PDA

View Full Version : Wall of Glass (Laurent Bruning)(Rock? Progressive rock?)



LaurentB
1 augustus 2005, 22:04
Hallo,

Een eigen compositie:

http://www.em11.nl/geluiden/hifi/wall_of_glass.mp3

(Ook te vinden op www.em11.nl)

Ik weet nooit precies hoe ik de stijl moet omschrijven, omdat ik er meestal meerdere tegelijk gebruik.

Groeten,

Laurent

Luc-O
1 augustus 2005, 22:27
:o Te gek dit, swingt als een tiet! Waanzinnig lekker geluid (beetje Satch ten tijde van Crystal Planet), super catchy thema! Funky slagje is ook fenomenaal. Deze gaat op repeat! Wat voor gear heb je gebruikt?

LaurentB
1 augustus 2005, 22:35
:o Te gek dit, swingt als een tiet! Waanzinnig lekker geluid (beetje Satch ten tijde van Crystal Planet), super catchy thema! Funky slagje is ook fenomenaal. Deze gaat op repeat! Wat voor gear heb je gebruikt?

Bedankt!

Dit is nog met mijn Digitech RP1 voorversterker opgenomen. Gitaar is een Fender Stratocaster USA, behalve het themaatje bij de 2e 'bridge', dat is een Aria PE-175 jazzgitaar. Allemaal via een Terratech EWS 64 geluidskaart en de rest met Cubase. (oh ja, en een Aria basgitaar).
Tegenwoordig gebruik ik een Line6 Pod Pro voorversterker.

Laurent

Toffe gozer
1 augustus 2005, 23:44
Inderdaad een erg lekker nummertje 8-)

bluegate
2 augustus 2005, 00:47
Ik heb alles op de site beluisterd. :o ...
Zeer goed! Lekker veelzijdig.

m^rton
2 augustus 2005, 18:02
Klinkt erg goed.
Er zitten mooie overgangen in en het is leuk dat je niet alles vol propt met solo-gitaar. Niets spelen kan ook ooit mooi zijn :wink:

Negative K3 fan
2 augustus 2005, 18:29
klinkt erg goed!!11 alleen je leadtoon kan nog wel iets worden bijgewerkt misschien... een stuk minder delay, iets minder vetheid zodat je echt de gitaar hoort en niet een gitaar+heel veel effecten. Iets meer naturel ahw.

LaurentB
2 augustus 2005, 19:01
klinkt erg goed!!11 alleen je leadtoon kan nog wel iets worden bijgewerkt misschien... een stuk minder delay, iets minder vetheid zodat je echt de gitaar hoort en niet een gitaar+heel veel effecten. Iets meer naturel ahw.

Ja, die delay is een specifieke keuze bij dit nummer geweest, hoor. Normaal gesproken heb ik ook niet zoveel delay/galm. Ik kwam er toevallig op en dacht "hé, da's leuk!". Maar zoiets blijft ook altijd subjectief en het is zeker niet iets dat je voortdurend moet gebruiken. I.h.a. hou ik ook van een duidelijke, gedefinieerde toon.

Ook is de mp3-coding hier niet geweldig, dat ging met die oude geluidskaart niet helemaal lekker. Maar ik ben de 'broncode' kwijt!! Die CD is onleesbaar geworden. Aaaaargh!! Ik neem hem nog wel eens opnieuw op.

Scali
3 augustus 2005, 00:57
Ik vind em ook erg goed, mooi compleet nummer, met verschillende fasen erin, en niet alles helemaal volgespeeld. Ben het er ook wel mee eens dat de gitaartone nog iets levendiger zou kunnen.
En het vibrato 'kruipt' soms een klein beetje, volgens mij, zou misschien nog iets strakker kunnen (wat meer ontspannen spelen?), maar dat is maar een heel klein detail.

Sonno
3 augustus 2005, 01:23
Hey Laurent,

ik vind 't een lekker verfrissend nummer, vooral je gitaargeluid. Ik vind wel dat het eerste deuntje (met alle variaties) een beetje eentonig wordt. Ik vond het dan ook een verademing toen je de 'solo' inzette!

Eén zeikpuntje nog... sommige bends in het begin vond ik niet helemaal zuiver...

LaurentB
3 augustus 2005, 18:10
Hey Laurent,

ik vind 't een lekker verfrissend nummer, vooral je gitaargeluid. Ik vind wel dat het eerste deuntje (met alle variaties) een beetje eentonig wordt. Ik vond het dan ook een verademing toen je de 'solo' inzette!

Eén zeikpuntje nog... sommige bends in het begin vond ik niet helemaal zuiver...

Dat klopt wel, dat dat eerste thema wat lang doorgaat. Een probleem dat ik heb bij het schrijven van nummers is dat ik me vaak een beetje blind ga staren en dan met name dat soort dingen niet meer goed kan beoordelen.

