PDA

View Full Version : beste gitaar shop Amsterdam



maarten69
30 juli 2005, 11:16
Ik zoek een degelijke gitaarshop in amsterdam, ik ken ?witteveen? aan het eind van de kalverstraat, maar verder niet echt.. kan iemand me helpen, liefst met adres erbij, tik ik het zo in onze wegwijs mevrouw..
ik hoef geen eindeloos assortiment vintage ofzo, ik zoek meer met gibsons, LTD, dat soort spul :) en vriendelijk behulpzaam personeel.. :) en een goeie prijs!

BassAgent
30 juli 2005, 11:34
Sacksioni!
http://www.sacksioni.nl/

Niet al te groot, aardige lui, mooi spul.

maarten69
30 juli 2005, 11:40
mmm..
Epiphone G400 € 500,-
dat vind ik toch wat te gek.. :)
tis niet dat ik een epi wil maar als je een epi al overprijsd dan weet ik het niet zo goed..
ik zal iig ff langs wippen!
bedankt

keep them coming die adressen

Daniël_san
30 juli 2005, 12:23
the string
dijkman (kut zaak vind ik)
Dirk witte
Guitar Center
De Plug

Als je bij allemaal er www voor zet en .nl er achter kom je op hun site.(maar wel de haakjes weghalen bij dijkman :lol: )

Les Paul
30 juli 2005, 12:42
Niet (meer) in Amsterdam, maar dicht genoeg om een bezoekje te brengen: Nederland Muziek in Almere. Zitten in 1 pand met Gibson importeur. Ze hebben het best mogelijke Gibson assortiment. Ook Jackson, PRS, Ibanez en Fender zijn goed vertegenwoordigd

schizo910
30 juli 2005, 14:39
Sound Plaza - Amstelveenseweg


(o.a. een zeer vette collectie Gretsches)

Pierre
30 juli 2005, 14:53
I go to DirkWitte.
DijkMan has a lot of things but the guys there don't seem to know much...
The Sound Shop in Amstelveen (where I live) usually has some nice things, but it's a little overpriced. The guys are quite nice though, it's a good place.
Those are the only 3 I know of :(

imlikeajungle
30 juli 2005, 16:05
nog een dirkwitte ganger...
ik ben verder alleen in de plug & bij sacksioni geweest, sacksioni heeft mooi assortiment! ook misschien palmguitars, maar da's meer akoestische/lapsteels/reso's/dobro's, al staan er soms wat gibbies. niet bepaald behulpzaam of vriendelijk te noemen wel

almarvk
30 juli 2005, 16:37
Ik ben bij dijkman wel netjes geholpen vond ik. Leuke zaak, maar je hebt nergens de ruimte om wat te spelen en tis helemaal volgebouwd...

Daniël_san
30 juli 2005, 18:06
Ik ben bij dijkman wel netjes geholpen vond ik. Leuke zaak, maar je hebt nergens de ruimte om wat te spelen en tis helemaal volgebouwd...

Ik niet dus. Ik had ze gebeld of ze een gitaar op voorraad hadden, hun zeggen: Ja hoor die hebben we. Je kunt hem vanmiddag wel komen testen. Kom ik daar zeggen ze: Die gitaar is geeneens leverbaar. Stel teringleiers.

almarvk
30 juli 2005, 18:52
Ja dat is altijd lastig. Meneer 1 zegt ja, en meneer 2 weet van niets. Bij de big-one in zwolle ook vaak genoeg gehad.

Floris1984
30 juli 2005, 20:20
Niet (meer) in Amsterdam, maar dicht genoeg om een bezoekje te brengen: Nederland Muziek in Almere. Zitten in 1 pand met Gibson importeur. Ze hebben het best mogelijke Gibson assortiment. Ook Jackson, PRS, Ibanez en Fender zijn goed vertegenwoordigd

Ben er vandaag voor het eerst heen geweest. Maareh erg leuke zaak. Ik heb heel lang staan praten met een verkoper (wouter geloof ik).
Die vertelde me dat ik om mijn Gibson af te laten stellen beter naar Dellen gitaarbouw in Den haag kon gaan.
Ook heeft ie opgezocht dat er van mijn LP studio lite cherry sunburst in Nederland maar 12 zijn verkocht :)

Maar verder ook een leuke collectie, en dus goeie service!

Les Paul
30 juli 2005, 22:46
Niet (meer) in Amsterdam, maar dicht genoeg om een bezoekje te brengen: Nederland Muziek in Almere. Zitten in 1 pand met Gibson importeur. Ze hebben het best mogelijke Gibson assortiment. Ook Jackson, PRS, Ibanez en Fender zijn goed vertegenwoordigd

Ben er vandaag voor het eerst heen geweest. Maareh erg leuke zaak. Ik heb heel lang staan praten met een verkoper (wouter geloof ik).
Die vertelde me dat ik om mijn Gibson af te laten stellen beter naar Dellen gitaarbouw in Den haag kon gaan.
Ook heeft ie opgezocht dat er van mijn LP studio lite cherry sunburst in Nederland maar 12 zijn verkocht :)

Maar verder ook een leuke collectie, en dus goeie service!

