PDA

View Full Version : Wat Fuzz pedalen getest...



Droffie
29 juli 2005, 11:17
Nou ben eindelijk er op uitgegaan en dit is wat ik vond.

Fulltone '69
Had ik veel van verwacht maar viel zwaar tegen. Ik dacht eerst dat die stuk was. Levensloos steriel flubbergeluid.
Erg jammer.

Fulltone Soulbender
Vond ik een stuk beter dan de 69 maar nog steeds niet wat ik van hoopte. Klonk wel goed met een telecaster. Ik als LP speler heb er dus niets aan.

Dunlop Fuzz Face
Deze wat tot mijn verbazing de best klinkende Fuzz. Dikke romige Fuzz en heel goed reagerend op mijn volume pedaal.
Maar nog steeds niet mijn smaakje.

Zvex Fuzz Factory
Kon er geen bruikbare tone uit krijgen. Wel leuk om mee te kloten, thats it...


Niet Fuzz pedalen:

Fulltone Distortion Pro
Waanzinnige distortion. De saturation knop is erg leuk. kan 'm van helder en open klinkend naar dichtgemetselde compressie.
Reageerd erg goed op volume knop gitaar.
Tis dat ik er niet naar op zoek was.


Vox Bulldog Distortion
Ook een goede distortion met veel tone mogelijkheden. Twee kanalen gedeelde tone regeling is jammer.

Om op de Fuzz terug te komen. Ik wacht de Tweak Fuzz van Seymour Duncan af maar heeft iemand nog andere concrete suggesties met plaatsen waar ik ze kan testen?

interessander
29 juli 2005, 11:27
Wat kost zo'n fuzz factory? het lijkt me ook dat je er weinig mee kan, maar die filmpjes (vooral de fuzz probe) op de site zijn wel vermakelijk.

Bluesbreaker
29 juli 2005, 11:54
Everman FuzzDrive G2 blijft mijn favoriete pedaal.

LordRiffenstein
29 juli 2005, 11:58
Everman FuzzDrive G2 blijft mijn favoriete pedaal.

+ 1.000.000

Droffie
29 juli 2005, 12:07
Everman FuzzDrive G2 blijft mijn favoriete pedaal.

Wie verkoopt die? En op wat voor een gear speel jij? Zou die everman op mijn LP over mijn Twintone goed klinken?

almarvk
29 juli 2005, 12:13
En wat vinden jullie van de EH fuzz pedalen? Ik heb de double-fuzz getest, maar vond het een flut geluid, wat jullie?

LordRiffenstein
29 juli 2005, 12:24
Wie verkoopt die? En op wat voor een gear speel jij? Zou die everman op mijn LP over mijn Twintone goed klinken?

http://www.jeverman.com/

De FuzzDrive G2 is super instelbaar en daardoor heel veelzijdig en makkelijk aan te passen aan iedere setup. Ik wou altijd een fuzz maar ik gebruik een buffer en dat werkt niet lekker met de meeste fuzz-pedalen maar dankzij de mogelijkheden van de FDG2 werkt het dus wel. Ik gedbruik hem met strats en teles met mijn Engl Savages en hij klinkt gewoon vet.

Hier is een clipje dat ik een keer snel snel opgenomen heb toen ik de fuzz net had http://lordriffenstein.netfirms.com/Jam/Gsus%20Jam2.mp3

Droffie
29 juli 2005, 12:28
Wie verkoopt die? En op wat voor een gear speel jij? Zou die everman op mijn LP over mijn Twintone goed klinken?

http://www.jeverman.com/

De FuzzDrive G2 is super instelbaar en daardoor heel veelzijdig en makkelijk aan te passen aan iedere setup. Ik wou altijd een fuzz maar ik gebruik een buffer en dat werkt niet lekker met de meeste fuzz-pedalen maar dankzij de mogelijkheden van de FDG2 werkt het dus wel. Ik gedbruik hem met strats en teles met mijn Engl Savages en hij klinkt gewoon vet.

thanks...Er staat er eentje op gitaarmarkt voor 140 Euro...is dat een goede prijs?

LordRiffenstein
29 juli 2005, 12:32
thanks...Er staat er eentje op gitaarmarkt voor 140 Euro...is dat een goede prijs?

