PDA

View Full Version : Iron Maiden Solo`s



belfrink
2 september 2002, 21:57
Hoe krijg je het voor mekaar om een goede Iron Maiden solo te spelen. Ik oefen meestal in losse gedeeltes maar het eindresultaat is nooit goed. Die "thrills" die Iron Maiden maakt is daar een speciale techniek voor of een apart effect want ik krijg nooit echt die lange "thrills" die ze maken, denk hierbij bv. aan "The Number Of The Beast" en dan de 1e solo van Dave Murray.

Crutch
4 september 2002, 18:27
Huur een videoband met een Iron Maiden concert, daar zijn solo's en dergelijke vrij duidelijk in beeld gebracht.

Misschien heb je er wat aan.

lord bean
10 oktober 2002, 16:43
In de solo's van maiden zitten meestal verschillende technieken. Eigenlijk moet je die eerst onder de knie krijgen om een volledige solo te spelen. Ik gebruik het programma guitar pro en deel de solo's in stukjes op. Ik leer de fretposities helemaal uit m'n hoofd en probeer dan mee te spelen.
Sommige stukken gaan gewoon te snel om mee te spelen en daarom heb ik maar les genomen. Over 3 weken is het zover. les 1

bass-man-kevin
30 oktober 2009, 17:23
op youtube is een filmpje van adrian smit over hoe die onder andere de solo's maakt valt nog best mee jannick en dave zijn een ander verhaal.

pimmetje
2 november 2009, 18:16
Ook hier heb ik de reacties over het bumpen van een oude thread weggeveegd. Ik vind 't niet raar als iemand direct ff wijst op zo'n actie (wellicht ging het bumpen immers per ongeluk).
Met z'n allen tot enkele dagen later nog ff gaan krijsen dat 't is gebeurd, lijkt me echter nogal zinloos.
Vragen => PM

Guitarmania
3 november 2009, 22:12
Ik kan me voorstellen dat het met die ellenlange ironsolo's een kwestie wordt van a) timing, en b) aandacht weten te houden. Met name die timing is belangrijk. Publiek moet niet halverwege je solo het idee krijgen dat je een marathon op lange adem aan het lopen bent. Het gaat al snel ingestudeerd klinken. Misschien vloeken in de kerk, maar ik ken niet veel bands die IM nummers spel;en. Wrsch om die reden. Net als Metallica.