Wouter is zelf een enorme liefhebber van o.a. Gibson en Mosrite. Hij heeft in ieder geval zelf 6 Les Pauls. Nog omvangrijker is zijn verzameling versterkers (voornamelijk Marshall).

Wouter J
31 juli 2005, 02:26
Ik ben altijd een vaste bezoeker van De Plug geweest maar de echt interessante gitaren zijn op een gegeven moment toch verdwenen en de gene die ze nog hadden werden zo ongelofelijk duur dat het na een tijdje voor mij niet meer de moeite waard was om te gaan. Gaan we een jaar of acht terug in de tijd toen was de Plug DE zaak, voor vintage voor een redelijke prijs.

Ironisch genoeg is wat vroeger de accoutische winkel van de Plug was, nu DE winkel voor betaalbaar vintage en rariteiten. De String. Ik ben daar de afgelopen maand best vaak geweest en ik ging nooit met lege handen weg, met hun hulp heb ik enkele projectjes kunnen voltooien en het zijn ook nog erg aardige lui ook.

Jax
31 juli 2005, 07:45
.....en het zijn ook nog erg aardige lui ook.

+1, kan zeker niet klagen over de service van the string.

THW
31 juli 2005, 08:58
Ik ga altijd naar Dirk Witte, geweldige service en ook goeie prijzen :)

Anders Destium
31 juli 2005, 10:40
Ik heb zelf goede ervaringen met Dijkman, Dirk Witte is ook erg de moeite waard. De andere ben ik nooit geweest.

Bins
31 juli 2005, 11:05
Dirk Witte haal ik altjd snaren/snoeren etc omdat ik er altijd langsfiets op van de uni naar huis, aardige lui daar. Goeie prijzen voor EB snaren ook. 6 eurs voor powerslinky's... In Den Haag betaal je een eurotje meer. Niet echt een supergrote zaak, maar het is wel overzichtelijk en netjes allemaal.

Bij Dijkman heb ik mn versterker gekocht, goeie prijs wmb. Ik ben daar ook zeer vriendelijk geholpen. De winkel zelf daar is iets minder, helemaal volgebouwd, dat hebben ze bij DW beter geregeld.

schizo910
31 juli 2005, 12:34
I go to DirkWitte.
DijkMan has a lot of things but the guys there don't seem to know much...
The Sound Shop in Amstelveen (where I live) usually has some nice things, but it's a little overpriced. The guys are quite nice though, it's a good place.
Those are the only 3 I know of :(

The Sound Shop isn't what it used to be anymore, though I have to say the place looks great... The guys who used to work their now own Sound Plaza in Amsterdam... it's a much better store, more knowhow, better stuff and better prices...

Pierre
31 juli 2005, 13:04
I've never heard of Sound Plaza, where is it?

Daniël_san
31 juli 2005, 13:09
Sound Plaza
Amstelveenseweg 162
1075 XN Amsterdam
T: 020 - 4710230
F: 020 - 4708911

www.sound-plaza.nl

Bobbel
31 juli 2005, 20:23
Ik ga altijd naar Dijkman... ik word er super geholpen sta altijd gezellig te kletsen met die mensen daar en krijg er vaak vlinke korting (heb er dan ook al veel gekocht) en ze zijn niet duur... ok het is er volgebouwd, maar daar kijk ik dwars doorheen... met andere woorden super tent!

P.S. Als je er heen gaat, dan moet je op maandag of vrijdag gaan, dan is Foppe er en die weet alles en kan je zeer goed helpen...

Droffie
1 augustus 2005, 10:25
Dirk Witte is gewoon de goedkoopste van Amsterdam, zowel niet van Nederland. Ze zijn vaak zelfs goedkoper dan Feedback.
Fijne zaak DW. Alleen fokking slecht bereikbaar.

Dijkman is het latijnse woord voor Kut.

Jax
1 augustus 2005, 11:03
Fijne zaak DW. Alleen fokking slecht bereikbaar.


Valt toch nog wel mee? Als je ergens anders dan Amsterdam woont kom je dus via CS, pak je de 24 en hij stopt recht voor de deur!!

Droffie
1 augustus 2005, 11:20
Fijne zaak DW. Alleen fokking slecht bereikbaar.


Valt toch nog wel mee? Als je ergens anders dan Amsterdam woont kom je dus via CS, pak je de 24 en hij stopt recht voor de deur!!

