PDA

View Full Version : Koch Twintone



sebass
28 juli 2005, 23:29
Ik ben op zoek naar een nieuwe amp en nu kwam ik deze tegen:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=34080

Ik vraag mij alleen af waarom die er anders uitziet dan de andere koch twintones. Ik ben niet zo weg van tweedehands dingen kopen maar voor 800 heb je tweedehands wel ene veel leukere amp dan nieuw.
Maar is dit een beetje te vertrouwen?

dml
29 juli 2005, 07:58
Deze Twintone komt uit de eerste Tone-serie, te herkennen aan het oude, rechthoekige Koch-logo. Dus daar is op zich niets mis mee.

sebass
29 juli 2005, 10:25
Deze Twintone komt uit de eerste Tone-serie, te herkennen aan het oude, rechthoekige Koch-logo. Dus daar is op zich niets mis mee.

Ah ok bedankt. En qua performence zit er veel verschil tussen de eerste serie en de daaropvolgende series mbt kinderziektes e.d.?

Droffie
29 juli 2005, 10:39
Volgens mij niet...Alhoewel deze wellicht de vintage 30 speaker heeft ipv de Koch/Jensen.
Verder is die 't zelfde.

Daarnaast zijn de oude Twintones ver uit superieur aan de nieuwe Twintone II (om maar even een mythe te creeren) :D

Als die verder in goede staat is heb je een klasse buizenbak voor dat geld. Hij blaast moeiteloos elke Marshall/Fender in die prijsklasse weg... :wink:

Droffie
29 juli 2005, 10:43
Is er toch weer een droplul die 525,- biedt. die wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. :roll:
Daarom heb ik een hekel aan Marktplaats.

sebass
29 juli 2005, 11:38
Ik heb de nieuwe versie gevonden dan bedoel ik niet de twintone II maar de nieuwere twintone I. Zijn beiden ongeveer dezelfde prijs. Welke is meer de moeite waard? Is de mythe waar of is de nieuwere versie daadwerkelijk een verbeterde versie?

Droffie
29 juli 2005, 11:46
Ik heb de nieuwe versie gevonden dan bedoel ik niet de twintone II maar de nieuwere twintone I. Zijn beiden ongeveer dezelfde prijs. Welke is meer de moeite waard? Is de mythe waar of is de nieuwere versie daadwerkelijk een verbeterde versie?

Persoonlijk vind ik de Twintones met de Koch/Jensen speaker stukker beter klinken dat met de V30's.
Andere features zijn volgens mij niet verandert naar de nieuwere TTI.

Dml? Kan jij hier je lichtje over laten schijnen als Koch deskundige.. 8-)

wytz
29 juli 2005, 12:15
ik weet niet veel over die oude twintone

maar ik weet wel dat je ontzettend tevreden gaat zijn als je hem koopt 8-)

pimmetje
29 juli 2005, 12:23
Ik ben persoonlijk ook meer voor de Koch/Jensen speaker. Maar da's natuurlijk puur smaak.

guhlenn
29 juli 2005, 13:32
Als DMl volgeling en twintone bezitter stem ik in koch jensen klinkt beter, maar als je nou gewoon die met v30 koopt EN en koch jensen cab .. .heb je meer keuze (klinkt nl. ook goed/anders met de v30)

sebass
29 juli 2005, 14:15
Ik ben nu bezig om een afspraak te maken met die gast voor de nieuwere koch met de koch jensen versterker. Maar ik zag net ook een nieuwe engl thunder versterker. Hoe is deze? Is dit een beetje vergelijkbaar of is de koch beter?
Ik ga namelijk toch liever voor een nieuwe dan voor een tweedehands aangezien ik niet echt heel bekend ben met buizenversterkers en dus geen idee heb waar ik op moet letten.

Droffie
29 juli 2005, 14:23
Ik ben nu bezig om een afspraak te maken met die gast voor de nieuwere koch met de koch jensen versterker. Maar ik zag net ook een nieuwe engl thunder versterker. Hoe is deze? Is dit een beetje vergelijkbaar of is de koch beter?
Ik ga namelijk toch liever voor een nieuwe dan voor een tweedehands aangezien ik niet echt heel bekend ben met buizenversterkers en dus geen idee heb waar ik op moet letten.

Ga gewoon over die Koch spelen en ren voordat je gaat eerst even naar Feedback en rag even over een Engl.
De Screamer zou ik meer richting Koch komen dan de Thunder.
Ik had de Engl uitgebreid getest en moet eerlijk zeggen dat het cleane kanaal net zo goed is als op de Koch. Zeer mooi.
Maar het overdrive kanaal van de Twintone is echt het geheime wapen. Ik ken maar weinig versterkers die zo'n goed overdrive kanaal hebben.
Ik vind 'm een beetje klinken als de Bogner Shiva.

