PDA

View Full Version : Ervaringen VOX



vista
1 augustus 2005, 14:42
Hey guys & girls, ik ben nieuw hier .. en al meteen een vraagje :D

Ik speelde altijd op Marshall JCM's, maar zou graag eens iets anders proberen!

De VOX AD120VTX interesseert me wel, versterker met ballen denk ik,
maar omdat ik toch zo weinig hoor over VOX begin ik toch m'n twijfels te hebben ..

Dus zijn er hier VOX eigenaars die heel tevreden zijn?

Ik hoor het wel! :wink:

Negative K3 fan
1 augustus 2005, 15:03
dat ois een moddeling amp...

Satriani
1 augustus 2005, 15:05
Ik heb zelf de vox ad30 vt
Vtx :???: ook valvetronix toch?

Anyways, als je veelzijdigheid zoekt is de vox zeker een goede amp, beter als de spider van line 6 iig

Het is ff kloten om een goede sound te krijgen naar mijn ervaring maar dan heb je ook wat.

vulvasonic
1 augustus 2005, 17:30
Om het even heel blond te zeggen; als je voor Vox gaat, heb je twee mogelijkheden; OF je gaat voor de modellingversterker, OF je gaat voor de AC30(cc).

-De modellingversterker is vergelijkbaar met alle andere modellingversterkers, inclusief alle voordelen en nadelen, maar de Vox klinkt net iets beter (zelfde prijsklasse dan he).

-De AC30(cc) is 1 van de mooiste versterkers ooit, maar is redelijk beperkt in z'n mogelijkheden. Voor mij is er echter geen betere versterker denkbaar.

Metalzone
1 augustus 2005, 18:04
Waarin is die beperkt?? Heeft 'ie een goeie clean maar ook een goeie scheur???

jorrit
1 augustus 2005, 18:11
beperkt in de zin dat je er niet een wereld aan geluiden uit kan halen. er zit geen echte metal scheur op bijvoorbeeld....

en een clean geluid zit al helemaal niet in een ac30 :wink:

@ topic starter, waarom zou je van een jcm (buizenbak) naar een digitale modeling amp gaan?

Negative K3 fan
1 augustus 2005, 19:46
en een clean geluid zit al helemaal niet in een ac30 :wink:

huh wtf? :-? :???: :-? :???:

BLOK182
1 augustus 2005, 20:28
Wou net zeggen :o

vulvasonic
1 augustus 2005, 20:38
Waarin is die beperkt?? Heeft 'ie een goeie clean maar ook een goeie scheur???

Het clean is schitterend en de scheur is prachtig, maar het is wel 1 van de 2. Je kunt niet schakelen. Je kunt wel een AB-pedaaltje kopen om van kanaal te wisselen, maar daarmee overbrug je niet echt het clean/overdrive verschil.

Je kunt natuurlijk wel een heel goed overdrivepedaal gebruiken voor een goed overstuurd basisgeluid.

vosarnout
1 augustus 2005, 21:18
Ik heb zelf de ad120vt, als je meer veelzijdigheid zoekt is dit een ideale versterker. De simulatie van een ac30 is nauwelijks van echt te onderscheiden. (alhoewel de hele echte ac30 kenners gerust wel subtiele verschillen horen..) Maar daarnaast heb je nog heel veel meer mogelijkheden. De effecten zijn ook behoorlijk goed. Kortom erg veelzijdige versterker. Ten opzichte van de line6 klinkt de VOX gewoon meer als een versterker en minder digitaal... De versterker reageert meer als een buizen versterker dan dat je het idee hebt over een hifi installatie te spelen.

Enige is dat de betrouwbaarheid van de eerste series te wensen overliet, dat is later opgelost. En bij de vtx (closed cab..) is dat helemaal niet aan de orde.


Ander optie zou zijn, je koopt de VOX tonelab (hetzefde als de versterker alleen dan bureau model, met wat meer mogelijkheden) en sluit die aan op een eindversterker + cab. Kan je én thuis recorden én optreden etc.
Belangrijk hierbij is wel dat je zoweinig mogelijk "kleuring" van je geluid wilt hebben. De tonelab biedt een kant en klaar signaal, het enige dat je eigenlijk zou moeten willen is dit signaal versterken.. Goede opties zijn de tech21 power engin of de atomic amp (speciaal hiervoor ontwikkelde buizenbak..).

