PDA

View Full Version : [Bosch] [Jazzrock] [ Naumburg.mp3]



Bosch
30 juli 2005, 19:28
Hi,

Save as:

[Naumburg.mp3] (http://home.hetnet.nl/~boschracing/Naumburg.mp3)

Charvel750XL
Dimarzio Evolution
Line 6 PodXT (amp20:plexi jump lead)
CWPA9.03
Creative Audigy2Platinum

Regardz,

~Bosch~


Your amphibian-learning tool! Learn the placement of a frog's internal organs without the mess - great for classrooms!

http://www.hobbytron.net/media/TE-30129-lg.jpg

Voidhead
30 juli 2005, 19:48
te gek 8-) zitten echt hele vette licks tussen!

SL-3
30 juli 2005, 23:22
Fawaka Bosch-sensei

(37 views en 1 reply.. de belangstelling is groots)

Anyway The Master is back. new and refreshing in Full Fusion-Shred-Mode. Grootste beheersing en kwaliteit as usual.

Mosjee,

ShaQ-san 8-)

Ritch
31 juli 2005, 01:07
Klinkt ubervet, flink (lekker) outrange met de solo's! Heerlijk..! Daar moet ik nog echt ff op oefenen... Hulde!

Negative K3 fan
31 juli 2005, 05:54
klinkt erg geniaal, ik herken alleen wel duidelijk licks uit ouder werk!

je toon verandert ook stevig mee, het klinkt nu zowaar alsof je over een echte gemicte buizen amp speelt... misschien eens tijd om een SLP in huis te halen :)

Roy K.
31 juli 2005, 12:41
ik herken alleen wel duidelijk licks uit ouder werk!


Zeg jij dat niet standaard bij Bosch-nummers? Dit is volgens mij al de 3e keer achter elkaar! :wink: :razz:

Hij heeft gewoon een eigen stijl die hem zeer onderscheidt van andere (13 per dozijn) shredders.

Was weer vette track kerel! Diminished lick van 0.25 tot 0.28 die eindigt in een rock-klinkende opdrukker klonk lekker verfrissend!

Rock on!! 8-)

VHsologitarist
31 juli 2005, 20:16
tja... je techniek blijft me verbazen ;) en leuke dissonanten die je plaatst.. alleen doet me de melodie nix.. Mooi gitaar geluid overigens.

Ik vraag me af.. Weet je wat je speelt? Of ben je gewoon een beetje out of the key aan het spelen, want ik krijg dat laatste gevoel, wel zeer experimenteel man!!! Compliments :o

Groetjes
Ferry

gitaarhaantje
31 juli 2005, 20:41
:o :o :o dude you rock!!!

Kun je trouwens niet een keer een video er van maken?? Lijkt me interessant om te zien!??!

Laurens

Jax
1 augustus 2005, 11:48
Hee Bosch,

Je zet hier weer een retestrak nummer neer, lekkere licks en technisch gezien fantastisch. Ik vind het echter jammer dat ik theoretisch gezien niet geheel kan volgen. Ik zou net als VHsologitarist graag willen weten of je gewoon op gevoel speelt of dat elke lick gebaseerd is op muziektheorie. Hoe dan ook, ik kan je spel erg waarderen! Ga zo door!

Bosch
1 augustus 2005, 14:34
8-)

@ Voidhead
Thanx man!


@ Shaq
Yes man, I'm back! Thanx! … working on our 150bpm …

@ stevelukather
Thanx v.m.!! Ik speel idd steeds meer en meer out of key. (H)
Oefenen, dat heb ik ook gedaan 

@ Negative K3 fan
Thanx, maar zitten niet echt oude licks in hoor.
Mijn toon is nu echt goed speelbaar voor mijn doorgezette fuzioni speelstijl. Over mijn V30 Engl412" klinkt het nog beter.
Wat is een SLP?

@ Roy K.
Dat zegt idd standaard :P Niemand die mijn werk zo goed kent ;)
Thanx a lot! To much credit!
Die chroma-doner-diminished lick was een van de meer vaste pijlers van dit nr, cool dat je die zo hebtopgemerkt. Wanneer kom jij weer met een tune?!!! Je laatste joint venture had ik laatst nog in de auto op staan.

@ VHsologitarist
Ah joh, de techniek is niet bijzonder. Thanx, "dissonanten", (H). Melodie komt misschien naar een paar keer luisteren, alhoewel, blijft bluesy. Gitaar geluid is bijna een standaard preset van de Pod.

Ik weet precies wat ik speel. Voordat ik opneem, speel (en oefen) ik de licks die ik heb bedacht. Ik speel de licks noot voor noot langzaam en op gehoor bepaal ik of het anders moet. Theoretisch weet ik alleen zuiver wanneer ik in key en out of key speel. Ik ken alle trappen, maar weet niet wanneer ik altereer, moduleer of transponeer. Niet dat ik er helemaal niets van afweet, (van Boudewijn krijg ik nog wel eens wat mee), maar uiteindelijk gaat het om wat je hoort. Thanx!

@ gitaarhaantje
Thanx man!! Video?! Ehm, tja misschien, waarom ook niet 

@ Jax
Thanx! Theoretisch ben ik onnavolgbaar. Ik ben immers praktisch. De "werkelijkheid" is niet te vatten in een model. Immers een model is per definitie een vereenvoudiging van de werkelijkheid. Ik heb zaken als het conservatorium altijd ENG gevonden omdat je leert vanuit modellen/theorieën/afspraken naar muziek te kijken. Toen ik een keer met een vriend mee ging naar een open dag bij het cons. in Arnhem stelde ik daar de vraag: "Het gaat er toch om dat het klinkt? Als het klinkt, kan het. Punt uit." Toen kreeg ik zo'n vaag antwoord: "daarvoor moet je eerst insider zijn". Flauwekul als je het mij vraagt. Kijk naar Pat Metheny. Die kan geen noot lezen, weet niets van theorie. Hij doet alles op gehoor. En wat blijkt, hij doet verfrissende muzikale dingen. Zijn blik is ruimer dan die van veel Git-dudes.

