlijk (ok, smaak..). Vond het een beetje loze uitspraak ;) (Nu zn "EDIT" er bij staat; vooruit :P ;))
Voor de rest : inderdaad ja, mooi gezegd (wat betreft spam). :)

renier
2 augustus 2005, 09:05
man sodemieter toch op, reclame maken doe je maar bij een van je clinics ofzo, in de policy staat duidelijk dat spam verboden is....

hou effe je gemak ja. punt 1 is het redelijk uniek dat een lid van ons forum een signature model krijgt, dus ik denk dat we dit niet persee als reclame hoeven te zien. punt 2. denk ik dat mister coenen wel het recht verdient heeft eventjes te patsen met een eigen model. die gozer speelt slaapdronken met een arm op zijn rug gebonden beter dan wij 2 bij elkaar.

dus doe ens effe relaxed.

on topic:"ziet er leuk uit, maar over de kleur ben ik ook niet zo lyrisch. ik zou eerder zoiets zien bij deze gitaar:
http://www.synergyguitars.com/Brian-Moore-Guitars/nat%20fl.jpg

maar goed, dan is de prijs van 999 niet te handhaven natuurlijk

almarvk
2 augustus 2005, 09:14
Voor nog geen 1000 euro is het niet veel geld voor wat je krijgt natuurlijk!

hoe zat het trouwens met die 6-snarige versie? Of komt die niet meer?

Dweezman
2 augustus 2005, 09:24
hmm. 6 snaren zijn voor mij genoeg :wink: , ben niet zo van de 7-snaar. Maar deze vind ik juist wél mooi, omdat ie niet zo groot lijkt. (En omdat ik chauvinistisch genoeg ben om producten uit NL eerder leuk te vinden...)

urezna
2 augustus 2005, 09:26
Marcel,

gefeliciteerd met je plank hoor!!!! en botte opmerkingen gewoon negeren....
ziet er vet uit! maar hij haalt het niet bij mijn RG2027 hoor! ;-) (over vette 7 snaren gesproken.... ;-) en ja, smaak blijft heel persoonlijk!)

al ben ik het wel een beetje eens met de opmerking dat de body wat klein lijkt... is die ook kleiner?
het gekke is dat ik met de Ibanez RG serie juist het gevoel bij een 6-snaar heb dat de hals wat te smal lijkt, en dat daar de verhoudingen juist wel weer kloppen bij een 7-snaar....

nogmaals gefelicitaart!

Anders Destium
2 augustus 2005, 09:26
Een eigen customgitaar dat is toch wel een droom die uitkomt lijkt me :lol: Gefeliciteerd Marcel, hij ziet er vet uit! Dat hij allemaal te bestellen is had er van mij niet bij gehoeven, maar ik geloof best dat het een vette bak is :)

Ik ben het met urezna eens dat een RG2027 moeilijk te overtreffen is!

Mag ik vragen waarom je voor essen hebt gekozen en niet bijvoorbeeld voor mahonie wat bekend staat om het bottom end? En is je endorsement bij Ibanez nu afgelopen, of gaat die gewoon nog door?

stax
2 augustus 2005, 09:42
Yo Marcel,

Erg leuk gitaartje. Ikzelf kan nog amper met een 6-snaar overweg dus laat staan dat ik een 7-snaar wapen ga aanschaffen :D .
Maar hij ziet er verdomd goed uit! En welke kleuren is ie nog te verkrijgen??

Enneuhh die opmerkingen leg ze maar langs je neer.
Het is aan de moderatoren om uit te maken of het spam is of niet...

Gefeliciteerd!! Erg goed gedaan

Raffel
2 augustus 2005, 09:48
Tja het is geen slechte combinatie van onderdelen. Maar ik vind het niet een buitengewoon mooie gitaar. Ik had het graag wat origineler gezien. Zeker de inlay. (Jem-like) Verder lijkt de body op de foto wat klein. Als je een bredere nek hebt en grotere elementen lijkt een body al gauw klein. Dat vind ik bij meerdere 7-snaren wel jammer. Zoals die van LAG onder andere. Misschien dat er over het uiterlijk een wat constructievere mening kan worden opgebouwd aan meer foto's. Een lichte kleur binding met donkere body had de body wellicht wat groter doen lijken. Misschien kan men hem in verschillende kleuren en met binding in produktie nemen? Ik vind de headstock overigens wel wat hebben. Alleen die lijkt wel weer wat afkomstig van de EB-MM's.

Qua speelbaarheid heb ik het echter nog niets zien halen bij een Conklin GT-7. (zelfde prijsklasse)

De ultieme 7-snaar zou voor mij dan ook een GT-7 zijn met een Lo Pro brug. Op de een of andere manier kan ik niet overweg met Original Floyd Rose en wel met Lo Pro's. Heel raar. (ja ligt aan mij) Ik weet trouwens niet of de GT-7 nog verkocht wordt. Het enige wat nu nog de klok slaat op de Conklin website is de GT-7 bass.

900-nog wat euro is in ieder geval niet veel. Ik denk ook zeker wel dat het zal aanslaan bij de shredders/superstrat-lovers.

Speelbaarheid moet dus nog getest worden dan. Bij voorbaat afschrijven vind ik in ieder geval geen optie. Ik vind wel de pup-switch heel erg verkeerd zitten. Ik zou het liefst een vrije baan hebben van de brug naar de pickup-switch. Ook volume iets verder van de brug was mooi geweest. Of het aan mij besteed is weet ik dus niet.

Ik vind de Universe van Ibbi trouwens echt niet beter dan de mahonie prestige RG's die je voornamelijk alleen uit Japan kunt/kon halen. Als je geluk hebt met de belasting nog onder de 900-nog wat euro. Daar had ik mijn Double Edge ook voor nl.

De eerste post is wat ongelukkig vind ik zelf, dus ik kan begrijpen dat sommigen het als spam opvatten. Ik vind het echter wel interessant een NL gitarist met eigen signature te zien. Gefeliciteerd dus Marcel!

Sfeer plaatje van een ECHT gave 7-snaar:

http://www.conklinguitars.com/bizarregallery/biz7images/carvedquilt7al450l.jpg

Geld moet rollen :D

FrankS
2 augustus 2005, 10:38
Die's idd super gaaf qua uiterlijk!!! Kost ie dan?

segers
2 augustus 2005, 11:01
He Marcel,

Te gek ding!! Gefeliciteerd nog he!

Die conklin ziet er trouwens ook waanzinnig uit!

grtz
Roy

guhlenn
2 augustus 2005, 11:05
Net OMDAT hij endorsed is is het spam. :roll:

Maar de forum regels omtrent spam treffen niet de vaste bezoekers noch bekendheden. Nee fijne Bo el hier. LMAO!

