PDA

View Full Version : Beetje vreemde vraag...



Daniël_san
29 juli 2005, 01:09
Hey,

Heeft iemand hier wel eens een strat pickup in een tele gezet? (in de brug)
Zo ja: Hoe klinkt het? En als je vind dat je het wel/ niet kan doen typ dan ook waarom niet. :oops:

Daniël

Vexx
29 juli 2005, 02:54
Als ik me niet vergis dan heeft de Nashville Telecaster van Fender een Strat setje elementen. Hoe het klinkt kan ik je dan weer niet vertellen, maar als je er ooit een tegenkomt, kan je hem uitproberen...

bat
29 juli 2005, 12:22
Besef je wel dat een strat-element niet 1-op-1 past in een tele. De tele-elementen voor de brug hebben een hele andere base-plate nodig, eentje waar 3 moeren in moeten, op een hele andere plek dan waar de 2 moeren van een strat-element in moeten.

Dat is wel te fixen, maar het is wel even iets om rekening mee te houden...

Orpheo
29 juli 2005, 12:38
ik heb een strat van ashbody. dus als een tele haast (maar dan met zwevende brug...) met maple toets en nek. redelijk tele-achtig (nie helemaal helaas, maar ok. een tele komt ooit nog wel hiero).

de stratsingle in de brug klinkt veel voller, meer ballen, dan een alder strat.

maar das wat ik vind van mijn stratje. ik ben eigenlijk nooit fan van brugpickups; ze zijn voor mij altijd te schel, teveel hoog, niet bruikbaar voor mij. of ik moet de tone dichtdoen. nog nooit een brugpup gehad die ik ECHT ECHT top vond, zelfs op mn LP gebruik ik de hals meer dan de brug...

Daniël_san
29 juli 2005, 17:41
BEdankt voor iedereens meening alvast, maar ik ga in ieder geval nu geen strat elemnt in mijn tele zetten. Ik had dat bedacht voor een projectje maar dat kan er altijd nog van komen. :wink: