PDA

View Full Version : Jackson JX-3 PReamp. laatste keer...



Nocki
31 juli 2005, 17:09
Hoi.

Een aantal jaren terug had ik een Jackson JX-3 preamp. over deze preamp is op dit forum al het een en ander geschreven en ik hem m al eens de grond in geboort met een review hier.
Gisteren heb ik mn 2e Jackson JX-3 ontvangen met de post en deze was in goede staat. Toen ik m open schroefde zag ik dat de originel jackson buizen er nog in zaten. kon het wel horen ook want ik kreeg er geen laag meer in gedraaid.
even de buizen vervangen met oude buizen uit een mesa amp (ook sovteks geprobeerd maar dat was niet je van het.) van me en er zat weer een heel leuk geluidje in.
hij hangt nu in mn rack achter mn SG en draadloos set en hij gaat naar de G-major en vandaar naar de poweramp van mn mark IV. kwa klank is tie iets dunner dan de mesa op high gain. hierdoor heb je een geluid wat wat meer eighties georienteerd is. maar samen met de 5 bands eq van de mark IV die na de FX loop zit is het toch wel een echt scheur monster geworden. ook het clean klink nu een stuk beter. al met al een leuke en hele goedkope aanschaf.

wil je een leuke preamp die goedkoop is en je houdt van het geluid dan is dit een leuke preamp om eens mee te beginnen in je rack...

Nocki

Nocki
1 augustus 2005, 10:54
Helaas... ik wou m in de fxloop hangen en die schakelen maar zoals ik het bedoeld heb werkt het niet... shit... :roll:

al die moeite voor niks...

Daniël_san
1 augustus 2005, 11:46
Das wel kut voor je.... Maar misschien kan je een 2-1 kassie kopen..... Die kan schakelen tussen gitaren en die gaan dan dus naar je Mesa toe....... En die dingen hebben ze wel bij vdHaar anders kan je speedy vragen of ie dat kan maken. :wink:

Nocki
1 augustus 2005, 11:50
Hoi.

ik ben idd als een een tijdje bezig geweest met een AB kastje wat ik kan schakelen met midi door middel van mn switcher maar dat is toen niet echt gelukt. weinig tijd hebben de meeste...

ik ben er nog mee bezig om te kijken of het wat word. aan de andere kant worden het nog meer kosten en dat geld kan ik beter in iets anders stoppen.
ik zou namelijk wel een topje of een combo erbij willen ofzo...
ben nog aan het twijfelen. ik heb de draadloos set en de preamp te koop staan. samen met mn andere spullen heb ik weer genoeg geld voor iets anders leuks...
Nocki

Raffel
1 augustus 2005, 12:12
over FiFo gesproken :-?

Chiel
1 augustus 2005, 12:21
Koop gewoon een Voodoolab GCX. Ben je in één keer klaar.

Nocki
1 augustus 2005, 12:31
het is last in first out... LIFO dus.. :-)
die GCX zou leuk zijn als ik andere dingen ook wil. bv pedalen in mn rack. maar dat wil ik niet. ik houdt het lekker bij de basis denk ik. gitaar preamp fx poweramp. en wat ik daarnaast nodig heb...

Nocki

Raffel
2 augustus 2005, 16:27
ik sliep nog :D