Ik denk, dat wat ik doe, best eenvoudig kan worden geanalyseerd en benoemd, (alteratie zus, harmonisch zo, overmatig daar, atonaal daar). Maar MIJ PERSOONLIJK gaat het om de muziek, ... de praktijk. Hoe klinkt het?
Ik wil niemand voor de voeten schoppen. Zeker jou niet. Ik vind je opmerking cool omdat het mij in de gelegenheid stelt om mijn mening hierover weer te geven. Lees niet dat ik theorie nutteloos vind. Integendeel, (ik pretendeer hier misschien dat ik er minder van weet dan ik feitelijk doe). Maar het is een middel. Geen doelstelling. Ik speel op gevoel en gehoor. Ik beschouw je vraag/opmerking dan ook als een groot compliment.

Adios,

W¬1

VHsologitarist
1 augustus 2005, 18:51
Hey Bosch je hebt inderdaad gelijk dat het moet klinken, maar ik denk zelf wel dat theorie je spel wel verruimd, nietwaar??
Ook kan ik niet geloven dat mannen zoals Pat Matheny geen theoretische kennis hebben, en jazz harmonie leer "gevreten" hebben..
Pat Metheny is een groot jazz musici (wat hij speelt is wel degelijk gebaseert op jazz harmonie leer, en niet alleen maar out of the key)..
Ik kan me natuurlijk vergissen maar het is moeilijk te volgen dat hij geen theoretische kennis heeft.

Groetjes
Ferreke

Bosch
1 augustus 2005, 20:28
Interessante discussie 8)

Ik denk dat van het omslagpunt alwaar theorie niet langer een verrijking is, maar een beperking van je (creatieve) gezichtsveld vormt, eerder sprake is dan dat jij dat zult vinden.

Voor mij is het luisteren (en zelf proberen) een inspiratiebron. Daarbij zijn 'regels' voor mij al snel en beperking. (Nogmaals theorie = middel geen doel op zich).

There is no theory. You have only to listen. Pleasure is the law. I love music passionately. And because l love it, I try to free it from barren traditions that stifle it. It is a free art gushing forth, an open-air art boundless as the elements, the wind, the sky, the sea. It must never be shut in and become an academic art.

Jax
1 augustus 2005, 20:49
@ Bosch

Je zegt dat in het geval van Pat Methany het gebrek aan theoretische kennis er juist voor zorgt dat hij vernieuwende muziek maakt. Toch wil ik even benadrukken dat dit misschien wel bij hem het geval is, maar dat 9 van de 10 pop-punkers zonder theoretische kennis (om maar een voorbeeld te noemen), blijven steken bij een 1-4-5-1 akkoordprogressie in elk van hun nummers. Ik zeg niet dat dat slecht is, maar je kan het moeilijk vernieuwend noemen.

VHsologitarist
1 augustus 2005, 20:52
Interessante discussie 8)

Ik denk dat van het omslagpunt alwaar theorie niet langer een verrijking is, maar een beperking van je (creatieve) gezichtsveld vormt, eerder sprake is dan dat jij dat zult vinden.

Voor mij is het luisteren (en zelf proberen) een inspiratiebron. Daarbij zijn 'regels' voor mij al snel en beperking. (Nogmaals theorie = middel geen doel op zich).

There is no theory. You have only to listen. Pleasure is the law. I love music passionately. And because l love it, I try to free it from barren traditions that stifle it. It is a free art gushing forth, an open-air art boundless as the elements, the wind, the sky, the sea. It must never be shut in and become an academic art.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
JA: je moet vrij zijn in je spel, theorie moet geen doel zijn, maar een middel.
NEE: Doordat het een middel is kun je je creatieve geest behouden, je niet laten beperken door theoretische kennis de bovenhand te geven.

Mij lijkt het door meer te weten ook meer te kunnen spelen of nieuw inzicht te verschaffen op een ander niveau.
Zo zou je je methode zoals je die nu handhaaft bijvoorbeeld kunnen behouden. daarnaast een hoop theoretische kennis opdoen (ik doel hier niet op notenschrift, maar op harmonieleer etc.).
Je kunt zelf weten wat je met die kennis doet, je hoeft het niet te gebruiken maar het kan je geest wel verruimen inplaats beperken (ik denk dat "theorie je speelwijze beperkt" een psychologisch verhaaltje is).
Het is net hoe jij ermee omgaat.
Je zult door kennis variaties kunnen toe passen die je daarvoor nooit had kunnen bedenken. Kennis is macht in dit geval.
Ik geloof dat hier ook al een hele discussie over is geweest in een ander topic, maar het is inderdaad een interessante discussie..

I try to free it from barren traditions that stifle it
Ik geloof dat dit een vooroordeel is. Dit is zijn manier van denken, wat niet wil zeggen dat dit voor iedereen zo geldt.

Ook met nodige kennis kun je vrij spelen.. Ik noem een voorbeeld: Al Di Meola, het improviseren is denk ik niet mogelijk zonder deze kennis, op zijn niveau gezien.
Dit geldt ook voor Pat Metheny..

Misschien kom ik retorisch gezien niet goed over, hopelijk begrijp je wel wat ik bedoel...


Maar nog even terugkomend:
Talent heb je!!! En ga zo door.. Doe wat jij denkt wat het beste is, zolang je er maar plezier in hebt!


Groetjes Ferry

segers
2 augustus 2005, 11:05
Hey Bosch
klinkt echt te gek dit!!
Erg goeie sound ook!!
grtz
Roy

Negative K3 fan
2 augustus 2005, 15:24
dat theorie slechts een middel is en geen doel mag voor zich spreken, toch heb ik nog geen enkele gitarist (of muzikant) gehoord die heeft latyen blijken dat theoretische kennis zijn of haar creativiteit heeft aangetast of ingeperkt, want uiteindelijk blijf je vrij om te doen wat je wil.

