PDA

View Full Version : wat in mijn hals van de les paul?



Orpheo
1 augustus 2005, 20:34
ik wil mijn les paul beetje gaan upgraden tot scheurbak. in de brug komt een x2n, maar wat nu in de hals??

ik wil een warme clean, creamy, met veel ballen.

zal ik de paf pro erin stoppen, of de superdistortion? ikzelf zit te denken aan de SD, omdat ik over n tijdje een custombuild les paul ga laten maken met ouwe PAF's erin (om mn clean/bluesy-hardrock OD needs te kunnen dekken).

dus: paf pro of superdistortion in de hals?

Anders Destium
1 augustus 2005, 21:02
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

Orpheo
1 augustus 2005, 22:17
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

1: te duur

2: kheb ze ooit al eens bespeeld (in een les paul) en ik vond ze rampzalig. veel en veel en veel te schel. ik heb ze ook geprobeerd in de M3: idem dito.

Agent_Smith
1 augustus 2005, 22:20
Idd, 496r en 500t zijn veel te schel. Waardeloze rommel vind ik het, maar dat is natuurlijk weer persoonlijk. Ik zweer natuurlijk zoals altijd bij S(eymour)D(uncan), al ben ik ook niet vies van een Dimarzio SD.

deedee
2 augustus 2005, 00:22
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

1: te duur

2: kheb ze ooit al eens bespeeld (in een les paul) en ik vond ze rampzalig. veel en veel en veel te schel. ik heb ze ook geprobeerd in de M3: idem dito.

ik geloof dat bij jou alles te schel is :-? :razz: :roll:

Floris1984
2 augustus 2005, 00:33
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

1: te duur

2: kheb ze ooit al eens bespeeld (in een les paul) en ik vond ze rampzalig. veel en veel en veel te schel. ik heb ze ook geprobeerd in de M3: idem dito.

Ik maak nu misschien een beetje misbruik van dit topic, maar ik het lekker toch :D
Ik zelf heb ook 496R en 500T in mijn LP zitten (zat er helaas in toen ik hem overkocht), en ik vind ze ook niet prettig. De 496R valt nog wel mee, maar de 500T is echt te schel.

Ik speel ook geen metal of weet ik wat, maar meer CCR, Lynyrd Skynyrd etc.
Ik zoek dus meer iets in de richting van de klassieke Les Paul sound. Maar '57 classics vind ik echt veeel te duur. Iemand een goed alternatief?

Bullseye
2 augustus 2005, 00:38
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

1: te duur

2: kheb ze ooit al eens bespeeld (in een les paul) en ik vond ze rampzalig. veel en veel en veel te schel. ik heb ze ook geprobeerd in de M3: idem dito.

ik geloof dat bij jou alles te schel is :-? :razz: :roll:

Nou inderdaad :lol:

Misschien de mid en treble knop wat naar beneden draaien en meer bas erin ? :roll:

Josdevos
2 augustus 2005, 08:38
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

1: te duur

2: kheb ze ooit al eens bespeeld (in een les paul) en ik vond ze rampzalig. veel en veel en veel te schel. ik heb ze ook geprobeerd in de M3: idem dito.

Ik maak nu misschien een beetje misbruik van dit topic, maar ik het lekker toch :D
Ik zelf heb ook 496R en 500T in mijn LP zitten (zat er helaas in toen ik hem overkocht), en ik vind ze ook niet prettig. De 496R valt nog wel mee, maar de 500T is echt te schel.

Ik speel ook geen metal of weet ik wat, maar meer CCR, Lynyrd Skynyrd etc.
Ik zoek dus meer iets in de richting van de klassieke Les Paul sound. Maar '57 classics vind ik echt veeel te duur. Iemand een goed alternatief?

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/18/100018190l.jpg

120 EURO bij Musik Produktiv!

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018190/sid/!18121995/quelle/listen

renier
2 augustus 2005, 08:53
Wat is er mis met een 496r en 500t? Precies wat je zoekt :-?

1: te duur

2: kheb ze ooit al eens bespeeld (in een les paul) en ik vond ze rampzalig. veel en veel en veel te schel. ik heb ze ook geprobeerd in de M3: idem dito.

Ik maak nu misschien een beetje misbruik van dit topic, maar ik het lekker toch :D
Ik zelf heb ook 496R en 500T in mijn LP zitten (zat er helaas in toen ik hem overkocht), en ik vind ze ook niet prettig. De 496R valt nog wel mee, maar de 500T is echt te schel.

Ik speel ook geen metal of weet ik wat, maar meer CCR, Lynyrd Skynyrd etc.
Ik zoek dus meer iets in de richting van de klassieke Les Paul sound. Maar '57 classics vind ik echt veeel te duur. Iemand een goed alternatief?

Blues: setje '59's
bluesrock: Custom 5/'59
rock: JB/Jazz

allemaal als set voor rond de 120 euro te krijgen..

Anders Destium
2 augustus 2005, 09:34
Omdat mijn vorige suggestie niet zo goed viel dan toch maar de volgende: Ik denk dat je beter kunt gaan voor de superdistortion ipv de Paf Pro. Niet alleen heb je dan een minder groot verschil in output tov de x2n, het komt ook beter in de buurt bij je eis. Een paf pro was eind jaren tachtig hét scheurelement, maar dat is 15 jaar terug. Het clean ervan is erg mooi, het sologeluid is heel gearticuleerd en gebalanceerd maar niet overdreven vet IMO.

