PDA

View Full Version : Geluidloze gitaar



Jax
31 juli 2005, 15:21
Bestaat er eigenlijk een electrische gitaar die onversterkt nagenoeg compleet stil is? Hoewel mijn gitaar (onversterkt) niet erg veel geluid maakt, hebben mijn ouders er wel last van als ik laat in de avond/vroeg in de ochtend speel met mijn koptelefoon op. Iemand ideëen?

soup
31 juli 2005, 15:24
komt door die stagg gitaar he :D

Jax
31 juli 2005, 15:31
komt door die stagg gitaar he :D

Hehe, idd, mijn gitaarspel op mijn epiphone accepteerde ze nog wel, maar op de stagg gaat het ze te ver. :)

Nee maar serieus, ideeën?

bram123
31 juli 2005, 15:44
op kamers gaan wonen,

Reel Big Fish
31 juli 2005, 15:46
Volgens mij bestaat dat niet en als er zoiets bestaat ligt het aan andere snaren, niet aan de gitaar :wink:

Bins
31 juli 2005, 15:49
Yamaha heeft toch zo'n "Silent guitar" ding? Of ben ik in de war?

bert k
31 juli 2005, 15:51
Ja, maar die klinken net als elke solid body. Je hoort altijd wel wat.
Je zou aan de brugkant een zakdoek door de snaren kunnen vlechten, dat scheelt behoorlijk.

Jeanken
31 juli 2005, 16:51
Dunnere snaren zullen ook iets helpen denk ik, tenzij je al vrij dun speelt..
En met je vingers als je plectrum gebruikt.

jpb
31 juli 2005, 17:31
Bestaat er eigenlijk een electrische gitaar die onversterkt nagenoeg compleet stil is? Hoewel mijn gitaar (onversterkt) niet erg veel geluid maakt, hebben mijn ouders er wel last van als ik laat in de avond/vroeg in de ochtend speel met mijn koptelefoon op. Iemand ideëen?
Ik zou er noiseless pickups op zetten...

BassAgent
31 juli 2005, 17:33
Bestaat er eigenlijk een electrische gitaar die onversterkt nagenoeg compleet stil is? Hoewel mijn gitaar (onversterkt) niet erg veel geluid maakt, hebben mijn ouders er wel last van als ik laat in de avond/vroeg in de ochtend speel met mijn koptelefoon op. Iemand ideëen?
Ik zou er noiseless pickups op zetten...
D'oh!

FruscianteFan
31 juli 2005, 19:33
Niet over koptelefoon spelen.
Tenminste, als ik versterkt speel (al dan niet op koptelefoon) sla ik al snel veel harder. Als je unplugged speelt hoor je zelf hoe hard je speelt en voor mij betekent dat dat ik automatisch minder hard speel.

vulvasonic
31 juli 2005, 19:43
Je ouders zouden je juist moeten stimuleren om meer gitaar te spelen!
Als ze al last hebben van dat minimale beetje geluid........., koop een stronk broccoli en prop dat in hun oren. Stelletje mafketels! :angry:

stringer
31 juli 2005, 22:25
Hell yeah. Er is een gitaar die geen geluid maakt: de AIRGUITAR. De meeste metalheads kennen deze gitaar. Zet een koptelefoon op, neem de positie aan en gaan met die banaan.

Overigens zijnh er zelfs kampioenschappen AIRGUITAR.

jpb
31 juli 2005, 23:23
Hell yeah. Er is een gitaar die geen geluid maakt: de AIRGUITAR. De meeste metalheads kennen deze gitaar. Zet een koptelefoon op, neem de positie aan en gaan met die banaan.

Overigens zijnh er zelfs kampioenschappen AIRGUITAR.
Zijn ook niet zo duur:
http://cgi.ebay.com/Classic-Fender-Stratocaster-AIR-guitar_W0QQitemZ7337517299QQcategoryZ38082QQrdZ1QQ cmdZViewItem

guitardude
31 juli 2005, 23:27
Ga op je eigen kamer zitten??
Als ze dan je nog horen terwijl je unplugged speelt hebben jullie of hele dunne muren of sla jij veeel te hard aan :-D

jpb
31 juli 2005, 23:32
Deze is nog beter, haha:
http://cgi.ebay.com/Used-Air-guitar_W0QQitemZ7336001874QQcategoryZ621QQrdZ1QQcm dZViewItem

Navar0x
31 juli 2005, 23:33
Even iets anders:

Hoe kom je er in godsnaam op om over te stappen van Epiphone naar een Stagg :-? :razz:

Jax
1 augustus 2005, 07:33
Even iets anders:

Hoe kom je er in godsnaam op om over te stappen van Epiphone naar een Stagg :-? :razz:

1. Ik stap niet over van epiphone naar stagg, het is een gitaar erbij.

2. Lees het stagg topic in electrische gitaren en je hebt al een beter idee.

Jax
1 augustus 2005, 07:35
Bedankt trouwens voor al de (on-topic :D ) reacties. Mijn ouders horen het alleen als ik akkoord-werk speel, dus het enige antwoord lijkt me: In de avonden en ochtenden geen akkoordwerk meer spelen. :)

imlikeajungle
1 augustus 2005, 10:01
en de zakdoekvlecht van bert k dan? dat werkt hoor.