Bosch
2 augustus 2005, 15:49
@ Jax
Ik vind het argument "dat 9 van de 10 punkers door het gebrek aan theoriekennis simpele muziek maken" niet heel sterk, eerlijk gezegd.

@ VHsologitarist
Ik begrijp goed wat je bedoelt. Fijn dat ook eens een volwassen discussie mogelijk is op een forum. 8-)

Mijn reactie werd ingegeven door de opmerking dat het jammer is dat mijn spel niet (eenvoudig) theoretisch kan worden verklaard. Dan denk ik dus: gaat heen met je theorie, het draait om de muziek! (Paul Gilbert vond mijn notenkeuze ook al 'interessant' :P).

Alsof mijn muziek meer waard zou zijn als ik zou kunnen verkondigen dat ik thans op ludieke wijze een syncopische paradiddel speel in afwisselend Bb-mixolidisch/C-overmatig over een Am progressie? Althans, ik vind dat, dat enigszins werd gesuggereerd.

Het is met theorie inderdaad net hoe jij ermee omgaat. Daarom verafschuw ik conservatoria. Op jamsessies klinkt het gros van de studentjes allemaal exact hetzelfde. Doods.

Plezier is idd 'de' ding.

@ segers
Thanx mate! How's life?

@ vrije wil3
Zolang theorie niet leidend is, …

Mithrandir
2 augustus 2005, 15:56
Goed gedaan Wouter, klinkt lekker, niet te freaky, goed gespeeld en een goeie sound. Wat wil je nog meer.

Word het niet eens tijd voor een fusion band, zodat de backing ook wat interessanter word, want die is nu niet heel interessant. Lekkere sax erbij, groovende echte drummer...

Jax
2 augustus 2005, 19:01
@ Jax
Ik vind het argument "dat 9 van de 10 punkers door het gebrek aan theoriekennis simpele muziek maken" niet heel sterk, eerlijk gezegd.


Wat ik probeer te zeggen hiermee is dat weinig theoretische kennis niet altijd leidt tot unieke en vernieuwende muziek. Juist een goede theoretische basis kan ervoor zorgen dat je van het standaard pad af gaat.

Luc-O
2 augustus 2005, 19:14
Eén woord: lekker! 8-)

Albert houwaart
2 augustus 2005, 22:38
fucking kicke!!!!!!!

:o
t heeft wel wat weg van greg howe en richie kotzen
helemaal mijn ding jammer dat ik t alleen niet uit mn fikken krijg.

c.hultermans
3 augustus 2005, 00:00
Hey Bosch,

Dit vind ik echt lekker klinken hoor!!

Zeer gedurfd allemaal!!

Tevens vind ik je sound ook weer toppie, niet teveel oversturing enz. (Een Nuno soundje zeg maar!! :wink: )

Aan dat theorie gezeik doe ik vandaag nie mee, maar ik wil ff kwijt;

Dat ik je stijl (feel, tone, vibrato etc.) gelijk herken uit duizenden gitaristen en daar mag je best trots op zijn hoor!!!

Grtz,

Conrad

Sonno
3 augustus 2005, 01:37
Dag Wouter,

ik vind het om te beginnen best bruut die techniek van je, erg knap ook dat je van 'zo weinig' zo veel kan maken! Het gitaargeluid is ook erg aangenaam. Ik heb wel de indruk dat je dit nummer zo in 1 keer volgeriedeld (niet denigrerend bedoeld hoor) hebt.

Over je argumenten over theorie etc. vind ik ook dat als het klinkt (wat overigens ook relatief is) het gewoon klopt, en daarmee basta! Toch vind ik jouw nootkeuze niet mooi, ik krijg er zoals bij meer van jouw nummers geen kippenvel oid van...helaas, het klinkt mij te...eehhh tja hoe zeg je dat eigenlijk? Laat ik het maar op emotieloos houden...

Ik hoop dat je dit niet ziet als afkraken ofzo (ik been geen Sucksioni ofzo haha) maar als opbouwende kritiek (waar je je eigenlijk ook niks van hoeft aan te trekken want de meeste gitaarnetters vinden het wel mooi dus...).

Bosch
3 augustus 2005, 10:15
@ Mithrandir
Bedankt! Deze mp3 is inderdaad vrij van geforceerde shred. Met de gitaarsound ben ik ook heel tevreden. Zie je maar weer eens dat je voor een goede sound geen dure shit hoeft te hebben. Een fusionband zou te gek zijn. Maar tijd, en prettige oefenruimte en het kennen van de juiste/beschikbare muzikanten staat hieraan in de weg. Wel probeer ik via het Jaco P. forum bassisten zover te krijgen dat ze een vette drumtrack van Neil Conti inspelen. Ik hoop daarmee grotendeels te bereiken waar jij op doelt.

@ Jax
We hebben allebei gelijk. Afhankelijk van het geval geldt dat theoretische kennis je kan verrijken of verarmen.

@ Luc-O
Mucho Gracias!

@ Albert houwaart
Woehaa, thanx! Ik wou dat ik kon spelen als Greg en de sound is inderdaad Kotzen, … dat concludeerden Shaq en ik ook al op de MSN. Alhoewel Kotzen door zijn telecaster net iets scherper/compressed klinkt. Veel van deze mp3 heb ik gespeeld met mijn Evo's in single coil stand. (Na 1 1/2 jaar lang met een verkeerde aansluiting te hebben gespeeld, werd het tijd om de boel vakkundig aan te laten sluiten door Jasper van Aspe. Sindskort heb ik dus de single coil herontdekt).