TMKXL
2 augustus 2005, 11:16
Gave gitaar, Marcel! Ik heb een video van je waarop je er een bespeeld, hij ziet er echt goed uit man, zeer mooie gitaar.
Je eigen signature gitaar meot vast een dream come true zijn, zoals Anders al zei.

Veel plezier ermee!

Casey
2 augustus 2005, 11:25
man sodemieter toch op, reclame maken doe je maar bij een van je clinics ofzo, in de policy staat duidelijk dat spam verboden is....

Aldus sprak de man die in elk topic ( ook al ging het over een scheet ) brulde dat je direct zo'n brandnetel houten - " beter als Fender " Uber Richwood moest kopen :roll:

renier
2 augustus 2005, 11:49
man sodemieter toch op, reclame maken doe je maar bij een van je clinics ofzo, in de policy staat duidelijk dat spam verboden is....

Aldus sprak de man die in elk topic ( ook al ging het over een scheet ) brulde dat je direct zo'n brandnetel houten - " beter als Fender " Uber Richwood moest kopen :roll:

hmm.. welke zijde moet ik nu kiezen? die van een gozer die richwood beter dan fender vindt, of die van iemand die ZO (http://www.metalagesmedia.com/marcel/fusion.rm) speelt....?

mcoenen
2 augustus 2005, 11:55
Ach ja ;)

In ieder geval: IK vind m wel mooi, smaken verschillen gewoon, das duidelijk en is ook niks aan te doen ;)

Er komt ook een 6 snarige versie ja, en ja, hij is te customizen, andere kleur, andere look, vanalles is mogelijk, contacteer Huub daarover, alleen zal dan de prijs wel omhoog gaan, uiteraard.

Die Conklin is zeker gaaf ! Aleen is die wel een heel stuk duurder dan de MC7 ... ;)

Als we de MC7 zouden uitbreiden met diezelfde opties zal die nog steeds goedkoper uitvallen dan de conklin denk ik.

Maar das zeker een gave plank, absoluut ! Zowiezo ook een schitterend merk, onze bassist speelt op bassen van conklin (7 snarige en 9 snarige)

http://www.suncaged.com

Greets

Marcel

Anders Destium
2 augustus 2005, 12:11
Marcel, nu je er toch bent hoop ik dat je het niet erg vindt als ik een paar vragen heb :)

Bij een interview van gitaarnet gaf je aan dat je Ibanez RG2820 op dat moment je favoriete gitaar was, is dat een van de redenen geweest om nu ook een tree of life erop te willen? Had je op de Bo-El niet ook een mahonie body met maple top willen hebben, of heeft essen je voorkeur op tonegebied ook bij laaggestemde gitaren?

Hoe zijn trouwens je ervaringen met de RG7680? Wat voor klankhout heeft die gitaar?

Bedankt, en shred on!

BLOK182
2 augustus 2005, 12:28
Die gitaar klinkt trouwens ook te gek, heb em gehoord op Weistock Marcel, tof gespeeld trouwens! Klein maar fijn festival was dat:-) Maar goed, verder niet echt mijn ding denk ik, al hou ik wel van naturel finish :)

mcoenen
2 augustus 2005, 12:37
Hallo Anders

Ik kon kiezen tussen een aantal tree of life inlays, en ik vond dit de mooiste, heeft niets te maken met de ibz die toevallig ook een TOL heeft, ik vind een inlay zowiezo mooi, ik hou er wel van :)

De 7680 heb ik all lang niet meer in mijn bezit, was me te groot (mensuur, heb kleine handen)

Ik vind essenhout gewoon veel feller klinken, als ik het vergelijk met mijn andere gitaren heeft de MC7 gewoon veel meer sustain en klank kleur, erg mooi. Je zou het gewoon es moeten proberen. Juist vooral bij een lage stemming blijft de toon heel duidelijk en de gitaar zingt !

Blok182: Op weistock speelde ik nog op het prototype, zelfde houtsoort en klank doch, maar deze is veel beter afgewerkt en de switches etc zitten op een betere plek dan op het prototype. Was idd een leuk festival, thanks voor de toffe comments.

Marcel

Orpheo
2 augustus 2005, 12:46
De pickups zijn geen hoge output elementen, maar juist met een lagere output. Hierdoor hoor je echt het hout van de gitaar terug in de sound en dat maakt de sound extreem vet. Hij heeft in ieder geval meer output en sustain dan al mijn ibanezzen bij elkaar !

ben ik dan de enige die hier het tegenstrijdige van ziet?

overigens, ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben het ermee eens dat het spam is, juist ómdat hij een endorsement heeft.

over de looks: ik vind het essen niet echt supermooi, de tree of life vind ik mooi gedaan, maar past imo niet bij deze gitaar. jammer ook dat het een 7 snaar is.

verder: congrats met je nieuwe signature axe :)

mcoenen
2 augustus 2005, 12:59
Ik zou zeggen: beluister het zelf om te horen dat ie meer output heeft.

En vraag Huub naar de formule waarom ie juist wel meer output heeft en dat met lage output elementen !

En niks spam: gewoon info over een te gekke gitaar !

Marcel

pikasso
2 augustus 2005, 13:08
Waarom blijft men zeiken over dat Spammen. Toch pure jaloezie IMO (idd my opinion)

Marcel, coole gitaar, dank voor de duidelijke info. Daar kun je iets mee.

Ibanez RuleZ
2 augustus 2005, 13:08
ik dacht dat we het stadium spam voorbij zijn... kappen nou met dat gezijk heren.

Harrald

Cubensis
2 augustus 2005, 13:11
Net OMDAT hij endorsed is is het spam. :roll:

Maar de forum regels omtrent spam treffen niet de vaste bezoekers noch bekendheden. Nee fijne Bo el hier. LMAO!

zo dacht ik dus ook :)
maargoed, begrijp me niet verkeerd marcel, dat je een eigen gitaar hebt is heel leuk voor je en je mag er trots op zijn, maar als je nooit wat post hier en dan ineens een topic opent over die gitaar en erbij zegt datje 'm moet gaan testen en verkoopleuzen als 'voor datum x besteld, gratis koffer erbij blabla' wekt toch wel enige 'spam argwaan' mijnerszijds, kan je me moeilijk kwalijk nemen denk ik ;)
maargoed, als t niet zo bedoeld was zal t allemaal wel, zolang jij er maar blij mee bent :)

Bazzey
2 augustus 2005, 13:15
Wel een mooi ding hoor. :D
Ben wel benieuwd wat voor halsprofiel die heeft.
Een C, D of een een platte plank?
:wink:

FrankS
2 augustus 2005, 13:15
De pickups zijn geen hoge output elementen, maar juist met een lagere output. Hierdoor hoor je echt het hout van de gitaar terug in de sound en dat maakt de sound extreem vet. Hij heeft in ieder geval meer output en sustain dan al mijn ibanezzen bij elkaar !

ben ik dan de enige die hier het tegenstrijdige van ziet?