Heb ik ook voor mijn FDG2 betaald, ja dus. :-D

Mocht je het niet zien, heb mijn vorige post aangepast.

"Hier is een clipje dat ik een keer snel snel opgenomen heb toen ik de fuzz net had http://lordriffenstein.netfirms.com/Jam/Gsus%20Jam2.mp3"

Bluesbreaker
29 juli 2005, 12:41
thanks...Er staat er eentje op gitaarmarkt voor 140 Euro...is dat een goede prijs?

Ik heb de laatste door v/d Haar geimporteerde gekocht voor 175 nieuw...

Droffie
29 juli 2005, 12:46
thanks...Er staat er eentje op gitaarmarkt voor 140 Euro...is dat een goede prijs?

Heb ik ook voor mijn FDG2 betaald, ja dus. :-D

Mocht je het niet zien, heb mijn vorige post aangepast.

"Hier is een clipje dat ik een keer snel snel opgenomen heb toen ik de fuzz net had http://lordriffenstein.netfirms.com/Jam/Gsus%20Jam2.mp3"

Hey thanks, klinkt goed de demo.

Ik ben op zoek naar een Black Crowes achtige Fuzz sound. Ook Cream is erg gaaf. Is zo'n soort geluid er uit te halen?
Ben erg huiverig zomaar iets te kopen zonder te proberen. Ik vond de Fulltone ook zo tegenvallen namelijk.

LordRiffenstein
29 juli 2005, 12:49
thanks...Er staat er eentje op gitaarmarkt voor 140 Euro...is dat een goede prijs?

Ik heb de laatste door v/d Haar geimporteerde gekocht voor 175 nieuw...

Oh ja, for the record, die van mij was nog geen maand oud dus vond ik 140 wel een goeie deal.

jpb
29 juli 2005, 13:46
Fulltone Soulbender
Vond ik een stuk beter dan de 69 maar nog steeds niet wat ik van hoopte. Klonk wel goed met een telecaster. Ik als LP speler heb er dus niets aan.

Dat is het precies; hij moet absoluut sc's hebben anders wordt het te warm/modderig. Op de brug van een tele is 'ie vreselijk goed.
Absoluut geen gebufferde pedalen erbij want dan blijft er niks over van het geluid; is erg gevoelig daarvoor.

LordRiffenstein
29 juli 2005, 13:53
Dat is het precies; hij moet absoluut sc's hebben anders wordt het te warm/modderig. Op de brug van een tele is 'ie vreselijk goed.
Absoluut geen gebufferde pedalen erbij want dan blijft er niks over van het geluid; is erg gevoelig daarvoor.

En geen EL34s :-D Herinner je nog hoe volkomen kut die SB klonk op mijn Duotone tijdens de pedalendag vorig jaar? :o

De Fulltone 69 vond ik wel goed maar het is een raar beestje, kostte me wat tijd om hem goed in te stellen en hij klonk elke dag anders :???:

Koekje
29 juli 2005, 15:52
Wie verkoopt die?

:-D

Droffie
29 juli 2005, 15:58
Dat is het precies; hij moet absoluut sc's hebben anders wordt het te warm/modderig. Op de brug van een tele is 'ie vreselijk goed.
Absoluut geen gebufferde pedalen erbij want dan blijft er niks over van het geluid; is erg gevoelig daarvoor.

En geen EL34s :-D Herinner je nog hoe volkomen kut die SB klonk op mijn Duotone tijdens de pedalendag vorig jaar? :o

De Fulltone 69 vond ik wel goed maar het is een raar beestje, kostte me wat tijd om hem goed in te stellen en hij klonk elke dag anders :???:

Hey Lord,
Ik kan er nu een kopen voor 120 Euro. Ik heb al aangegeven wat wat voor een soort muziek ik wil spelen. Black Crowes, Cream, Led...
Zit er veel gain in en goede bass?

Damn, nu weet ik 't niet meer....

LordRiffenstein
29 juli 2005, 16:18
Hey Lord,
Ik kan er nu een kopen voor 120 Euro. Ik heb al aangegeven wat wat voor een soort muziek ik wil spelen. Black Crowes, Cream, Led...
Zit er veel gain in en goede bass?

