PDA

View Full Version : Van Halen een nede...??



Lex
2 september 2002, 22:48
was hij nou een nederlander uit vs??
of hoe was het nou?

Neals
2 september 2002, 23:00
Hij is een nederlander en in de VS gaan wonen

Dionyios
2 september 2002, 23:02
In Nijmegen geboren toch?

Neals
2 september 2002, 23:07
klopt

sash
2 september 2002, 23:50
spreekt ie wel nederlands dan?

Kitaarhiero
3 september 2002, 10:32
vast niet...

taylor
3 september 2002, 14:44
geboren in amsterdam geloof ik.

hij heeft inderdaad in nijmegen gewoont(als kind) en hij spreekt nederlands elke dag nog met zijn moeder teminste als die nog leeft,dat weet ik niet.

stinkhippie
3 september 2002, 18:26
toen ze in het voorprogramma(!) van Bon Goofy stonden in 93 in nijmegen werden ze op de radio nog geinterviewd door Adam Curry, en toen kletste hij gewoon vrolijk nederlands dus...

Kitaarhiero
3 september 2002, 20:52
wel met een accent zekew :smile:

Harry
4 september 2002, 10:16
kan nooit zo erg zijn als paul verhoeven en jan de bont. Die zaten net een jaar in de VS toen ze met een vet accent gingen praten.

ArthurS
4 september 2002, 19:58
Eddie van Halen is geboren in Nijmegen en toen ie 7 jaar oud was (in 1962 iig) zijn ze geëmigreerd naar de VS.

Alexander van Halen (z'n broer, drummer van de band Van Halen) is geboren in Amsterdam.

En dat is toch wel iets waar wij als Nederlanders trots op mogen zijn (heb net filmpje bekeken van live performance van Eruption... echt heel goed). Het is eigenlijk raar dat terwijl van Halen zo beroemd is in Amerika, zowel Eddie als de band in Nederland amper roem genieten (behalve bij gitaristen dan). Toen ik een aantal vrienden 'Van Halen' noemde, kenden maar heel weinig van hen de naam. Pas toen ik de Best Of CD opzette sloeg iedereen stijl achterover: "Is dit óók van hun? En dit óók? Woh echt goed".

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ArthurS op 2002-09-04 20:01 ]</font>

taylor
4 september 2002, 22:19
ja idd.

maar aan de andere kant voor hun is dat wel fijn ze kunnen hier gewoon rond lopen en weinig mensen zullen hun herkenen.

Rectifier
9 september 2002, 12:38
En de rollen waren eerst omgedraaid.

Eddie is begonnen met drummen en Alex met gitaar. Toen bleek dat beide qua talent beter konden wisselen van instrument hebben ze dat ook maar gedaan.

Ik geloof dat op Balance nr.7 of 8 staat zo'n drumsolo, die heeft Eddie volgens mij ingespeeld. Tenminste, dat heb ik ooit eens gelezen in een interview.

K'kan me natuurlijk vergissen.... :razz:

geertenno
27 september 2002, 15:56
Ik geloof dat ze eerst piano speelden want hun pa was orkestleider ofzoiets.
toen ze naar Amerika verhuisden wilden ze populairdere instrumenten.
De drums en elektrisch gitaar dus.

taylor
27 september 2002, 22:05
ja klopt,vader was jan van halen behoorlijk bekend ook.

edje heeft in ieder geval wel klassiek piano les gehad van alex weet ik niet zeker(vast wel).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2002-09-27 22:06 ]</font>