Jax
1 augustus 2005, 10:06
en de zakdoekvlecht van bert k dan? dat werkt hoor.

:o Net geprobeerd en het werkt idd erg goed!!! Oplossing gevonden!


Ehm...slotje? :lol:

EDIT: Nog bedankt Bert en Imlikeajungle :)

telecastermaster
1 augustus 2005, 11:06
http://home.netvigator.com/~josephlai33/ez.jpg

telecastermaster
1 augustus 2005, 11:08
http://home.netvigator.com/~josephlai33/ez.jpg

Anders Destium
1 augustus 2005, 11:39
Alleen bij akkoordenwerk hebben ze er last van? Ik wil wel een filmpje zien hoe jij speelt, ik ga gelijk popcorn en een grote cola halen :lol:

Je moet echt een belachelijk gehorig huis hebben om als je onversterkt speelt last te veroorzaken of een ontzettende rammelbak :-?

Vampire
1 augustus 2005, 11:48
Hangt ervan af wat hij speelt. Ik speel veel powerchords bijvoorbeeld en als ik een beetje hard aansla, dan hoor je dat behoorlijk goed!

Jax
1 augustus 2005, 11:50
Hangt ervan af wat hij speelt. Ik speel veel powerchords bijvoorbeeld en als ik een beetje hard aansla, dan hoor je dat behoorlijk goed!

Idd, en dat is nog erger bij open akkoorden...

EDIT: @Anders: Opvallend hoe mijn gitaartjes dan onversterkt meer tone lijken tehebben dan jou prs-en, als jij geen klagende mede-bewoners hebt als je s'nachts nog speelt....
----> :wink:

Anders Destium
1 augustus 2005, 12:14
Natuurlijk hoor je jezelf goed spelen als je onversterkt speelt, maar zo erg dat je er in een andere kamer last van kunt hebben gaat mij een beetje ver. Tenzij je ergens woont waar je echt niets hoort verder. Ik speel alleen op christelijke tijden, 's nachts gitaarspelen is voor aso's.

jpb
1 augustus 2005, 12:31
Bestaat er eigenlijk een electrische gitaar die onversterkt nagenoeg compleet stil is? Hoewel mijn gitaar (onversterkt) niet erg veel geluid maakt, hebben mijn ouders er wel last van als ik laat in de avond/vroeg in de ochtend speel met mijn koptelefoon op. Iemand ideëen?
Mischien is het probleem dat je erbij zingt? :-?

Jax
1 augustus 2005, 12:37
Bestaat er eigenlijk een electrische gitaar die onversterkt nagenoeg compleet stil is? Hoewel mijn gitaar (onversterkt) niet erg veel geluid maakt, hebben mijn ouders er wel last van als ik laat in de avond/vroeg in de ochtend speel met mijn koptelefoon op. Iemand ideëen?
Mischien is het probleem dat je erbij zingt? :-?

Ehm.......nee.

Thom TK
1 augustus 2005, 13:13
Bestaat er eigenlijk een electrische gitaar die onversterkt nagenoeg compleet stil is? Hoewel mijn gitaar (onversterkt) niet erg veel geluid maakt, hebben mijn ouders er wel last van als ik laat in de avond/vroeg in de ochtend speel met mijn koptelefoon op. Iemand ideëen?
Mischien is het probleem dat je erbij zingt? :-?
lol, nee sorry... :lol:

Anders Destium
1 augustus 2005, 13:18
maar als je niet meer 's nachts en 's ochtends vroeg speelt is het probleem opgelost? misschien een ideetje? Als je speciaal daarvoor een gitaar wilt gaan kopen kun je misschien toch beter oordopjes kopen voor je ouwelui :wink:

Raffel
1 augustus 2005, 13:30
idd dat is goedkoper.

Ik vind het nogal gezeur, ik speel zo vaak op onaanvaardbare tijden nog onversterkt. Hoe hard ik dan ook speel, dat hoort verder echt geen hond.

Jax
1 augustus 2005, 13:32
maar als je niet meer 's nachts en 's ochtends vroeg speelt is het probleem opgelost? misschien een ideetje? Als je speciaal daarvoor een gitaar wilt gaan kopen kun je misschien toch beter oordopjes kopen voor je ouwelui :wink:

Je hebt wel gelijk, maar kijk, nu heb ik vakantie dus kan ik overdag spelen, maar als de vakantie afgelopen is heb ik niet erg veel tijd overdag.

Jax
1 augustus 2005, 13:33
idd dat is goedkoper.

