PDA

View Full Version : Kumiko SG



Rewind
1 augustus 2005, 20:35
Hey mensen,

een vriend van m'n zusje had een gitaar staan thuis en deed er niks mee, dus die kwam hij net even langs brengen.
Het is een sg model van het merk kumiko (/kumikq?)
Ik heb er nog nooit van gehoord, het schijnt een erg oud ding te zijn
en weet niet wat ik ermee aan moet.
Er zaten 4 snaren op die ik er meteen af heb gehaald omdat ze zo oud waren, en heb er dus nog niet op gespeeld. Wel effe fotootjes van gemaakt. niet zulke hele goede kwaliteit foto's, maar dat kwam door de camera denk.
voor foto's check=
http://community.webshots.com/album/410544486TZZcEk

weten jullie wat ik hiermee aan moet? hij voelt vrij goedkoop (miss zelfbouw?) aan, is het de moeite waard om er uberhaupt nieuwe snaren op te leggen?

alvast bedankt voor de reacties,

Groeten, Erwin

zjanke
1 augustus 2005, 21:09
Een setje snaren is het geld niet en hoe wou je anders testen of het toevallig niet een fabeltastische gitaar is 8-)

Wellicht speelt ie helemaal geweldig, en dat voor niks+een setje snaren

Walternativo
1 augustus 2005, 21:22
wat je ermee aan moet? Lijkt me duidelijk. Als je hem zelf niet wilt hebben en je hebt er zelf geen geld voor betaald maar gekregen van een vriend dan vraag je hem of hij hem of terugwil of dat je een percentage krijgt van de verkoopprijs. Marktplaats ofzo.

wietse
1 augustus 2005, 21:44
oude japanse budget gitaren, zitten ook wel eens uitschieters tussen ik heb zelf een gumiko, één letter verschil maar zelfs dezelfde lettertypes worden gebruikt dus dezelfde fabrikant, en die is wel erg goed .(mahonie body, set neck).
die van jou is zeker van multiplex voor zover ik kan ontwaren op die beroerde foto's, had je de camera wel ingesteld op close up foto's?
snaren er op zetten en gewoon proberen, wie weet klinken de elementen nu wel erg lekker heb je wel vaker met dertig jaar oude budget planken, de elementen zijn dan gerijpt zeg ik maar.
nieuwe snaren kan altijd brengt als alle electronica werkt toch nog snel minimaal een 75 tot 100 euro op, hij heeft het model mee, zolang de hals maar goed is .

Javaca
1 augustus 2005, 22:25
D'r staat een Gumika op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/50755.htm

Rewind
2 augustus 2005, 03:05
bedankt voor de reacties!

de foto's zijn inderdaad echt belabberd, ik had de camera iid niet ingesteld op close-up, weet niet eens of dat wel kan. Maar m'n ouders gaan morgenochtend op vakantie en nemen dan de camera mee, dus kan geen betere foto's maken.
Ik ga er morgen effe nieuwe snaren op leggen, en dan effe testen hoe het speelt. Het is in ieder geval geen wereld gitaar qua afwerking
zoals op deze foto een beetje te zien is, is de pickup ring het niet helemaal eens met de plek van de hals (er half doorheen bijna)
http://community.webshots.com/photo/410572175/410572175tQFfOL
en een stemmechaniek heeft een keer een beuk gekregen.
http://community.webshots.com/photo/410572966/410572966HbcqYr
maar ik hoop dat de elementen goed klinken en de electronica nog goed werkt.
Hier is wel eens wat aan geknutseld, ik heb een foto geprobeerd te maken hoe er twee verschillende draadjes tussen het element en de pot zitten die met elkaar verbonden zijn met een plakbandje. Dus waarschijnlijk zijn iig de pickups vervangen.
De body is volgens mij idd ook van multiplex,
(ik zal morgen nog effe goed kijken, ik kreeg 'm echt vlak voordat ik weg wilde gaan, dus effe gauw voor de foto's opengeschroefd.)
wat verborgen wordt door een dikke laag rode lak.
Toen ik effe vluchtig keek twijfelde ik of de hals nou een heel klein beetje krom was, of dat dat gezichtsbedrog was door de rare plastic topkam (met per snaar sleuven van minsens een mm ruimte) die zoiezo vervangen zou moeten worden. Voor de rest ziet de hals er wel in goede staat uit.
Morgen maar eens effe snaren erop leggen en misschien komt er wel een dijk van een geluid uit en speelt ie als een zonnetje. Ik blijf iig optimistisch - een gegeven paard mag je niet in de bek kijken!

Groeten, Erwin