PDA

View Full Version : Engl E580 gecrasht :-( :-( :-(



FrankS
1 augustus 2005, 09:35
M'n E580 preamp is gecrasht ofzo.. alle lampjes branden tegelijk en er valt niks meer mee te beginnen gvd..

Morris, jij had me lang geleden es gemaild dat de jouwe ook was gecrasht destijds.. ging dat ook zo?

Of anderen die hier ervaring mee hebben? En een oplossing weten?

EN WAT KAN IK DOEN? Dit zuigt behoorlijk hard :-(

'k Zal em wel moeten terugbrengen ofnie? En hoe lang zal dat duren? *help*

Thnx,

Frank

Raffel
1 augustus 2005, 09:50
heb je een bluescreen?

FF serieus, is het ieder keer als je opnieuw de 580 aanzet? Bel anders gewoon Engl op, of mail ze.

FrankS
1 augustus 2005, 09:58
heb je een bluescreen?

FF serieus, is het ieder keer als je opnieuw de 580 aanzet? Bel anders gewoon Engl op, of mail ze. :lol: Neuh gewoon ouderwets rood ledschermpje :P

Maarreh, idd, dat moet ik sowieso doen, dat bellen/mailen. (en ja, elke keer als ik em aanzet. Zomaar ineens.. raarrrr.. :-? )

Raffel
1 augustus 2005, 16:26
ah want ik heb op mijn top wel eens dat de powertubes ledjes gaan branden. Dan zet ik hem een keer uit en aan en het probleem is weer weg.

Ik zou overigens bellen met Engl, tenzij je heel lang op een antwoord wil wachten.

FrankS
1 augustus 2005, 16:29
ah want ik heb op mijn top wel eens dat de powertubes ledjes gaan branden. Dan zet ik hem een keer uit en aan en het probleem is weer weg.Hmm, verder niet achteraan gegaan?


Ik zou overigens bellen met Engl, tenzij je heel lang op een antwoord wil wachten.Uhuh.

Straks al mn presetjes kwijt natuurlijk :-(

LordRiffenstein
1 augustus 2005, 18:25
[quote]Ik zou overigens bellen met Engl, tenzij je heel lang op een antwoord wil wachten.Uhuh.

Mailen moet je op dit adres doen: horst@engl-ampdesign.com dan krijg je snel antwoord!

Raffel
1 augustus 2005, 23:56
heb ik ook eens gedaan ivm midi switcher toentertijd. Heb toch ruim 3 weken op antwoord verwacht.

Dat probleem met mijn top heb ik nooit meer getracht op te lossen. Het is maar een keer of 3 voor gekomen. Aangezien ik hem waarschijnlijk al 300+ keer heb aangezet, kan dat dus niet heel erg boeien.

FrankS
2 augustus 2005, 11:39
[quote]Ik zou overigens bellen met Engl, tenzij je heel lang op een antwoord wil wachten.Uhuh.

Mailen moet je op dit adres doen: horst@engl-ampdesign.com dan krijg je snel antwoord!
Thanx, net gemaild en direct antwoord :

Hello Frank,

thank you very much for reporting the positive experience
you made with the amp during the last four years.

Concerning the technical problem that occurred at your
preamp E580:
I suppose for some reason the flash memory area of the
main µC (microcontroller) has been corrupted or erased,
(possibly due to a strong voltage spike in the power supply - mains)
thus the software code is no loner available and the system
does not boot.

Therefore I would recommend to use the update loader tool
to program the software code again into the flash cells
of the µC (download from the PC to the preamp).

Actually this method should solve the problem.

Please send a short confirmation whether the process
has been successful.

Many greetings from the
ENGL Sound Lab & Design Office,
Horst Langer,
ENGL Amp Designer

Dus, dat maar doen. En dan maar nieuwe presets maken..

Josdevos
2 augustus 2005, 11:55
Jammer v/d presets, maar toch mooi dat alles hiermee misschien opgelost zal zijn... 't blijft een duur ding en ik neem aan dat het niet echt leuk is voor je als ie zo raar doet...

FrankS
2 augustus 2005, 12:01
Jammer v/d presets, maar toch mooi dat alles hiermee misschien opgelost zal zijn... 't blijft een duur ding en ik neem aan dat het niet echt leuk is voor je als ie zo raar doet...Ja idd..
Vanmiddag maar es proberen na het werk. 20 presets opnieuw maken haha.. bult werk pff. Maar ja, wel blij met het antwoord en evt. oplossing :)

Misschien toch een nadeel van dat er geen zak geaard is in mn woning (behalve in de keuken/badkamer pff).

Zijn er apparaten om pieken etc te voorkomen? (doet een powerconditioner dat toevallig?)

Raffel
2 augustus 2005, 13:09
note to self: presets opschrijven :)

Op zich is dat sowieso niet onverstandig.

Op zich wel netjes dat ze zo snel gereageerd hebben. Vraag me af waarom dat bij mij toen zo lang geduurd heeft.