Damn, nu weet ik 't niet meer....

Mmm my kinda music :-D Goeie bass heeft hij, niet HEEL veel gain, dan moet je bv een Fulltone 70 hebben maar je kan er behoorlijk dikke gain uitkrijgen.

jpb
29 juli 2005, 16:32
Dat is het precies; hij moet absoluut sc's hebben anders wordt het te warm/modderig. Op de brug van een tele is 'ie vreselijk goed.
Absoluut geen gebufferde pedalen erbij want dan blijft er niks over van het geluid; is erg gevoelig daarvoor.

En geen EL34s :-D Herinner je nog hoe volkomen kut die SB klonk op mijn Duotone tijdens de pedalendag vorig jaar? :o

De Fulltone 69 vond ik wel goed maar het is een raar beestje, kostte me wat tijd om hem goed in te stellen en hij klonk elke dag anders :???:
Ja, dat was niet om aan te horen. Maar ik dacht dat het kwam door de gebufferde pedalen die je erachter had, want ook dat is funest voor de SB. Ik zou hem wel eens direct in een EL34 amp willen horen, dat is ook de amp (Marshall) waar Fuller op speelt.

Droffie
29 juli 2005, 16:35
Hey Lord,
Ik kan er nu een kopen voor 120 Euro. Ik heb al aangegeven wat wat voor een soort muziek ik wil spelen. Black Crowes, Cream, Led...
Zit er veel gain in en goede bass?

Damn, nu weet ik 't niet meer....

Mmm my kinda music :-D Goeie bass heeft hij, niet HEEL veel gain, dan moet je bv een Fulltone 70 hebben maar je kan er behoorlijk dikke gain uitkrijgen.

Maw kopen dat ding zeker... :wink:
Ik denk er nog even over na.

Keuzes keuzes keuzes....

Bluesbreaker
29 juli 2005, 17:03
Maw kopen dat ding zeker... :wink:
Ik denk er nog even over na.

Keuzes keuzes keuzes....

Gewoon kopen man, als je een vette bas wilt hebben zit je met geen FuzzDrive perfect.

Cream haal je er zeker ook uit, ik speel zelf erg veel cream, goed leadgeluid en met dichte tonepot heb ik met mn strat in de 4e stand een hell of a woman tone.

MatthijsBlom
29 juli 2005, 17:28
Iemand vroeg wat men van de EHX fuzzpedalen vindt.

Ik vind fijn. De Big Muff heeft als nadeel dat het geluid dichtslibt met akkordenspel, maar solo werkt het pedaal voor mij erg goed.

Daarnaast vind ik de Graphic Fuzz ook erg mooi. Iets minder heftig dan de Big Muff....

Mijn lievelings fuzz is toch wel de Colorsound Supa Tonebender. Zwaar, romig en toch een beetje meer definitie dan de Big Muff.



De Fuzz Face is volgens mij ook erg goed. Maar die heb ik zelf niet. Ik heb er een paar keer over gespeeld.

Mitch
29 juli 2005, 18:23
Met alles respect, maar dat een Soulbender slecht zou klinken op EL34's klopt niet. Sterker nog, net als een fuzzface kloon klinkt een tonebender kloon meestal juist lekkerder over EL34's, zij het dat een FF beter klinkt op oversturende EL34's en tonebenders beter op cleanere standen.
Het dik scheurende in het laag mid wordt juist extra versterkt met deze combinaties.
Toevallig kom ik net bij een maa tvan mij vandaan, zijn net aan het stoeien geweest met mijn FF kloon. Hij vond 'm niet zo goed, tot ik liet zien wat de juiste combinatie is :D EL34 eindtrap voluit, pre amp instellen op lichte scher, fuzz erbij en gaan !

Met de combi LP/Twintone kan er het volgende gebeuren: FF klinkt te dof en brommerig op het clean kanaal en als het scheurkanaal een wat hogere pre amp gain heeft wordt de sound ook alleen maar modderiger.
Tonebender is sowieso alleen goed op een clean kanaal te gebruiken, liefst met single coils (P90 kan nog, humbucker wordt duidelijk minder door de andere impedantie).

