PDA

View Full Version : Zit ik nu te dromen of niet?



Daniël_san
29 juli 2005, 00:19
Mensen ik heb net iets bedacht. (echt waar :roll: )

Kan je een versterker bouwen met min of meer dit:
Schakelbare gain/distoretion/overdrive?

Ik had zelf bedacht dat je dus de printplaat op een aantal stukken moet onderbreken.
1 voor een goeie clean om dus ook signaal vanaf daar naar de poweramp te laten gaan
2 om dus vanaf het ''eind'' naar de poweramp te gaan.

Is dit mogelijk of niet? Ik denk van niet maar ik ben wel een beetje buizen-noob in dit soort dingen :oops:

sickpunk
29 juli 2005, 00:23
met buizen weet ik niet, maar inprincipe ja zou het mogenlijk moeten zijn... geen idee hoe maar lijkt me wel

mayniac
29 juli 2005, 01:04
:o

Fumi SG
29 juli 2005, 01:15
volgens mij bestaat een amp met schakelbare overdrive al hoor, meerdere zelfs.... Zomaar ff een paar voorbeelden: Randall's, Marshall's, Mesa Boogie's, Peavey's, etc. Of ze allemaal met een 'onderbroken' printplaatje werken, neuh! :wink:

bert k
29 juli 2005, 09:56
Volgens mij bestaat dit al zeker dertig, veertig jaar, op ongeveer iedere versterker met meerdere kanalen...

Franc
29 juli 2005, 12:11
Om je vraag te beantwoorden, ja :D je zit te dromen.

Je droomt waarschijnlijk dat je 30 a 40 jaar te laat geboren bent.

Dat heb ik ook wel eens :D

Daniël_san
29 juli 2005, 14:19
Volgens mij bestaat dit al zeker dertig, veertig jaar, op ongeveer iedere versterker met meerdere kanalen...

Dat bedoel ik dus niet helemaal. Ik wil dus min of meer een Fender (bassman/twin reverb) clean met een ubershall lead. Maar wel zo dat ik dus een ''sprankelend'' clean heb en geen dood/saai geluid...... Maar ik zit dus te dromen..... :lol:

Fumi SG
29 juli 2005, 14:43
ow zo.... noujah, dat bestaat ook al hoor. Dat module-systeem van Randall! :wink:

Daniël_san
29 juli 2005, 15:11
Dat module-systeem van Randall!

Zoiets idd maar dan anders :-D

Negative K3 fan
29 juli 2005, 17:20
Volgens mij bestaat dit al zeker dertig, veertig jaar, op ongeveer iedere versterker met meerdere kanalen...

Dat bedoel ik dus niet helemaal. Ik wil dus min of meer een Fender (bassman/twin reverb) clean met een ubershall lead. Maar wel zo dat ik dus een ''sprankelend'' clean heb en geen dood/saai geluid...... Maar ik zit dus te dromen..... :lol:

dat wordt allang gedaan hoor, maar onderschat ook de rol van de eindtrap+speakers niet, een je kunt wel een super reverb pre amp in een diezel eindtrap + VHT cab sturen, maar het zal dan van zn lang zal ze leven geen super reverb sprankelende signature sound geven, maar het klinkt vast wel goed.

mathe
29 juli 2005, 21:31
...maar onderschat ook de rol van de eindtrap+speakers niet etc.
Dat zijn wijze woorden K3. Gaan we toch geen gewoonte van maken hè :D

Marc

Franc
30 juli 2005, 09:23
NK3 is vast wat ziekies :D

qwerty
30 juli 2005, 12:05
kijk naar boogie mk1 en jcm800, die schakelen er een gainstage voor aan het begin.
dumble gebruikt gewoon 2 geknepen fender-0preamps, 1 voor clean, 2 achter elkaar voor overdrive.

www.schematicheaven.com
www.blueguitar.org