PDA

View Full Version : Sonno Witjes - Free (metal/symphonic en een beetje shred)



Sonno
1 augustus 2005, 20:21
Dag luitjes,

ik heb weer's wat in elkaar geflanst. Het nr. was al een tijdje af maar ik had geen webspace. Wederom is mijn dank aan Geronimo (Floris) weer erg groot!!!

Wat vinden jullie d'r van?

http://home.casema.nl/hartm294/clips/Free.mp3

Gr. Sonno

Luc-O
1 augustus 2005, 22:21
Gaaf man, lekker veel verschillende sfeertjes zet je neer! Doet me erg aan Friedman denken en dat is een GROOT compliment! Lekker refrein, heb je een harmonizer gebruikt? Sommige snelle riedels zijn nog niet helemaal strak, maar je speelt in elk geval een lekker potje gitaar!

armageddon
1 augustus 2005, 23:10
Mag ik vragen hoe je die gitaar in het begin opgenomen hebt? Microfoon(s), plaatsing, evt. nabewerking? Het klinkt erg mooi namelijk :)

Albert houwaart
2 augustus 2005, 00:46
hee sonno wil je m ff mailen naar me. want ik kan je link niet openen zal wel door mn comp komme denk ik klere ding.
ben benieuwd!!!!!!!!!!?????

Sonno
2 augustus 2005, 12:57
@Luc-O
Thanks gast!!! Dat zijn nog's complimenten! :D
Ik kan idd. ook niet zo goed shredden. Ik heb vroeger niet goed geoefend en nu be ik te lui...

@Armageddon
Een Sennheiser e606 vlak voor m'n zelfbouw 2x12" gezet. GT-6 direct aangesloten op m'n Peavey Classic 50/50. En op de GT-6 zelf een geluidje samengesteld (was veeeeeel werk!). Drums: drumkit from hell-samples aangestuurd door dynamo VST. Op een afstand van een meter of 2 een rode NT-3 condensator mic in tegenfase erbij gemixt. Alle achtergrond dubbel ingespeeld, de ene keer alleen de NT-3 naar rechts en het andere spoor de NT-3 naar links. Basgitaar is mijn gitaar gewoon clean en dan een octaaf ge-pitchshift. Oh ja, een Behringer Eurorack mengpaneeltje nog tussen de compu en m'n Terratec EWX 24/96 geluidskaart...
Ik post vanavond misschien een fotootje van de opstelling (btw. ik vind het geluid nog niet ZO denderend...)

@Ap
Gaan we ZSM regelen... 8-)

armageddon
2 augustus 2005, 15:56
Bedankt man. Die e606 is dus wel goed? Ik hoor er erg goede dingen over namelijk.

Kan je me misschien uitleggen hoe jij de microfoons goed krijgt kwa fase? Mij wil dat namelijk nog niet echt lukken.

Bloodline
2 augustus 2005, 17:47
klinkt heel vet. heb je alles apart opgenomen ? zou je dan als je wilt alles naar me willen sturen want ik ben op het moment bezig mt dinge mixen enzo en dit lijkt me ideaal om wat te expirimenteren

Albert houwaart
2 augustus 2005, 22:48
sonno t is gelukt hoor!!!!!
ik heb m ff bij mn meissie geluisterd.

en ik moet zeggen echt super op alle fronten. :-D
brute riffs mooie themas, erge coole licks. goeie overgangen t klopt gewoon.
dit nummer sleept je mee man echt super!!!!!
ga zo door ik wil meer horen!!!!!!


alleen 1 tip ga gewoon voor de routine is wat meer voor de tv zitten racen op je neck gewoon om de snelheid er iets meer in te krijgen want dat is echt t enige waar jij nog iets aan zou kunnen verbeteren want t t is echt heel gaaf wat je doet.

heb je hier nou lang over gedaan dan alles bij elkaar?

Scali
2 augustus 2005, 22:58
Ik sluit me geheel aan bij Appie.
Qua compositie/riffs/etc heerlijk, maar die snelle dingen kunnen nog iets vloeiender, dan is het helemaal top ;)

Sonno
3 augustus 2005, 02:13
Wat een een toffe reacties allemaal 8-) !