Voor de meer vintage maar o zo lekkere sound zou ik bijna willen zeggen: amp heeft misschien iets te moderne voicing en dat combineert minder lekker met dit soort fuzz pedalen :(

LordRiffenstein
29 juli 2005, 18:50
Met alles respect, maar dat een Soulbender slecht zou klinken op EL34's klopt niet. Sterker nog, net als een fuzzface kloon klinkt een tonebender kloon meestal juist lekkerder over EL34's, zij het dat een FF beter klinkt op oversturende EL34's en tonebenders beter op cleanere standen.

Smiley niet gezien in mijn post??? :razz:

Net daarom was het zo verwonderlijk dat die SB voor geen meter klonk, werkt meestal prima met EL34s maar zoals jpb al zei, het kan natuurlijk ook met de rest van de signaal keten te maken gehad hebben.

Droffie
29 juli 2005, 19:12
Met alles respect, maar dat een Soulbender slecht zou klinken op EL34's klopt niet. Sterker nog, net als een fuzzface kloon klinkt een tonebender kloon meestal juist lekkerder over EL34's, zij het dat een FF beter klinkt op oversturende EL34's en tonebenders beter op cleanere standen.
Het dik scheurende in het laag mid wordt juist extra versterkt met deze combinaties.
Toevallig kom ik net bij een maa tvan mij vandaan, zijn net aan het stoeien geweest met mijn FF kloon. Hij vond 'm niet zo goed, tot ik liet zien wat de juiste combinatie is :D EL34 eindtrap voluit, pre amp instellen op lichte scher, fuzz erbij en gaan !

Met de combi LP/Twintone kan er het volgende gebeuren: FF klinkt te dof en brommerig op het clean kanaal en als het scheurkanaal een wat hogere pre amp gain heeft wordt de sound ook alleen maar modderiger.
Tonebender is sowieso alleen goed op een clean kanaal te gebruiken, liefst met single coils (P90 kan nog, humbucker wordt duidelijk minder door de andere impedantie).

Voor de meer vintage maar o zo lekkere sound zou ik bijna willen zeggen: amp heeft misschien iets te moderne voicing en dat combineert minder lekker met dit soort fuzz pedalen :(

Ik heb ze geprobeert op een fender amp niet op een Twintone. Op de fender amp vond ik 't al niets, komt denk door de humbuckers. de dunlop FF was wel goed.

Droffie
29 juli 2005, 19:21
ik ga ook nog even een afspraak maken in Schiedam bij die gvink. Ik heb soundsamples gehoord van die mjm fuzzes en die klinken ook heel heftig.
is wel een ritje Rotjeknor waard... :D

Mitch
29 juli 2005, 21:40
Sja, op een (6L6 ?) Fender gaat een goeie fuzzface niet klinken. De moderne Dunlop is dan ook geen goeie fuzzface :D

En nee Yoeri, ik had die smiley effe niet gespot :oops:

MatthijsBlom
29 juli 2005, 22:03
Sja, op een (6L6 ?) Fender gaat een goeie fuzzface niet klinken. De moderne Dunlop is dan ook geen goeie fuzzface :D

En nee Yoeri, ik had die smiley effe niet gespot :oops:

Is er veel verschil tussen een Dunlop FuzzFace en een echte Dallas Arbiter? Zo ja: hoe omschrijft zich dat?

Mitch
29 juli 2005, 22:16
Dallas Arbiter was de firma die de originele fuzzfaces maakte. Deze zijn wel legendarisch vanwege de sound en de gebruikers, maar waren ook erg wisselvallig in kwaliteit.
Wat Dunlop nu verkoopt is een versie die uiterlijk wel, innerlijk weinig gelijkenis vertoont met een goeie fuzzface. Droffie schreef al dat -ie op een Fender goed klonk: dan gedraagt -ie zich dus meer als een distortion dan als een fuzz :(

MatthijsBlom
29 juli 2005, 22:23
Een vriend van me heeft een Dunlop Fuzz Face. Ik heb er een paar keer op gespeeld over een Marshall JCM 2550 Silver Jubilee (mooie amp trouwens). Ik vond de Fuzz Face mooi klinken (maar dat kan natuurlijk ook door de amp komen :)) Wat me wel opviel is de lage output. Als je Marshall op een hoog volume stond was het praktisch onmogelijk je fuzzgeluid harder te laten klinken dan je clean.

