PDA

View Full Version : G-major en volumepedaal probleem!



BurnsBM
30 juli 2005, 20:59
Ik heb sinds een aantal maanden een G-major en ben er erg tevreden mee. Ik hetb destijds alles ingesteld en heb met behulp van een Boss expressionpedaal de boost funcite van de G-major gebruikt om de solo's wat extra volume mee te geven waar dat nodig is. Nu gebruikte ik dit weer eens vandaag en tot mijn verbazing bleek dat er geen enkele reactie kwam op het induwen van het pedaal! Ik snap er niets van!! Ik heb inmiddels al een miljoen keer geprobeerd opnieuw de boostfunctie in te stellen d.m.v. preset outlevel op -6 te zetten (volgens de beschrijving) daarna naar het mod menu te gaan om het expressionpedaal te wijzen. De g-major reageert dan vervolgens op bewegingen van het pedaal (dit tijdens de learn functie) maar op dat moment zakt mijn all levels niveau weer terug van -6 naar 0???? Weet iemand wat er nu weer aan de hand is!!! ik snap er niets van aangezien ik 'm destijds ook vrij snel kunnen instellen!! Alvast bedankt!

BurnsBM
31 juli 2005, 11:36
Is alweer verholpen na een kort nagje slapen! Had er helemaal niet aan gedacht het pedaal nog in te stellen via de pedal calibrate...stom, maar was beetje gestesst! Dus is alweer verholpen!

Nocki
31 juli 2005, 18:01
Volgens mij is dit een van de meest voorkomende fouten in de gitaar wereld. ik heb ook wel eens mn fc-200 willen weggooien tegen een muur omdat ie het niet meer deed. als ik niet zo stom was geweest om mn midi kabel in de out te doen ipv in de midi in had het heel wat frustratie gescheeld. wel erg van geleerd om te proberen alles klaar te hebben voor ik het podium op ga. alles zit in de doos en kan gelijk aangesloten worden...

BurnsBM
31 juli 2005, 19:57
Helemaal mee eens! en daar houd ik voortaan ook rekening mee :P