PDA

View Full Version : Mijn nieuwe tascam US122--> Troubles in paradise!



Globetrotter
31 juli 2005, 15:43
Hoi allemaal!

Ik heb me gisteren eenTascam US 122 met Cubase LE aangekocht. Alles vrij basic, maar met voldoende sporen en plug ins voor mijn persoonlijke wensen. Ik heb al flink ge-experimenteerd, maar zit toch al met wat vraagjes. Als ik opneem of speel door deze interface, dan hoor je een lichte delay/vertraging, m.a.w. als je aanslaat, komt het geluid slechts een fractie van een seconde later door mijn hoofdtelefoon of monitors. Wat kan ik hieraan doen? Een ander probleem is dat wanneer ik iets inspeel, mijn Pc soms blijft haperen, waardoor hij bepaalde stukjes van mijn muziek "mist". Dit klinkt dan als gekraak of een stuk waar bepaalde muziekaccentjes tussenuit vallen. Mijn PC is een P4, 2,8 ghz met 512 meg ram. Ik denk dat dit normaal gezien wel voldoende moet zijn... Als ik deze toestellen gebruik zet ik wel mijn internet uit, gezien dit heel wat vermogen wegneemt (spyware e.d.). Als dit uitstaat, draait die Pc wel vrij stabiel. Kan dit iets met buffer ofzo te maken hebben, zo ja, wat kan ik eraan doen?
Cheers,

Bart

bert k
31 juli 2005, 15:58
Die heb ik ook, die US 122. Zorg dat je de goeie driver gebruikt. Je kan binnen Cubase altijd kiezen welke driver je aanzet, en je moet absoluut de ASIO driver hebben die bij de Tascam geleverd werd. Andere drivers geven latency (vertraging) Verder moet je je koptelefoon of je monitors aansluiten op de Tascam, en het knopje 'direct out' gebruiken. Scheelt ook.
Dat haperen zou inderdaad buffers kunnen zijn. Moet je mee expirimenteren tot je het goed hebt.