Kortom keuze genoeg, en als je van een goed geluid houdt dan zit je bij Vox echt wel goed. Waarschijnlijk zijn het allemaal bescheiden mensen die met vox spelen, daarom hoor je ze niet zoveel.... :wink:

jorrit
2 augustus 2005, 00:50
en een clean geluid zit al helemaal niet in een ac30 :wink:

huh wtf? :-? :???: :-? :???:

gozer dr staat niet voor niets een :wink: bij...

guitartub
2 augustus 2005, 11:54
Kortom keuze genoeg, en als je van een goed geluid houdt dan zit je bij Vox echt wel goed. Waarschijnlijk zijn het allemaal bescheiden mensen die met vox spelen, daarom hoor je ze niet zoveel.... :wink:

Speel zelf over de AD 60 en ben het dus helemaal met VOSARNOUT eens.
Maar heb je zelf enige ervaring? Laat dan je OREN het werk doen. Voordat ik de Vox heb aangeschaft heb ik diverse versterkers uitgeprobeerd, zowel buizen, transistor als hybride en modelling. De Vox heb ik nu een paar jaar en ik ontdek er, stoeiend in manuele mode, nog steeds nieuwe te gekke sounds in.

Greetz,
Bert.

Neals
4 augustus 2005, 22:04
Ik heb ook de vox AD30vt, en het is een zeer lekker klinkende amp! aanrader als je voor thuis wat leuks zoekt!

Droffie
5 augustus 2005, 10:30
@ topic starter, waarom zou je van een jcm (buizenbak) naar een digitale modeling amp gaan?

Dat vroeg ik me ook af. Wellicht downsizen maar dan zijn er legio goede kleine buizencombo's die in aanmerking komen.
Topic starter laat van je horen :D

vista
9 augustus 2005, 18:36
Sorry guys, ik was ff weg (weekendje Dranouterfestival hier :wink: )

Ik wil van Marshall af omdat ik veelzijdigheid zoek.
In m'n band speel ik punkrock/emo, maar verder speel ik allerlei verschillende muziek.

Nu moet ik wel zeggen, bij m'n volgende versterker wil ik zeker de 'power' blijven houden!

Ga deze week eens luisteren naar zo'n VOX :wink:

Mocht er iemand interesse hebben in een JCM900 SL-X .... :wink:

vista
9 augustus 2005, 18:36
Sorry guys, ik was ff weg (weekendje Dranouterfestival hier :wink: )

Ik wil van Marshall af omdat ik veelzijdigheid zoek.
In m'n band speel ik punkrock/emo, maar verder speel ik allerlei verschillende muziek.

Nu moet ik wel zeggen, bij m'n volgende versterker wil ik zeker de 'power' blijven houden!

Ga deze week eens luisteren naar zo'n VOX :wink:

Mocht er iemand interesse hebben in een JCM900 SL-X .... :wink:

Bedankt voor alle reacties trouwens!

outside
9 augustus 2005, 22:09
Ik heb de ad50vt, beste versterker in zijn prijsklasse vindik (tenzij je metal wilt spelen). Zéér tevreden!!!

*mav11*
23 oktober 2005, 19:51
Ik zou ook een vox willen aanschaffen, maar ik twijfel tussen de verschillende maten.

Wat is ongeveer het wattage dat nofig is om te repeteren of om op te treden. Is de Vox AD 100 Vt daarvoor goed, of is de AD 50 al goed genoeg?

Satriani
23 oktober 2005, 20:31
Als je het budget hebt voor de 100vt kijk dan ook naar de 60vt.
60 en 120 is een klasse apart en veel beter, ben ik nu onderhand achter.
Check de vox site maar ff

vinni
23 oktober 2005, 22:22
Waarin is die beperkt?? Heeft 'ie een goeie clean maar ook een goeie scheur???

Het clean is schitterend en de scheur is prachtig, maar het is wel 1 van de 2. Je kunt niet schakelen. Je kunt wel een AB-pedaaltje kopen om van kanaal te wisselen, maar daarmee overbrug je niet echt het clean/overdrive verschil.

Je kunt natuurlijk wel een heel goed overdrivepedaal gebruiken voor een goed overstuurd basisgeluid.


Hoe bedoel je dat?
Is er dan echt geen manier om te schakelen tussen dat cleane en overdrivekanaal?....ik heb het dan over de nieuwe AC30's.....