Als bv de snaartjes beter resoneren door beter hout, constructie e.d. krijg je krachtigere trillingen die ook weer voor een relatief hogere output kunnen zorgen.
Als je bv een Ibanjo met dikke high-output X2N's er in bespeelt, clean ofzo, en je slaat heel zacht aan, heeft bv ook ie minder output dan als je em harder aanslaat. En als je evenhard aanslaat op een gitaar met een andere houtsoort die ervoor zorgt dat de snaren meer mee resoneren idem lijkt me.. Test maar es 2 electrische gitaren met verschillende houtsoorten/constructie e.d., dan hoor je ook wel verschil. (ik kan het mis hebben hoor.. :roll: )

Riffcrusher
2 augustus 2005, 13:16
Reclame/spam of niet, ik vind hem MOOI !!!!

Raffel
2 augustus 2005, 13:16
Die's idd super gaaf qua uiterlijk!!! Kost ie dan?

Custom shop he. Reken maar zo'n $3700 & up :)

Heb je dus een halve auto voor. Maar ja, dan heb je dus echt een super gitaar.

@ Marcel,

De GT-7 is op een of andere onverklaarbare wijze juist heel goedkoop voor een Conklin. De listprice in de VS was een aantal jaren terug iets boven de $700. Er zijn hier een aantal mensen die ook een Groovetools hebben, dus die zouden dan precies de importprijs aan kunnen geven. Ik weet in ieder geval nog dat ik het zelf verbazingwekkend laag vond voor zo'n kwaliteitsgitaar.

Bij Ibanez zijn de B-snaren wat floppier dan bij de Conklin. Op de een of andere manier lukt het ze bij Conklin dus wel wel om deze strakker te krijgen. De mensuur lengte is volgens mij hetzelfde. Hoe zit dat bij jouw sig?


Wel een mooi ding hoor. :D
Ben wel benieuwd wat voor halsprofiel die heeft.
Een C, D of een een platte plank?
:wink:

Ik ben meer benieuwd naar de nek radius/dikte in getallen, die 'vormen' willen per fabrikant nog al eens verschillen. Bij de 1 heet het C, bij de ander heet het U of Thin U

soup
2 augustus 2005, 13:49
Kan hij misschien geen soundclip maken voor ons of zo'n video

Maiden Michiel
2 augustus 2005, 14:31
Wel vet dit!

Ligt er een OFR op?

almarvk
2 augustus 2005, 14:35
Kan hij misschien geen soundclip maken voor ons of zo'n video

Op z'n website staat een filmpje!

newbreed
2 augustus 2005, 18:13
[quote="mcoenen"]Ach ja ;)

In ieder geval: IK vind m wel mooi, smaken verschillen gewoon, das duidelijk en is ook niks aan te doen ;)

Hey marcel, gefeliciteerd. hij is errug mooi en.. klinkt helemaal top! (ik heb die van jou een keer bij Huub geprobeerd toen er nog een andere kop op zat.. Denk dat ik deze week maar eens bij Huub langs ga :D

Negative K3 fan
2 augustus 2005, 18:18
ziet er idd niet uit nee, body ziet eruit als een ikea product

dat is nou swamp ash patrick!

Cubensis
2 augustus 2005, 18:56
zal allemaal best, met de juuiste finish kan t er zeker geod uitzien, twijfel ik niet aan, maar ik vind die op de foto een beetje 'kaal'

SBloke
2 augustus 2005, 20:56
Mooi dingetje, maar ik wacht wel tot de 6-snarige versie verschijnt...

Hoewel ik de GG siganture modellen eignelijk ook wel erg mooi vind. Een appartere vorm, zo zonder een grote bovenhoorn. En ze voelen verdomde klein en licht aan... best leuk (althans, toen ik op die blauwe speelde die in de Call in Zutphen ligt....)

Acajou
2 augustus 2005, 21:58
Wat een gelul dit is wel vette SPAM en dat hoort hier niet.
Meneer coenen hoor je normaal hier nooit op het forum, hooguit is een keer ergens in sounds, en nu lult hij de oren van je kop.

SPAM SPAM SPAM

Hoe gingen jullie ook alweer tekeer tegen Vettavillen ???? met z'n line6 spul dat was nog niet half de SPAM van dit.

Sorry Bert maar dit kan echt niet.

http://vafer.org/blog/tcurdt/archives/20040331-no-spam.gif

DarknessAwaits
2 augustus 2005, 22:22
Ach al is het spam, waar maak je je druk om? Het is toch niet voor niets een forum? Zo heb je nog iets om over te praten, easy up.

Acajou
2 augustus 2005, 22:22
O ja nog ff dit, als het er alleen maar om ging dat je je eigen gitaar hebt (wel tof trouwens).
Dan was de titel wat anders dan wat er nu staat.

Ibanez RuleZ
3 augustus 2005, 00:35
not to be an ass, maar jouw postcount is lager dan die van marcel... need to say more?

harrald

Speeddemon
3 augustus 2005, 01:46
Ik ben het eens dat
a) de body te klein lijkt
b) de nerven niet echt mooi zijn (qua 'bookmatch')
c) we blij mogen zijn met een touring 'pro' voor wat info.

Ik heb laatst ook zo'n droog filmpje van Marcel gezien waar ie een partijtje vet lompe The Haunted/At the Gates achtige thrash speelde met zo'n gezicht van "mmwaahhh, moet nog wakker worden... hmm, heb wel zin in een bakkie Senseo...wat was ik ook alweer aan 't doen"... met de obligatory Strong Bad-meedley meedley meedley MEEEE-trembalos, virtuoso's en arpeggios...

:seriousf:

(ben benieuwd hoeveel n00bs me gaan 'verbeteren'... :roll: )

FrankS
3 augustus 2005, 09:16
Acajou, talk to tha hand biatch :stop: :roll:

Maarreh, hij komt ook in translucend black en translucend deep purple vertelde Huub me. Ook gaaf! Ben super benieuwd!! :-D

[edit]Vrijdag mooi die kant op :-D

Cubensis
3 augustus 2005, 12:14
not to be an ass, maar jouw postcount is lager dan die van marcel... need to say more?

harrald

het is alhambra maar, die post toch wel vaker hier dan de heer coenen (en nee, neem t hier niet voor m op, maar sommige kortzichtige drogredenen storen mij :P )

Thom TK
3 augustus 2005, 12:32
not to be an ass, maar jouw postcount is lager dan die van marcel... need to say more?

harrald

het is alhambra maar, die post toch wel vaker hier dan de heer coenen (en nee, neem t hier niet voor m op, maar sommige kortzichtige drogredenen storen mij :P )

Correct me if I'm wrong, maar hij heette toch Almighty... :???:
[/offtopic]

Cubensis
3 augustus 2005, 12:33
not to be an ass, maar jouw postcount is lager dan die van marcel... need to say more?

