PDA

View Full Version : Welke koptelefoon voor vox valvetronix



Satriani
1 augustus 2005, 16:24
Yooo

Mijn 30 wattertje is toch aardig hard voor in me slaapkamer dus een koptelefoon zou misschien handig zijn ook voor in de late uurtjes.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en senheiser of hoe de f*ck je het ook spelt schijnt wel goed te zijn, maar ik zag ook dat het ook afhangt wat voor versterker je hebt.

Dus welke koptelefoon voor me vox?, ik wil ong 50 euro uitgeven
Zijn er miss mensen die ook zo'n ding hebben staan en die een goede koptelefoon kunnen aanraden?

Mzzl
Mike

LIGNUMdrummerke
1 augustus 2005, 17:28
koptelefoon afhankelijk van je amp? voor zover ik weet niet. de kaln kan wel wat verschillen afhankelijk van de luidsprekertjes die er gebruikt worden but who cares als t voor te oefenen is? neem wel een gesloten koptelefoon, open en semi-open moet je harder zetten om t zelfde volume te krijgen en das schadelijk voor je oren!

Satriani
1 augustus 2005, 17:43
Gesloten koptelefoon :???: ?

jorrit
1 augustus 2005, 18:14
ga even naar feedback bijvoorbeeld of een andere grote gitaar zaak. daar staat je versteker wel en daar hebben ze ook een groot aanbod koptelefoons/koptelefonen/koptelefona. zo kun je zelf testen welke je bevalt.

open en gesloten, je moet van die dingen hebben die om je oor vallen en niet in je oor gaan...

JoostBaksteen
1 augustus 2005, 18:50
neem wel een gesloten koptelefoon, open en semi-open moet je harder zetten om t zelfde volume te krijgen en das schadelijk voor je oren!

Gesloten koptelefoons (van 50 euro) zitten meestal minder confortabel dan open koptelefoons, wat niet echt prettig is als je hem lang op wilt houden. Bovendien zijn de open koptelefoons over het algemeen wat mooier van klank. Open koptelefoons zijn vaker helderder, en hebben een betere bass. Zelf heb ik ook liever een open koptelefoon. Het is niet voor niets dat alle high-end Sennheiser koptelefoons open zijn ;).

Een goede, goedkope, (gesloten) koptelefoon is de Sennheiser HD201, kost je 29 euro bij mp3man.nl en er zijn zeer veel positieve reacties. Veel waar voor je geld! Voor meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1041204 Zelf zit ik er ook over te denken om zo eentje te kopen voor naast mijn (open) HD590. Vooral handig in publieke plaatsen omdat de omgeving geen last van je heeft.

Satriani
2 augustus 2005, 13:50
Bedankt voor jullie reply's
Ik denk dat ik ga voor de Sennheiser HD201 en dat ding gewoon bestel via internet.
:)