LOL...ik ga een beetje met de trein naar de muziekwinkel...Dag schat, ik ga effe snaren halen ben over 6 uur terug...
Meestal plan ik een dagje gitaarzaken (met de auto) en dan staat DW helaas vaak niet op mijn lijstje.

maarten69
1 augustus 2005, 11:36
ik hoop iig dat 1 van die zaken mijn toekomstige liefde heeft...


http://www.guitartrader.com/itm_img/EGESWC+EC1000BK-f.jpg

Droffie
1 augustus 2005, 11:41
Geil gitaartje...Ben gek op bindings en inleg... :-D

Anders Destium
1 augustus 2005, 11:45
Ik heb van de week een rode EC1000 gezien in Den Haag, zijn echt prima planken!

maarten69
1 augustus 2005, 12:05
ja echt zo , ik moet hem hebben!

almarvk
1 augustus 2005, 13:31
Top Les Paul model met EMG's voor nog geen 1000 euries

Anders Destium
1 augustus 2005, 13:47
Hoeveel is de laagste prijs waar je hem voor hebt gezien?

Soulflyhigh
1 augustus 2005, 15:07
Wie begint er als eerste te zeiken over de EMG's???

ps TAGS adverteert nu ook op marktplaats dat ze Ltd's hebben

Droffie
1 augustus 2005, 15:21
Wie begint er als eerste te zeiken over de EMG's???

:???: Jij?

maarten69
1 augustus 2005, 18:15
bij guitarbargain voor 865
bij tags mocht ik hem voor 950 meenemen maar moest ik 10 weken wachten
hij kost gemiddeld 950-1000 euries

Bates15
2 augustus 2005, 00:10
Ik vindt Dijkman wel oke, maar alleen als ik door Ivar geholpen wordt. Hij is relaxed. De rest is onkundig of probeert de prijs zo hoog mogelijk te houden.

ADJ
31 januari 2007, 15:11
Ik ben bijna in alle muziekwinkels in Amsterdam en omstreken geweest, Ik vind zelf de Sound Shop in Amstelveen een mooie en goeie winkel. Leuke Sfeer, aardige mensen, en ze hebben er vestand van.

Veekeren
31 januari 2007, 15:23
Ik ben bijna in alle muziekwinkels in Amsterdam en omstreken geweest, Ik vind zelf de Sound Shop in Amstelveen een mooie en goeie winkel. Leuke Sfeer, aardige mensen, en ze hebben er vestand van.

Hoi, welkom.

Werk je er?

Of heb je om een andere reden zo'n enorme drang dit te melden dat je een 1,5 jaar oude topic omhoog kickt :D

Ja,meneer
31 januari 2007, 15:31
Maar de site van Dijkman heet trouwens, 'www.dijkmanMUZIEK.nl
Dus vergeet het stukje 'muziek' niet....
PS. ALS je naar die site gaat ( kut, ze hebbe geeneens morley bad horsie)

hoofd
31 januari 2007, 15:54
Hoi, welkom.

Werk je er?

Of heb je om een andere reden zo'n enorme drang dit te melden dat je een 1,5 jaar oude topic omhoog kickt :D

't ruikt mij ook nogal naar spam, helemaal omdat de muziekzaak in kwestie niet zo'n beste zaak meer is.. De mensen met kennis zijn al lang en breed pleite en hebben een betere winkel, zie de post van Schizo910:
The guys who used to work their now own Sound Plaza in Amsterdam... it's a much better store, more knowhow, better stuff and better prices...

robert-gitarist
31 januari 2007, 16:24
't ruikt mij ook nogal naar spam

Indeed maar aan de andere kant,hij trapt een topic na boven maar antwoord tenminste normaal.Je ziet soms ook mensen die een topic van een jaar na boven schoppen en met een antwoord als "inderdaad" ofzo reageren ;)

Ik ken de muziekwinkels in Amsterdam niet zo.Ben bij Dirk Witte geweest en was opzich wel een leuke winkel :)

Nobrain
31 januari 2007, 20:19
ik vind dirkwitte erg goed
goeie sevice, ik word daar altijd geholpen

blimb
31 januari 2007, 20:52
ik vind ze allemaal kut .. ze verleiden me allemaal tot het doen van aankopen waar ik uiteindelijk te weinig mee doe .. :>

hanzeman
31 januari 2007, 20:53
DirkWitte in Utrecht is in ieder geval heel OK. Als ze in Amsterdam ook zo zijn zou ik er zeker heen gaan. Kon er tot twee keer toe een amp ruilen buiten de ruiltermijn omdat het eenmaal thuisgekomen na een paar weken toch niet helemaal was wat ik zocht. Ik weet niet of ze duurder zijn, maar sinds ik bij DW shop, kom ik niet meer bij de TBS kliniek Feedback.

p604p603
31 januari 2007, 21:02
De Plug was een leuke zaak toen Rob er werkte. Die wist altijd wel een bijzondere gitaar ergens te koop. De String is nu de zaak in Amsterdam. Alleen lijken Fender vintage gitaren in rook te zijn opgegaan. Er is echt niets meer te vinden, ook op web niet meer. Iedereen houdt alles vast.

cardinal
1 februari 2007, 20:59
I've never heard of Sound Plaza, where is it?