harrald

het is alhambra maar, die post toch wel vaker hier dan de heer coenen (en nee, neem t hier niet voor m op, maar sommige kortzichtige drogredenen storen mij :P )

Correct me if I'm wrong, maar hij heette toch Almighty... :???:
[/offtopic]

ja kan wel, dat veranderd om de 4 weken, begint op shakeel te lijken :D

Ibanez RuleZ
3 augustus 2005, 12:43
not to be an ass, maar jouw postcount is lager dan die van marcel... need to say more?

harrald

het is alhambra maar, die post toch wel vaker hier dan de heer coenen (en nee, neem t hier niet voor m op, maar sommige kortzichtige drogredenen storen mij :P )

Correct me if I'm wrong, maar hij heette toch Almighty... :???:
[/offtopic]

ja kan wel, dat veranderd om de 4 weken, begint op shakeel te lijken :D

vergeef me dat ik me niet met alhambra en consorten bemoei en dat het me geen reet interesseert of hij zijn naam veranderd of niet, maar als ik een persoontje zie posten met nog geen 50 posts achter zijn naam over het spammen van een ander persoon die meer achter zijn naam heeft staan, dan vind ik dat ironisch en vind ik het leuk om daar op te wijzen. klaar

Harrald

guhlenn
3 augustus 2005, 13:04
even checken

guhlenn
3 augustus 2005, 13:05
ja, ik heb er duidelijk meer dan marcel. is het nu wel spam?

Wat een dom gelul.

Van de andere kant; je doet je naam eer aan. :razz:

Acajou
3 augustus 2005, 13:30
not to be an ass, maar jouw postcount is lager dan die van marcel... need to say more?

harrald

het is alhambra maar, die post toch wel vaker hier dan de heer coenen (en nee, neem t hier niet voor m op, maar sommige kortzichtige drogredenen storen mij :P )

Correct me if I'm wrong, maar hij heette toch Almighty... :???:
[/offtopic]

ja kan wel, dat veranderd om de 4 weken, begint op shakeel te lijken :D

vergeef me dat ik me niet met alhambra en consorten bemoei en dat het me geen reet interesseert of hij zijn naam veranderd of niet, maar als ik een persoontje zie posten met nog geen 50 posts achter zijn naam over het spammen van een ander persoon die meer achter zijn naam heeft staan, dan vind ik dat ironisch en vind ik het leuk om daar op te wijzen. klaar

Harrald

Had je toch nog een leuke dag bofferd.

http://www.allformp3.com/download/UpFiles/Images/Full_Images/Spam-Protector.gif

Ibanez RuleZ
3 augustus 2005, 13:35
:roll:

FrankS
3 augustus 2005, 13:56
Tering.. is er geen ander topic voor die zeikerds hier?

Gaat toch om de gitaar, ofnie.. pff

Is trouwens de achterkant vd hals dezelfde als bij het (geweldig spelende) prototype?

Damn hey.. echt zin in vrijdag! Mooi speuln op die superplank (en nee, geen spam, 't is gewoon zo :P)! \m/

guhlenn
3 augustus 2005, 14:19
ja het topic heet; we zijn misschien zeikerds maar tenminste niet hypocriet

Anders Destium
3 augustus 2005, 14:23
Bij het volgende topic dat ik open zal ik ervoor zorgen dat ik tenminste 1 speciale actieprijs heb voor een van mijn gitaren. Dat is geen spam, want het topic gaat erover dat ik het zo'n geweldige gitaar vind.

Raffel
3 augustus 2005, 14:27
mooi! Als we dat nou allemaal doen, hebben we een 2e marktplaats!

Om maar op z'n Brabants te zeggen: Is da niks!

FrankS
3 augustus 2005, 15:13
ja het topic heet; we zijn misschien zeikerds maar tenminste niet hypocriet*ahum* ;)

guhlenn
3 augustus 2005, 16:01
ok, het leek leuker toen ik het typte :oops: , maar wat ahum?

urezna
3 augustus 2005, 16:21
Bij het volgende topic dat ik open zal ik ervoor zorgen dat ik tenminste 1 speciale actieprijs heb voor een van mijn gitaren. Dat is geen spam, want het topic gaat erover dat ik het zo'n geweldige gitaar vind.

welke gitaar ga je in de aanbieding doen dan?????? :P

FrankS
3 augustus 2005, 16:21
ok, het leek leuker toen ik het typte :oops: , maar wat ahum?Haha ok.. nou PM anders maar waarom het hypocriet is als je dat kwijt wilt, zonde vh topic, dit gedoe :)

[edit]*ahum* : hoezo hypocriet?

Nah ja. Genoeg offtopic nu. ;)

Maiden Michiel
3 augustus 2005, 16:36
Wel vet dit!

Ligt er een OFR op?

Anders Destium
3 augustus 2005, 16:37
Bij het volgende topic dat ik open zal ik ervoor zorgen dat ik tenminste 1 speciale actieprijs heb voor een van mijn gitaren. Dat is geen spam, want het topic gaat erover dat ik het zo'n geweldige gitaar vind.

welke gitaar ga je in de aanbieding doen dan?????? :P

Dat merk je vanzelf. Als ik hier laat weten dat mensen mogen pm-en als ze graag een Godin LGX willen voor een prachtprijs incl koffer dan krijg ik de spam-gestapo op mijn dak :D :amp:

Negative K3 fan
3 augustus 2005, 16:53
waarom doe je die dan weg? om een geweldige 7 snaar te kopen?

Cubensis
3 augustus 2005, 17:06
waarom doe je die dan weg? om een geweldige 7 snaar te kopen?
zeker, de allerbeste IMO

Anders Destium
3 augustus 2005, 18:01
Misschien kan ik hem wel 1 op 1 ruilen tegen de beste 7-snaar op de markt, of verklap ik dan wat ik er ongeveer voor wil hebben :sssh:

Cubensis
3 augustus 2005, 18:31
:O:O:O
SPAM :D

Anders Destium
3 augustus 2005, 18:41
Als Bert het spam vindt moet hij dat aan mij vertellen en het verschil uitleggen met dit topic. Iemand heeft me een vraag gesteld en ik heb gewoon geantwoord, dus ik zie het probleem niet...

Cubensis
3 augustus 2005, 19:02
ok, de grap kwam niet over :D

Anders Destium
3 augustus 2005, 19:14
ik moet toch de schijn ophouden :D

ArpeggioKing
3 augustus 2005, 19:49
Bij het volgende topic dat ik open zal ik ervoor zorgen dat ik tenminste 1 speciale actieprijs heb voor een van mijn gitaren. Dat is geen spam, want het topic gaat erover dat ik het zo'n geweldige gitaar vind.

welke gitaar ga je in de aanbieding doen dan?????? :P

Dat merk je vanzelf. Als ik hier laat weten dat mensen mogen pm-en als ze graag een Godin LGX willen voor een prachtprijs incl koffer dan krijg ik de spam-gestapo op mijn dak :D :amp:

PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM !!!! :wink:

Anders Destium
3 augustus 2005, 20:14
Die gaat voorlopig nergens heen ben ik bang :)

ArpeggioKing
3 augustus 2005, 21:45
:cry:

mcoenen
3 augustus 2005, 21:54
Tering hee

wat een gezeik hier, en dan vindt men het gek dat ik hier weinig post ....

anyway, jep er ligt een original floyd rose op, te gek werkende tremolo, stuitert ook lekker !