Misschien hielp het bij mij dat ik de 496/500 in een compleet mahonie Explorer had, ik vond ze erg fijn :)

NeeraDJ
2 augustus 2005, 11:55
Ik denk dat je de Paf Pro ook schel gaat vinden, dat vond ik iig.

Orpheo
2 augustus 2005, 12:39
het klopt dat ik veel elementen vaak te schel vind, ondanks dat bas en mid redelijk open zijn, en treble vaak op 1/4 staat. (mid vol open, bas op 2/3, treble op 1/4 ongeveer). als ik treble nog dichter draai wordt het te donker en niet transparant genoeg voor mij. soms heb ik wel eens een pup in de brug die heel lekker klinkt, maar dan staat er geen naampje bij, dus dan heb ik er nog niks aan. de x2n bv vond ik in de brug TOP. maar nu nog iets ind e hals.

@anders: hartelijk dank voor je input. hier kan ik wat mee. ik houd jullie op de hoogte. nu nog alleen de juiste kleuren kiezen :D


ik ga zometeen even een xplorer proberen met 496/500 pickups erin. dan zal ik gelijk wel even posten wat ik daarvan vind.

renier
2 augustus 2005, 12:46
als je liever een wat minder schel geluid wil, zou ik toch eens naar een custom gaan kijken. je hent 3 uitvoeringen: met keramische magneet, met alnico 2 en 5. de keramische is wat te schel voor je lijkt me, maar de 5 zou behoorlijk goed moeten zijn. wil je liever wat minder output en wat opener, dan is de 2 wellicht wat. volgens mij is dat de custom custom.

Walternativo
2 augustus 2005, 12:56
wat betekent dat Statt UVP? Wat is de prijs die je nu echt gaat betalen?
edit; nvm

Orpheo
2 augustus 2005, 13:14
als je liever een wat minder schel geluid wil, zou ik toch eens naar een custom gaan kijken. je hent 3 uitvoeringen: met keramische magneet, met alnico 2 en 5. de keramische is wat te schel voor je lijkt me, maar de 5 zou behoorlijk goed moeten zijn. wil je liever wat minder output en wat opener, dan is de 2 wellicht wat. volgens mij is dat de custom custom.

ik wil in de brug de x2n. die komt er gewoon. ik zocht alleen een goeie nekhum. ik twijfelde tussen de pafpro en de superdistortion. and i found what i was looking for. t word dus de superdistorion.

frekie
3 augustus 2005, 09:25
Dat zijn strakke prijzen bij MP moet ik zeggen voor SD. Moet je nog wel de vzk bij rekenen natuurlijk maar je blijft binnen de EG dus geen gezeur met de douane. Ook mijn LP setje zit erbij, jazz/JB:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018191/sid/!18121995/quelle/listen
Ik heb wel het idee dat ze 2 aderig zijn dus niet splitbaar.

frekie
3 augustus 2005, 09:26
Eeehm, wel 4 aderig dus. Eerst maar eens een bak koffie :oops:

renier
3 augustus 2005, 09:55
ja, die prijzen zijn scherp, absoluut.

nadeel is wel dat je ze alleen in het zwart krijgt... en dat vindt ik op een les paul echt niet mooi.. lijkt hij te veel op de classic.

Droffie
3 augustus 2005, 10:27
als je liever een wat minder schel geluid wil, zou ik toch eens naar een custom gaan kijken. je hent 3 uitvoeringen: met keramische magneet, met alnico 2 en 5. de keramische is wat te schel voor je lijkt me, maar de 5 zou behoorlijk goed moeten zijn. wil je liever wat minder output en wat opener, dan is de 2 wellicht wat. volgens mij is dat de custom custom.

ik wil in de brug de x2n. die komt er gewoon. ik zocht alleen een goeie nekhum. ik twijfelde tussen de pafpro en de superdistortion. and i found what i was looking for. t word dus de superdistorion.

Orph, als één element een warme vintage tone heeft in de neck is het de Burstbucker Pro V. Ik heb 'm in mijn LP zitten en ben erg tevreden.
Wellicht is de Classic '57 ook een optie. Klinkt ook heel lekker.

renier
3 augustus 2005, 10:54
ik kan toch niet aan het idee wennen, een superdistortion in de neck.. als iets toch een typische brughum is...

Orpheo
3 augustus 2005, 18:46
als je liever een wat minder schel geluid wil, zou ik toch eens naar een custom gaan kijken. je hent 3 uitvoeringen: met keramische magneet, met alnico 2 en 5. de keramische is wat te schel voor je lijkt me, maar de 5 zou behoorlijk goed moeten zijn. wil je liever wat minder output en wat opener, dan is de 2 wellicht wat. volgens mij is dat de custom custom.

ik wil in de brug de x2n. die komt er gewoon. ik zocht alleen een goeie nekhum. ik twijfelde tussen de pafpro en de superdistortion. and i found what i was looking for. t word dus de superdistorion.

Orph, als één element een warme vintage tone heeft in de neck is het de Burstbucker Pro V. Ik heb 'm in mijn LP zitten en ben erg tevreden.
Wellicht is de Classic '57 ook een optie. Klinkt ook heel lekker.

ja, absoluut is de classic '57 top. maar niet in combinatie met de x2n.

daarnaast, i made up my mind. ik neem de superdistortion. hij moet gewoon tegengas kunnen geven voor die x2n in de brug.