PDA

View Full Version : Radiotrafo voor Marshall 18Watt project?



Franc
1 augustus 2005, 18:54
Hmmm....eigenlijk getriggerd door dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61144
bedacht ik me opeens dat ik pas een oude buizenradio had waar ik 2 EL84s uitgetrokken heb...waarschijnlijk zit daar natuurlijk de bijbehorende OT bij :-D

Zou dat wat zijn voor 18Watter?

nicoverduin
1 augustus 2005, 19:37
Ik heb in mijn 18 watter (en trouwens ook in mijn DlxRev) de trafo's zitten van een oude Bocama Lafayette 224. Ik vind ze stukken beter klinken dan die DlxRev die ik later heb gebouwd met een standaard DlxRev OT.
Die Marshall scheurde erg goed. Dit bleek later bij de klant waar die aan verkocht was. Die kende op zijn (mijn) Marshall 18 watt 2 standen: UIT en VOLUIT!! :-D :-D :-D :-D
Nico

Franc
1 augustus 2005, 19:46
mmmm... :(

Het is een Philips radio (vol Mustards ;) ) en stereo, dus het zijn 2 kleine trafootjes.....helaas,

nicoverduin
1 augustus 2005, 19:49
2 SE's dus?

Nico

Franc
1 augustus 2005, 20:06
Dat zal dan?

mathe
2 augustus 2005, 22:54
Hey Franc,
Alles goed?
Wordt het dan toch zoeken naar een echte RS? :D

Marc

Franc
3 augustus 2005, 07:10
Hey Franc,
Alles goed?
Wordt het dan toch zoeken naar een echte RS? :D

Marc

Hoi!

Welja, een echte RS :-D
Misschien als er een uit de lucht komt vallen, anders wordt het toch een Shinrock of S2 of zo ;)

Globetrotter
7 augustus 2005, 00:55
Hey Franc,
Alles goed?
Wordt het dan toch zoeken naar een echte RS? :D

Marc

Hoi!

Welja, een echte RS :-D
Misschien als er een uit de lucht komt vallen, anders wordt het toch een Shinrock of S2 of zo ;)

Hoi!

Shinrock levert blijkbaar wel goei trafo 's. Maar ik denk dat ie nu even geen bestellingen aanneemt omdat hij met een andere distributeur werkt. Heb mijn 18 watt transfo 's in februari besteld en ik wacht der ook nog altijd op... Héél lange wachttijden dus dikwijls...
Cheers,

Bart