PDA

View Full Version : 24BIT recording op cd-r ?



MIKETDK
1 augustus 2005, 06:33
Beste mense

ik heb een probleem ik heb een goeie demo op genoome
in me eigen home studio alles op genoome op 24/44khz kwaliteit
nu wil ik net een test cdtje brande kom ik er achter dat nero :-? geen 24bit onder steund kwa file wav suport wat aardig vervelend is aan gezien ik geen 16 bit :-? kwaliteit op de demo cd wil weet iemand een op lossing :???: een brand programma of iets om het wel in 24 bit/44 khz te branden naar audio
al vast bedankt

Mike

Jimi Hendrix
1 augustus 2005, 09:43
Hoi Mike,
de CD standaard is nou eenmaal 16bit/44.1khz.
Dat wil zeggen dat een gewone CD speler uberhaupt geen raad weet met 24 bits bestanden.
De enige mogelijkheid om van 24 bit naar 16 bits te gaan is door het toevoegen van dither, dit zorgt voor een minimaal kwaliteitsverlies bij het dumpen van 8 bits....
Kun je toevoegen in bijv. Wavelab of ik neem aan elk ander opnameprogramma.

taylor
1 augustus 2005, 10:14
je hebt wel dure converters(van apogee bv) die het omzetten met zonder/minimaal geluids verlies maar is wel een erg dure oplossing,veder heb je ook super cd spelers die wel 24 bit aankunnen maar die zijn ooit echt door gekomen.

voor de rest zie hierboven


het is ook maar waar die opnames voor zijn, is meer gewoon een
demo(tje) dan is niet HET belangrijkste dat de opname super klinkt,dan moet meer je kwaliteiten naar voren komen van compositie's ect

harrie-beton
1 augustus 2005, 11:10
je kunt er ook een data cd van branden.
Je kunt hem dan ook alleen maar afspelen in een redelijke pc

Het is trouwens niet slim om een demo 24 bits af te mixen.
Niemand in de wereld heeft een installatie die dat af kan spelen, had je dat niet verwacht?

bert k
1 augustus 2005, 11:57
Gewoon terugsampelen naar 16/44.100 dat is normaal. Opnemen en bewerken doe je idd 24 bits, maar 16 bit CD kom je niet omheen

Jimi Hendrix
1 augustus 2005, 14:06
je hebt wel dure converters(van apogee bv) die het omzetten met zonder/minimaal geluids verlies


Bij wavelab zat (toen ik het kocht) de apogee dither (die van 24 netjes naar 16bits omzet) als plugin erbij.

taylor
1 augustus 2005, 15:11
oh ja dat is waar ook dat het wavelab zit,ik heb dat programma al in jaren niet meer gebruikt.

en harrie beton dat niemand dat heeft is niet waar ik geloof dat bv de alesis datalink(die best goed verkocht is)wel 24 bit cd's af kan spelen,en zo heb je nog wel wat van die high end super cd spelers....maarja dat is denk ik niet de oplossing voor hem.

bert k
1 augustus 2005, 16:20
Nee, super audio CD is weer een heel andere standaard, dat heeft niemand. Maar downsmpelen van 24 naar 16 kan in iedere audio editor. In Cool Edit/Audition is het gewoon F11