@ c.hultermans
Aloha! Thanx! Weinig oversturing idd. Ik heb ook grotendeels zonder die compressor-modus gespeeld, want dan werd het toch al weer te 'hardrock'. Ik beschouw je laatste opmerking als megagroot compliment. Mijn 'stijl' was lange tijd een zogeheten blinde vlek: ik deed mijn ding maar hoorde pas later dat anderen het heel herkenbaar vonden (mooi, maar ook lelijk). Nu zie ik dat zelf iig ook. En die complimenten van Paul Gilbert en jou geven natuurlijk een mooie bevestiging en het nodige zelfvertrouwen. Toch had ik de afgelopen maanden totaal geen zin om te spelen en heb dus ook niet gespeeld, (lekker motor gereden). De vorige snaren hebben er maarliefst 7 maanden opgezeten.
Maar goed, weer eens naar mijn nummers geluisterd (ik heb er de afgelopen jaren 64 gemaakt en gepost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan zo een cdbox met drie cd's uitbrengen:P, en dan te bedenken dat ik heel weinig speel, maar als ik speel, dan neem ik wel op! … productiviteitsdrang …), en toen kreeg ik toch weer veel zin om te recorden.

@ Sonno
Bedankt! Ik snap wat je bedoelt met 'zo weinig'. Dat is overigens ten dele ook een bewuste keus: gewoon gitaar, bass en drums. Klaar.  Ik vind het best grappig dat mijn gitaarsound eindelijk eens in de smaak valt. In het verleden 'was het nooit goed'.
Je dat ik dit nummer zo in 1 keer vol heb geriedeld, klopt deels. 1 ik maak een backing 2 ik luister en bedenk een paar hoofdthema's 3 ik start met het opnemen van de hoofdthema's 4 ik speel tussen de thema's improvisatie met voorbedachte rade. Na een uur ben ik klaar. Soms doe ik het de avond erna allemaal overnieuw. In principe speel ik dus idd alles in een keer vol. Maar, de improv-licks zijn veelal helemaal uitgedacht (dat gaat overigens heel vlot).
Precies: als het klinkt klopt het gewoon!
Ik kan mij voorstellen dat je mijn nootkeuze niet mooi vindt. Ik heb een uitgesproken speelwijze dus dat kan klikken of botsen. Ik maak zelden nrs met kippenvel als doelstelling. Van de 64 nrs die ik de afgelopen tijd heb gepost, tel ik maar drie ballads. Als je die wilt horen, zet ik ze er wel op. Van een daarvan krijg je beslist kippenvel, want daar had zelfs NegK3 respect voor.
"Emotieloos" vind ik wel wat grof :P. Als ik speel stop ik daar al mijn gevoel in. Dit wil niet zeggen dat ik 'gevoelig' wil spelen. Nee, ik wil uit elke noot alles halen. Vandaar die overdreven speelstijl. Geen kippenvel-emotie; maar passie+gedrevenheid e.d. = ook emotie.

Robs
3 augustus 2005, 11:09
Hee Bosch... Hij is weer vet! 8-)

Zoals al eerder gezegd is in dit topic kan ook ik er theoretisch geen touw aan vast knopen, maar dat maakt het wel interessant en eigen. Met name wat je zelf 'je overdreven speelstijl' noemt vind ik erg dope: lekker agressief en gearticuleerd, iets wat volgens mij maar heel weinig gitaristen kunnen. Wat mij betreft kan er wat minder shred in, maar dat is de eeuwen oude smaken verschilen discussie. Ook herken ik er af en toe een klein beetje John Scofield in: als je iets minder noten speelt en nog wat meer aandacht besteedt aan de melodische samenhang wordt het een soort snelle Scofield en zou ik zeker een CD'tje van je halen!

LTR,

Robs.

bluegate
3 augustus 2005, 11:35
Fantastisch gitaarwerk!
:-)

Sonno
3 augustus 2005, 12:58
"Emotieloos" vind ik wel wat grof :P. Als ik speel stop ik daar al mijn gevoel in. Dit wil niet zeggen dat ik 'gevoelig' wil spelen. Nee, ik wil uit elke noot alles halen. Vandaar die overdreven speelstijl. Geen kippenvel-emotie; maar passie+gedrevenheid e.d. = ook emotie.

Gelijk heb je hoor, ik zei ook dat ik niet precies kan omschrijven wat ik ervan vind...
Laten we maar zeggen dat het bij mij geen emotie opwekt...

En JA, ik wil die ballad heel graag horen! Ik ben benieuwd!

Jax
3 augustus 2005, 14:49
@ Jax
We hebben allebei gelijk. Afhankelijk van het geval geldt dat theoretische kennis je kan verrijken of verarmen.



Dat bedoelde ik :)

Negative K3 fan
3 augustus 2005, 16:14
Van een daarvan krijg je beslist kippenvel, want daar had zelfs NegK3 respect voor.

haha niet overdrijven, ik vind het meeste van jouw werk geweldig en ik download ook trouw elke mp3 die ik van jou hoor! Ik uit me alleen vrijwel alleen kritisch.

ik moet je trouwens nogmaals complimenteren en daarmee andere posters beamen dat jouw stijl ontzettend herkenbaar is, na een maat hoor je direct al dat jij het bent

Negative K3 fan
3 augustus 2005, 16:16
en trouwens...

evo in single coil stand??

ziek man :D

koop anders een richwood tele :D

LaurentB
3 augustus 2005, 18:23
Hi,

Save as:

[Naumburg.mp3] (http://home.hetnet.nl/~boschracing/Naumburg.mp3)

Charvel750XL
Dimarzio Evolution
Line 6 PodXT (amp20:plexi jump lead)
CWPA9.03
Creative Audigy2Platinum

Regardz,

~Bosch~


Your amphibian-learning tool! Learn the placement of a frog's internal organs without the mess - great for classrooms!

http://www.hobbytron.net/media/TE-30129-lg.jpg

HEEL erg sterk! Ik zal maar zeggen, als ik zoiets kon bedenken/spelen had ik het ook gedaan :o

Je zegt dat je de theorie niet echt volgt, maar dan heb je een fantastisch gehoor, dat je zo'n aparte dingen kunt doen die toch kloppen.

