PDA

View Full Version : ibanez RG serie



ruben knipping
31 juli 2005, 20:24
Hallo

heeft iemand ervaring met ibanez RG serie?

want deze gitaar leek me wel wat vooral deze :

http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10291280247.jpeg

en deze


http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10291280243.jpeg

hoeveel kosten deze gitaar ongeveer nieuw??

is dit wat of zijn er andere/betere uit de RG serie of uit de RG/GRG serie

alvast bedankt

Fvddungen
31 juli 2005, 20:46
Ik kan je zeggen dat een RG rockt. Althans ze zeggen dat alleen alles boven de 5 serie goed is. Zelf heb ik een 1620 en ben daar uiterst content mee. Speelt echt waanzinnig. Ik heb alleen wel tezijnertijd de pu's vervangen door dimarzio's en de sound is nu echt super.

Als ik het goed zie is de bovenste een 1820, die heeft net als de 1620 een piezo in de brug. En de onderste is een 1520 met een GK element in de brug. Voor dat GK element moet je dus ook nog een synth module hebben. Als die piezo of gk element je niet boeien kun je beter een andere nemen zoals de 1570 ofzo.

nla0079
31 juli 2005, 21:39
De bovenste is inderdaad een RG1820X - die gaat voor 1095 EUR bij Thomann. De tweede is eveneens een RG1520GK - kost 979 EUR, maar aan die synth-compatibiliteit heb je - zoals gezegd - niet veel zonder de rest van de hardware. De RG serie op zich is in ieder geval heel goed - de beste prijs-kwaliteit verhouding zal je vinden bij tweedehands 500-700 series.

renier
31 juli 2005, 23:16
RG's zijn echte werkpaarden. ik heb er jaren met veel plezier op gespeeld, en die dingen laten je echt nooit in de steek. als je een nieuwe koopt, zuo ik wel meteen voor een model met standaard duncans of dimarzio's gaan, want stock ibi pups is niet veel soeps.

en gebruikt kun je ze vinden vanaf 399 euro als je heeeeeeeeeeeel goed zoekt...

(hint)

Riffcrusher
1 augustus 2005, 00:27
RG's ???? Ik heb net ééntje erbij !!!!!!! Mijn eerste RG weliswaar, maar ik ben supertevreden !!!!!!!!!

Aanschouw de schoonheid !

http://img212.imageshack.us/img212/9642/rg312018zr.jpg (http://imageshack.us)
Greetz !

Jo D.

http://www.edgecrusher.be (dringend aan updaten toe !)

PS: RG's zijn dus héél erg goed, maar PROBEER EEN 2004 MODEL MET PURE DIMARZIO'S OP DE KOP TE TIKKEN, de nieuwe 2005 tremolo's schijnen bovendien minder te zijn... Heb ik me laten wijsmaken... Verbeter me (iemand) als ik verkeerd ben !

LIGNUMdrummerke
1 augustus 2005, 01:38
voor prijzen, check www.serlui.nl zowel voor prijzen van ibanez als seymour duncan pups

Anders Destium
1 augustus 2005, 10:19
>Ruben

De gitaren die je noemt zijn prestiges en zonder meer goede gitaren. Goedkopere RGs zijn niet de moeite waard (oa matige hardware), maar de betere series zoals de gitaren die je aangeeft krijg je met geen mogelijkheid kapot. Ik weet niet of je die gitaren hebt uitgekozen vanwege de piezosystemen die ze allebei hebben? Er staat momenteel op www.gitaarmarkt.nl een andere prestige RG te koop die ook een piezo heeft!


>Riffcrusher

Plaatje :o Gefeliciteerd, is het een 3120 :)

Riffcrusher
1 augustus 2005, 10:36
@ Anders Destium: Ja hoor, het is een 3120... Hehe... Thanks voor de felicitaties, ik ben er héél blij mee !

interessander
1 augustus 2005, 15:06
Tweedehands RG's zijn ook zeer de moeite waard, ik heb iets van 8 jaar geleden een japanse RG op de kop getikt voor zo'n 800 gulden incl. koffer. Weet echter niet zeker welke het is, alles wijst erop dat het een 550 is, maar hij heeft een lo-pro edge en die is niet standaard bij een RG 550. Hij speelt in ieder geval heerlijk en de oude V1 en V2 pickups klinken wel lekker, al heb ik de V2 vervangen door een emg 81.

Maniaaaak!!
3 augustus 2005, 16:54
Tweedehands RG's zijn ook zeer de moeite waard, ik heb iets van 8 jaar geleden een japanse RG op de kop getikt voor zo'n 800 gulden incl. koffer. Weet echter niet zeker welke het is, alles wijst erop dat het een 550 is, maar hij heeft een lo-pro edge en die is niet standaard bij een RG 550. Hij speelt in ieder geval heerlijk en de oude V1 en V2 pickups klinken wel lekker, al heb ik de V2 vervangen door een emg 81.