En het kan best dat er dingen niet helemaal zuiver zijn.
Soms laat ik foutjes wel eens bewust staan als er daartegenover erg goede, spontane vondsten in een stuk zitten die ik misschien niet meer gereproduceerd krijg. Maar het is natuurlijk nog mooier als je spontaan EN helemaal foutloos speelt!

SL-3
3 augustus 2005, 18:19
Tof gedaan, maar ik mis het '' hey dat is een goede gitarist '' gevoel bij je solo / themastukken. Het komt grotendeels door je vibrato en uiting van de noten. Het is het allemaal net niet.

Bosch
3 augustus 2005, 20:48
Lekkere loungemuziek.
Ken je Marc Bonilla? Zo niet, dan moet je die checken. Super gitarist die met veel smaak en veel funky backings goede muziek maakt. Het doet me er iig aan denken.

LaurentB
3 augustus 2005, 21:20
Lekkere loungemuziek.
Ken je Marc Bonilla? Zo niet, dan moet je die checken. Super gitarist die met veel smaak en veel funky backings goede muziek maakt. Het doet me er iig aan denken.

Loungemuziek? Hmm, zo had ik het nog niet bekeken, maar dat is juist het leuke van allemaal meningen over je composities horen natuurlijk.
Zit ik daar allerlei heftige emoties te verwerken in mijn muziek, blijken anderen daar lekker bij te kunnen loungen... :-?

Nee, Marc Bonilla ken ik niet. Ik zal eens even gaan zoeken.

Ik blijk vaker nummers te maken die aan iemand anders doen denken die ik helemaal niet ken (Jung? Synchronicity?). Ik had nog een ander nummer dat erg veel op 'Moonflower' van Santana bleek te lijken, terwijl ik dat hele Moonflower niet kende!

Laurent

Albert houwaart
4 augustus 2005, 23:45
erg kicke man lekker groovy en funky.
ja erg lekker blijft waanzinnig in je kop hangen.
perfecte soundtrack voor eurosport en dan met name surfen in slowmotion of zo. 8-)

ja echt heel erg gaaf<,super die afwisselende funk slagjes links rechts. :lol:

Jeroenvanhulsteijn
5 augustus 2005, 09:56
Jaha dit klinkt heel erg lekker!! Erg lekkere schwung zit er in. Lekker gemixed. Ik vind je sound ook erg lekker. Alleen het basgeluid vind ik niet zo. Nogal wussy....wollige attack....whatever....enfin, de bas zou er wat meer uit mogen knallen vind ik.

LaurentB
5 augustus 2005, 18:27
Jaha dit klinkt heel erg lekker!! Erg lekkere schwung zit er in. Lekker gemixed. Ik vind je sound ook erg lekker. Alleen het basgeluid vind ik niet zo. Nogal wussy....wollige attack....whatever....enfin, de bas zou er wat meer uit mogen knallen vind ik.

Wat die bas betreft ben ik het helemaal met je eens. Ik had die in feite als voorlopige track opgenomen, en heb die later eens door een bevriende (erg goede) bassist opnieuw laten inspelen. Mijn partij is ritmisch ook te statisch, vind ik, je hebt hier echt een funky bas nodig en daar beginnen mijn baskwaliteiten tekort te schieten.
Die versie ben ik echter kwijtgeraakt, alles wat ik nog heb is deze MP3.

Laurent

WICKED
6 augustus 2005, 16:08
gaaf!! vooral die snelle blues lick op het laatst :)

LuukieRayVaughan
6 augustus 2005, 16:45
Erg mooi nummers moet ik zeggen. Lijkt een beetje op een nummer Tribute to Srv and Jimi Hendrix van Mark Cole ( http://www.sampleaccurate.com/ )
een beetje die aparte stijl ook. Erg goed gedaan !

LaurentB
6 augustus 2005, 17:48
Erg mooi nummers moet ik zeggen. Lijkt een beetje op een nummer Tribute to Srv and Jimi Hendrix van Mark Cole ( http://www.sampleaccurate.com/ )
een beetje die aparte stijl ook. Erg goed gedaan !

Dank je wel!
Ja, ik heb even naar Marc Cole geluisterd: het geluid en de accoorden (veel add9 accoorden) inderdaad! Ik kende het niet hoor.
Maar ik ben wel een grote Stevie Ray Vaughan fan, misschien dat het daardoor komt.

Laurent

LuukieRayVaughan
7 augustus 2005, 03:17
Nog 1 ding:
Ik kijk steeds meer naar welke sfeer bepaalde nummers oproepen en ik moet zeggen dat jou nummer echt een F*cking goeie sfeer oproept man echt mijn complimenten !

LaurentB
7 augustus 2005, 23:31
Nog 1 ding:
Ik kijk steeds meer naar welke sfeer bepaalde nummers oproepen en ik moet zeggen dat jou nummer echt een F*cking goeie sfeer oproept man echt mijn complimenten !

Leuk!

Ik schrijf ook wel altijd vanuit een voor mij specifieke stemming of sfeer (dus niet abstract vanuit een thema of groove, wat overigens ook een effectieve manier van werken kan zijn),dus dat zou dan kunnen kloppen.

Laurent