PDA

View Full Version : richwood re-125: een goede les paul copy?



Walternativo
1 augustus 2005, 15:03
hi mensen,

wilde graag vragen wat jullie vonden van een Richwood re-125 in vergelijking met andere Les Paul kopieen. Max budget: 300. Ik ben niet te beroerd om mn gitaarleraar me te laten helpen er nieuwe elementen in te laten zetten als dat voor de totale prijs/prestatie veel doet ;).

alle relevante reacties zeer op prijs gesteld,
mvg
Walter

mayniac
1 augustus 2005, 15:28
UTFS!!!! :-D

Walternativo
1 augustus 2005, 15:34
al gedaan. Geen doorslaggevend advies mee gevonden. Aub niet reageren of wel reageren maar dat niet iig niet. Merci.

mayniac
1 augustus 2005, 15:42
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61117&highlight=richwood
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=51525&highlight=richwood
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=55364&highlight=richwood

almarvk
1 augustus 2005, 15:47
al gedaan. Geen doorslaggevend advies mee gevonden. Aub niet reageren of wel reageren maar dat niet iig niet. Merci.

Er is een zeer groot topic over Richwood gitaren. Neem daar een kijkje in. Er staan veel ervaringen over deze gitaren.

Mijn collega-poster gaf gewoon advies, jammer dat je dat niet accepteert...

Walternativo
1 augustus 2005, 15:56
bedankt daar kon ik wel wat mee vooral met die eerste. Helemaal top.
Ik denk dat ik m ga kopen :)

Orpheo
1 augustus 2005, 16:23
je kan ook op ebay zoeken naar goedkope les pauls van epiphone oid. die zijn nl ook niet verkeerd voor dat geld. imo beter dan bv richwood. ik snap eerlijk gezegd die hele richwood rage niet. kheb ff op een RW les paul gespeeld. in mijn ogen was het net speelgoed (terwijl London City even duur is, en imo beter is dan Fender MiM )

Walternativo
1 augustus 2005, 17:59
ik wil iig een nieuwe hebben. Als ik nu geld zou hebben voor een Gibson Studio goed, dan is t t wel waard dat ie 2ehands is misschien. Maar voor het verschil Richwood/Epiphone geloof ik niet dat je zoiets moet doen.

Wat ik er van opmaak:
de meningen zijn extreem verdeeld over Richwood.
Daarom is het belangirjk per stuk te oordelen.
Het is wel een goede LP kopie.
Upgraden met SD pickies is niet stom en verbetert je geluid tot iig zo goed als de epi voor alsnog 100 euro minder.

ohja en zo te zien is de 129 even duur en beter.

almarvk
1 augustus 2005, 18:33
je kan ook op ebay zoeken naar goedkope les pauls van epiphone oid. die zijn nl ook niet verkeerd voor dat geld. imo beter dan bv richwood. ik snap eerlijk gezegd die hele richwood rage niet. kheb ff op een RW les paul gespeeld. in mijn ogen was het net speelgoed (terwijl London City even duur is, en imo beter is dan Fender MiM )

Ik snap het ook niet helemaal, maar ik vind de tele's van Richwood beter overkomen dan de Les Paul's. Maarjah; die London City's; die vind je niet overal :( Wel al veel goede verhalen over gehoord!

Cubensis
1 augustus 2005, 18:54
ik wil iig een nieuwe hebben. Als ik nu geld zou hebben voor een Gibson Studio goed, dan is t t wel waard dat ie 2ehands is misschien. Maar voor het verschil Richwood/Epiphone geloof ik niet dat je zoiets moet doen.

Wat ik er van opmaak:
de meningen zijn extreem verdeeld over Richwood.
Daarom is het belangirjk per stuk te oordelen.
Het is wel een goede LP kopie.
Upgraden met SD pickies is niet stom en verbetert je geluid tot iig zo goed als de epi voor alsnog 100 euro minder.

ohja en zo te zien is de 129 even duur en beter.

de 129 is niet beter of slechter, is precies dezelfde gitaar, heeft alleen een iets dikkere neck, en andere inlays/binding/finish/pupcovers dus vrijwel alleen maar cosmetisch

'upgraden met SD verbetert je sound iig tot epi niveau' heb je weleens die standaardpups van epi gehoord? die klinken net zo slecht als de std rw pups, zou met niets verbazen als ze allebei bij samsung vandaan komen...

Walternativo
1 augustus 2005, 20:35
ik kan op internet die London city les pauls niet vinden. Ik zoek iig een les paul model. Ik heb een fat strat model. Ibanezje. GRX140.
:lp: <= dus ;)

wat ik nu ga doen is iig wachten tot mn gitaarleraar terug is van vakantie en dan vragen wat ie van de richwood vindt. Als ik die koop denk ik dat ik m upgrade met de SDtjes.