En toch die EL34 buizen is gewoon heel lekker en dat ding kan krankzinnig hard.

emiel
29 juli 2005, 14:28
jjj

Baker
29 juli 2005, 17:21
Ga voor de twintone
Krijg je ECHT geen spijt van.

dml
29 juli 2005, 19:16
De eerste Tone-series hadden inderdaad last van kinderziektes, maar met het verschijnen van die ziektes wordt natuurlijk ook het kaft van het koren gescheiden. Je kan dus stellen dat de aangeboden Twintone onder het koren valt en er vast niets mis mee is. Wel even vragen of de buizen recent zijn vervangen, aangezien de eerste Tone's (ik dacht) in '95 op de markt kwamen. De speaker is en blijft een kwestie van smaak, ikzelf ben ook veel meer te spreken over de Koch/Jensen-speaker omdat die speaker speciaal voor en door Koch is ontwikkeld, i.s.m. Jensen (overigens is die speaker gebaseerd op de Jensen C12K2).
Simpel gezegd, en hiervoor is het ook al een paar keer gezegd, heb je met een Twintone, dus ook met deze, een te gekke versterker waar je jarenlang plezier kan hebben. Misschien moet je ook nog even in je overwegingen meenemen dat, als er iets mis is met je Twintone, je gewoon even naar Amersfoort kan rijden, versterker bij Koch inleveren en een week later weer op kan halen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met een buitenlands merk (ja, en nu komen de reacties......).

sebass
30 juli 2005, 11:59
Bedankt voor jullie reacties. Hij gaat akkoord met mijn bod en het is een twintone uit de nieuwere serie drie jaar geleden gekocht. De buizen zijn niet vervangen maar er is volgens hem weinig over gespeeld. Dus als die in goede staat is dan heb ik er koch twintone bij 8-)
Het is ook wel heel relaxt dat het kantoor in Amersfoort zit en dat de service dus goed is. Ik ben heel benieuwd.

Baker
30 juli 2005, 12:24
Misschien moet je ook nog even in je overwegingen meenemen dat, als er iets mis is met je Twintone, je gewoon even naar Amersfoort kan rijden, versterker bij Koch inleveren en een week later weer op kan halen.

Of als het niet zo druk is kun je er gewoon op wachten!
Op die manier al eens een uurtje in de koch fabriek doorgebracht.
(komt er ineens een pallet met 20 Koch powertones langsgereden :o )

Baker
30 juli 2005, 12:24
Bedankt voor jullie reacties. Hij gaat akkoord met mijn bod en het is een twintone uit de nieuwere serie drie jaar geleden gekocht. De buizen zijn niet vervangen maar er is volgens hem weinig over gespeeld. Dus als die in goede staat is dan heb ik er koch twintone bij 8-)
Het is ook wel heel relaxt dat het kantoor in Amersfoort zit en dat de service dus goed is. Ik ben heel benieuwd.

Congrats trouwens 8-)

Droffie
30 juli 2005, 12:57
Bedankt voor jullie reacties. Hij gaat akkoord met mijn bod en het is een twintone uit de nieuwere serie drie jaar geleden gekocht. De buizen zijn niet vervangen maar er is volgens hem weinig over gespeeld. Dus als die in goede staat is dan heb ik er koch twintone bij 8-)
Het is ook wel heel relaxt dat het kantoor in Amersfoort zit en dat de service dus goed is. Ik ben heel benieuwd.

Gefeliciteerd met je super amp...!!

Ik geef dml gelijk, breng 'm even langs Koch. Heb ik ook gedaan met mijn TT nadat ik 'm kocht. Eindbuizen vervangen en goed afgesteld en hij klinkt helemaal heftig.
Je wordt echt niet genaaid bij Koch en geven goede service.

Wicked Willy
30 juli 2005, 20:22
Zelf ook deze "oude" TT gehad....prima ding, maar de V30 daar moet je van houden, ik heb later een 1x12" cabinetje gekocht met een Jensen dur in......persoonlijk klinkt die iets beter. De TT2 heb ik nog uit kunnen proberen (ga zelf waarschijnlijk binnenkort een studiotone kopen voor durbij).

Baker
30 juli 2005, 23:00
dur :???:

Orpheo
30 juli 2005, 23:44
dur :???:

hij bedoelt: erbij....

Anders Destium
31 juli 2005, 11:24
Gefeliciteerd ermee, Twintones zijn super :) Ik had die van mij niet moeten wegdoen, maar nu is Droffie er blij mee!


>Wicked Willy
watskedurt?

Droffie
31 juli 2005, 12:09
Gefeliciteerd ermee, Twintones zijn super :) Ik had die van mij niet moeten wegdoen, maar nu is Droffie er blij mee!


>Wicked Willy
watskedurt?

Blij is een understatement... :wink:

sebass
31 juli 2005, 12:48
Ik heb hem nog niet gekocht ik moet nog bij hem langs gaan om te kijken of die in orde is, maar als dat het geval is dan heb ik hem wel :)
Ik heb gister nog even over een nieuwe gespeeld, wat klinken die dingen geweldig zeg.

Droffie
31 juli 2005, 19:12
Ik heb hem nog niet gekocht ik moet nog bij hem langs gaan om te kijken of die in orde is, maar als dat het geval is dan heb ik hem wel :)
Ik heb gister nog even over een nieuwe gespeeld, wat klinken die dingen geweldig zeg.

Tja... :D

sebass
2 augustus 2005, 23:29
YEAH Ik heb hem. Hij is perfect! :-D :-D

Droffie
3 augustus 2005, 09:21
YEAH Ik heb hem. Hij is perfect! :-D :-D

gefeliciteerd en welkom bij de zeer exclusieve TT Club :wink:

Anders Destium
3 augustus 2005, 13:16
Gefeliciteerd :)