Zijn oude werknemers van Soundshop. Alleen is Sound Plaza tig keer beter. ZEKER ook een beter assortiment.

Voor de rest weinig leuke zaken in amsterdam.

De Plug om lekker te rommelen en af en toe een mazzeltje.

Dijkman voor de prijs (ook in alkmaar)

Dirk Witte voor het assortiment.

Kaat gitaren in zaandam is ook prima, klein maar fijn en perfecte service.

jerome
3 februari 2007, 00:50
Ik ben bijna in alle muziekwinkels in Amsterdam en omstreken geweest, Ik vind zelf de Sound Shop in Amstelveen een mooie en goeie winkel. Leuke Sfeer, aardige mensen, en ze hebben er vestand van.

Ben pas nog daar geweest.
Kwam een jonge jongen binnen die wat info wilde over een gitaar maar ook te kennen gaf dat hij een beperkt budget had.
Hij werd werkelijk afgezeken door een sacherijnige en arrogante verkoper (een oudere man) die het allemaal zo goed wist en die vergat te luisteren naar wat die jongen eigenlijk wilde en totaal geen respect voor die jongen toonde!
Niet te geloven! Ik word niet gauw boos maar ik was in staat om die zak over de toonbank te trekken!

Bram+
30 mei 2007, 17:06
Om deze maar weer eens een schop omhoog te geven: onlangs voor het eerst bij Sound Plaza geweest en die zaak is me prima bevallen. Erg aardig personeel, behulpzaam. Leuk, niet supergroot winkeltje, maar wel met mooie spulletjes. Mooie prijzen ook. Kom ik nog wel eens terug denk ik.




Kleine lettertjes:
Ik ben op geen manier verbonden met sound plaza: geen mede-eigenaar, aandeelhouder, goede vriend of verre buur, en ze hebben me ook geen korting beloofd als ik dit hier zou posten. Mocht ik die nu wel krijgen: voor e-mail zie profiel.

Blokkie
30 mei 2007, 17:19
Ik ging vroeger naar Sacksioni. Helaas heeft de eigenaar afgelopen jaren iets te vaak in een bad met azijn geslapen. Het is een norse, onvriendelijke man geworden die je de winkel uitkijkt als je niks komt kopen.
Bij de Plug is het gezellig, maar je moet wel net geluk hebben of ze iets hebben. Dirkt Witte is gewoon goed en niet al te duur. Ik zal Soundplaza en Nederland Muziek in Almere binnenkort eens bezoeken. Ben op zoek naar een Les Paul en wil er dus veel testen.

EuroCinema
30 mei 2007, 17:29
Soundplaza heb ik net ontdekt, zit bij mij in de buurt. Aardige gasten en mooie spullen. Wil er misschien een gitaar laten verbouwen, heeft iemand daar ervaring mee bij hun?

schizo910
30 mei 2007, 17:29
SOUND PLAZA!!!


Kleine lettertjes:
Ik ben wel een hele goede vriend, maar ze hebben me ook geen korting beloofd als ik dit hier zou posten. Mocht ik die nu wel krijgen: Arnoud, Bas, jullie hebben mijn telefoonnummers :D

Orpheo
30 mei 2007, 17:37
Ik ging vroeger naar Sacksioni. Helaas heeft de eigenaar afgelopen jaren iets te vaak in een bad met azijn geslapen. Het is een norse, onvriendelijke man geworden die je de winkel uitkijkt als je niks komt kopen.
Bij de Plug is het gezellig, maar je moet wel net geluk hebben of ze iets hebben. Dirkt Witte is gewoon goed en niet al te duur. Ik zal Soundplaza en Nederland Muziek in Almere binnenkort eens bezoeken. Ben op zoek naar een Les Paul en wil er dus veel testen.

haha ja, ben t er stiekem wel mee eens :D

Teddy
30 mei 2007, 17:42
Als het om winkels gaat is het het beste om zelf op stap te gaan, ik kan je wel zeggen dat ik echt vriendelijk werd geholpen bij Dijkman,

bij dirkwitte het zelfde verhaal alleen vertrouwen ze tasjes en jasjes niet echt (overwegens best te begrijpen als je van de mensen daar hoort hoe het er aan toe gaat met diefstal enzo).

Tenslotte Sacksioni, tja de man Sacksioni zelf is best een zak. De andere mensen die daar werken zijn wel echt super vriendelijk en ze helpen je graag.

Verder hebben ze ongeveer het zelfde in het asortiment liggen.....

new deep
30 mei 2007, 17:53
sacksioni vind ik wel relaxt eigenlijk, die vent ook wel (heeft een sterke eigen mening maar is wel authentiek)
Dijkman heeft veel spul staan maar komen te vaak met een soort autoverkoop benadering zonder er zelf veel van af te weten vind ik.

