PDA

View Full Version : nieuwe amp



robert-gitarist
28 juli 2005, 21:05
Hallo,
Ik heb een vraag,
Wat is volgens jullie een van de betere versterkers met een lekkere scheur?
Ik heb nu zelf een Marshall jcm900 maar wil liever een 2de top erbij hebben voor metal nummers.het zwaardere werk zeg maar.
Ik zat zelf te denken aan een peavy 5150,Crate type ? , Hugges&kettner, Randall type ?.
Welke type of merk is mij aan te raden? Het gaat om nummers in de stijl van Childeren of Bodom tot Soulfly etc.
Kortom ik zoek een veelzijdige amp,met goeie en heftige Gain.
Zelf vond ik een Ranndall wel erg vet klinken.
Owja top of combo,het maakt me niet echt heel veel uit :)

Mafkees
28 juli 2005, 21:24
wat is je budget?

robert-gitarist
28 juli 2005, 21:27
wat is je budget?

Goeie vraag.
Uhmmm nja onder de 1000 zeg maar.
Ik ben nu niet echt haastig opzoek na een andere amp maar wil wel ff beetje rond kijken enzo en testen van merken en type's etc.
Pas volgend jaar wil ik een 2de erbij hebben want tegen die tijd heb ik pas geld er voor enzo maar goed wil nu al beetje kijken enzo ;)

Bins
28 juli 2005, 21:47
In die prijsklasse kan je je geen buil vallen aan de 5150. \m/ :evil: \m/

robert-gitarist
28 juli 2005, 21:54
In die prijsklasse kan je je geen buil vallen aan de 5150. \m/ :evil: \m/

Och ik hoef ook geen nieuwe amp hebben he ;)
Enne 5150 combo zie je geregeld staan op marktplaats voor 750/800 euro...top is wat duurder die zit meestal tegen de 1000 aan of wat boven de 1000

Bins
28 juli 2005, 22:14
1000 voor een 2ehands 5150 is vrij veel hoor, ze staan bij thomann voor 1059 nieuw... 750/800 is een goeie prijs.

almarvk
29 juli 2005, 08:11
Krank schijnt ook wel goed te zijn. En daar maak je natuurlijk wel de blitz mee op het podium :)

Squier4ever
29 juli 2005, 15:09
Krank past volgens mij niet binnen het budget, die begonnen toch bij 2500€?

Mafkees
29 juli 2005, 18:35
Ik denk dat je het beste tegen de tijd dat je het geld hebt in tweedehandsjes moet gaan verdiepen, omdat je voor dat bedrag waarschijnlijk tweedehands een leukere top kan vinden.

robert-gitarist
30 juli 2005, 19:14
Krank schijnt ook wel goed te zijn. En daar maak je natuurlijk wel de blitz mee op het podium :)

Krank heb ik niet veel goeds over gehoord.
Had gehoord dat niet zo goed klinken als dat ze zeggen etc. andere kant,Dimebag van Pantera speelde erop en klonk wel lekker :???:
Krank is inderdaad nogal duur en kom je 2de hands bijna tot niet tegen dus ;)
Voorlopig zit ik dan te denken aan een 5150, Crate Blue VooDoo of een Ranndall top...
Deze 3 gaat ik zowiezo ff uitproberen

Ronald
30 juli 2005, 19:35
aangezien je zelf zegt dat je randall cool vind, ik heb zelf een randall cyclone head, en das een hele sterke veelzijdige metal head. die zijn inmiddels wel gediscontinued, maar je zou ook nog kunnen kijken naar de randall RMS head, dan ken je zelf je amp als het ware inelkaar zetten omdat ie met modules werkt.

peavey 5150 head is natuurlijk ook altijd een aanrader, behalve als je een goeie clean wil dan zit je de bij de randalls toch even wat beter.

BLOK182
30 juli 2005, 19:50
Engl Fireball!!

