PDA

View Full Version : Basis voor cabinet: in orde?



Mr.Bluesbreaker
29 juli 2005, 00:00
Binnenkort ga ik mijn "redelijke" marshall 1960 A eens goed onder handen nemen. Er komen 2 celestion V30 speakers in, en 2 celestion G12H30. Maar ik ruil er 2 standaard G1275T's voor in, en zit dan met 2 die ik over heb.

Toen dacht ik ineens: waarom niet zelf een 2*12 bouwen? Zit ik wel met twee 4 keer 12 kasten en ook nog een 2*12, maarja ook wel eens handig als een klein stackje volstaat. Toen kwam ik op marktplaats dit ding tegen:

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/33657.jpg

Zelfbouw cabinet voor een deluxe reverb. Maten: 67 hoog, 61 breed, diepte 30 onder 25 boven. Zijn dit goede maten voor een 2*12 of is het te groot? (aangezien een deluxe reverb een combo ipv. een cab is.)

Dan vraag ik me als tech noob ook nog af:
Ik heb hier een fantastische speakerkabel voor audio over. Staat wel te koop in mijn sig :roll: maar kan ik deze evt ook gebruiken voor de bedrading van mijn speakers in zo'n 2*12 of werkt dat niet hetzelfde als hifi?
Verder moet er dus een handvat komen, input jacks, tweed bekleding zou leuk zijn, nog een speakerdoek etc. Op zich moet er denk ik wel redelijk een mooi cabinet uit te halen zijn? Ik hoor graag reacties en meningen van de die hard bouwers hier. :) thnx alvast.

H.Manback
29 juli 2005, 00:07
Nope, lijkt me een beetje lastig zo'n cab :razz:

Edit: Stiekem ff je post van dfdf naar een heel verhaal editen he! :evil: :wink:

nicoverduin
29 juli 2005, 11:08
Die kast is voor een DlxRev. Dan kan je net zo goed een nieuwe kast maken. Voorbeelden zat hier op het forum.
Nico

Franc
29 juli 2005, 12:09
Ja, je koopt anders 4 plankjes die aan elkaar zijn gelijmd.

Dat moet je zelf ook nog wel kunnen...

JoostBaksteen
29 juli 2005, 15:39
Ja, je koopt anders 4 plankjes die aan elkaar zijn gelijmd.

Dat moet je zelf ook nog wel kunnen...

Als je dat niet kan heb je ook niks aan ^^^ kast. Daar zit immers nog geen voor en achterkant in en die zal je wel zelf moeten maken, maar dat gaat je dan ook niet lukken.