Mooi hoor,

Laurent

Scali
3 augustus 2005, 19:18
Ik vind em ook erg vet klinken. Of de theorie klopt of niet, maakt me niet uit, het heeft een lekker, beetje exotisch geluidje, misschien dat als we hard zoeken, dat we de juiste toonladders etc er wel bij kunnen achterhalen.

Wat ik me wel afvraag... je speelt dit zo allemaal op gehoor/gevoel... Kun je ook gewone pentatonische of diatonische dingen spelen dan, en doe je dat ook wel eens? Of ben je echt helemaal gespecialiseerd in dit ding?

Bosch
3 augustus 2005, 20:11
@ Robs
Bedankt!!!
“Scofield” 8-)

@ bluegate
Ook bedankt! Het moet niet gekker worden.

@ Sonno
Okidoki:
Dit is een wat ouder nummer dat toch wel een mooie (echte) melodielijn heeft. (Let wel, ik beheerste die lick toen nog niet voldoende).
[2_Frog_Above_The_Aware.mp3] (http://home.hetnet.nl/~boschracing/2_Frog_Above_The_Aware.mp3)

En, hier een latere, niet uitgewerkte, poging om er een echt nr van te maken:
[ Frog_above_the_sample.mp3] (http://home.hetnet.nl/~boschracing/Frog_above_the_sample.mp3)

@ Jax
Juist :P

@ Negative K3 fan
Ok dan!
Erg bedankt!
Tja Evo’s klinken kennelijk altijd goed, ook in single coil stand. :-D

@ LaurentB
Nou, fantastisch gehoor valt wel mee hoor. Ik werd gewoon moe van het in een toonsoort spelen. (Dat doen bijna al die shredgasten). Dus lopende de 64 mp3 die ik de afgelopen tijd heb gepost, ben ik steeds meer ‘out of key’ gaan spelen. Eerst voorzichtig en vervolgens steeds verder, langer en extremer.
Ook erg bedankt!!!

@ Scali
Haha, idd theorie doet er niet toe.
Ik speel dit op gehoor, maar weet ook qua figuren (fingerzettingen) wel wanneer ik out of key ga.
Ik speelde dus altijd penta-shit; check bijvoorbeeld:
[Sun_in_my_Face.mp3] (http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/Sun_in_my_Face.mp3)
[ The_7th_Antiquarian.mp3] (http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/The_7th_Antiquarian.mp3)
Hier zitten hardcore :wink: pentatonische licks in :P
Adios!

Robbert v.d. Hanenberg
4 augustus 2005, 10:44
Hey Wouter!

Heel lekker dit!! 8-) Mooie sound ook!

Sonno
5 augustus 2005, 00:46
Wouter,

ik heb "2 frog above the aware" geluisterd en het vervolgje. Bedankt voor de moeite!

Ze luisterden een stuk lekkerder weg maar ze hebben nog steeds het fundament van wat jouw spel uniek maakt. Ik heb er zeker respect voor maar ik hou d'r niet zo van, je gaat ook te snel van gelikte snelle stukjes inzetten die mij teveel shrednootjes bevatten. Maar nogmaals da's mijn mening, ik hoef het ook niet mooi te vinden en naspelen kan ik het al HELEMAAL niet dus...

Het doet me denken aan het spel van een vriend van mij die ook alles op gehoor speelt. Hij doet de bruutste techniekjes en bedenkt super vette riffs maar soms zit er een rare noot bij en als ik d'r dan wat van zeg heb ik zowat ruzie... Hij zegt altijd dat ik moet luisteren maar (mijn theoretische kennis is ook beschamend slecht hoor) ik weet wel wat klinkt en wat niet! Misschien heel zeikerig maar soms vind ik dat zo onwijs zonde.

Anyway blijf lekker spelen wat je speelt 8-) , je bent alleen mijn mening rijker geworden en daar gaat het toch om bij dit topic...

PS: Wat is dat toch met die Frogs??!!

freddietjetje
5 augustus 2005, 10:37
Ga zo door! je stijl zou uit kunnen groeien naar een nieuwe muzieksoort :wink:

Welke band/artiest is eigenlijk de reden (of andere reden) dat je ben begonnen met de gitaar?

koella
9 augustus 2005, 23:42
Je lijkt me een gedreven en aardige jongen, dus ik wil je niet voor je hoofd stoten, maar.....

Dat iemand met zoveel noten zo weinig kan zeggen.
Als je de snelheid wegdenkt, blijft er m.i. weinig van over.
Ik zie jou ook inderdaad niet met een sax of ander instrument samen spelen, omdat je het volgens mij niet op kunt brengen een nummer lang slag te spelen en iemand anders de show te laten stelen.

Mag ik dat effe zeggen ?

Ik vind het overigens wel flauw om te suggereren dat als er een andere jury in die gitaarwedstrijd gezeten zou hebben, dat je dan wel eerste geworden zou zijn. Sacksioni is ook afgewezen op het conservatorium en heeft ook schijt aan theorie. Misschien hebben jullie meer gemeen dan je denkt (??) :dance: :dance:

Bosch
10 augustus 2005, 14:31
@ koella

… op fora loop je altijd het risico voor het hoofd te stoten en voor het hoofd gestoten te worden. dus np.

Over snelheid: grappig, want ik speel hier voor mijn doen niet snel. Zonder dollen. Check mijn andere mp3's maar. Ik 'zeg' overigens wel een heleboel met mijn spel, maar misschien dat je het niet 'verstaat'.
De suggestie die je wekt, 'dat veelzeggendheid en goede smaak niet samen gaan met snelheid', is nieuw voor mij. Echt nooit eerder gehoord.

In een aantal van mijn nummers speel ik samen met klarinet en saxofoon. Ben je op zoek naar een stereotype als bevestiging van 'jouw' werkelijkheid?

Kennelijk vind je dat ik de show steel en heb je daar moeite mee? Mag ik dat zo stellen? Of moet ik je opmerking anders vertalen?

