PDA

View Full Version : Squier Silver Series



stax
29 juli 2005, 12:44
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om informatie te vinden over een squier.
Ik ben nog maar net begonnen met gitaar spelen en heb een Squier cadeau gekregen...

Nu ben ik heel erg benieuwd uit welke materialen die Squier gemaakt is.
Er staat op: Squier (heel erg logisch natuurlijk) - Silver Series - Made in Japan en nog een serienr (heb ik ff niet bij de hand)

Hij ziet er zo uit: FOTO (http://users.pandora.be/stax/Squier%202.JPG)

Alvast bedankt

bat
29 juli 2005, 12:48
Houden dat ding. De Silver Series van Squier heeft hele fijne gitaartjes voortgebracht. Gebouwd in Japan, in kwaliteit vergelijkbaar met (en misschien nog wel beter dan) de Mexicaanse Fenders.

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn Silver Series Tele de deur uit heb gedaan.

LIGNUMdrummerke
29 juli 2005, 13:09
ik ken de silver series niet, maar als je zegt beter dan een mex is het waarschijnlijk nog eentje uit begin jaren '80? denk dat t wel dicht bij mekaar ligt maar beter.... heb op een squier van een kameraad gespeeld uit 1982 en die klonk niet echt slechter maar beter toch ook niet, zal beetje t zelfde zijn....

Vexx
29 juli 2005, 13:17
De Squiers uit Japan staan goed bekend. Meestal waren het gitaren met Amerikaanse materialen, gemaakt in het goedkope (destijds waren de arbeidskrachten daar nog niet duur) Japan.

Ik weet niet of dit ook het geval was met de Silver Series, maar als het uit Japan komt dan zal het zeker geen troep zijn...

Al met al een leuke axe om mee te beginnen.

Ps. Als je het serienr. hebt dan kan je hem vaak redelijk traceren. Hoe dit precies gaat weet ik ook niet, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die dat wel weten.

Ik weet in ieder geval dat mijn USA strat uit 1976 komt.

stax
29 juli 2005, 14:01
Klinkt al veelbelovend. Ik ben helaas te newbie om te vergelijken...
Hoe weet je eigenlijk uit welk materiaal zou hij gemaakt zijn??

bat
29 juli 2005, 14:27
Silver Series is van begin jaren 90 en je las het goed, in kwaliteit vergelijkbaar met (en soms beter dan) MEXICAANSE Fenders.

Niet te verwarren/vergelijken met de 80's Japanse Fenders/Squiers waarvan wordt beweerd dat ze zelfs beter waren dan de AMERIKAANSE Fenders van rond die tijd.

Het zijn puike gitaren, meestal netjes hout voor de body (en niet al teveel stukken aan elkaar gelijmd) en nette hardware, stemknoppen van Gotoh bijvoorbeeld.

Maar nogmaals: niet te verwarren met de Japanse Fender/Squiers uit de 80's. Die zijn nog beter.

Stratman70
29 juli 2005, 14:36
Was de silver series niet de opvolger van de JV en de SQ series? In dat geval stammen ze wel vanaf 1985/86. Die Squiers zijn eigenlijk nog best goed en doen niet heel veel onder van de eerder genoemde series (JV en SQ) alleen werd de hardware wat minder, waren het geen accurate kopieën van de vintage modellen (wat bij de JV en de SQ wel het geval was) en zijn de elementen misschien ook wat minder, maar dat weet ik niet zeker.

Hoe dan ook: de Silver series zijn best goed.

Oh ja en in de meeste gevallen zijn de bodies van basswood gemaakt.

guvnor
29 juli 2005, 15:12
Was de silver series niet de opvolger van de JV en de SQ series? In dat geval stammen ze wel vanaf 1985/86. Die Squiers zijn eigenlijk nog best goed en doen niet heel veel onder van de eerder genoemde series (JV en SQ) alleen werd de hardware wat minder, waren het geen accurate kopieën van de vintage modellen (wat bij de JV en de SQ wel het geval was) en zijn de elementen misschien ook wat minder, maar dat weet ik niet zeker.

Hoe dan ook: de Silver series zijn best goed.

Oh ja en in de meeste gevallen zijn de bodies van basswood gemaakt.

Na JV en SQ kwamen de E series die vaak verward worden met de Silver series vanwege het zilveren logo. Pas daarna (eind '80 begin '90) kwam de Silver series waar dus ook op de headstock "Silver Series" staat.

De kwaliteit van de Squiers begon al na de JV's geleidelijk af te nemen. De Japanse gitaren zijn wel altijd goed te noemen. Het ging met Squier pas echt bergafwaarts toen er ook buiten Japan geproduceerd ging worden.

Stratman70
29 juli 2005, 18:19
Oké, thanx for the info :cool:

BamBuFan1
29 juli 2005, 18:39
Na JV en SQ kwamen de E series die vaak verward worden met de Silver series vanwege het zilveren logo. Pas daarna (eind '80 begin '90) kwam de Silver series waar dus ook op de headstock "Silver Series" staat.

De kwaliteit van de Squiers begon al na de JV's geleidelijk af te nemen. De Japanse gitaren zijn wel altijd goed te noemen. Het ging met Squier pas echt bergafwaarts toen er ook buiten Japan geproduceerd ging worden.

Mwah.. de Koreanen zijn vaak ook nog heel behoorlijk, maar je moet inderdaad wat kritischer zijn om een goeie te vinden. Mijn Tele kan bv makkelijk met een Mexicaan meekomen. Vaak worden ook Koreanen nog als "Silver Series" verkocht, omdat ze een zilveren logo hebben. Maar de enige echte Silver Series hebben die naam ook op de kop staan.

stax
29 juli 2005, 18:48
Doet me deugd om te horen dat dit geen 'ordinaire Squier' is dan :cool: !!
Enorm bedankt voor de info hoor!!

:oops: Misschien wel een heel dom vraagje, welke kleur heeft mijn Squier?? Is dat Sunburst of is die kleur te donker daarvoor??

Stratman70
29 juli 2005, 21:17
Het is een sunburst.

stax
29 juli 2005, 21:20
Het is een sunburst.

Okay bedankt :cool:

Hier wat commentaar (http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Fender/Silver_Series_Stratocaster-01.html)

Ze zijn er allemaal vol lof over...
Doet me deugd om te horen, heb ik zonder te weten een vrij goede gitaar in handen....

Kan ik aan de hand van het serie nummer nog meer info achterhalen qua datum ofzo??

Quink
29 juli 2005, 22:24
Ze zijn er allemaal vol lof over...

Ze? Allemaal?? Ligt het nou aan mij of staat er slechts een recensie van 1 persoon? :???:

stax
30 juli 2005, 01:48
Ze zijn er allemaal vol lof over...

Ze? Allemaal?? Ligt het nou aan mij of staat er slechts een recensie van 1 persoon? :???:

Mja, foutje van mij. Het gaat over de Fender strat silver series...
Verkeerde dus :-?

>>HIER<< (http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Fender/Squier_Stratocaster_Silver_Series-1.html)
is de juiste