(en ja, dit topic gaat over die gitaar, laten we daarover doorgaan aub)

soup
3 augustus 2005, 22:03
Bij het volgende topic dat ik open zal ik ervoor zorgen dat ik tenminste 1 speciale actieprijs heb voor een van mijn gitaren. Dat is geen spam, want het topic gaat erover dat ik het zo'n geweldige gitaar vind.

welke gitaar ga je in de aanbieding doen dan?????? :P

Dat merk je vanzelf. Als ik hier laat weten dat mensen mogen pm-en als ze graag een Godin LGX willen voor een prachtprijs incl koffer dan krijg ik de spam-gestapo op mijn dak :D :amp:

PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM PGM! PGM PGM PGM PGM !!!! :wink:

IK WIL DIE OPROTTEN :-D :-D

falcovanhoorn
3 augustus 2005, 22:12
hmmm ik vind je ibanezzen mooier, die je in eerdere filmpjes gebruikte, maar toch vet dat je ge-endorset word, kunnen weinigen aan tippen, et tofste blijft van de gitaar wel et Fretboard :D

Anders Destium
3 augustus 2005, 22:33
Tering hee

wat een gezeik hier, en dan vindt men het gek dat ik hier weinig post ....

anyway, jep er ligt een original floyd rose op, te gek werkende tremolo, stuitert ook lekker !

(en ja, dit topic gaat over die gitaar, laten we daarover doorgaan aub)

Sorry, het loopt hier wel vaker uit de hand maar wat verwacht je met gitaristen onder elkaar!. Als mensen moeilijk doen zoals in het begin van dit topic moet je daar ook een beetje doorheen prikken, het is allemaal vooral gemoedelijk :)


Nog even een vraagje: Heb je nog overwogen om dingen als sustainers, piezos of dat soort dingen op je gitaar te laten zetten?

Ibanez RuleZ
3 augustus 2005, 23:35
Tering hee

wat een gezeik hier, en dan vindt men het gek dat ik hier weinig post ....

anyway, jep er ligt een original floyd rose op, te gek werkende tremolo, stuitert ook lekker !

(en ja, dit topic gaat over die gitaar, laten we daarover doorgaan aub)

:-D :-D :-D :-D

Harrald

soup
4 augustus 2005, 00:06
als je de prijs er niet bij had gezet was er niks gebeurt, zeker omdat je zegt als je voor blabla besteld dan krijg je er een gratis gitaarkoffer erbij ter waarde van blabla euro

fred dons
4 augustus 2005, 07:16
of de trem moet inmiddels vervangen zijn maar de floyd op de eerste foto is geen original floyd rose (die heeft namelijk geen schuine kantjes op het onderblad)

guhlenn
4 augustus 2005, 09:44
LOL. Om eerlijk te zijn kan het me aan me reet roesten of iemand hier spammed of niet. Maar dat mensen sommigen afbranden omdat ze spammen (zoals vettaville) en anderen, omdat ze toevallig met een wat hipper item spammen of gewoon een wat bekender persoon zijn niet triggerred wat weerstand.

En nu over de gitaar; waarom zo'n klein lichaam? Is dat voor speelgemak want mooi kan ik het niet vinden. smaak he... Die groove tools spreekt me een stuk meer aan... maar de prijs van die bo el is alleszins schappelijk hoor.

Soulfly
4 augustus 2005, 10:47
Ok dan...ook een kleine reactie.

Ik vind het voor Marcel cool dat hij een gitaar op de markt heeft die zijn naam draagt en waar hij actief aan mee heeft gewerkt, het is een pracht instrument.

Mensen kunnen de body of whatever niet mooi vinden, maar wat is er dan mis met het zeggen van " ik vind de body niet mooi :razz: " nee.. in plaats daarvan worden er vergelijkingen gemaakt met IKEA meubilair... Triest en natuurlijk niet ouder dan 13 of 14 ofzo.....

Feit blijft dat er wederom een nederandse topgitarist is met een eigen (nederlandse) gitaar....en dat we daar met z'n allen (de gitarist minnende ) best trots op mogen zijn....


Gegroet.....

Soulfly
4 augustus 2005, 10:48
Ok dan...ook een kleine reactie.

Ik vind het voor Marcel cool dat hij een gitaar op de markt heeft die zijn naam draagt en waar hij actief aan mee heeft gewerkt, het is een pracht instrument.

Mensen kunnen de body of whatever niet mooi vinden, maar wat is er dan mis met het zeggen van " ik vind de body niet mooi :razz: " nee.. in plaats daarvan worden er vergelijkingen gemaakt met IKEA meubilair... Triest en natuurlijk niet ouder dan 13 of 14 ofzo.....

Feit blijft dat er wederom een nederandse topgitarist is met een eigen (nederlandse) gitaar....en dat we daar met z'n allen (de gitarist minnende ) best trots op mogen zijn....


Gegroet.....

Anders Destium
4 augustus 2005, 11:26
Om nu gelijk de mensen met kritiek 13 of 14 te noemen is net zo erg als een gitaar die blank gelakt is te vergelijken met iets van de Ikea :-?

DarknessAwaits
4 augustus 2005, 11:36
Niet zo kleinzerig doen allemaal, het gaat hier over een gitaar, PUNT.

mcoenen
4 augustus 2005, 12:51
Niet zo kleinzerig doen allemaal, het gaat hier over een gitaar, PUNT.

:lol:

Juist, kunnen we nu eindelijk ophouden met dit zielige gedoe ?

guhlenn
4 augustus 2005, 12:53
bedankt dat je dat even duidelijk maakt. Dat had ik niet begrepen namelijk... :roll: :???:

Soulfly
4 augustus 2005, 13:37
Marcel,

Toevallig nog kans dat er een kleine demo ergens in de buurt van Zutphen gegeven gaat worden ? ;)

Negative K3 fan
4 augustus 2005, 17:51
nederlandse topgitarist :D

mcoenen
4 augustus 2005, 19:36
10 september in Goor, das redelijk in die buurt toch ?

Negative K3 fan
4 augustus 2005, 19:44
goor is idd redelijk dichtbij!

wat kom je dan doen?

mcoenen
4 augustus 2005, 19:46
Een demo geven dus, van de MC7 en andere bo-el gitaren. Op een muziek beurs daarzo.

