PDA

View Full Version : eindelijk mn nieuwe amp kunnen testen



schwalbe
30 juli 2005, 12:55
Ik heb hem al een aantal maanden, maar nooit kunnen testen want ik heb nog geen cab. Het is een dynacord BS 408; 250 watt aan 4 ohm head uit begin jaren 80. Gisteren meegenomen naar een jamsessie en aangesloten op een bassbin van de PA: een 18'' glijbaan (scoop bin, backloaded horn). Niet echt een ideale cab om over te testen maar het resultaat was naar tevredenheid: erg musikale versterker. Volume was net genoeg maar de luidspreker was 8 ohm, dus met 4 ohm wordt dat zeker genoeg.
Ik verwachtte niet zoveel van de ingebouwde compressor en distortion maar werd blij verrast: allebei subtiel in te stellen en laten de bas echt 'zingen' zonder dat er bastonen verloren gaan (wat zeker bij distortion niet altijd zo is), alleen jammer dat ze niet voetschakelbaar zijn.
Zodra ik vakantie heb begin ik met de bouw van mn cab: een 2x12'' kast met Eminence delta 12 LF's; eigenlijk een soort kopie van avatars 2x12 maar dan zonder tweeter. Dat cab is 4 ohm en ik verwacht dat ik dan ruimschoots genoeg volume zal hebben.