FrankS
2 augustus 2005, 13:24
note to self: presets opschrijven :)

Op zich is dat sowieso niet onverstandig.
Idd ja.. ik downloadde ze eerder wel in mn pc maar pff zoveel met het geluid geklooid. Nieuw gitaartje er bij > nieuwe presets er bij maken / andere ruimte > presets aanpassen/nieuwe dr bij etc.

Maar ja, straks het kalf maar es dempen met die put enzo en dan achteraf blah.. noteren die hap voortaan, thnx voor de tip ;)


Op zich wel netjes dat ze zo snel gereageerd hebben. Vraag me af waarom dat bij mij toen zo lang geduurd heeft.Jah idd..

Chiel
2 augustus 2005, 14:11
Dinopower aanschaffen dan maar :wink: .

http://www.thomann.de/the_tracks_dinopower_prodinfo.html?sn=cc5e370d05a8 48e0e78c12a6e0bee124

Bespaart mij sinds kort ook een hoop ellende!

FrankS
2 augustus 2005, 16:09
Dinopower aanschaffen dan maar :wink: .

http://www.thomann.de/the_tracks_dinopower_prodinfo.html?sn=cc5e370d05a8 48e0e78c12a6e0bee124

Bespaart mij sinds kort ook een hoop ellende!
Ah, ideaal, thanx :D

(komt wel als ik er tzt weer poen voor heb I guess :))

srv-man
3 augustus 2005, 09:06
Balen man, hoewel de schade uiteindelijk mee lijkt te vallen.

Het zijn net computers, ooit ben je een keer aan de beurt met major shit........en heb je geen backup. :cry:

LordRiffenstein
3 augustus 2005, 09:24
Het zijn net computers, ooit ben je een keer aan de beurt met major shit........en heb je geen backup. :cry:

Lang leve de Alesis Datadisk. Heeft me ooit 50euro gekost maar backups maken van je midi spullen is ZO makkelijk...

Rectifier
3 augustus 2005, 11:56
Nergens voor nodig!!!

Je sluit de pc-remote kabel aan op je pc en je kan alles backup'en.
Piece of cake.

Je kan zelfs patches maken op je pc als je bv. een hernia hebt en het lastig vind om steeds te moeten bukken naar de draaiknoppen van de 580 zelf.

:gitarist:

FrankS
3 augustus 2005, 18:07
Nou, mn E580 werkt weer!

Idd die update tool laten lopen, en alles weer in orde!

EN : mn presets zitten er nog in! :-D

Blijheid :-D


[edit]Fuck.. nu reageert ie niet meer op midisignalen van mn Z12 (en ook FCB1010 getest.. zelfde verhaal). Nah ja, nog maar es die tool (en 'k heb Horst wederom gemaild hieromtrent) proberen later.

LordRiffenstein
3 augustus 2005, 18:52
Nou, mn E580 werkt weer!

Idd die update tool laten lopen, en alles weer in orde!

EN : mn presets zitten er nog in! :-D

Blijheid :-D


[edit]Fuck.. nu reageert ie niet meer op midisignalen van mn Z12 (en ook FCB1010 getest.. zelfde verhaal). Nah ja, nog maar es die tool (en 'k heb Horst wederom gemaild hieromtrent) proberen later.

Midi-kanaal juist zetten?

FrankS
4 augustus 2005, 08:46
Nou, mn E580 werkt weer!

Idd die update tool laten lopen, en alles weer in orde!

EN : mn presets zitten er nog in! :-D

Blijheid :-D


[edit]Fuck.. nu reageert ie niet meer op midisignalen van mn Z12 (en ook FCB1010 getest.. zelfde verhaal). Nah ja, nog maar es die tool (en 'k heb Horst wederom gemaild hieromtrent) proberen later.

Midi-kanaal juist zetten?
Nope, verkeerde versie vd update tool gebruikt (V2.nogwat, ik moest V1.nogwat doen :oops: ). Nu wel goed gedaan. :D

Dick Wolkendeck
17 augustus 2005, 16:10
Ja dat is wat, die high-tech... Groove Tubes Trio kopen? :wink:


Nou ja alle gekheid op een stokje, ik hoop dat-ie het nu weer goed doet. Mzzzl!

Angel
18 augustus 2005, 10:37
Ja dat is wat, die high-tech... Groove Tubes Trio kopen? :wink:

Doe je hem dan weg?

Dick Wolkendeck
22 augustus 2005, 09:19
heu nee sorry, was een grapje, de Trio is gewoon lekker lowtech...

FrankS
6 september 2005, 14:27
Ja dat is wat, die high-tech... Groove Tubes Trio kopen? :wink: Haha is mooi ding ja ;)

Nou ja alle gekheid op een stokje, ik hoop dat-ie het nu weer goed doet. Mzzzl!Thanx, ja werkt weer prima!

tot vanavond iig he :wijn:

grtz