PDA

View Full Version : IK WEET HET NIET MEER !!!!!!!!



Bullseye
31 juli 2005, 12:34
Ik wil dus graag andere Humbuckers in M'n Gib Les Paul " Joe Perry "
http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/images/perry-guitar.jpg

Deze dus... ik wil dus super graag stevige rock sound bijv als ik palm mute speel moet het lekker chunken, solo's moet flieren en fluiten en verder moet er een lekkere Attack in zitten .
Clean moeten ze afzonderlijk lekker Bluesy klinken in Combinatie met een beetje Reverb

Ik zoek in de richting van Bijv .... Slash, Zakk Wylde( Ozzy periode ), Joe perry, E Van halen om zo maar een paar te noemen lekkere Rock sound

Ik heb veel aanraders gehad, ik was in het Seymour Duncan wereldje aan het zoeken , maar toen kwam de gitarist van mijn band aan zetten met Dimarzio's super distortion en Paf Pro's.
EMG's 81 en 85 vind ik ook vet klinken, maar vind ik lelijk in deze gitaar

What in gods name moet ik nu ?

robert-gitarist
31 juli 2005, 12:48
nou ik vind EMG wel vet staan in die les paul...
vind het eerlijk gezegt mooier staan dan die opendingen..
en ja welke elementen je moet hebben,tsja zakk wylde gebruikt dus EMG 81+85.
De rest durf ik zo niet te zeggen..EMG is wel veelzijdig en lekker warm.

Ritch
31 juli 2005, 12:49
nou ik vind EMG wel vet staan in die les paul...
vind het eerlijk gezegt mooier staan dan die opendingen..
en ja welke elementen je moet hebben,tsja zakk wylde gebruikt dus EMG 81+85.
De rest durf ik zo niet te zeggen..EMG is wel veelzijdig en lekker warm.

Hmm... de 81 is niet bepaald warm heur.. :) De 85 daarentegen...

robert-gitarist
31 juli 2005, 12:51
Clean is ie wel warm ;)
ik heb op z'n ESP Kirk Hammett gespeelt,en speelde een stukje clean met chorus...damn dat was wel hot :o
Met overdrive/distortion klinkt ie wel heftig...tis namelijk een High Output humbucker...dus zeer geschrikt voor heavy stuff

Bullseye
31 juli 2005, 12:53
nou ik vind EMG wel vet staan in die les paul...
vind het eerlijk gezegt mooier staan dan die opendingen..
en ja welke elementen je moet hebben,tsja zakk wylde gebruikt dus EMG 81+85.
De rest durf ik zo niet te zeggen..EMG is wel veelzijdig en lekker warm.

Ik heb in mijn andere les paul dus een 85 en 81 het geluid is super vet .....
zijn er nog altenatieven die qua geluid dicht in de buurt komen van deze 2

En de 81 is niet warm .... maar snijd wel met dikke plakken door alles heen vette atack fluitende solo's ...

robert-gitarist
31 juli 2005, 12:55
nou ik vind EMG wel vet staan in die les paul...
vind het eerlijk gezegt mooier staan dan die opendingen..
en ja welke elementen je moet hebben,tsja zakk wylde gebruikt dus EMG 81+85.
De rest durf ik zo niet te zeggen..EMG is wel veelzijdig en lekker warm.

Ik heb in mijn andere les paul dus een 85 en 81 het geluid is super vet .....
zijn er nog altenatieven die qua geluid dicht in de buurt komen van deze 2

En de 81 is niet warm .... maar snijd wel met dikke plakken door alles heen vette atack fluitende solo's ...

Toen ik op die ESP speelde met 81's klonk ie echt onwijs warm..speelde op een Mesa Boogie Rectofier.
Klonk echt geweldig...en clean wel warm :???:
Alternatief? tsja wat ook een goeie is is de SH6 van Seyemore Duncan en de uber bekende DiMarzio Distortion humbucker

vulvasonic
31 juli 2005, 13:49
Misschien een heel onnozele gedachte van mij, maar ik ging er altijd van uit dat je met zo'n Joe Perry Les Paul wel een behoorlijke rocksound kon verkrijgen.

En als ik dan bepaalde mensen hoor beweren dat een setje EMG's wellicht beter zou............., sorry hoor, maar daar zakt me de broek van af. :-?

Bullseye
31 juli 2005, 15:46
er zit ook wel een lekker geluidje in maar niet mijn geluid.