Powerchordschuiver
30 mei 2007, 18:12
Ik vond de lui die 15 jaar terug bij Dijkman in de zaak stonden bij tijd en wijle behoorlijk arrogant.
Na een aantal bezoekjes daar had ik er genoeg van.
En ik was in die tijd bepaald niet de enige die dat vond, ze (Dijkman) hadden daarin een reputatie opgebouwd.
En Dirk Witte stonden bekend als afzetters toendertijd.
En al is het dan 15 jaar geleden, ik krijg nog altijd een beetje zure smaak in m'n bek als ik die twee zaken zie.

Blokkie
30 mei 2007, 19:41
sacksioni vind ik wel relaxt eigenlijk, die vent ook wel (heeft een sterke eigen mening maar is wel authentiek)
Dijkman heeft veel spul staan maar komen te vaak met een soort autoverkoop benadering zonder er zelf veel van af te weten vind ik.
Ben het helemaal eens met je mening over Dijkman. Ik wilde daar ook eens een gitaar testen. Toen pakte de verkoper hem voor me, plugde hem in en ging hem, voordat ik hem kreeg, eerst zelf even showen hoe goed hij was.

Bij Sacksioni zijn de andere mensen inderdaad wel relaxed, maar de eigenaar Harry (hij heet geen Sacksioni) is gewoon een onaardige, sjagerijnige vent.

hoofd
30 mei 2007, 23:52
Soundplaza heb ik net ontdekt, zit bij mij in de buurt. Aardige gasten en mooie spullen. Wil er misschien een gitaar laten verbouwen, heeft iemand daar ervaring mee bij hun?

Sinds de eerste keer dat ik er kwam is 't m'n favoriete shop geworden. De mensen die er werken zijn superrelaxed, erg aardig en veel verstand van zaken en eerlijk. Niks anders dan lof voor deze zaak.


Kleine lettertjes:
Ik ben inmiddels ook wel bevriend met de eigenaars, maar ze hebben me ook geen korting beloofd als ik dit hier zou posten. Mocht ik die nu wel krijgen: Arnoud, Bas, jullie hebben mijn telefoonnummer. ;)

Serieus, het is echt een goede zaak. Als ze er een café bij zouden hebben zou 't m'n stamkroeg worden! :D

hadv
30 mei 2007, 23:54
Dirk Witte is gewoon goed en goedkoop en heeft veel, ik heb daar in de afgelopen ruim 30 jaar heel wat geld uitgegeven.
Als je alleen maar Gibsons wilt kun je het best naar Nederland Muziek in Almere rijden, Wouter weet er alles van en is altijd rete-enthousiast. Ook het andere personeel doet altijd zijn best.
Wil je iets mals in het 2e hands segment ga je naar de Plug of the String. (Mijn laatste gitaar komt van The String). De Plug heeft meer (maar ook veel meuk), maar The String is leuker (en weinig meuk).
Sound Plaza ben ik 1 keer geweest, ik mag die jongens gewoon niet zo, maar dat is puur persoonlijk, ze hebben goeie gitaren & verstand van zaken.
SoundShop in Amstelveen is erg afhankelijk van wie je er helpt, de oude baas wil vooral verkopen, de rest wil je ook helpen.
Dijkman heb ik nooit wat gevonden, vooral omdat het personeel ernstig onbekwaam is, maar dat is allemaal al weer 20 jaar geleden, time changes everything.

iwamoto
31 mei 2007, 01:12
ik vind dijkmans best een leuke tent, DW ben ik niet zo lang geweest, bij dijkman ga ik gewoon naar binnen, zoek iets leuks, pluk ergens een kabel vandaan, plug de amp in, en spelen maar, dat vind ik fijn, hoewel er bijv. soms een kereltje rondloopt die dan aan mij vraagt niet zomaar een gitaar te pakken, maar een andere gast (die iets hoger staat als hem) vind dat allemaal niet zo erg gelukkig :)

Pepe
31 mei 2007, 01:44
Dijkman. Leg ik er een ouwe silvertone neer in cosignatie voor 500 euro, na twee weken stap ik er binnen, staat er 800 euro op het prijskaartje... zeg ik "ja hallo, zo verkoop ik hem niet, terug op 500 zetten"".. ."ja meneer, dat is goed".... na 4 weken weer langs, stond er nog steeds 800 op"... zegt die ouwe "ja, boven hangt precies nog zo'n Silvertone en die kost 750 dus voor 500 ga ik deze niet aanbieden natuurlijk"...

Dijkman. Een paar verkopers kunnnen behoorlijk ignorant zijn, alsof je een randdebiel bent, niet mijn zaak, duur maar wel veel spullen.

Plug, was altijd gezellig en goedkoop, is nog steeds gezellig en allang niet meer goedkoop. Inderdaad, aanbod is voornamelijk junk, de goeie dingen leggen ze niet meer in de winkel. Peter en Rob zijn relaxte gasten maar 4 maanden wachten op een simpel reparatie is mij een beetje te relaxed.