Orpheo
1 augustus 2005, 22:19
ik kan op internet die London city les pauls niet vinden. Ik zoek iig een les paul model. Ik heb een fat strat model. Ibanezje. GRX140.
:lp: <= dus ;)

wat ik nu ga doen is iig wachten tot mn gitaarleraar terug is van vakantie en dan vragen wat ie van de richwood vindt. Als ik die koop denk ik dat ik m upgrade met de SDtjes.

er zijn geen london city les pauls. wel london city PRS-klonen. maar die zijn overduidelijk duurder dan die 300 euro van je :)

Walternativo
1 augustus 2005, 23:05
ok dan heb ik dat verkeerd begrepen. Overall, wat is volgens jullie nu de beste LP copykitten? Behalve Epi?

Cubensis
1 augustus 2005, 23:06
richwood dus :)
ga er gewoon 1 proberen, meningen van anderen kan je nooit van op aan, dus gewoon proberen, kost niets :)

Walternativo
2 augustus 2005, 00:38
uiteraard, maar meningen van anderen hebben vaak ook waarde zolang je zelf blijft denken! :D

bedankt voor het advies luitjes.

frekie
3 augustus 2005, 09:37
Zie het Grote Richwood Topic, ben je weer even onder de pannen. Ik heb de RW LP al gezien op marktplaats voor 160 euri. Bestel je bij Musik Produktiv een Seymour Duncan setje, bijvoorbeeld jazz/JB, nog eens 120 euri plus VZK. Hou je nog geld over voor een setje snaren :-D

Lucluc
3 augustus 2005, 16:30
Ik heb gisteren een RW-125 uitgetest en was echt aangenaam verrast. Volgens mij zijn die pickups helemaal zo slecht nog niet. Tuners leken ok, potmeters voelden stevig aan en echt een hele lekkere sustain. Ik overweeg er serieus een aan te schaffen voor 189 euro nieuw.

Cubensis
3 augustus 2005, 17:11
weer een zieltje gewonnen :evil:

Walternativo
3 augustus 2005, 20:58
gebruikersnaam Beelzebub neem ik aan?

btw als ik bij gitaarwinkel.nl die richwood bestel kost dat 205 euro dus heb ik niet die 120 + verzendkosten voor de elementen over.
edit; nvm

Daniël_san
3 augustus 2005, 21:21
Koop je hem toch bij peit joosten.... Daar is ie goedkoper.

Cubensis
3 augustus 2005, 22:10
maar piet joosten rekent administratiekosten ofzo bovenop t verzenden (oftewel: we willen je ff extra uitkleden als je laat opsturen)

Franc
3 augustus 2005, 22:19
Ik zou een RW niet online bestellen hoor...ff in persoon testen en uitzoeken, de afwerking verschilt per exemplaar.

Lucluc
3 augustus 2005, 22:23
Ik zou een RW niet online bestellen hoor...ff in persoon testen en uitzoeken, de afwerking verschilt per exemplaar.

dat is heel erg waar. dan maar iets meer betalen voor een goed exemplaar

Franc
3 augustus 2005, 22:28
maar piet joosten rekent administratiekosten ofzo bovenop t verzenden (oftewel: we willen je ff extra uitkleden als je laat opsturen)

Maar naar Joosten kun je ook ff heen rijden en uitzoeken.
Ik denk dat gitaarwinkel.nl puur virtueel is (lees: u bestelt een RW-125, we halen er 1 uit het magazijn rechtstreeks van de groothandel en alsteblaft meneer de postbode).

Walternativo
4 augustus 2005, 17:04
btw piet joosten is uberhaupt niet goedkoper.

Cubensis
4 augustus 2005, 18:44
btw piet joosten is uberhaupt niet goedkoper.
ze zijn daar duurder geworden ja...

Walternativo
4 augustus 2005, 19:15
ik weet het nu echt niet meer. Ibanez grx140 upgraden of nieuwe richwood? En indien richwood, waar? 2ehands? Online? Duurder in de winkel?
Ik zoek een dynamischer geluid dan dan wat ik nu maak met de ibanez. De LP in de winkel (richwood) klonk mooi vol maar de nek voelde minder lekker dan die van mn oude trouwe ibie :P

HELP

Cubensis
4 augustus 2005, 19:52
ik weet het nu echt niet meer. Ibanez grx140 upgraden of nieuwe richwood? En indien richwood, waar? 2ehands? Online? Duurder in de winkel?
Ik zoek een dynamischer geluid dan dan wat ik nu maak met de ibanez. De LP in de winkel (richwood) klonk mooi vol maar de nek voelde minder lekker dan die van mn oude trouwe ibie :P

HELP

tsja, de neck zal ff wennen zijn idd, als je zo'n ibanez mietjesneck gewend bent ;) (dit was dus een geintje, dus dat ik niet al die pielertjes over me heen krijg straks :) )

Walternativo
4 augustus 2005, 20:13
is dat geen deel van de pret? maar anyway wat denkt ge nu van date upgrade van die pickupkes?

sry :P moest toch wat