Sacksioni zette mij op drie, Paul Gilbert zette mij op een. You choose!

Sacksioni en ik hebben in ieder geval gemeen dat we ons nooit zullen kunnen meten aan Scott Henderson en Shawn Lane. Meer niet.

VHsologitarist
10 augustus 2005, 15:52
@ koella

… op fora loop je altijd het risico voor het hoofd te stoten en voor het hoofd gestoten te worden. dus np.

Over snelheid: grappig, want ik speel hier voor mijn doen niet snel. Zonder dollen. Check mijn andere mp3's maar. Ik 'zeg' overigens wel een heleboel met mijn spel, maar misschien dat je het niet 'verstaat'.
De suggestie die je wekt, 'dat veelzeggendheid en goede smaak niet samen gaan met snelheid', is nieuw voor mij. Echt nooit eerder gehoord.

In een aantal van mijn nummers speel ik samen met klarinet en saxofoon. Ben je op zoek naar een stereotype als bevestiging van 'jouw' werkelijkheid?

Kennelijk vind je dat ik de show steel en heb je daar moeite mee? Mag ik dat zo stellen? Of moet ik je opmerking anders vertalen?

Sacksioni zette mij op drie, Paul Gilbert zette mij op een. You choose!

Sacksioni en ik hebben in ieder geval gemeen dat we ons nooit zullen kunnen meten aan Scott Henderson en Shawn Lane. Meer niet.


Met alle respect,

Sacksioni zette jou op drie en paul Gilbert jou op een..
Blijft altijd een kwestie van smaak...
Ik vind dit een zinloze discussie.
Weer een ander had je misschien op nummer 20 gezet bij wijze van spreke, ....
You shoose??? Je geeft hier dus de voorkeur aan Paul Gilbert, dat is wel een arrogante houding, je komt nu over net ofdat je wel degelijk de beste bent.
Komop man... Je speelt leuk gitaar met idd je eigen stijl wat super goed is...
Maar over smaak valt niet te twisten zeg ik dan maar..
Vergeet niet dat Sacksioni geen opdondertje was die hoeft onder te doen voor Paul Gilbert, zo heeft ieder zijn sterke kanten.

Ook ben ik het wel gedeeltelijk eens met de opmerking hierboven:
Het is idd erg technisch gespeelt, maar melodisch pakt het mij ook niet.

De pluspuntjes die ik je wel moet geven is:
- vette sound
- unieke eigen stijl
- uitstekende techniek

En idd... Ook hier is mijn bedoeling niet je tegen de hoofd te stoten, maar probeer je een ander visie te laten zien..
Groetjes
ferreke

Shaggy
10 augustus 2005, 15:58
hahahahaha


echt de freaky style weer .. ik vind het wederom meesterlijk

wanneer gaan jij een shaq weer wat klooten?

Bosch
10 augustus 2005, 17:30
@ Robbert v.d. Hanenberg
Thanx!!

@ Sonno
Thanx! Frogs heersen nu eenmaal! Kijk maar eens om je heen.

@ freddietjetje
Thanx! Ehm, mijn buurjongen was destijds de aanleiding om te gaan spelen. Vervolgens was Malmsteen de grote inspirator. Ik kon niet geloven dat het menselijk was wat ik hoorde.

@ VHsologitarist
Wat wil je met opmerkingen als "Ik zie jou ook inderdaad niet met een sax of ander instrument samen spelen, omdat je het volgens mij niet op kunt brengen een nummer lang slag te spelen en iemand anders de show te laten stelen". Ik denk dan, waar baseer je dat op?! ... mag ik dan ook even lachen om de afgunst. De grap blijft dat een aantal mensen maar blijft roepen dat het technisch is wat ik doe. Onzin, luister eens naar Boudewijn en Robert dat! is technisch.


@ Shaggy
Thanx!!
Shakeel en ik komen nog deze week met een groene come back!

Adios!

VHsologitarist
10 augustus 2005, 18:34
@ VHsologitarist
Wat wil je met opmerkingen als "Ik zie jou ook inderdaad niet met een sax of ander instrument samen spelen, omdat je het volgens mij niet op kunt brengen een nummer lang slag te spelen en iemand anders de show te laten stelen". Ik denk dan, waar baseer je dat op?! ... mag ik dan ook even lachen om de afgunst. De grap blijft dat een aantal mensen maar blijft roepen dat het technisch is wat ik doe. Onzin, luister eens naar Boudewijn en Robert dat! is technisch.


Tja.. :roll:

Oke .. dat is idd een rare stelling. Misschien afgunst misschien niet.. ik kan niet in iemands hoofd kijken.
Ik neem aan dat ik bij die aantal hoor??
Ja idd. Ik vind dat jij een unieke stijl hebt die technisch is..
En robbert en boudewijn zijn natuurlijk ook technisch maar op hun manier, en ik geef mijn voorkeur van smaak dan ook naar hun.
Maar daar ging de stelling niet over toch?? Als je goed gelezen had wat ik had getypt, klopt je reply niet. Maar goed...
Wat nu besproken word is dus totaal niet educatief.. dus..
Keep on playing!!

mazzols

koella
10 augustus 2005, 22:24
@ koella

… op fora loop je altijd het risico voor het hoofd te stoten en voor het hoofd gestoten te worden. dus np.

Over snelheid: grappig, want ik speel hier voor mijn doen niet snel. Zonder dollen. Check mijn andere mp3's maar. Ik 'zeg' overigens wel een heleboel met mijn spel, maar misschien dat je het niet 'verstaat'.
De suggestie die je wekt, 'dat veelzeggendheid en goede smaak niet samen gaan met snelheid', is nieuw voor mij. Echt nooit eerder gehoord.

In een aantal van mijn nummers speel ik samen met klarinet en saxofoon. Ben je op zoek naar een stereotype als bevestiging van 'jouw' werkelijkheid?

