PDA

View Full Version : 2 vraagjes



robert-gitarist
31 juli 2005, 19:26
Hallo,
Ik zit met een probleempje.
De Gain knop van me clean kanaal van me Marshall JCM900 is na z'n einde.
Hij kraakt en doet en is met geen goed fatsoen goed te zetten zeg maar,kortom ik met hem vervangen 100%,heb al poging ondernomen om hem in te spuiten met contact spray maar hielp dus niet.
De vraag is: hoe kan ik dat hele binnen werk uit me Marshall halen? dus de hele inhoud zeg maar,ik heb dat namelijk vaker gezien enzo.Zo kan ik namelijk tenminste bij me potmeters.

Vraag 2 is,
Mijn Marshall heeft dus 2 kanalen,als ik me overdrive lekker wil laten klinken moet ik de gain helemaal open zetten+ me volume nogal ver opendraaien.
Als ik dit doe heb ik met paar minuten de politie voor me keet staan+een gele kaart.Geen zin aan.
Nu had ik iets gehoord over een Mastervolume.
Zou dat op me top kunnen?

Vast bedankt!

vulvasonic
31 juli 2005, 19:50
Hallo,
Ik zit met een probleempje.
De Gain knop van me clean kanaal van me Marshall JCM900 is na z'n einde.
Hij kraakt en doet en is met geen goed fatsoen goed te zetten zeg maar,kortom ik met hem vervangen 100%,heb al poging ondernomen om hem in te spuiten met contact spray maar hielp dus niet.
De vraag is: hoe kan ik dat hele binnen werk uit me Marshall halen? dus de hele inhoud zeg maar,ik heb dat namelijk vaker gezien enzo.Zo kan ik namelijk tenminste bij me potmeters.

Vraag 2 is,
Mijn Marshall heeft dus 2 kanalen,als ik me overdrive lekker wil laten klinken moet ik de gain helemaal open zetten+ me volume nogal ver opendraaien.
Als ik dit doe heb ik met paar minuten de politie voor me keet staan+een gele kaart.Geen zin aan.
Nu had ik iets gehoord over een Mastervolume.
Zou dat op me top kunnen?

Vast bedankt!

Om een antwoord te geven op je tweede vraag; hoe zachter je volume, hoe meer gain je kunt maken. Zet de voorversterker op 10 en zet de eindtrap zo hard je 'm hebben wil. Bij zachte volumes scheurt ie als de ziekte. Bij hardere volumes wordt het allemaal iets keuriger. Strakker en imo mooier, maar ook keuriger.

robert-gitarist
1 augustus 2005, 00:37
Om een antwoord te geven op je tweede vraag; hoe zachter je volume, hoe meer gain je kunt maken. Zet de voorversterker op 10 en zet de eindtrap zo hard je 'm hebben wil. Bij zachte volumes scheurt ie als de ziekte. Bij hardere volumes wordt het allemaal iets keuriger. Strakker en imo mooier, maar ook keuriger.

Ah okee bedankt :)
Iemand vertelde me namelijk dat als je een mooie scheur wilt hebben,de volume open moet gooien( niet helemaal) en de Gain vol open.
Maar goed thuis gaat dat niet echt lukken...word echt tijd voor een 2de top :evil:

Iemand die me eerste vraag kan beantwoorden?

taylor
1 augustus 2005, 10:02
wat dacht je zelf?pak een schroevendraaien en aan de onderkant draai de boel open

sebass
1 augustus 2005, 10:24
Als je alles open wilt gooien kun je er ook een powerbraker tussenzetten om het eindvermogen te regelen en in dit geval dus terug te schroeven. Het nadeel is dat deze dingen nieuw zo'n 300 euro kosten.

robert-gitarist
1 augustus 2005, 17:52
wat dacht je zelf?pak een schroevendraaien en aan de onderkant draai de boel open

Wat dacht je zelf? ik dacht ik vraag het gewoon ff voor ik de boel mol..
Bovendien kun je ook normaal antwoorden ipv. wat dacht je zelf...klinkt lekker.

Maar goed,powerbrake heb ik er keer tussen gehad,die zwarte versie van Marshall..tijdje teleen gehad echt een rampe ding,hele buizen geluid was foetsie...
Ik vroeg me namelijk af van die Master volume omdat sommige die ook op hun JCM800 hebben zitten vandaar..