Droffie
29 juli 2005, 22:38
Dallas Arbiter was de firma die de originele fuzzfaces maakte. Deze zijn wel legendarisch vanwege de sound en de gebruikers, maar waren ook erg wisselvallig in kwaliteit.
Wat Dunlop nu verkoopt is een versie die uiterlijk wel, innerlijk weinig gelijkenis vertoont met een goeie fuzzface. Droffie schreef al dat -ie op een Fender goed klonk: dan gedraagt -ie zich dus meer als een distortion dan als een fuzz :(

Nou die ervaring had ik niet met het pedaal. Ik vond 'm veel meer fuzzen dan de fulltone pedalen.
Nou ben ik nog een behoorlijk fuzz maagd zo gezegd. Maar een distortion was 't zeker niet. Hij reageerde heel direct op je volume knop, een klein tikje terug en hij cleande gelijk op. :D Leuk he verbasterd NL.

Droffie
29 juli 2005, 22:40
Een vriend van me heeft een Dunlop Fuzz Face. Ik heb er een paar keer op gespeeld over een Marshall JCM 2550 Silver Jubilee (mooie amp trouwens). Ik vond de Fuzz Face mooi klinken (maar dat kan natuurlijk ook door de amp komen :)) Wat me wel opviel is de lage output. Als je Marshall op een hoog volume stond was het praktisch onmogelijk je fuzzgeluid harder te laten klinken dan je clean.

Die ik had booste behoorlijk...was geen probleem harder dan de amp te spelen.

Bluesbreaker
29 juli 2005, 22:41
Hij reageerde heel direct op je volume knop, een klein tikje terug en hij cleande gelijk op.

Dat doet elke goede fuzz.

LordRiffenstein
29 juli 2005, 23:08
Hij reageerde heel direct op je volume knop, een klein tikje terug en hij cleande gelijk op.

Dat doet elke goede fuzz.

Ik zou zelfs meer zeggen, DAAROM koop je een fuzz :-D

gloria
30 juli 2005, 01:02
Wat kost zo'n fuzz factory? het lijkt me ook dat je er weinig mee kan, maar die filmpjes (vooral de fuzz probe) op de site zijn wel vermakelijk.

Ik heb er eentje, gebruik hem best vaak nog...
De meeste geluidjes zijn idem onbruikbaar maar soms moet je echt werken met millimeters...met mijn geval toch (tis nog zo'n handgemaakt geval). De piep is eigelijk maar te gebruiken als ie snel wegsterft
(tis niet altijd een piep, je kan 'em laten 'kraken' ook. Als je een noot aanslaat en wacht, hoor je de noot op een bepaald moment vervormen naar een andere waarna het geluid uitsterft, erg nice)
Ik heb een lange tijd geleden er 179euro voor betaald, maar je kan ze nu stukken goedkoper krijgen :) (zou ook wel eens mogen, zo'n kleine bakje...)

Axl Rose
30 juli 2005, 10:10
De fulltone '69 is in tegenstelling tot wat hier gezegd is een machtig mooi pedaaltje. Ik heb er zelf eentje onlangs gekocht en ben er zeer blij mee. Alleen je moet wel de tijd nemen om hem goed in te stellen in combinatie met je amp. Ik speel zelf over Marshall en een epiphone les paul en het fuzzed als een gek.

In een winkel heb je niet echt goed de tijd om alles rustig te testen, te bekijken qua settings omdat er zooooooooooooooo veel mogelijkheden bij komen door het fuzzpedaal. Helemaal leuk om te bekijken of je je wah voor of erachter zet. Klinkt totaal anders. Ik heb em er nu voor zitten.

Het klopt inderdaad wel dat de 69 elke dag anders klinkt. Ooh, en zet em niet dicht tegen je wah pedaal aan, op 1 of andere manier gaat mn wah daarvan raar doen. Of het ligt aan mij, haha :D

Maar m'n punt is dat het goed instellen de key is. Te minste........ ik heb geen idee hoe de 69 over een fender amp, strat klinkt. :)

Mitch
30 juli 2005, 16:34
Lees de rest van het topic door zou ik zeggen :D