Wat EMG betreft, iedereen is altijd maar zo negatief over die dingen.
Het is niet dat alleen metal gitaristen ze gebruiken, ze staan bekend om hun krachtige zeer heldere geluid.
Ze worden in de blues en normale rock muziek ook gebruikt.....enkele voorbeelden Pink Floyd, Velvet Revolver, Toto.....

en als ze schel en iel klinken is waarschijnlijk je afstelling van je versterker niet goed of je hebt waarschijnlijk iets verkeerd gedaan :razz:

Ik heb ze ook in mijn andere Les Paul zitten en gebruik die ook regelmatig voor sessie's ( oa Blues )

Ik vind ze alleen niet zo mooi staan in die Les Paul" Perry "

Speeddemon
31 juli 2005, 15:54
ik kan me ook met geen mogelijkheid voorstellen dat iemand het cleane geluid van een EMG81 als 'warm' ziet.

Een EMG60 begrijp ik, maar een EMG81?! :???: :-?

Anyway, ik heb een zgan DiMarzio PAF Pro te koop staan. PM me maar als je interesse hebt.

Bullseye
31 juli 2005, 16:05
Het ligt er dan ook natuurlijk weer aan waar je hem installeert hals of brug .
Ik heb wel eens een 81 op hals positite gedaan dan is ie lekker helder en warm hoor, maar op de brug idd niet maar welk elemnt is lekker warm op de brug dan ? ze hebben altijd wel iets of wat een schellere output
wat je vaak ook wel weer met het afstellen van je versterker kan verhelpen .

Emg's moet je kunnen temmen
En bedenk wel het heeft te maken met een Les Paul niet met een Ibanez of fender .
( meer body )

Wat ik zoek is iets vergelijkbaars aan een EMG 85 inde Hals positie
en een EMG81 in brug positie

Speeddemon
31 juli 2005, 17:31
En bedenk wel het heeft te maken met een Les Paul niet met een Ibanez of fender .
( meer body )
da's ook een simplistische generalisatie die niet altijd opgaat.

Ik heb een Ibanez S-serie (hele dunne body) die qua klank een stuk meer body heeft dan een hoop Les Pauls. Mahonie kern met flamed maple top.
Ik zoek nu juist een elementconfig die wat helderder klinkt en minder laag heeft.

Orpheo
31 juli 2005, 18:01
pfff, ik ben t met vulvasonic eens....EMG warm?? amehoela. nevernooit. en de emg 81 al helemaal niet. de 85 enigzins

wil je goed kunnen rocken, van rock tot heavy trashmetal, neem dan in de brug de x2n. wil je clean ook nog wat leuk kunnen pielen, neem dan in de hals de paf Pro.

die combi werkt verdomd goed. doe ik ook in mijn les paul.

maar ff tussendoor: wat is er mis met die pups van de perry? man, die dingen zijn TOP!!!! ik kreeg er echt al mijn sounds uit, in combinatie met een fender hotrod deluxe. (ja, ook met veel pijn en moeite judas Priest, maar toen had ik wel een tubescreamer erbij)

Maniaaaak!!
31 juli 2005, 18:10
Seymour Duncan JB bij de brug, '59-er bij de nek en...

Klaar!

BramVersteeg
31 juli 2005, 18:23
Waarom laat je het van het uiterlijk afhangen?? Zet er gewoon die EMG's in als je die toch mooi vind klinken en teken er maar een cliniclown op ofzo als je ze niet mooi vind................. :roll:

Bullseye
1 augustus 2005, 01:09
Waarom laat je het van het uiterlijk afhangen?? Zet er gewoon die EMG's in als je die toch mooi vind klinken en teken er maar een cliniclown op ofzo als je ze niet mooi vind................. :roll:

Ik denk dat je gelijk hebt .....ik kan wel advies hier vragen maar iedereen heeft verschillende smaken en voorkeuren .

En ik heb altijd met EMG gespeeld en bevalt me nog altijd zeer goed, heb andere Pickups gehoord en weet niet goed wat ik er mee moet en om alle pickups uit te proberen die er zijn dan kun je nog wel ff.

"kdenk dat ik maar mooi bij Emg blijf :razz:

Bullseye
1 augustus 2005, 01:18
maar ff tussendoor: wat is er mis met die pups van de perry? man, die dingen zijn TOP!!!! ik kreeg er echt al mijn sounds uit, in combinatie met een fender hotrod deluxe. (ja, ook met veel pijn en moeite judas Priest, maar toen had ik wel een tubescreamer erbij)

Vind je dit nou niet heel erg tegenstrijdig, wat je hier beschrijft ?

Als je dan nog niet eens de sound van J. Priest er uit kan krijgen zonder " Hulp middel " dan is er toch iets mis ?

Het is een machtig fijn gitaartje alleen de buckers keuze is niet de mijne ik kan mijn ding er niet mee doen ..... Ik kan er geen Ozzy mee spelen of Guns 'n Roses of Van Halen .

( heb jij ook zo'n 1 dan vind het wel gaaf om te weten dat nog meer mensen er een Joe Perry hebben, welke bucks heb je er nu in zitten dan ? )

Speeddemon
1 augustus 2005, 02:32
Bullseye, de Fender Hotrod Deluxe is nou nie echt een high gain monster, dus ja, zelfs als je een LP hebt, zul je toch nog een boost/overdrive ertussen moeten gooien.

