PDA

View Full Version : duncans besteld voor epi



renier
30 juli 2005, 13:14
heb net bij gutiarpartsresource een Seymour duncan Jeffe beck en een Jazz bestelt, voor in mijn epi LP. (zebra). ik wilde eerst die highorder pickups eens proberen, maar de levertijd van 6 weken trok me toch niet zo.. mischien ooit maar eens een setje bestellen om op de plank te leggen...

iemand ervaring met de JB/Jazz Combo in een LP? schijnt seymours personal favorit te zijn...

Negative K3 fan
30 juli 2005, 13:15
goede keus, ik heb de JB/59 combo, maar vaak denk ik dat een jazz wel beter zal zijn in de hals positie

pimmetje
30 juli 2005, 14:07
Ik heb jazz/jb in een LP kloon.
Zeer tevreden... toch wel een aardige verbetering t.o.v. die Ibanez super70's die erin zaten.

renier
30 juli 2005, 15:13
en dan zijn super 70ies bij lange na geen slechte elementen. hooguit wat gevoellig voor feedback. de stock epi's zijn echt niks.

Speeddemon
30 juli 2005, 15:56
goede keus, ik heb de JB/59 combo, maar vaak denk ik dat een jazz wel beter zal zijn in de hals positie
heb ik nu ook in m'n Burny LP Custom.
Errug goed, maar ik zou soms wel willen dat de '59 neck pup iets opener. helderder, meer Slash-achtig zou klinken, dus mogelijk dat een Jazz dat precies doet!

pimmetje
30 juli 2005, 15:57
Die super70's waren idd helemaal niet slecht.
Maar ze slurpten toch iets van 't geluid op vergeleken met die duncans. Daardoor kon ik op die gitaar me wel iets meer slordigheid veroorloven, maar 't is natuurlijk uiteindelijk beter/fijner als datgene dat uit je amp komt ook zo veel mogelijk is wat je uit je vingers perst.

Ook is 't wel een voordeel dat die jazz en die jb elkaar leuk complementeren als hals/brug elementen. 2x super70 gaf natuurlijk wel verschillend geluid door de plaatsing, maar minder dan jazz/jb.

frekie
31 juli 2005, 20:25
Jazz nek en JB brug, perfect voor een LP. Voor een ES335 de JB vervangen door een 59er. Voor mij is SD het merk voor humbuckers, veel beter dan Gibson laat staan Epifoon. (Schop schop schop :-D )

Negative K3 fan
31 juli 2005, 20:35
mwaahhh gibson burstbuckers zijn ook heel lekker!

renier
31 juli 2005, 22:19
bursbuckers schijnen ook niet mis te zijn. maar goed.. ik ben benieuwd..

stringer
31 juli 2005, 22:26
Hahahahah en ik heb een mercedesster besteld voor mijn SEAT hahahaha

renier
31 juli 2005, 23:13
Hahahahah en ik heb een mercedesster besteld voor mijn SEAT hahahaha

en inderdaad, de digitale revolutie brengt niet alleen maar voordelen met zich mee. ook de mentale amoebes hebben de "aan" knop van hun computer gevonden, en verblijden de mensheid met ware pareltjes van inzicht, wijsheid en diepgang, getuige bovenstaande spreuk.

oh, en trouwens, je komt niet over als een doorgewinterd muzikant, die gebruikersnaam zal dus wel op je ondergoedkeuze slaan?

Hahahahah.

stringer
1 augustus 2005, 14:12
Jij mag dat zeggen hoor als professioneel Epiphone-bespeler :razz:

renier
1 augustus 2005, 15:51
en nog wel een zeer tevreden epiphone bespeler. maar ach. ik zou ook blij zijn als mijn pappie een gibson voor me zou kopen.

NeeraDJ
1 augustus 2005, 19:34
Errug goed, maar ik zou soms wel willen dat de '59 neck pup iets opener. helderder, meer Slash-achtig zou klinken, dus mogelijk dat een Jazz dat precies doet!
Dat doet de Jazz helemaal niet, de Jazz is meer Santana lead, supervet! Wat jij zoekt is de Alnico II Pro. De Jazz is ook niet erg open, juist heel erg compressed

Mitch
1 augustus 2005, 19:40
Dat doet de Jazz helemaal niet, de Jazz is meer Santana lead, supervet! Wat jij zoekt is de Alnico II Pro. De Jazz is ook niet erg open, juist heel erg compressed

+1 !

Negative K3 fan
1 augustus 2005, 19:42
daar ga ik in mee!