Lock en Load
30 juli 2005, 20:02
Krank schijnt ook wel goed te zijn. En daar maak je natuurlijk wel de blitz mee op het podium :)

Krank heb ik niet veel goeds over gehoord.
Had gehoord dat niet zo goed klinken als dat ze zeggen etc. andere kant,Dimebag van Pantera speelde erop en klonk wel lekker :???:
Krank is inderdaad nogal duur en kom je 2de hands bijna tot niet tegen dus ;)
Voorlopig zit ik dan te denken aan een 5150, Crate Blue VooDoo of een Ranndall top...
Deze 3 gaat ik zowiezo ff uitproberen

Een gast op een ander forum, en die kent zijn zaakjes echt goed. Hij is zelf een JCM 800 fan (heeft er zeker 6 2203's staan), speelt op Ken Lawrence Explorer'S, en runt zijn eigen gitaarwinkel. Hij heeft eens een Krank revolution of krankenstein (revo denk ik) getest. Hij vond hem dun en hij hield niet zo van zijn geluid (hartstikke persoonlijk natuurlijk). En toen hij hem in een band situatie testte tegen een 5150 head werd de Krank verslagen door de 5150. Dimebag van Dameplan speelde daarentegen in z'n 1tje gitaar (speelde wel stereo met meerdere Krank's denk ik)...

Maar ik hoor wel iets positievere verhalen over deze amps. Je moet ze echt eerst uitproberen, want op reviews kun je eigenlijk niet meer vertrouwen. Teveel mensen hebben vooroordelen over deze amps doos wat Krank heeft gedaan op Harmony Central en wat andere business-onderdelen.

Don't kill the messenger. Ik weet dat de 2 dingen elkaar tegenspreken maar toch.

Nrrrk
2 augustus 2005, 21:15
aangezien je zelf zegt dat je randall cool vind, ik heb zelf een randall cyclone head, en das een hele sterke veelzijdige metal head. die zijn inmiddels wel gediscontinued, maar je zou ook nog kunnen kijken naar de randall RMS head, dan ken je zelf je amp als het ware inelkaar zetten omdat ie met modules werkt.

peavey 5150 head is natuurlijk ook altijd een aanrader, behalve als je een goeie clean wil dan zit je de bij de randalls toch even wat beter.

Die module serie heet Randall MTS, en die kickt behoorlijk veel ass. über sound.

vulvasonic
3 augustus 2005, 00:26
Ik ga ook voor de 5150. In combinatie met een Les Paul...., man wat een sound! :o

Dude
3 augustus 2005, 01:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61335

??

Dude
3 augustus 2005, 01:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61335

??

AART
9 augustus 2005, 00:30
5150 (II) is altijd goede aarader bij elke gitaar met humbuckers.

Meesterlijke scheur en crunch, clean heeft ie niet.

jorrit
11 augustus 2005, 17:12
Een gast op een ander forum, en die kent zijn zaakjes echt goed. Hij is zelf een JCM 800 fan (heeft er zeker 6 2203's staan), speelt op Ken Lawrence Explorer'S, en runt zijn eigen gitaarwinkel. Hij heeft eens een Krank revolution of krankenstein (revo denk ik) getest. Hij vond hem dun en hij hield niet zo van zijn geluid (hartstikke persoonlijk natuurlijk). En toen hij hem in een band situatie testte tegen een 5150 head werd de Krank verslagen door de 5150. Dimebag van Dameplan speelde daarentegen in z'n 1tje gitaar (speelde wel stereo met meerdere Krank's denk ik)...

vond dimebag's tone altijd wat dun, zeker op de pantera albums, vette gitarist maar z'n tone vind ik vaak matig

Speeddemon
11 augustus 2005, 17:44
Ik zou ook gaan voor die Randall losse-module head.

Blackface erin voor 't cleane werk, Plexi voor de crunch en een Super Lead of Super Lead + voor je high gain.

Verder kan ik je van harte Engls aanraden. Misschien dat er nog een Savage 60 (die ik zelf ook heb) bij Peter Verspuy in R'dam staat. Geloof me, clean is mooi, maar de scheur is fenomenaal!