Sacksioni. Degelijk en betrouwbaar, mooie dingen. Geen koopjes en Harry wordt met het jaar sjagerijniger.

String. Cheesy shop maar Rienk is een aardige vent die niet moeilijk doet en ook geen dollartekens in zijn ogen heeft staan. Die reparatieafdeling mijd ik als de pest (en Rienk alles maar weer rechtbreien met boze klanten van Rich)

Dirk Witte. Gewoon een goeie winkel, geen raar gedoe, beetje onpersoonlijk maar als je echt wat geld besteed nemen ze de tijd en moeite.

Palmguitars. Soren is aardig voor zijn kleine trouwe klantenkring, buitenstaanders kijkt hij weg (maar er lopen natuurlijk enorm veel toeristen even binnen in die pitoreske pijpenla van hem) Tis ook geen echt gitaarshop natuurlijk.

Nederlandmuziek. Beetje als Dirk Witte. Het maakt verschil of je op een drukke zaterdag bent of wanneer je de juiste man op juiste afdeling treft en ze tijd hebben. Wouter altijd goed.

EuroCinema
2 juli 2007, 16:20
Hoe is dirk witte met inruilen van gitaren? Heb daar wat moois zien hangen....

fred dons
2 juli 2007, 16:29
matig, hun eerste bod is altijd superlaag

cas121
2 juli 2007, 16:45
Ook maar even mijn inbreng

Dijkman: erg duur vergeleken met de andere tenten in a'dam, en weinig verstand van zaken maar... je mag wel altijd alles testen, zo heb ik eens elke Gibson die ze hebben staan in handen gehad en bespeeld, wel relax dus.

Dirk witte: Vind ze erg achteruit gegaan, ga er nog wel heen omdat ze power slinkies voor 6 euro verkopen, en omdat veel prijzen bespreekbaar zijn maar het assortiment vind ik niet al te best. Hebben ze net niet de dingen die ik leuk vind. Was wel altijd gezellig

Sacksioni, of was het nou sucksioni...: wat een pruttent zeg, mooie axes maar het humeur van de eigenaar verpest alles, Ik was daar met een vriend die ging kijken voor een nieuwe LP (geld al op zak) en doordat Harry zo liep te blaten bespaarde hij zichzelf weer eens een verkoop van 2300e.
Ook wel maf, er lag daar een fender uit '67 in de zaak, die had harry zelf gespoten: nitro met poly gemengd... resultaat: dat zag er echt niet uit, en dan keihard blijven beweren dat hij zo goed blond kan spuiten...

de String: niet echt een zaak voor mij maar wel altijd ok om even te kijken, er ligt net weer wat anders... zoek je een bepaald schroefje of zadeltje, is het van "ga achter maar even zelf zoeken" dat kan ik wel waarderen.

De plug ben ik te lang niet geweest om te beoordelen, die heeft wel goede ruildeals volgens mij.

Jay75
2 juli 2007, 17:17
Is dat dan die Harry Sacksioni die ook de bekende gitarist is?
Of puuuuur toeval :)

Tristan
2 juli 2007, 18:30
Nee, dat is 'm niet...
Die gast van Sacksioni heet wel Harry, maar heeft Sacksioni niet als achternaam, best wel vaag eigenlijk...

Rocketman
2 juli 2007, 19:08
jullie boffen maar met al die mooie shops daar in Amsterdam. Hier in Breda is het niet veel. Dan kom je voor artikel A (hebben ze natuurlijk niet) en beginnen ze direct artikel B aan te prijzen omdat dat zogenaamd veel beter is.

smokingstrings
2 juli 2007, 22:17
:gitarist: er is ook een nieuwe webshop met een paar erg mooie gebruikte gibsons, www.burstguitars.nl je kunt er op afspraak terecht om te testen, die gast heeft een omgebouwde marshall waarover je kunt blazen. :rockon:

Blokkie
3 juli 2007, 13:42
Ik vind het wel erg grappig om te lezen hoe veel meningen overeen komen. Iedereen vindt Harry van Sacksion tegenwoordig een ouwe sjagerijnige azijnpisser. Toch lullig voor zijn medewerkers want die zijn wel relaxed.

Veekeren
3 juli 2007, 13:52
:gitarist: er is ook een nieuwe webshop met een paar erg mooie gebruikte gibsons, www.burstguitars.nl (http://www.burstguitars.nl) je kunt er op afspraak terecht om te testen, die gast heeft een omgebouwde marshall waarover je kunt blazen. :rockon:

Best wel ver fietsen voor een gitaarshop in Amsterdam. Wat overhaast geplaatst met goede bedoelingen of zelf connecties ;)?