Ik vind het nogal gezeur, ik speel zo vaak op onaanvaardbare tijden nog onversterkt. Hoe hard ik dan ook speel, dat hoort verder echt geen hond.

Ik snap echt niet hoe jullie dat dan doen, en dan bedoel ik gewoon normaalspelend, dus niet proberen axtra zachtjes aan te slaan.

Anders Destium
1 augustus 2005, 13:42
Je doet het nu echt voorkomen of je als je onversterkt speelt het door het hele huis hoort. Als je ouders er echt last van hebben ga je toch in de woonkamer zitten of ergens anders waar ze het niet kunnen horen? En ik zou ook niet weten waarom je hard zou moeten aanslaan bij een gitaar, daar schiet je echt helemaal niets mee op behalve dat je minder goed hoort wat je speelt.

Jax
1 augustus 2005, 13:49
Je doet het nu echt voorkomen of je als je onversterkt speelt het door het hele huis hoort. Als je ouders er echt last van hebben ga je toch in de woonkamer zitten of ergens anders waar ze het niet kunnen horen? En ik zou ook niet weten waarom je hard zou moeten aanslaan bij een gitaar, daar schiet je echt helemaal niets mee op behalve dat je minder goed hoort wat je speelt.

Je hoort het niet door het hele huis, maar mijn kamer ligt naast die van mijn ouders, waardoor zij het dus wel horen. Woonkamer is een goed idee, ik zal kijken of dat wat wordt.

En over dat hard aanslaan, denk niet dat ik insanely hard aansla of zo, dat doe ik zeker niet. Ik wil alleen niet s'avonds oefenen terwijl ik extra zacht aansla om niet gehoord te worden.

Anders Destium
1 augustus 2005, 14:29
Tja, dan wordt het 's avonds laat niet spelen of ergens anders, dat is ook wel zo sociaal als je ouders er echt last van hebben. Bij mij is er nooit over geklaagd, dan ga ik er maar van uit dat het geen probleem is :wink: Ik stop wel bijna altijd om 23:00 met spelen, dat is ook het tijdstip waarop ik zelf meestal met rust gelaten wil worden!

Swan
1 augustus 2005, 15:23
k hoop voor je dat je geen vriendin hebt

Anders Destium
1 augustus 2005, 15:25
Ik zeg niet voor niets meestal...

ArpeggioKing
1 augustus 2005, 15:44
Als je ouders aan het krikken zijn hoor je ze dan ook goed? :o

Anders Destium
1 augustus 2005, 16:00
Ik durf te wedden dat dat meer geluid maakt dan die gitaar van hem :o

Arme jongen, en dan ook nog een Stagg én een Epi...

Jax
1 augustus 2005, 16:26
Als je ouders aan het krikken zijn hoor je ze dan ook goed? :o

Nee, want mijn gitaar overstemt dus het geluid. :) (Waar gaat het hele topic nou al die tijd over? :wink: )

vulvasonic
1 augustus 2005, 16:48
Als je ouders aan het krikken zijn hoor je ze dan ook goed? :o

Nee, want mijn gitaar overstemt dus het geluid. :) (Waar gaat het hele topic nou al die tijd over? :wink: )

Dus je ouders kunnen niet eens fatsoenlijk krikken????
Zitten ze eerst te zeiken over het volume van een niet ingeplugde gitaar en vervolgens houden ze hun adem in tijdens het krikken!

Je moet ze maar eens een ton spaanse vlieg cadeau doen. Dat ze de hele dag niets anders doen dan de stukken uit het plafond kieren. Hebben zij ook eens plezier en dan kan jij gewoon blijven spelen (met de versterker voluit!).

Jax
1 augustus 2005, 16:55
Als je ouders aan het krikken zijn hoor je ze dan ook goed? :o

Nee, want mijn gitaar overstemt dus het geluid. :) (Waar gaat het hele topic nou al die tijd over? :wink: )

Dus je ouders kunnen niet eens fatsoenlijk krikken????
Zitten ze eerst te zeiken over het volume van een niet ingeplugde gitaar en vervolgens houden ze hun adem in tijdens het krikken!

Je moet ze maar eens een ton spaanse vlieg cadeau doen. Dat ze de hele dag niets anders doen dan de stukken uit het plafond kieren. Hebben zij ook eens plezier en dan kan jij gewoon blijven spelen (met de versterker voluit!).

Kijk, dat is dus het antwoord! Spaanse vlieg. En waarschijnlijk is het een stuk goedkoper dan een nieuwe gitaar. Vulva, bedankt voor deze voor de hand liggende, doch uitermate ingenieuze oplossing. :)

Droffie
1 augustus 2005, 17:17
Koop een Richwood...als je daarop speelt hoor je helemaal........niets. :D

Lijkt met lastig zo'n gehorig huis. Ruk je ook af met een geluidsdemper of zo?

Raffel
3 augustus 2005, 15:24
onderzoek wijst uit dat spaanse vlieg schadelijk is voor de gezondheid :)