Kennelijk vind je dat ik de show steel en heb je daar moeite mee? Mag ik dat zo stellen? Of moet ik je opmerking anders vertalen?

Sacksioni zette mij op drie, Paul Gilbert zette mij op een. You choose!

Sacksioni en ik hebben in ieder geval gemeen dat we ons nooit zullen kunnen meten aan Scott Henderson en Shawn Lane. Meer niet.

AL kun je nog 10 keer zo snel spelen, dat is niet mijn issue! Ik zei alleen dat er zonder die snelheid niet veel interessants overblijft.
En als ik het niet versta dan komt jou "veelzeggendheid" waarschijnlijk niet echt over.

Ik wil absoluut niet zeggen dat snelheid en veelzeggendheid niet samen gaan ( Mike stern, scot henderson). In jouw geval echter heb ik het bewijs nog niet gehoord.

Ik ben niet op zoek naar een bevestiging van een stereotype. Ik weet alleen blijkbaar niet genoeg over je. Sorry voor het vooroordeel.

Nee steel de show maar . Hier maak jij je schuldig aan dat stereotype-ding. Ik heb WEL conservatorium gedaan (niets om trots op te zijn overigens) en verdien de kost met de muziek. Ik steel ieder week de show met mijn band.

Net zoals Fer dat ook altijd gedaan heeft overigens. JEEH! wat heb ik altijd genoten van die gast.

bluegate
10 augustus 2005, 23:21
Bosch, goed gedaan! :cool:

@Koella, ik merk dat je niet echt positief bent over hetgene dat je in sounds vindt.
Misschien kun je ons dan ook de kans geven om jouw werk te beoordelen.
Zo aan je antwoorden te zien moet je een zeer goede en creatieve muzikant zijn.
Ons voordeel is dat we ons kunnen beroepen op het feit dat wij dit voor de lol doen.
Jouw voordeel is dat je een gedegen opleiding hebt genoten en ons allen
kan laten verbleken.

koella
11 augustus 2005, 00:34
Neenee! Ik kan de meesten van jullie niet laten verbleken.
Laat dat geen misverstand zijn.

Is dat trouwens verplicht als je kritiek uitoefent :???:

Scali
11 augustus 2005, 01:46
Pittige discussie weer... het grappige is dat ik deze discussie al zo vaak heb langs zien komen.
Altijd dezelfde kromme argumenten... Bijvoorbeeld:

- Als het snel is, kan er geen gevoel in zitten, of kan er niet over zijn nagedacht.
- Als iemand iets snels niet mooi vindt, dan is dat een teken van afgunst of gebrek aan muzikaliteit.
- Als ik het niet mooi vind is het dus geen goede muziek.

Klopt eigenlijk niet veel van he? :)

Jax
11 augustus 2005, 08:24
Pittige discussie weer... het grappige is dat ik deze discussie al zo vaak heb langs zien komen.
Altijd dezelfde kromme argumenten... Bijvoorbeeld:

- Als het snel is, kan er geen gevoel in zitten, of kan er niet over zijn nagedacht.
- Als iemand iets snels niet mooi vindt, dan is dat een teken van afgunst of gebrek aan muzikaliteit.
- Als ik het niet mooi vind is het dus geen goede muziek.

Klopt eigenlijk niet veel van he? :)

+1

koella
11 augustus 2005, 10:47
"Als het snel is kan er geen gevoel in zitten"
Dat is inderdaad een krom argument, Scali.
Ik heb het in dit topic dan ook nog nergens zien staan.

bluegate
11 augustus 2005, 12:43
Neenee! Ik kan de meesten van jullie niet laten verbleken.
Laat dat geen misverstand zijn.

Is dat trouwens verplicht als je kritiek uitoefent :???:

Niet verplicht, maar als wij wat van jouw werk gehoord hebben geeft dat
wat meer krediet voor het verstrekken van soms best wel botte kritiek
van jouw kant.

Zeker gezien jouw opleiding zou je ons met de juiste kritiek verder kunnen
helpen, niemand is te oud om te leren.
Ik zou heel graag tips krijgen hoe ik mijn spel zou kunnen verbeteren.

Roy K.
11 augustus 2005, 13:22
Neenee! Ik kan de meesten van jullie niet laten verbleken.
Laat dat geen misverstand zijn.

Is dat trouwens verplicht als je kritiek uitoefent :???:

Het is me niet duidelijk wat je bedoelt: Ons laten verbleken of zelf iets posten?

Als je bedoelt of het verplicht is om zelf iets te posten, nou verplicht is het natuurlijk niet. Maar er zijn er hier meer geweest die alles afzeken en toen er na lang aandringen iets van henzelf gepost werd zette dat alle kritiek in een geheel ander daglicht...

Gert-Jan
11 augustus 2005, 15:39
Tering Bosch, een van je betere stukken 'so far'. Je hebt gelijk in de discussie over theorie, het is puur een (hulp)middel, geen doel op zich. Je kunt met bepaalde theorie je inzichten behoorlijk verdiepen en/of verbreden, maar het zal NOOIT je 'feel' bepalen.

Groet.

Shaggy
11 augustus 2005, 18:20
Fawaka Bosch-sensei

(37 views en 1 reply.. de belangstelling is groots)

Anyway The Master is back. new and refreshing in Full Fusion-Shred-Mode. Grootste beheersing en kwaliteit as usual.

Mosjee,

ShaQ-san 8-)


:lol:

ik luister nu naar Shakeel_and_Bosch_Antons_Enlightment_of_Frogs

echt cool om te luisteren

koella
11 augustus 2005, 20:23
Het is absoluut niet mijn bedoeling om bot over te komen. Ik heb iderdaad de slechte gewoonte om kort door de bocht te gaan. Het is inderdaad oneerlijk als ik daarbij geen muziek van mezelf laat horen. Je zult dan ook geen onvertogen woord meer van me horen tot ik zelf iets gepost heb. En dan......kunnen jullie lekker met zijn allen over mij heen walsen !!

Sorry !