Btw, welkom op het forum :D

BLOK182
3 juli 2007, 14:03
Heb dus ook vaker de Amsterdamse gitaarshops afgelopen, en ik kan me wel vinden in de meeste meningen. Dijkman is inderdaad duur, de Plug heeft veel maar veel meuk/oninteressante zooi ook, Sacksioni is humeurig (rugzak AF!! AFDOEN!!!), en the String heeft hele leuke dingen hangen voor een goede prijs (hier komt mijn Gretsch ook vandaan, vorige week gehaald:-)).

LaurentB
3 juli 2007, 15:03
Is dat dan die Harry Sacksioni die ook de bekende gitarist is?
Of puuuuur toeval :)

Het is verre familie geloof ik, die handig gebruik maakt van de naam.

Blokkie
3 juli 2007, 15:09
Ze hebben niks met elkaar te maken. Toen ik begon met gitaar spelen (rond 1993) kwam ik ook al in die winkel die al Sacksioni heette. Harry heeft hem later overgenomen. Toen was hij overigens nog wel relaxed.

q-elvis-p
10 juli 2007, 14:37
ik hoop iig dat 1 van die zaken mijn toekomstige liefde heeft...


http://www.guitartrader.com/itm_img/EGESWC+EC1000BK-f.jpg

staan volgens mij dirk witte in bestelling... zijn zeer aardig even bellen en je weet het zeker.

dijman zijn een stel arrogante klootzakken behalve de jonge gitaarverkoper... pas op voor de staarmans... hij is stom!!!

soundplaza is indd ook hele leuke en gezellige winkel!!!

de plug of buttplug is een beetje duur...

sacksioni kent het woord service niet... maar daarentegen bij de string altijd goed en vakkundig geholpen!!!

q-elvis-p
10 juli 2007, 14:43
Ben het helemaal eens met je mening over Dijkman. Ik wilde daar ook eens een gitaar testen. Toen pakte de verkoper hem voor me, plugde hem in en ging hem, voordat ik hem kreeg, eerst zelf even showen hoe goed hij was.

Bij Sacksioni zijn de andere mensen inderdaad wel relaxed, maar de eigenaar Harry (hij heet geen Sacksioni) is gewoon een onaardige, sjagerijnige vent.

was dat die gast met die staart?... indd superirritant haha

Dastard
21 juli 2007, 11:30
Als het om winkels gaat is het het beste om zelf op stap te gaan, ik kan je wel zeggen dat ik echt vriendelijk werd geholpen bij Dijkman,

bij dirkwitte het zelfde verhaal alleen vertrouwen ze tasjes en jasjes niet echt (overwegens best te begrijpen als je van de mensen daar hoort hoe het er aan toe gaat met diefstal enzo).

Tenslotte Sacksioni, tja de man Sacksioni zelf is best een zak. De andere mensen die daar werken zijn wel echt super vriendelijk en ze helpen je graag.

Verder hebben ze ongeveer het zelfde in het asortiment liggen.....

Ik zal je vertellen waarom er geen tassen naar boven mogen, dat is niet omdat er dan gitaren in verdwijnen, de reden is dat veel mensen vaak niet opletten, en met een tas op de rug in 1 keer tegen een rij dure Gibsons knalt, ik kan je vertellen dat dat een domino effect is, en dan heb je dus wel krassen en putten in je gitaren zitten, die je daarna niet meer kunt verkopen.

LesPlayer
1 augustus 2007, 23:33
Ik kom vooral bij gitaarzaken bij mij, overijssel, in de buurt!
Mijn lijstje plus cijfer, van 1 tot 10:

American Guitar Store - vette 10; die gasten hebben er echt verstand van
Huigens Hengelo - 7,5; niet altijd even hulpvaardig daar, maar voldoende keus
Totaly Music - 9; nieuwe zaak, vriendelijke vent die er verstand van heeft
Guitar Center - 7; leuk spul, maar een rare snuiter die eigenaar
Meibergen - 1; veel te duur en erg onvriendelijke mensen
Big One - 9; topzaak en altijd wel te onderhandelen
Double D - 8; mensen met verstand, alleen beetje duur soms

Blokkie
3 november 2007, 19:44
In het Parool van vandaag werd Dijkman tot beste gitaarwinkel van Amsterdam gekroond. Ben het er niet echt mee eens.

gijs_sg
3 november 2007, 21:50
Ik vond sowieso het artikel nogal zwak..
Dat had beter, mooier en leuker gekund. Ook raar om af te gaan op een zeldzame gitaar... Nogal wiedes dat je die niet in elke winkel vindt. En dan kunnen ze hem wel bestellen maar dan weet jij als lezer van het Parool nog niet of ze die gitaar ook daadwerkelijk binnen een week (of wat het ook was) binnen hebben.

