PDA

View Full Version : Boss Harmonist HR2



robert-gitarist
30 juli 2005, 19:09
Hallo,
Hebben jullie misschien wat meer info voor mij over de Boss Harmonist, HR2?
Ik wil graag namelijk een nieuw effect erbij hebben en ja een Harmonizer klinkt natuurlijk wel leuk.
Weten jullie misschien wat dit pedaal allemaal kan doen kwa geluid enzo?
Want lijkt mij een veelzijdig pedaal.
Vast bedankt!

zjanke
30 juli 2005, 19:59
Een harmonist voegt boventonen toe, waardoor je een "voller" geluid krijgt. hier (http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=22) kun je horen hoe het klinkt.

bovengenoemd voorbeeld is een PS5, die kan dat en meer, check m'n sig :wink:

phx
30 juli 2005, 20:58
staat eentje te koop voor weinig op marktplaats, maar dat wist je al voordat je deze oproep geplaatst had. Leuk pedaal, maar die key die je instelt... daar moet je dan ook daadwerkelijk over spelen anders klnkt iedere noot like crap (reden waarom ik dit pedaal heb verkocht)

robert-gitarist
30 juli 2005, 21:08
staat eentje te koop voor weinig op marktplaats, maar dat wist je al voordat je deze oproep geplaatst had. Leuk pedaal, maar die key die je instelt... daar moet je dan ook daadwerkelijk over spelen anders klnkt iedere noot like crap (reden waarom ik dit pedaal heb verkocht)

Die voor 55 euro heb ik dus gekocht ;)
Vond het zelf geen geld aangezien anderen er rond de 100 euro voor vragen...
En ja ik heb hem gebelt en geinformeerd en klonk intressant enzo...
En vind het zelf wel mooi een extra key bij solo's..maar bedankt voor de info :)

phx
30 juli 2005, 21:12
gefeli dan, ik heb er idd zo'n 90 pleuro voor neer moeten leggen. Gelukkig ook weer met winst verkocht :lol: :roll:

Leuke toy om mee te spelen, maar ik vond het in combi met een band NIET usefull... zoals ik al zei: je moet een key instellen (bijv e), maar zodra de band dan naar een d cord gaan spelen, klinkt die hele harmonizer niet meer. Je moet je nummers er naar gaan aanpassen.

robert-gitarist
30 juli 2005, 21:20
gefeli dan, ik heb er idd zo'n 90 pleuro voor neer moeten leggen. Gelukkig ook weer met winst verkocht :lol: :roll:

Leuke toy om mee te spelen, maar ik vond het in combi met een band NIET usefull... zoals ik al zei: je moet een key instellen (bijv e), maar zodra de band dan naar een d cord gaan spelen, klinkt die hele harmonizer niet meer. Je moet je nummers er naar gaan aanpassen.

Thnx man :D
Nja ik zal hem toch alleen maar voor intro's gaan gebruiken en solo's dus ja ik hoef in principe dan niks aan te passen veder...
Ik zie wel dat er een andere pedaal op aan kan worden gesloten wie weet toevallig welk pedaal erop kan( FS ofzo of FU?) en waar dat voor dient...
55 euro leek me een leuk bedrag ervoor...bedoel dat krijg ik er altijd wel weer voor terug.
Nieuw heeft ie 500 gulden gekost las ik ergens :o