PDA

View Full Version : pod line6 live, of boss gt-8



raymond1
30 juli 2005, 12:15
Hallo, ik ben raymond. ik wil weer beginnen met gitaarspelen en ga een nieuwe effectpedaal kopen.
Kan iemand mij vertellen waar ik beter mee af ben , een boss gt-8, of een line6xt live van pod.
Het in de bedoeling dat ik verschillende covers ga spelen. Ik heb een fender strat. en een epiphone. Als versterker gebruik ik een vox ac30 uit 1960-? Alvast bedankt voor het reageren.

WICKED
30 juli 2005, 12:43
ja dat vraag ik me nou ook af :D .........

ruezzz
30 juli 2005, 19:09
Hey, ik heb een AC-30 en een POD Live XT - afzonderlijk leuke dingen.
Maar, als ik rechtstreeks in de AC-30 prik (al heb ik ook geen FX geselecteerd) klinkt ie 10x beter dan via de POD. Veel puurder.

Ik moet er nog ff mee stoeien, misschien kan ik nog meer dingen in en uit schakelen op de POD... maar zo de eerste indruk...

armageddon
30 juli 2005, 20:06
Zelf heb ik een GT8 en een ENGL Thunder. De distortions van de GT6 en de amp-models, daar was ik niet zo tevreden over. Maar de GT8 is echt een stuk beter! Het mooie is is dat je nu ook de voorversterker van je eigen (buizen)amp in de FX-loop van de GT8 kan zetten en de output van de GT8 weer naar de poweramp. Zo kan je perfect schakelen tussen de distortion van de GT8, de preamps van de GT8 en de preamps van de versterker. Werkt perfect! En de presets en gesimuleerde preamps uit de GT8 komen ook nog eens meer tot hun recht door een buizen poweramp.
Ik zou voor de GT8 gaan, maar dat is puur omdat ik daar eigenlijk veel meer vanaf weet. Neem wel aan dat je aardig wat uurtjes zoet ben met alles uitvogelen :) en optimaal te laten klinken. Er is makkelijk een slechte toon uit te krijgen, maar met wat simpel tweaken ook weer een mooie toon.

provenance
1 augustus 2005, 00:52
Ik heb de Xt Live en de GT-8 naast elkaar getest op een Marshall buizen combo. Ben uiteindelijk gegaan voor de GT-8. Ik was dan ook op zoek naar veelzijdigheid door een gitaarversterker. In dat opzicht is de GT-8 zeer geslaagd. De GT-8 klonk wat 'directer' dan de Xt Live. De Xt live klonk een beetje alsof de versterker niet in dezelfde ruimte als ik stond. Beide stonden op de stand die bedoeld was om ermee door een versterker te spelen.
Ik heb de capaciteiten om direct in een opname/PA te prikken niet vergeleken omdat ik daar niet naar op zoek was. De GT-8 is sowieso ook veel uitgebreider op het gebied van andere dan modeling effecten.
Eenmaal thuisgekomen en omwille van de buren een koptelefoon in de GT-8 geprikt, moet ik wel zeggen dat ik hem beter dan een POD 2 vind klinken. Voor de geluiden die ik ermee maak althans (hi gain of heel clean).

fullorder
1 augustus 2005, 10:02
doe je met een multieffectenbak geen afbreuk aan je 60'er AC30? heb je zo'n mooie amp en hang je er een zooi digitale effecten voor.
volgens mij kun je je beter verdiepen in welke effecten je echt nodig hebt en welke pedalen voor jou en je amp helemaal top zijn. dat verdien jij, dat verdient je amp.

harrie-beton
1 augustus 2005, 11:21
als jij geld heb voor een gt8 (500 eruo) of een podxt live als doorstartende gitarist..
Beide appraten zijn zeer uitgebreid, het maakt niks uit welke je neemt.
Je zult maar 10% van de mogelijkheden gebruiken.

Let wel, vooral de podxt live is eigenlijk bedoeld voor thuis over de hifi, of een neutrale versterker zoals een PA of monitor. Er zitten veel versterker modellen in verwerkt en die worden gesimuleerd. Als je vast blijft houden aan de antieke vox versterker blijft elke model als een vox klinken.
Voor hardrock minder geschikt en metal helemaal niet.
Die gt8 heeft ook versterker simulaties en iets meer mogelijkheden.
Is een pure multi effect processor niet beter voor jou?


Let wel, die podxt live heeft 54 soorten effecten en 72 versterker simulaties.

ps. gebruik ook meer zoekfuncties want dit is een beetje de meest gestelde vraag.

WICKED
1 augustus 2005, 20:14
weet iemand waar samples van de gt8 staan?

shorty
1 augustus 2005, 23:54
Ik heb zelf mijn zinnen ook al gezet op een Pod XT Live maar als ik dat hier zo lees is hij niet echt geschikt voor metal geluiden. Ik wil namelijk een geluid hebben zoals groepen gelijk Atreyu, Unearth, Alexisonfure, Soilwork, Killswitch Engage, ...