Rick trodat
4 november 2007, 11:01
Sacksioni, heeft inderdaad een heel behoorlijk assortiment, echt hele bijzondere gitaren. Alleen de service is gewoon kut. Ik daar overigens wel mijn gibson les paul gekocht, vanwege de prijs en het feit dat dit de lekkerste gibson was die ik ooit had gehoord. Toen ze doorhadden dat ik geïnteresserd was in een gibson, lieten ze een ander in de zaak gewoon staan. Er kon trouwens ook geen euro van de gibson af (wat ik in sommige gevallen ook niet erg vind) Maar dit werd me op een zeer harde manier duidelijk gemaakt.

Ach ja, maar ze hebben er wel verstand van. Dus vaklui zijn het wel.

Baker
4 november 2007, 11:15
Ik kom vooral bij gitaarzaken bij mij, overijssel, in de buurt!
Mijn lijstje plus cijfer, van 1 tot 10:

Big One - 9; topzaak en altijd wel te onderhandelen


Nou, dat ervaar ik dan heel anders.
Er kon echt nog geen euro van de prijs af.
Nou ja prima, koop ik die hagelnieuwe top toch gewoon ergens anders...

Jimwoud
4 november 2007, 11:22
In het Parool van vandaag werd Dijkman tot beste gitaarwinkel van Amsterdam gekroond. Ben het er niet echt mee eens.
Ben ik het ook niet mee eens. Er loopt een goeie gozer rond, de rest vind ik niks. En je kunt er amper wat testen, alles staat op en voorelkaar. Echt klote gewoon.

new deep
4 november 2007, 11:32
[QUOTE=Rick trodat] daar overigens wel mijn gibson les paul gekocht, vanwege de prijs en het feit dat dit de lekkerste gibson was die ik ooit had gehoord. Er kon trouwens ook geen euro van de gibson af (wat ik in sommige gevallen ook niet erg vind) QUOTE]

Je geeft zelf aan dat de prijs dus al goed was, niet gek dat je dan niet kan afdingen misschien?

Verder vind ik Dijkman zeker niet de beste zaak, ze hebben wel veel staan maar de relevante kennis van de verkopers is bij de meeste benedenmaats.

Gitaar4LifeDude
4 november 2007, 13:17
kheb op die esp gespeeld geloof dat 't dijkman was alleen die inlay zat er geloof ik niet in.

TimmU
4 november 2007, 13:19
beste shop is denk ik de Dirk Witte!

pkr
18 november 2007, 21:27
Vind dijkman zeker ook niet de beste gitaarshop. Heel vol gebouwd en domme mensen

Dirk witte is zeker goed. Alleen moeilijk om je auto daar kwijt te raken. Verder goede spullen goeie service en goedkoop!

Sound Shop amstelveen ook goede winkel. Kan er makelijk je auto kwijt en een mooie winkel met goed spul en aardige mensen.

Tankman
19 november 2007, 01:49
Dirk Witte is by far the best in Amsterdam. Altijd goede service, goede collectie hebben ze. Ik heb de meeste van mijn grote aankopen daar gedaan, waaronder mijn eerste electrische gitaar, eerste amp, en nu weer een amp om mee te oefenen en giggen met mijn band. Binnenkort laat ik ze mijn PRS een beetje modden en het een ander bestellen voor het uitbreiden van mijn live rig. Serieus, ik moet een uur reizen om er te komen, maar het is het waard. :cooler:

Chowdabong
23 september 2009, 13:50
Dit is echt niet een goed plek om gitaar spullen te koop in Amsterdam.
Die man is echte een grote dickhead! niet normaal.
Dirk Witte is the shit by far!

TimmU
23 september 2009, 13:54
Dirk Witte is te gek! daar heb je ook niet de hele tijd een verkoper om je heen. Als je gewoon iets wil uitproberen,dan is dat OK. Maakt voor mij ook veel sneller dat ik iets koop.

Tim..
23 september 2009, 13:56
Ik heb mijn gitaar daar vandaan, ben daar uiteindelijk terecht gekomen omdat ze daar zowel een linkshandige SG als Les Paul hadden en omdat ik er allebei op wilde spelen.

Behulpzaam personeel, goed ingerichte winkel, en wow wat een mooie bovenverdieping (volgens mij zo goed als helemaal aan gitaren gewijd) en een +je omdat ze meer dan 2 linkshandige gitaren hebben :P

Archenemy
23 september 2009, 14:02
oud topic?????

Bram+
23 september 2009, 17:07
Beter een relevante opmerking (of drie) in een goede oude inhoudelijke thread dan een hele nieuwe thread over hetzelfde onderwerp denk ik.

Blokkie
24 september 2009, 10:29
Mijn mening is niet veranderd. Dirk Witte is nog steeds de beste. Ben nu ook wel te spreken over Sound-Plaza. De Plug is gezellig en bij the String moet je je gitaar niet wegbrengen om te laten afstellen of te repareren. Sacksioni heeft nog steeds prachtig spul, maar ook Harry.

EuroCinema
24 september 2009, 17:09
Er is trouwens een documentaire over de Plug gemaakt, wordt vertoond bij het filmfestival in Utrecht.