PDA

View Full Version : Boss super octave



gloria
30 juli 2005, 14:19
Nogal weinig besproken pedaaltje, vindek...

Heeft er hier iemand ervaring mee? En dus ook meer info?

Dank :)

vulvasonic
30 juli 2005, 16:02
Ik ken alleen de OC 2, de voorloper zeg maar. En het is 1 van mijn lievelingspedalen. LOVE IT!

gloria
30 juli 2005, 17:43
zeg maarrrr.... :D
Verkopen ze die nog, prijs, specificaties, enz? ;)
Op bijna alle verkoopsites staat de nieuwe, met daarbij info waar ik niks mee ben...(weet bv. niet welke functie dat polyblahblahblah heeft)

robert-gitarist
30 juli 2005, 18:47
De OC2 word al tijdje niet meer gemaakt.
Tsja ik vind het zelf 3 keer niks maar goed,ik gebruik het effect zelden tot niet dus ;)
De prijzen lopen 2de hands beetje uit een.De een vraagt 50 euro en de ander 35.
Kortom voor 30 á 55 euro kun je een goeie oc2 krijgen in goede staat etc.

vulvasonic
31 juli 2005, 00:04
Dat klopt. Ik heb er net nog een (voor de tweede keer in mijn leven nota bene) verkocht voor 50 euri.

Het ding voegt 1 of zelf 2 octaven toe ONDER de toon die je speelt en daar kun je een hele mooie balans in maken. Ze zijn ideaal om hele vette riffs mee te spelen en de combinatie met sommige andere effecten maakt het helemaal een genot.

In principe kun je er geen akkoorden mee spelen, dus alleen riffs of solowerk, maar de manier waarop de soms gebrekkige tracking van het apparaat 'happen' uit je signaal haalt is zo ultrasmerig, in de positieve zin des woords, dat ik er helemaal verslaafd aan ben geraakt. En tot op heden ben ik nog geen vettere tegen gekomen.

Ik zit nu weer in een 'alles-in-1-fase', maar zodra ik weer zou besluiten om met losse pedaaltjes te werken dan is mijn eerste aanschaf de Boss OC2.