SL-3
11 augustus 2005, 20:25
Fawaka Bosch-sensei

(37 views en 1 reply.. de belangstelling is groots)

Anyway The Master is back. new and refreshing in Full Fusion-Shred-Mode. Grootste beheersing en kwaliteit as usual.

Mosjee,

ShaQ-san 8-)


:lol:

ik luister nu naar Shakeel_and_Bosch_Antons_Enlightment_of_Frogs

echt cool om te luisteren

Hey cool dat je die noemt, die is ook 1 van mijn persoonlijke favo's en stamt alweer uit 2003 :o 8-)

Tang bung brada :D


ShaQ

Bosch
11 augustus 2005, 21:21
@ bluegate
Wij spelen idd voor de fun; en niets anders dan dat! 8-)

@ Roy K.
Ik begrijp precies wat je bedoelt. +1 dus

@ Gert-Jan
Thanx buurman! Ik vind dit ook wel een van de beste eigenlijk :) Wel grappig trouwens; als ik een hele tijd een dip heb: niet speel en dus niets opneem dan is het eerste nr na die 'dip' altijd een sterke. Shak wees mij daarop ivm Sun in my Face. 8-)
Binnenkort dan eindelijk dat blikje Shandy?>!

@ Shaggy
Tof!!!!! Dat was een nr dat we hadden opgenomen voor een gast van Jemsite die echt altijd met coole feedback kwam (overwegend positief geloof ik :lol: ). Als ik mijn sound daar hoor, mis ik die 5150 wel zeg.

WICKED
11 augustus 2005, 22:34
lkkr bosch!! Ik krijg je melodieen altijd erg snel in me hoofd en dan gaan ze ook niet meer weg (ik weet niet waarom) :D ik vind het erg vet, weer eens wat anders dan dat standaard gepiel :wink: The_7th_Antiquarian vind ik nog steeds je vetste nummer :D


ohja je hebt een vette gitaar, waar heb je die gekocht??

later

bluegate
12 augustus 2005, 00:19
Het is absoluut niet mijn bedoeling om bot over te komen. Ik heb iderdaad de slechte gewoonte om kort door de bocht te gaan. Het is inderdaad oneerlijk als ik daarbij geen muziek van mezelf laat horen. Je zult dan ook geen onvertogen woord meer van me horen tot ik zelf iets gepost heb. En dan......kunnen jullie lekker met zijn allen over mij heen walsen !!

Sorry !

8-)
Zand erover, we gaan allemaal weer leker muziek maken en clips posten.
:lol:

Heeft iemand eigenlijk al eens iets in 3/4 maat gepost? :razz:

VHsologitarist
12 augustus 2005, 02:20
Het is absoluut niet mijn bedoeling om bot over te komen. Ik heb iderdaad de slechte gewoonte om kort door de bocht te gaan. Het is inderdaad oneerlijk als ik daarbij geen muziek van mezelf laat horen. Je zult dan ook geen onvertogen woord meer van me horen tot ik zelf iets gepost heb. En dan......kunnen jullie lekker met zijn allen over mij heen walsen !!

Sorry !

8-)
Zand erover, we gaan allemaal weer leker muziek maken en clips posten.
:lol:

Heeft iemand eigenlijk al eens iets in 3/4 maat gepost? :razz:


Nou dan zal ik mijn volgende post in 3/4 maat posten... haha...
Nee idd... hoor je weinig hier..
By the way ff lekker Off-topc (sorry Bosch ffkes maar), ik vroeg me af waarom er op het nederlands gitaarforum er nog geen 1 echte flamenco gitarist is.....

maja vroeg ik me gewoon af

groetjes
8-) Freddy kruger

Bosch
12 augustus 2005, 11:12
lkkr bosch!! Ik krijg je melodieen altijd erg snel in me hoofd en dan gaan ze ook niet meer weg (ik weet niet waarom) :D ik vind het erg vet, weer eens wat anders dan dat standaard gepiel :wink: The_7th_Antiquarian vind ik nog steeds je vetste nummer :D


ohja je hebt een vette gitaar, waar heb je die gekocht??

later

Hey bedankt!! Dat is een cool compliment! The_7th_Antiquarian is ook van mijn eigen 'favo's'. Qua melodie en compositie en outtro is die goed gelukt. 8-)

Die Charvel is exact het type waarop Shawn Lane heeft gespeeld. Ik wou deze zo graag hebben (maar hij was nergens te krijgen, ... al weer >10 jr oud nl.) ... dat ik een plaatje op marktplaats heb gezet. Uiteindelijk kreeg ik een mail van een F16-piloot uit Limburg en daar kon ik 'm ophalen. Een week later heb ik er Dimarzio's ingezet en nu, ... twee jaar later zijn die ook nog eens goed aangesloten :D

Rgrdz,

~Bosch~

Jeroenvanhulsteijn
12 augustus 2005, 12:01
Mooie sound! Je blues stukken spreken me alleen veel meer aan. Maar ik hou geloof ik niet zo heel erg van shred/fusion. De nootkeuze vind ik wel weer heel erg interessant/inspirerend.

Sonno
12 augustus 2005, 13:35
Heeft iemand eigenlijk al eens iets in 3/4 maat gepost? :razz:

Mijn eerste post hier was toch best 3/4e achtig?

boudewijn
16 augustus 2005, 11:19
Hey fuck Bosch had deze niet eens gezien.

Erg lekker je weet me toch steeds weer te verbazen met je rare maar o zo te gekke licks.

Ik merk dat je wat meer let op je timing en backing klopt dat ??

En je sound is ook heel aardig ( je weet ben nooit tevreden over een sound :wink: ) POD ??

Idd een van je betere posts.

Keep it up. 8-) 8-)

Groet,

Boudewijn

Metallimoons
17 oktober 2005, 01:45
hmmmm lekker, klinkt speciaal, een verademing na al die cliché blueslicks :)
dat eerste lick is subliem naar mijn mening