@Luc-O nog ff, ik was vergeten te zeggen dat ik idd een harmonizer gebruikt heb (2 standjes voor de verschillende stukken).

@Armageddon
over de e606 check dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59342
Verder met fase en plaatsing kan je eindeloos lullen en discussiëren maar eigenlijk gaat het maar om 1 ding, GOED LUISTEREN! en dat kan natuurlijk alleen als je goede luister apparatuur hebt! Is echt heeeel belangrijk! Als je de mic's plaatst ook ff goed luisteren door de koptelefoon (en koop een goeie, dat scheelt! - ik hen een Sennheiser HD590 en ik ben er best tevreden mee) en blijven verplaatsen tot je denkt/hoort: Dit is de beste plaats!

@Ap
echt tof dat jij het goed vindt klinken. Ik bedoel wat jij maakt, met al je gitaren... en al die nummers... en al die techniek. Daar kan ik alleen van dromen!
Ik kijk helaas heel weinig TV, ik ben zo'n druk mannetje die niet kan stilzitten (beetje ADHD ofzo...). Vroeger speelde ik nog wel is een paar uurtjes op een dag maar nu ben ik het na een half uurtje al zat. Begrijp me goed; als ik opnames maak of oefen met een band speel ik vaak de hele dag, maar gewoon ff riedelen...tsja, ik kan er de rust nooit echt voor vinden....(hebbie vast wel gemerkt bij graspop)

Hoe lang ik d'r over heb gedaan?
De drums, een uurtje.
De achtergrondpartij, 2 uurtjes ofzo,
De solo's Een halve dag ofzo...
Bas, 10 minuutjes
Afmixen, half uurtje ofzo, dat is echt heel kort voor mijn doen! Ik was voor de verandering een keer lekker snel tevreden (helaas niet voor lang maar dat heb ik altijd...<zucht>)

@Bloodline
Leuk dat je het vet vindt klinken!
Ik heb alles apart opgenomen, lijkt me wel toch?!
De drums zijn wel uit 1 MIDI-track dus daar kan weer weinig mee. Zoals jehierboven ook kunt lezen heb ik er juist vrij weinig aan gedaan, ik merk aan reacties om me heen dat hoe minder je loopt te klooien (vooral het gitaargeluid) je een aangenamer geluid krijgt, en dat is toch wat we allemaal willen? Ik zeg het zo: Als je niet precies weet wat je doet en gewoon wat gaat klooien heb je een grote kans dat het niet denderend wordt... Het belangrijkste is dat je geluid GOED de microfoons ingeblazen wordt, dan zou de rest vanzelf moeten gaan!

@Scali
Thanks, dit waardeer ik toch echt wel hoor!

bluegate
3 augustus 2005, 11:29
8-)
Zeer goed gespeeld!

Maiden Michiel
3 augustus 2005, 16:44
Ik sluit me geheel aan bij Appie.
Qua compositie/riffs/etc heerlijk, maar die snelle dingen kunnen nog iets vloeiender, dan is het helemaal top ;)

+666!

Goed gedaan, vette compositie!
Die harmonische gitaarstukjes doen me onmundig aan Carcass denken (Heartwork)

LaurentB
3 augustus 2005, 18:19
Dag luitjes,

ik heb weer's wat in elkaar geflanst. Het nr. was al een tijdje af maar ik had geen webspace. Wederom is mijn dank aan Geronimo (Floris) weer erg groot!!!

Wat vinden jullie d'r van?

http://home.casema.nl/hartm294/clips/Free.mp3

Gr. Sonno

Er zitten aparte accoorden in. Vaak diminished meen ik, nietwaar? Mooi toegepast!
Geeft een speciaal sfeertje...

Laurent

Bosch
3 augustus 2005, 20:45
Doet me erg aan Friedman denken en dat is een GROOT compliment!

Helemaal mee eens!! Er zitten vleugjes Dragons Kiss-sferen (check bijvoorbeeld 2:40) in. Maar ook sferen van wat Friedman bij Megadeth heeft neergezet.