Hier dus:

http://www.hofcultuurmarkt.nl/

Acajou
4 augustus 2005, 20:14
Niet zo kleinzerig doen allemaal, het gaat hier over een gitaar, PUNT.

:lol:

Juist, kunnen we nu eindelijk ophouden met dit zielige gedoe ?

Tja dat krijg je he als je op een trieste manier hier een beetje reclame wil gaan maken.

Maar goed omdat je het nog niet helemaal door heb:

http://www.wap.org/journal/emailrules/spam.jpg

renier
4 augustus 2005, 20:32
Niet zo kleinzerig doen allemaal, het gaat hier over een gitaar, PUNT.

:lol:

Juist, kunnen we nu eindelijk ophouden met dit zielige gedoe ?

Tja dat krijg je he als je op een trieste manier hier een beetje reclame wil gaan maken.

Maar goed omdat je het nog niet helemaal door heb:

(plaatje)




rot nou toch es op man!

je hebt je punt gemaakt. het is vreselijke spam, en als we er ooit achterkomen waar hij woont gaan we met toortsen, hooivorken en een gloeiende staaf ijzer in optocht naar hem toe om hem te straffen voor zijn gruwelijke misdaad. als jij en je collega-azijnpissers in de tussentijd eens effe je bek houden, kunnen we het gewoon weer over gitaren hebben!

Soulfly
4 augustus 2005, 21:28
Zonde van de bandbreedte....

:P

Negative K3 fan
4 augustus 2005, 22:15
Een demo geven dus, van de MC7 en andere bo-el gitaren. Op een muziek beurs daarzo.

Hier dus:

http://www.hofcultuurmarkt.nl/

gratis entree?

misschien kom ik wel langs :)

mcoenen
5 augustus 2005, 00:43
Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk

Hoe meer mensen hier posten (ook zielige posts) hoe meer dit bekeken wordt, want een topic over 1 gitaar met 8 paginas moet wel interssant zijn, dus extra reclame (en terecht) voor Huub !

Ow, en mijn adres staat gewoon op mijn site ;)

:lol:

1959SLP
5 augustus 2005, 06:34
Congratz kerel. Ziet er niet verkeerd uit. Zo ook de prijs. Is dit niet de gitaar (prototype) die je me dit jaar met de carnaval (ik meen in Jabeek) in de handen wilde duwen?
Salut, Ray

Acajou
5 augustus 2005, 07:29
Laat verder maar jongens maar dan ook nooit meer zeiken als een ander spam hier neer gooit.

Ik vrees dat het einde nu zoek is.


Damn wat een zielige post weer he Marcel. (zie hier een dikke vinger smiley).

almarvk
5 augustus 2005, 07:55
Zijn er mensen op hun pikkie getrapt omdat zij geen signature model hebben??

pikasso
5 augustus 2005, 08:37
Laat verder maar jongens maar dan ook nooit meer zeiken als een ander spam hier neer gooit.

Ik vrees dat het einde nu zoek is.


Damn wat een zielige post weer he Marcel. (zie hier een dikke vinger smiley).

Wat ben jij zielig, zonder smiley

urezna
5 augustus 2005, 11:05
Hoe kan het nou dat ik dit soort reacties alleen maar tegen kom op GITARISTEN-fora, en niet bij bassisten en drummers? :???:

Orpheo
5 augustus 2005, 12:00
Laat verder maar jongens maar dan ook nooit meer zeiken als een ander spam hier neer gooit.

Ik vrees dat het einde nu zoek is.


Damn wat een zielige post weer he Marcel. (zie hier een dikke vinger smiley).

van marcel? nee, van jou :) . je hebt je zegje gedaan. wat wil je nog meer? dat hier een slotje op komt? nee, dat wil de rest niet. tis een verdomd leuke gitaar, met een interessant verhaal erachter (vind ik dan). en dan heb je weer zo'n "azijnpisser" (mooier kan ik het niet verwoorden :lol: ) die dan zit te zeiken van " tis spam tis spam". wat boeit dat nu, in dit stadium?


Zijn er mensen op hun pikkie getrapt omdat zij geen signature model hebben??

ik denk dat dit betrekking heeft op acajou. en mocht de schrijver dat niet bedoeld hebben, doe ik dat wel!

ik zie ook groen en geel van jaloezie dat IK geen signature gitaar heb waar ik helemaal blij mee ben. maar wat boeit dat nu!? groeien we straks zo ver uit, dat we niet eens meer blij kunnen zijn voor iemand anders?? nou, ik geloof dáár dus geen drol van.

dus: wie wat te zeiken heeft: wegblijven. doe dat maar niet op t forum. de rest gewoon lullen hier. leuk genoeg.

waarom het alleen op gitaristenforums is, en niet (of minder) bij bassisten en drummers?

gitaristen zijn gewoon egotrippers. drummers en bassisten zijn bv ook niet degenen die zich opdringen voor solo's (of HEEL veel minder). gitaristen willen altijd HUN zegje doen, above all.

ik ken helaas (nog) geen zangerfora, maar ik praat wel met veel zangers, van iedere muziekstijl. die lui zijn welliswaar de frontman,of het gezicht van díe bepaalde opera, maar die lui dringen zich niet op. ze weten dat ze opvallen door hetgeen wat ze doen in muzikale zin, niet door hun gedrag (ja, heel soms wel, maar die zangers worden ook gehoond, en keihard de community uitgetrapt. ik noem in mijn wereldje, lenneke ruiten. FUCK, ik haat dat wijf!!!!).

zo, ik heb genoeg gepost hier voor de komende 2 uur. ik ga spelen. L8r!! :D

SL-3
5 augustus 2005, 12:08
Hoe kan het nou dat ik dit soort reacties alleen maar tegen kom op GITARISTEN-fora, en niet bij bassisten en drummers? :???:

Omdat er hier alleen maar vieze honden zitten die 24/7 op een forum zitten. 82032032093 gitaren kopen lullen over welke pickup zoveel uitmaakt voor welke tone, maar zelf bijna niet spelen of geen ene tering kunnen spelen.

M. Coenen is iemand die iets heeft bereikt in de gitaarwereld IN NEDERLAND. Jullie hier zijn allemaal rare jaloerse idiots. Hou op met je gezeik ga eens wat minder forummen en ga eens spelen. Dat M. coenen een signature model heeft is iets op trots op te zijn. Niet alleen voor hem, maar ook gewoon voor ons '' nederlandsche '' gitaristen. Je kan dit zien als spam maar dan ben je gewoon een goedkoop suckie suckie 5 dollar vietnamees hoertje. Ik zie dit als iemand die zeer enthousiast is over een gitaar en het met ons deelt.

Ik ruik hier jaloezie, stinkende jaloezie. Gatverdamme moet bijna kotsen.

Marcel ik vind de features van deze gitaar zeer cool. Model vind ik niet zo cool ik ben meer een jackson / charvel man. Ik wens je veel speelplezier met je nieuwe gitaar.

