PDA

View Full Version : laney lc15 geschikt voor repetities?



bloodiron
31 juli 2005, 17:13
hallo,

ik vroeg me af of de laney lc15 geschikt is voor repetitites , gewoon uit nieuwsgierigheid.... :wink:

BLOK182
31 juli 2005, 19:00
Van een Engelsman heb ik gehoord dat het ding takkehard kon. Ik kan me goed voorstellen dat 15 watt buizen op een verhoging (tafel/stoel, bierkratten) hard genoeg kan gaan, máár je cleane headroom zal wel beperkt zijn door de "slechts" 15 watts.

Antal
31 juli 2005, 19:25
Ja hoor dat kan makkelijk. En als ik hem doorlus naar m'n 2 keer 12 kast komt er helemaal een boel geluid uit!

bloodiron
31 juli 2005, 20:29
bedankt voor de reacties :wink:

ik heb nog een vraagje..

werken effectpedalen goed op de lc15?

qwerty
31 juli 2005, 21:12
zowel TS7 Als SD1 (ibanez, boss) bevielen mij uitstekend.

en idd luid genoeg voor een repetitie.

Malochia
1 augustus 2005, 00:30
Ik heb ook nog twee vragen;

- Zou het een goeie combinatie zijn met een Koch Pedaltone?

- Waar is ie te koop? (in de buurt van Haarlem/Amsterdam liefst)

bloodiron
6 augustus 2005, 09:04
weet iemand nog soundclips van de lc15r op het internet??


@ antal: kun jij een sounclip maken van de lc15r met je 2x12 cab?? :wink:

Orpheo
6 augustus 2005, 10:36
Ik heb ook nog twee vragen;

- Zou het een goeie combinatie zijn met een Koch Pedaltone?



vast wel. als ie een fx loop heeft kan t (heeft volgens mij bijna iedere amp tegenwoordig...)

maar dan nog. zou ik niet doen. dan help je de voicing en karakter van de laney om zeep, door koch er doorheen te lussen....

V!N
6 augustus 2005, 11:19
15 Watts die je lekker los kan trekken is een genot om mee te spelen. Die Laney heb ik eens uitgeprobeerd (mag jij ook wel doen), maar heb ik toen niet toen voluit kunnen zetten.
Daarom durf ik er niet mijn hand voor in het vuur te steken, maar het kán zijn dat deze luider is dan mijn Marshall Studio 15.
Die staat prima zijn mannetje bij repetities en jams, ik neem aan dat die Laney dat dan ook doet.

Orpheo, het is nu wel eens duidelijk dat Koch in jouw oren niets bruikbaars kan maken. Heb alsjeblieft een beetje respect voor het feit dat niet iedereen die mening met jou deelt. :)

bloodiron
6 augustus 2005, 11:21
weet iemand nog soundclips van de lc15r op het internet??


@ antal: kun jij een sounclip maken van de lc15r met je 2x12 cab?? :wink:

Malochia
6 augustus 2005, 17:53
Ik heb ook nog twee vragen;

- Zou het een goeie combinatie zijn met een Koch Pedaltone?



vast wel. als ie een fx loop heeft kan t (heeft volgens mij bijna iedere amp tegenwoordig...)

maar dan nog. zou ik niet doen. dan help je de voicing en karakter van de laney om zeep, door koch er doorheen te lussen....

Dan kan ja, hij heeft een FX-loop. (de R-versie dan, de andere niet)

En, ik heb niet voor niets de Pedaltone, ik wil juist dat Koch-geluid. ;)

bloodiron
9 augustus 2005, 18:33
weet iemand hoeveel omh de speaker in de laney lc15r is??

idno
9 augustus 2005, 19:14
wat kost die lc15r eigenlijk, het lijkt mij wel een interessante versterker voor thuis

bloodiron
9 augustus 2005, 21:34
in de winkel kost ie iets van 250 euro

en 2dehands kun je het wel voor wat minder krijgen..


maar ik heb nog steeds geen antwoord op mn vragen :(

V!N
9 augustus 2005, 22:23
Een speciaal ontwikkelde 10" luidstpreker van Celestion met de naam "Tube 10": http://www.laney.co.uk/show_prod.php?title=LC15

Je hoeft het besluit om wel of niet te over te gaan tot aanschaf niet te baseren op MP3's op het internet, je mag gerust zelf naar de winkel of een particulier gaan om deze versterker uit te proberen.

bloodiron
10 augustus 2005, 12:14
maar mijn gitaarboer heeft hem niet en je mag daar pas iets uitproberen als je het wil kopen... :o

V!N
10 augustus 2005, 12:37
Gelukkig telt Nederland wel meer muziekhandels.

Antal
11 augustus 2005, 19:39
@ antal: kun jij een sounclip maken van de lc15r met je 2x12 cab?? :wink:

Helaas, ik vrees dat dat niet helemaal gaat lukken. Het is dat je zo ver weg woont, anders zou ik zeggen: Kom maar luisteren.

bloodiron
12 augustus 2005, 13:05
maakt niet uit joh :wink:

toch bedankt..