Die flagolettes zijn vet.

Vanaf 2:13. Dat stukje melodie is echt feelly!

Vervolg op het eerste clean stukkie is ook freaky.

Echt vet! Ook qua compositie en mix.

Robbert v.d. Hanenberg
4 augustus 2005, 11:51
Lekker!! 8-)

Lekkere passage's en leuke compositie!

Sonno
5 augustus 2005, 01:08
WOW :o !!!
Wat een reacties! Pas op hoor, ik ga nog arrogant worden :D !

@Maiden Michiel
Carcass Heartwork... Eén van de allerbeste platen die ik in huis heb.
Vroeger (1995 ofzo) ben ik Death metal gaan leren waarderen mede dankzij deze plaat. Ik zag op MTV bij HeadbangersBall met Vanessa Warwick de clip en het nummer en ik was compleet overdonderd! Dat waren nog is tijden!!!
Ik moet wel zeggen dat dit een andere stijl is dan ik meestal speel, ik wordt meestal met Death - Symbolic vergeleken maar daar had ik dit keer geen zin in :razz: !

@LaurentB
Thanks!!
eeh diminished? Tja daar bots je dus al op m'n theoretische kennis...
die sweepjes zijn dat wel, zie dit topic: Ik gebruik dezelfde figuur zo'n beetje...
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59160
Maar dan met maar 3 snaren want sweepen is 1 van de vele technieken die ik voor geen meter beheers... :x
Maar aangezien het past over de backing zal alles wel diminished zijn dacht ik zo... Die sweeps zijn wel -3th geharmonized btw...
Voor de rest speel ik naar mijn weten gewoon mineur, harmonisch en pentatonisch...

@Bosch
zo'n positieve reactie van jou, dat doet me deugd! Thanks man!
Ik heb idd. The Dragons Kiss in huis maar al een hele tijd niet meer geluisterd. Ik had 'm eigenlijk omdat Deen Castronovo erop drumde (1 van me favo drummers). Maar toch een hele goeie plaat en een GIGANTISCHE veer in me reet dat je vindt dat ik vergelijkbare shit speel 8-) !
Vrienden van mij zijn naar z'n clinic in Den Haag geweest en zeiden dat hij z'n plectrum net zoals ik vast hield (ik ben echt een ramp met techniek en iedereen zegt dat ik m'n plectrum helemaal verkeerd vasthou...). Dus dat gaf wel weer een stukje zelfvertrouwen :D !

Eigenlijk ben ik veel meer een MacAlpine fan, ik denk btw. dat jij z'n laatste projecten (CAB1 en 2) wel kan waarderen...

@Robbert v.d. Hanenberg
Van jou? Zo'n reactie? Het moet niet nog gekker worden hoor! 1000 maal thanks!!!

You all make me velly heppie!!! :cool:
Thanks!!!

PS: Ik zal wel weer is wat snelheids oefeningetjes gaan doen (ik heb nog een instructie DVD van Vinnie Moore liggen)...

Albert houwaart
5 augustus 2005, 01:48
you go girl!!!!!!!!!!

Sonno
7 augustus 2005, 18:22
Voor de mensen die nog wat over mijn mic posities wilen weten... Dit is wat ik heb gebruikt. Dat het geluid bij mij IMO niet super is komt omdat ik over een GT-6 speel (die dus ook de distortion creëerd). Nogmaals, zet een koptelefoon op en ga 'op zoek' naar dat geluidje :wink: !

http://www.geekimages.com/pics/20050807/Mic-setup.jpg (http://www.geekimages.com)

PS: alleen de NT3 heb ik per spoor naar links en naar rechts gedraaid.

Bekkers
18 augustus 2005, 01:03
Yeah Sonno!
Vette riffs. Onwijs veel verschillende stijlen achter elkaar, maar toch kloppend in elkaar over laten lopen. Nodigt uit tot verder luisteren, iig.

Idd mogen sommige muted begeleiding stukken wat strakker, maar het wordt gecompenseerd door de timing van die vette triolen enzo....

mzzl..