Adios,

Shakeel


PS. hoe is de fretacces in de hogere regionen?

Maiden Michiel
5 augustus 2005, 13:12
8-)

Maiden Michiel
5 augustus 2005, 13:12
8-)

soup
5 augustus 2005, 13:15
hey barret

jw009
5 augustus 2005, 13:57
Je kan dit zien als spam maar dan ben je gewoon een goedkoop suckie suckie 5 dollar vietnamees hoertje.


:-D :-D :-D

Negative K3 fan
5 augustus 2005, 16:34
wowow! ik ben het een keer eens met barret er moet serieus minder gekankerd worden over spam en het is toch geweldig als iemand een signture gitaar heeft????

urezna
5 augustus 2005, 16:38
Je kan dit zien als spam maar dan ben je gewoon een goedkoop suckie suckie 5 dollar vietnamees hoertje.


:-D :-D :-D

Dit heb ik niet gezegd!!!! :o
mijn tekst is wel gequote door iemand die dat wel gezegd heeft..... :evil:

Sterker nog, ik distantieer me van mensen die het nodig vinden dit soort taalgebruik te moeten bezigen.... Nogmaals typisch dat ik dit alleen op gitaristenfora zie.... :cry:

jw009
5 augustus 2005, 16:41
foutje van mij, ik was nog niet helemaal wakker zo te zien.
heb het gelijk maar even aan gepast

urezna
5 augustus 2005, 16:43
dank je :wink:

Anders Destium
5 augustus 2005, 17:22
Ehmm, Orpheo heeft dat ook niet gezegd :lol:

Het lag er in dit topic enorm bovenop en dan kun je verwachten dat er iets van wordt gezegd toch :-?

bobby
5 augustus 2005, 17:30
Ik geniet erg van deze thread.. :-D

Marcel:

Gefeliciteerd, voor mij geldt ook dat ik hem in een andere kleur mooier zou vinden, maar ziet er prima uit...

Maniaaaak!!
5 augustus 2005, 17:35
@Marcel:

1. Ik heb een aantal van je Demo's op mijn MP3 spelertje staan. Ik luister ze elke dag en je bent echt Beeeeeeeeeeeeregoed!

2. Coole gitaar, ik hoop dat jullie er veel van gaan verkopen!

3. kom je ook nog richting den haag met de MC7 demo's? Zou je graag een keer live willen zien spelen.

@ iedereen die ligt te zeiken over spam:

get a life plz!


man sodemieter toch op, reclame maken doe je maar bij een van je clinics ofzo, in de policy staat duidelijk dat spam verboden is....

Wat lul JIJ nou over spam? Komop jij bent ook niet geheel onschuldig aan (onterechte) Richwood ophemeling. Dan is wat Marcel hier doet nog beter recht te lullen; hij krijgt er in iig. iets voor terug hehehe

Wormaap
5 augustus 2005, 21:04
Ej, altijd leuk als'n gitarist hier uit de buurt 'n Signiature model krijgt :-D Spelen jullie nog's in Ed & Rocco's ofzo? Of ergens anders in de buurt van Maastricht/Geleen? Ben toch wel érg benieuwd hoe die axe er nu in real life uitziet namelijk :-D En 't is toch stiekem wel iets om in gedachten te houden als ik zelf op zoek ga naar'n 7-string.

En dat eindeloos gezeik over spam... Tsja... Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd dus ik heb geen zin om't te herhalen :P

idno
5 augustus 2005, 21:08
Je kan dit zien als spam maar dan ben je gewoon een goedkoop suckie suckie 5 dollar vietnamees hoertje.

:-D die gaat in mn sig :P

maarreh, ff over die gitaar, ik vind m er vet uitzien alleen zou ik er wel een transparant kleurtje op willen, dan heb je kleur en zie je de houtnerf. verder hou ik ook meer van 7 in line tuners.
ik ben wel benieuwd naar hoe de hals aanvoelt, lijkt dit een beetje op die van een Ibanez of is ie veel anders. ik zou m graag een keer uittesten.

Shaggy
5 augustus 2005, 21:33
niet mijn soort aarbei

geef mij maar een goeie strat of tele

falcovanhoorn
5 augustus 2005, 22:19
ik zoek nog steeds een goeie zevensnaar, als ie een string through constructie had zou ik em wel halen denk ik ;)

Raffel
5 augustus 2005, 23:47
Is Schecter niets voor jou dan? Die hebben veel string-through-body gitaren toch?

Akira
6 augustus 2005, 00:06
ik zoek nog steeds een goeie zevensnaar, als ie een string through constructie had zou ik em wel halen denk ik ;)




De tremolo gebruik ik erg veel in mijn spel. Ik vind een instrument moet gewoon de features hebben die je gebruikt. Als je geen tremolo gebruikt kun je Huub zeker wel vragen of ie er eentje bouwt voor je zonder tremolo, zal geen probleem zijn !

Orpheo
6 augustus 2005, 01:45
foutje van mij, ik was nog niet helemaal wakker zo te zien.
heb het gelijk maar even aan gepast

dude.....ik heb dat verdomme ook niet gezegd. das die slabek van een shakeel (of Sl-3 zoals hij zich nu noemt).

ff goed kijken he....

grayfink
6 augustus 2005, 08:20
Mij ook wat zeggen:

MC-7 mooie gitaar zijn
Marcel goede gitarist zijn
99 % medeforumleden arrogante jaloerse vervelende kinderen zijn

Ik heb gezegd. Oef!

soup
6 augustus 2005, 12:02
ik ben niet jaloers dus hoor ik waarschijnlijk bij die 1%

mcoenen
6 augustus 2005, 12:57
Thanks allemaal !

Mijn concerten vind je op http://www.marcelcoenen.com in de gigs sectie.

Met Sun Caged bespeel ik die gitaar ook live, en uiteraard mag iemand na of voor het concert de gitaar even bespelen, geen probleem.

We spelen dus idd ook in ed & rocco's, 24 september :)

Ray: das idd die gitaar, alleen is deze verbeterd ten opzichte van het prototype :)

Greets

Marcel

WICKED
6 augustus 2005, 13:53
mooie gitaar! :D

ff vragie tussendoor, wanneer komt je instructie video uit, en waar kan ik m dan halen?? :)

later,

wick

1959SLP
6 augustus 2005, 14:00
Ja, die klonk lekker stabiel. Ik kom de 24e wel weer genieten.(ik zal proberen enigszins nuchter te blijven :oops: :lol: )

Wormaap
6 augustus 2005, 15:07
Jo, als't ff lukt ga ik proberen er dan ook weer bij te zijn (vorige keer toen je met Stormrider in E&R was, was ik die idioot die je vroeg om'n plectrum te signeren :razz: )

BLOK182
6 augustus 2005, 20:14
Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk

Hoe meer mensen hier posten (ook zielige posts) hoe meer dit bekeken wordt, want een topic over 1 gitaar met 8 paginas moet wel interssant zijn, dus extra reclame (en terecht) voor Huub !