Vinni

hgrondel
23 oktober 2005, 22:54
Waarin is die beperkt?? Heeft 'ie een goeie clean maar ook een goeie scheur???

Het clean is schitterend en de scheur is prachtig, maar het is wel 1 van de 2. Je kunt niet schakelen. Je kunt wel een AB-pedaaltje kopen om van kanaal te wisselen, maar daarmee overbrug je niet echt het clean/overdrive verschil.

Je kunt natuurlijk wel een heel goed overdrivepedaal gebruiken voor een goed overstuurd basisgeluid.


Hoe bedoel je dat?
Is er dan echt geen manier om te schakelen tussen dat cleane en overdrivekanaal?....ik heb het dan over de nieuwe AC30's.....

Vinni

er zit geen overdrive-kanaal op de ac30's, hij overstuurd wel als je de volume omhoog gooit, je hebt alleen clean, tremolo en reverb erop zitten (op die ac30cc).

Swampash
23 oktober 2005, 23:52
Als je de preamp van de topboost kanaal opendraaid dan krijg je zeker wel een vette overdrive.

*mav11*
24 oktober 2005, 17:06
Zou het een goed idee zijn om te sparen voor een Vox AD 60 en later door te sparen voor 'n pedaal erbij: bv de VC 12 van Vox. Is dit een goede mogelijkheid of zijn er betere alternatieven?

*mav11*
25 oktober 2005, 17:58
Wat zou eigenlijk het beste zijn om te doen nu. Ik speel nu een jaartje op m'n X V-amp, maar nu is het pedaal kapot en zou ik mij toch willen richten op 'n betere versterker. De dingen waar ik al aan gedacht had zijn:

-Pod XT
-Vox AD 100 of 50
-Vox Ad 60 VT
-Vox Ad 120 VT

Wat zouden jullie doen, want ik wil er wel nog even mee doorkunnen? Od zijn er nog alternatieven?

Satriani
25 oktober 2005, 19:57
Zou het een goed idee zijn om te sparen voor een Vox AD 60 en later door te sparen voor 'n pedaal erbij: bv de VC 12 van Vox. Is dit een goede mogelijkheid of zijn er betere alternatieven?

Hangt er vanaf wat je wilt , voor hetzelfde geld heb je ook een cheapass buizenbak waar je dan weer effecten etc bij moet kopen.
Je moet gewoon die ad60vt gaan testen en kijken waar die het goedkoopst is , prijsverschil is echt niet normaal tussen de verschillende winkels met die amp.

LPplayer
26 oktober 2005, 10:01
Okay Vox is toch eigenlijk alleen goed voor, BLues BRitpop en Rock toch?
Maar hoeveel kanalen zitten er op zo'n Vox dan?

- En de ADV60 kan nauwelijks geloven dat hij het zelfde klinkt als buizen. tot nu toe klinken buizen toch echt anders dan modeling in mijn oren.

Maar ik ga die Valvetronix dan ook ff testen.
Ik wil namelijk ook een buizenamp halen en wil er een moderne strakkerock sound uit kunnen krijgen, een normale crunch pop/rocksound en toch ook wel een goede clean. Okay de echt harde moderne rocksounds mag of kan ik er ook met een pedaal uit halen.
Voor deze dinge lijkt de Vox mij niet echt geschikt.

En wat modeling en buizen betreft: Buizen blijven toch tha bomb!

LPplayer
26 oktober 2005, 10:01
Okay Vox is toch eigenlijk alleen goed voor, BLues BRitpop en Rock toch?
Maar hoeveel kanalen zitten er op zo'n Vox dan?

- En de ADV60 kan nauwelijks geloven dat hij het zelfde klinkt als buizen. tot nu toe klinken buizen toch echt anders dan modeling in mijn oren.

Maar ik ga die Valvetronix dan ook ff testen.
Ik wil namelijk ook een buizenamp halen en wil er een moderne strakkerock sound uit kunnen krijgen, een normale crunch pop/rocksound en toch ook wel een goede clean. Okay de echt harde moderne rocksounds mag of kan ik er ook met een pedaal uit halen.
Voor deze dinge lijkt de Vox mij niet echt geschikt.

En wat modeling en buizen betreft: Buizen blijven toch tha bomb!