Huh,

hoe bedoel je niet standaard?

mijn 550 heeft ook een lo pro (hijs uit 92)

Anders Destium
3 augustus 2005, 18:04
Eerst was er een edge, toen lo-pro en toen weer edge op de RG5xx serie volgens mij. Als je de eerste 2 cijfers weet van je serienummer kun je het jaartal achterhalen. Als hij begint met een 9 is het het tweede, zonder 9 moet je die er zelf voorplakken en ben je klaar. Daarna kun je op www.ibanezrules.com onder resources in de catalogus het precieze model vinden!

renier
3 augustus 2005, 20:27
ik ben toen ook heel lang opzoek geweet naar een model met edge brug. das gewoon de beste floyd ever. ook waren de halzen op de oudere modelen RG's (begin 90) ontzettend goed. zo dun dat je er papercuts van krijgt, maar wel supersterk en mooi afgewerkt. volgens mij zijn dat gewoon die eerste wizard halzen.

overigens wordt ik er wel knap sjaggie van dat elk topic gaat over hoe fantastisch Japanse RG's wel zijn, vooral als ze goeie elementen heben, en dat ik mijn japanse RG met goeie elementen niet kwijt kom voor een ontzettend scherpe prijs.

maar goed, hij blijft gewoon staan voor dee prijs, als er ook maar 1 cent afmoet hu ik hem liever zelf.

Fvddungen
3 augustus 2005, 21:20
Nou, jouw Ibanez ruilen tegen mijn Fender + Cube?

Anders Destium
3 augustus 2005, 22:38
>Renier

Inderdaad erg jammer, hij ziet er echt super uit moet ik zeggen :-? Succes met de verkoop, misschien moet je de topicstarter een pm sturen :wink:

renier
3 augustus 2005, 22:43
thnx Anders, zal ik eens doen.

Fvddungen
3 augustus 2005, 23:25
Mijn aanbod was serieus, hoor.

PeteRS
4 augustus 2005, 12:43
ahum: dit is anders ook een raspaardje:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/50638.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253Di banez%252Brg

:oops:

Nrrrk
4 augustus 2005, 23:30
Die edge bruggen uit 2005 zijn prima. beter als de Edge Pro II. Je moet alleen weer de ball-ends van snaren afknippen, but who gives a fuck.

Orpheo
4 augustus 2005, 23:57
Die edge bruggen uit 2005 zijn prima. beter als de Edge Pro II. Je moet alleen weer de ball-ends van snaren afknippen, but who gives a fuck.

+1 sterker nog; ik vind dat om een een of andere reden beter dan bruggen waarbij dat niet nodig is. er komt bij mij dan weer iets opborrelen van: als ik de snaar niet echt vastKLEM bij de brug, kan de snaar daar ook weer gaan slippen met een divebomb. bullshit natuurlijk (?) maar toch.....

Nickname
23 augustus 2005, 10:48
Ik heb een vergelijkbare RG maar dan zonder piezo of een GK. Heb namelijk de 1570 en dat is ook een RG met prestige neck. Speelt reuze fijn en is niet ontstemd te krijgen... (laatste keer ruim 2 maand geleden, nog steeds perfect in stemming) Ze zijn naar mijn idee wel redelijk prijzig maar als je dat er voor over hebt heb je een perfecte gitaar! Zelf ben ik met de stock elementen ook tevreden, zeker de V8 bevalt mij persoonlijk goed omdat hij erg veelzijdig is.. als je echt meer van het pure scheurwerk houdt kan je misschien maar andere nemen zoals dimarzios maar dat ligt puur aan je persoonlijke smaak.

P.S: de 1527 is ook vet (7-string) :wink:

Nickname
23 augustus 2005, 10:49
Ik heb een vergelijkbare RG maar dan zonder piezo of een GK. Heb namelijk de 1570 en dat is ook een RG met prestige neck. Speelt reuze fijn en is niet ontstemd te krijgen... (laatste keer ruim 2 maand geleden, nog steeds perfect in stemming) Ze zijn naar mijn idee wel redelijk prijzig maar als je dat er voor over hebt heb je een perfecte gitaar! Zelf ben ik met de stock elementen ook tevreden, zeker de V8 bevalt mij persoonlijk goed omdat hij erg veelzijdig is.. als je echt meer van het pure scheurwerk houdt kan je misschien maar andere nemen zoals dimarzios maar dat ligt puur aan je persoonlijke smaak.

P.S: de 1527 is ook vet (7-string) :wink:

Nickname
23 augustus 2005, 10:49
Ik heb een vergelijkbare RG maar dan zonder piezo of een GK. Heb namelijk de 1570 en dat is ook een RG met prestige neck. Speelt reuze fijn en is niet ontstemd te krijgen... (laatste keer ruim 2 maand geleden, nog steeds perfect in stemming) Ze zijn naar mijn idee wel redelijk prijzig maar als je dat er voor over hebt heb je een perfecte gitaar! Zelf ben ik met de stock elementen ook tevreden, zeker de V8 bevalt mij persoonlijk goed omdat hij erg veelzijdig is.. als je echt meer van het pure scheurwerk houdt kan je misschien maar andere nemen zoals dimarzios maar dat ligt puur aan je persoonlijke smaak.

P.S: de 1527 is ook vet (7-string) :wink:

Nickname
23 augustus 2005, 10:51
hmmz... een triplepost zelfs.. wat is er mis met het forum :???:

urezna
24 augustus 2005, 09:37
Ik heb nog een RG560 uit 1987, en nog steeds in prima staat, gewoon niet kapot te krijgen (niet dat ik dat probeer hoor!!!! :o )
Het enige dat intussen nodig is geweest was het vlakken van frets, maar ja, wat wil je, ik heb em sinds '89 en heeeel erg veel op gespeeld....

Zie:
http://home.zonnet.nl/urezna/music/mymusic/gear/rg560.html