Ow, en mijn adres staat gewoon op mijn site ;)

:lol:
Huub rende ook op Weistock rond of niet? Zag iig een vrij artistiek aandoend figuur rondlopen die wat van gitaren leek te weten :-D Een endorsement heb ik niet van em gekregen, heb ik zo slecht gespeeld? :-D

mcoenen
7 augustus 2005, 11:12
Huub was er inderdaad :)

vester86
8 augustus 2005, 18:29
wauw, ik zie net dat sun caged 11 september in den bosch speelt, das bij mij om de hoek

Ik hoopte even dat ze in het voorprogramma van sonata arctica speelden op 9 september, maar een eigen show op 11 september is ook KEIGAAF :-)

Reken maar dat ik er bij ben marcel, en ik kom zeker je gitaar bewonderen

mcoenen
11 augustus 2005, 12:55
Cool, zie ik je daar vester :)

Er speelt dan een band met 4 cellisten voor ons (soort apocalyptica achtig iets)

Greets

Marcel

rickert
12 augustus 2005, 01:44
kweenie of k goed ben maar wel dik en lelijk :P

FrankS
12 augustus 2005, 14:19
Jah lekker makkelijk vanachter een pc'tje.. kansloos gedoe..

Maarreh : 'k Ga vanmiddag een MC-7 halen!!! Vorige week es uitvoerig getest (maar die 2 die'k getest had waren gelijk al weer verkocht daarna haha) en helemaal geweldig, en nu heeft Huub er weer een stuk of 3 afgesteld zodat ik m'n keuze kan maken! Die dingen lopen goed!! En Frankie gaat heel blij weer naar huis straks vanuit Zutphen :-D :-D

mcoenen
12 augustus 2005, 14:21
Cool Frank !

U will not regret it !!!

Marcel

WICKED
12 augustus 2005, 14:27
he marcel ff offtopic wanneer komt je instructie video uit en waar kan ik m dan kopen?? :)

deedee
12 augustus 2005, 14:31
Cool Frank !

U will not regret it !!!

Ik heb trouwens iemand van gitaarnet gemaild, ik hoop dat deze reacties worden weggehaald, dit soort dingen ben ik niet van gediend gewoon. Het bewijst maar weer eens wat voor sukkels er toch op dit forum zitten, en dan vinden mensen het gek dat ik hier niet vaak post ....

ach ja, laten we hopen dat een MOD het oplost.

Marcel

shaggy staat erom bekend de eikel van het forum te zijn. Beetje kansloos mannetje. :roll:

marc_o
12 augustus 2005, 16:04
Tof dat je je eigen bak hebt nu, een stuk beter dan die eenheidsworst die Ibanez in mijn ogen is.

Alleen een 7-snaar, ik vind 6 al zo veel :)

FrankS
12 augustus 2005, 16:11
Komt ook een 6-snarige versie van het model :) Ben daar persoonlijk ook erg benieuwd naar.

Bloodline
12 augustus 2005, 21:10
De Bo-El MC-7 dus!

Even wat voor-info:

Huub heeft mij ongeveer anderhalf jaar geleden gevraagd of ik interesse had om over zijn gitaren te spelen. Ik had daar uiteraard wel oor naar. alleen had Huub nog geen modellen gemaakt met locking floyd rose tremolo en 24 frets. Toen kwamen we op het idee om samen een gitaar te ontwikkelen.

Ik wilde graag een 7 snarige gitaar laten bouwen, een met 24 frets, floyd rose systeem, fase switch, aan-uit knop, mooie tree of life, en een mooie naturel look met mooie houtnerf.

Ik heb dit met Huub besproken en ik kreeg begin dit jaar het eerste prototype in handen. Hier heb ik nog wat verbeteringen aan doorgevoerd richting Huub en nu is ie dan eindelijk af.

Ik heb vandaag in Zutphen de productie versie van de MC-7 (jawel, naar mij vernoemd ) opgehaald en ik kan jullie vertellen dat dit de beste en de gaafste 7 snarige gitaar is die ik ooit in mijn handen gehad heb !

De speelbaarheid, het uiterlijk, de stabiliteit, de toon, het geluid, echt een waanzinnig instrument !

Hier een foto die ik vandaag genomen heb van de gitaar (helaas met flits dus niet zo'n super kwaliteit foto maar je krijgt een idee):

http://www.marcelcoenen.com/img/mc7_01.jpg

Voor mensen die interesse hebben in deze gitaar, hij is te bewonderen bij Huub in de winkel, geopend van woensdag tot en met vrijdag, in Zutphen, meer info op http://www.huubboel.nl

De prijs van deze gitaar (nieuw) is 999 euro, en voor 14 augustus besteld = koffer twv 150 euro er GRATIS bij !

Ik kan jullie verzekeren: dit is de beste 7 snarige gitaar die er te koop is op de markt kwa prijs/kwaliteit verhouding, probeer m rustig uit en oordeel zelf !

toen ik hem zag enzo wou ik hem meteen kopen beide me niet hoeveel die koste wou hem meteen had dus boel gemaild. alleen ze maken hem niet linkshandig :( jmmr. volgende keer beter :)!

nirvana
13 augustus 2005, 00:02
Oh God, dit vond ik echt een aangenaam topic om te lezen. Hoe achterlijk jaloers kan dit soort mensaap toch zijn! Marcel Bedankt voor dit topic! Je kan trouwens wel een stuk spelen, heb ik zonet gehoord voordat ik van mijn stoel viel. Ik heb het wel optijd afgezet, kwestie van mijn eigen ego niet teveel te beschadigen.

Ook bedankt trouwens voor die link naar de Huub Boel site. Ik moet toegeven dat ik niet meteen je signature 7-snarig model in huis zou halen, gewoonweg omdat ik hem niet super geweldig vind. Ik vind de kop niet zo mooi en de knoppen vind ik een beetje onhandig geplaatst, ook ben ik meer een single-coil man. Maar dat is dus gewoon een kwestie van smaak, verder vind ik hem wel plezant.

Thom TK
13 augustus 2005, 00:51
@ Bloodline: Ja linkshanidg zijn is erg he? Ik weet er alles van...wou vragen of die Boel idd lefty verkrijgbaar was, maar ik weet het nu dus ook :-(

bert k
13 augustus 2005, 00:54
Triest, maar ik sluit het topic.

Er wordt teveel gescholden over en weer, en door te veel mensen, dus dat moet maar stoppen.
Ik wil nogmaals benadrukken dat ik NIET IEDER TOPIC LEES!! Dus als er een topic ontspoort, PM me dan. Ik ben niet helderziende of zo. Het heeft weinig zin om dan cynische post te plaatsen of er wel eens een mod komt. Ik ben bijna dagelijks op het forum, dus er gebeurt echt wel wat.