PDA

View Full Version : Wat voor max. 400 euro?



Sliver
30 juli 2005, 18:39
Hey,

binnen afzienbare tijd wil ik eindelijk de overstap maken van mijn beginnerssetje (squier strat + marshall 10w versterkertje) naar een gevorderdern setje. Waarschijnlijk ga ik een fender Jaguar met Humbuckers halen (mits die leverbaar wordt in NL), ik heb alleen nog geen idee welke versterker wat voor mij is en zal dan ook her en der gaan testen. Ik wil max. 400 euro uitgeven aan een versterker (evt. tweedehands) waarmee ik een goed rock/indierock/grunge/blues geluid kan krijgen. Ik hoef er niet mee op te treden, althans niet binnen afzienbare tijd gok ik dus het hoeft geen megakast te zijn, maar ook geen iel dingetje. Wie weet zo een versterker die echt aan te raden is?

Voidhead
30 juli 2005, 18:43
is de peavey classic 30 niet iets voor je? heb ik ook en hij klinkt hartistikke lekker, zeker voor blues en rock, metal wordt ietsje moeilijker maar dat heb je ook niet in je vereisten staan.
En daar komt nog eens bij dat het een volledige buizenversterker is :) had de mijne 2e hands gekocht voor 400. dus het moet in principe lukken als het je niet uitmaakt om 2ehands te kopen.

Sliver
30 juli 2005, 18:46
dat lijkt idd wel wat ja, metal hoeft van mij niet nee, geheel buizen lijkt me zeker wel wat. Die zet ik iig op de lijst, bedankt!

robert-gitarist
30 juli 2005, 19:11
dat lijkt idd wel wat ja, metal hoeft van mij niet nee, geheel buizen lijkt me zeker wel wat. Die zet ik iig op de lijst, bedankt!

Hmm misschien een London City niet wat voor je?
Die hebben nieuwe buizenversterkers voor relatief weinig,geloof iets van tussen de 300 en 400 euro.
Enne zijn geen slechte jongens.

Voidhead
30 juli 2005, 19:27
dat lijkt idd wel wat ja, metal hoeft van mij niet nee, geheel buizen lijkt me zeker wel wat. Die zet ik iig op de lijst, bedankt!

en hij gaat loeihard, zeker ook hard genoeg voor kleine gigs :)

Wormaap
30 juli 2005, 20:48
De Laney LC15 is misschien ook wel wat, 15W buizencombootje voor 200 piek :)

Mafkees
31 juli 2005, 12:06
dat lijkt idd wel wat ja, metal hoeft van mij niet nee, geheel buizen lijkt me zeker wel wat. Die zet ik iig op de lijst, bedankt!

Hmm misschien een London City niet wat voor je?
Die hebben nieuwe buizenversterkers voor relatief weinig,geloof iets van tussen de 300 en 400 euro.
Enne zijn geen slechte jongens.


Maar daar heb je nog geen kast bij :razz:

Jeanken
31 juli 2005, 13:36
voor 400EUR moet al een heel leuke versterker te vinden zijn als hij niet luid hoeft te gaan. Persoonlijk zou ik meteen buizen gaan omdat die zeker te vinden zijn in die klasse, al is het maar een 15 Wattertje, voor thuis heb je zelf zoveel niet nodig :)
Zeker die Peavey eens proberen, maar de mogelijkheden zijn onbeperkt.

vulvasonic
31 juli 2005, 14:18
Een Fender Performer 1000. Geweldig geluid. Clean, overdrive en solo-kanalen, reverb, effectloop, lichtgewicht en is zowel thuis als op het podium te gebruiken. Het ding kan echt schreeuwend hard!


Toevallig heb ik er 1 te koop staan (voor veel minder dan die 400 die jij wil uitgeven....) :D

Lock en Load
31 juli 2005, 23:31
dat lijkt idd wel wat ja, metal hoeft van mij niet nee, geheel buizen lijkt me zeker wel wat. Die zet ik iig op de lijst, bedankt!

Hmm misschien een London City niet wat voor je?
Die hebben nieuwe buizenversterkers voor relatief weinig,geloof iets van tussen de 300 en 400 euro.
Enne zijn geen slechte jongens.

Waar kun je die dingen dan nieuw kopen?

Ah, jmmr. Wat dingen gelezen over deze amps. Enkel een clean kanaal :cry:

Riffcrusher
1 augustus 2005, 00:42
Een Fender Performer 1000. Geweldig geluid. Clean, overdrive en solo-kanalen, reverb, effectloop, lichtgewicht en is zowel thuis als op het podium te gebruiken. Het ding kan echt schreeuwend hard!


Toevallig heb ik er 1 te koop staan (voor veel minder dan die 400 die jij wil uitgeven....) :D

Right on ! Vulvasonic is right: Fender Performer 1000 is een goeie versteker. Heb ik ook nog gehad. Weggedaan wegens het verkeerde genre dat ik erop speelde. (Lees: ZWARE METAL hehe...)