Orpheo
1 augustus 2005, 11:08
Bullseye, de Fender Hotrod Deluxe is nou nie echt een high gain monster, dus ja, zelfs als je een LP hebt, zul je toch nog een boost/overdrive ertussen moeten gooien.

dat wilde ik net zeggen. kheb dat ding nl ook even over een mesa/boogie dc 10 gehad, en toen kreeg ik zonder moeite judas priest eruit.....

de hotrod deluxe is niet " gemaakt'' voor die high-gain muziek (judas priest is niet echt HIGH gain, maar je hebt die denderende punch nodig, en de hotrod heeft daar wat moeite mee)

nee, ik heb helaas de joe perry sig zelf niet.

guns er niet mee spelen? van halen niet? nie lullig bedoeld, maar dan doe je iets verkeerd. slash gebruikt alnico 2 pro's, en een hoge output hebben ze niet. ozzy? daar heb je al helemaal geen hoge oversturing voor nodig. en voor van halen, das even proberen met je amp (kweenie welke je hebt....) maar dat lukte me zelfs met de hotrod.

(zelfs met een stratje krijg ik nog redelijke sounds eruit, kan ik die bands nog redelijk nabootsen). imo werken die pups uitstekend.

maar als je echt wilt veranderen, dan zou ik toch gaan voor de x2n in de brug en de PAFpro in de hals. vind ik een heel lekkere en extreem veelzijdige combi.

succes!

Raffel
1 augustus 2005, 11:11
waarom heb je uberhaupt een Joe Perry sig (die geloof ik niet echt goedkoop zijn) als je er jouw soort muziek niet mee kan spelen. Waarom koop je niet gewoon een Les Paul en zet daar andere pups in. Ben je klaar voor hetzelfde geld waarschijnlijk.

JoostBaksteen
1 augustus 2005, 12:03
Slash gebruikt Seymour Duncan Alnico Pro II humbuckers geen actieve dus.. dus als je zijn sound wilt weet ik niet of je wel goed zit met een (actieve) EMG.

Orpheo
1 augustus 2005, 12:16
Slash gebruikt Seymour Duncan Alnico Pro II humbuckers geen actieve dus.. dus als je zijn sound wilt weet ik niet of je wel goed zit met een (actieve) EMG.

denk het namelijk dus ook niet.

sterker nog; zakk wylde gebruikt (e?) ook dimarzio's. ik d8 de superdistortion en/of dimebucker in de brug. in de hals weet ik niet uit mijn hoofd. Pafpro wellicht. ook live gebruikt hij die, onder andere in de Dean dimebag signature ML. en daar kreeg hij ook zijn sound met gemak uit.

veel oversturing is er niet nodig om zakks sound te krijgen. je moet alleen een amp hebben met veel karakter, veel ballen...de jcm 800 of de rectifier bijvoorbeeld (of een Engl powerball, bogner xtc, koch powertone, noem het maar op )

de sound van die lui zit m niet direct in de pups maar in hun vingers, hoe cliche het ook klinkt. slash krijgt zijn sound eruit met paf's, maar ook met alnico V's. zakk met EMG's, maar ook met dimarzio's. Joe perry, idem. Hij kan met Pafs top overweg, maar ook met superdistortions, en met singles kan ie ook zijn sound eruit krijgen.

kortom: the fingers to the magic.

wytz
1 augustus 2005, 12:57
hmm

en eddy van halen had een pafje in zn strat gestopt....

dus lijkt me emg ook niet helemaal op zn plaats

Raffel
1 augustus 2005, 13:35
ik snap eerlijk gezegd niet waarom EMG sowieso een oplossing voor dit soort problemen zou zijn. Zo'n drastisch verschil met andere pups vind ik het nou ook weer niet.

Orpheo
1 augustus 2005, 13:50
hmm

en eddy van halen had een pafje in zn strat gestopt....

dus lijkt me emg ook niet helemaal op zn plaats

niet helemaal waar. het pafje dat ie had vond ie teveel piepen. hij had m laten waxpotten of iets dergelijks, en later opnieuw laten winden.

het resultaat was een pickup die weinig piep en ruis had, met heel veel output om een amp goed en lekker te laten oversturen, maar met genoeg ballen dat je geen superschelle sound zou krijgen (wat een emg imo wel doet).

imo komt o.a. de superdistortion en de x2n in aanmerking als brugelement om EvH te spelen. (en nog een paar, maar ben te lui om die namen te zoeken).

Speeddemon
1 augustus 2005, 14:07
imo komt o.a. de superdistortion en de x2n in aanmerking als brugelement om EvH te spelen. (en nog een paar, maar ben te lui om die namen te zoeken).
Duncan Custom Custom.