Is de GT-8 op dat vlak en voor dat soort geluiden toch beter of niet? En als je ze allebei op een optreden zou gebruiken welke zou dan het meest constant zijn (dus zonder storingen, vervormingen, ...) ?

Grtz Shorty

harrie-beton
2 augustus 2005, 01:05
nou, die xt live kan erorm zwaar beuken hoor.

Ibanez RuleZ
2 augustus 2005, 01:25
kan beiden. mag ik tipje geven: loose die vox, koop een goede solid state eindtrap en een goede speakerkast (met goede speakers). ga je icm een pod xt live of een gt8 of een tonelab veel betere sound krijgen.

Harrald

fullorder
2 augustus 2005, 10:20
kan beiden. mag ik tipje geven: loose die vox, koop een goede solid state eindtrap en een goede speakerkast (met goede speakers). ga je icm een pod xt live of een gt8 of een tonelab veel betere sound krijgen.

Harrald

:o :???: :cry:

@raymond:
als je dit serieus overweegt wil ik die vox wel hebben, koop ik een mooie solid state eindtrap voor je! :lol:

WICKED
2 augustus 2005, 17:34
hmmm net ff op een gt 8 gespeelt, je kan echt enorm veel.. ik heb totaal neit verstand van dit soort apparaten maar de sound klonk goed.. ik ga nog ff wat dingen lezen over dat ding en dan weer uitproberen..

duckman
31 augustus 2005, 11:47
doe je met een multieffectenbak geen afbreuk aan je 60'er AC30? heb je zo'n mooie amp en hang je er een zooi digitale effecten voor.
volgens mij kun je je beter verdiepen in welke effecten je echt nodig hebt en welke pedalen voor jou en je amp helemaal top zijn. dat verdien jij, dat verdient je amp.


euhh... kunnen we nu eens ophouden met alles wat digitaal is af te kraken?
the Edge gebruikt een SDD 3000 digitale delay met zijn vox ac 30 TB en daar hoor ik ook niemand over.
Pedalen is cool, multi ook. Er zijn shit pedalen, multi ook..etc etc.

amen,
Arjan

vettavillenl
1 september 2005, 07:46
om de PODxt (live) aan te sluiten op je amp (zoals beijvoorbeeld de ac 30) is het aanpassen van je PODxt per versterker mogelijk.

Zie hier
http://www.vettaville.nl/vvpodxtlive.htm#11

harrie-beton
1 september 2005, 08:58
is dat alleen voor de xtlive ?
ze zwijgen over podxt, dat is toch 100% compatible?

vettavillenl
1 september 2005, 16:50
harrie-beton, geldt voor alle PODxt's, niet alleen de Live.

Pagina is gemaakt toen de Live uitkwam en die als eerste de mogelijkheid had om de instellingen op deze manier aan te passen. Inmiddels is de software voor de gehele PODxt serie aangepast en op deze manier bruikbaar. (mits je de laatste software gebruikt natuurlijk, check de monkey)

harrie-beton
3 september 2005, 23:35
ik heb het in de praktijk uitgeprobeerd. Beetje knullig van line6 dat je getallen moet editen, kon er geen tekst menu af??

het klinkt wél leuk, jammer dat de podxt niet beide kan. Toch maar eens naar een vetta kijken.
Die kan het wel geloof ik.

GAS GAS GAS

fullorder
5 september 2005, 10:14
doe je met een multieffectenbak geen afbreuk aan je 60'er AC30? heb je zo'n mooie amp en hang je er een zooi digitale effecten voor.
volgens mij kun je je beter verdiepen in welke effecten je echt nodig hebt en welke pedalen voor jou en je amp helemaal top zijn. dat verdien jij, dat verdient je amp.


euhh... kunnen we nu eens ophouden met alles wat digitaal is af te kraken?
the Edge gebruikt een SDD 3000 digitale delay met zijn vox ac 30 TB en daar hoor ik ook niemand over.
Pedalen is cool, multi ook. Er zijn shit pedalen, multi ook..etc etc.

amen,
Arjan

m'n woordkeuze was inderdaad een beetje ongelukkig, ik heb zelf ook een digital delay en die bevalt prima ;)
wat ik probeerde duidelijk te maken is het feit dat een multieffectenbak nogal veel (meestal veel te veel) met je signaal doet. als je de presets vam zo'n multi-unit luistert, zijn die zo over de top dat het inderdaad bijna niet meer uitmaakt wat je erachter hangt. je kan 'm dan net zo goed aan de PA hangen. Als je dat mooi vindt kun je die AC30 net zo goed lozen ja, maar volgens mij doe je jezelf een groot plezier als je eens luistert wat er gebeurt als je gitaar direct of via enkele goede losse effecten in een AC30 prikt. Als de amp in kwestie in goede conditie is, zou het mij verbazen als je er dan nog steeds een gt8, pod of tonelab voor wil hangen.
ook al is een tonelab ook van vox ;)
over tonelabs gesproken, zie onderschrift :D

LIGNUMdrummerke
5 september 2005, 10:45
you've got PM