PDA

View Full Version : beste bass winkel



flearulez
2 september 2002, 20:53
Wat is de beste zaak om te shoppen in Nederland/duitsland?

Ben al bij musikprod. geweest maar echt klantvriendelijk...Net of ze niet de tijd voor je willlen nemen.

Kopje koffie en leuk gesprek is niet verkeerd als je iets komt kopen(oke geen setje snaren.)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-09-02 20:53 ]</font>

RHCP FreaK
2 september 2002, 20:56
Da's waar, en super goedkoop zijn ze ook niet, k had laatst op mn ibanez gitaar chromen ''humbucker rahmen'' + snaren laten zetten, voor dat klusje alleen al vroegen ze 22 gulden.

AllodoX
2 september 2002, 21:40
dat doe je toch zelf man, lafpad :razz:

John P
2 september 2002, 23:02
Paul's Bass Matters, Nijmegen. Definitief!!

Ron C
3 september 2002, 09:22
Inderdaad Paul's Bass Matters is erg oke!

Addixx_
3 september 2002, 16:00
Op 2002-09-02 21:40, schreef AllodoX:
dat doe je toch zelf man, lafpad &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


En anders vraag je allodox of ie 't wil doen als ie 'n keer in de buurt is :wink:

AllodoX
3 september 2002, 16:27
precies :smile:
of je komt een keer naar mijn werkplaats :smile:

flearulez
6 september 2002, 19:46
dus paul is wel relax moet ik me bij aansluiten, ik heb et toch al niet op die drukke grote winkels

AllodoX
6 september 2002, 21:13
Paul is ook niet te beroerd om je te helpen als je met bijvoorbeeld vragen over een squier of OLP komt.

Dat hebben veel winkels wel.. als je met dure sjit komt, willen ze wel.. maar met cheapo sjit meestal niet.

Hier in 's-Hertogenbosch is het verschil goed te merken b.t.w... je heb 3 muziekwinkels.. de ene kom ik nooit want die heeft geen bassen. dus hou je er 2 over.. Muziek Wessing en Klomp Muziek.

bij Muziek Wessing weten ze echt hoe ze je NIET op je gemak kunnen laten voelen. als je binnenkomt wordt je aangekeken van " koop iets en rot op ".

Kom je daarintegen bij Klomp Muziek binnen, dan staat in principe " de koffie klaar ".
Ze zijn nooit te beroerd voor een babbeltje.

Ik koop mijn spullen meestal bij Klomp, tenzij die er niet aan kan komen. dan ga ik naar Musik Produktiv of Feedback. Maar bij Wessing kom ik nooit.. zekers niet omdat ze ook nog eens kutprijzen geven met inruilen.

RHCP FreaK
6 september 2002, 21:57
Ja, duh, wou het ook zelf doen, maar die vent ging eerst ff die humbucker rahmen passen, en toen ze erop zaten kon k niet meer zeggen ''het hoeft niet''....

flearulez
7 september 2002, 18:52
Ja [precies met een vriend van me hetzelfde
Hij kocht een Amerikaanse Stratocaster en toen we de shop uit liepen "veel plezier ermee rik".

NOu nooit werden we bij naam genoemd, makes you think...

basswasp
7 september 2002, 19:10
'k ben vandaag in The Big One in Zwolle geweest... wat een zaak...

Het daar redelijk groot en ze hebben ontiegelijk veel squierspul, echte Fenders en MusicMan's liggen achter glas. Ze hebben daar een apart Jamhok waar, toen ik er was, drie 12-jarigen op Squier-gitaren met Squier-versterkers door elkaar zaten te raggen... Ik stond erbij toen iemand die 3 weken bas speelde een beetje versterker moest hebben. Om te testen gebruikte hij een Squier-bas... De keuze was uit 2 combo's: een Laney (165 Watt 15" speaker) en een Yamaha (250 Watt, 2 x 10" speakers, occasion). Nou moest die verkoper (een gitarist) eerst beide versterkers inpluggen om te kijken wat het verschil nou was. Verder sprak hij een beetje in termen van 'Deze versterker lijkt mij...', 'Ik geloof dat...', 'Het zou zo kunnen zijn...'.

In een andere winkel is 't verschil ook goed te merken tussen geld... Kom je daar om een effectpedaal vragen van Fl. 150,-, reageren ze gehaast en geïrriteerd... Kom je daar paar weken later vragen of die bastop mag uitproberen, staat er direct een 'tot-uw-dienst'-verkoper naast je die van alles vertelt en handleidingen voor je probeerd op te snorren... Zo'n verkoper blijft dan ook bij je terwijl je test, als je om een effectpedaal vraagt, is 't meestal zo dat ze 'm voor je inpluggen en weglopen...

flearulez
7 september 2002, 21:04
Nietr wat groot voor een 3 weken oude bassist?

basswasp
7 september 2002, 21:24
'k weet ook niet wat hij er allemaal mee wilde, maar die basversterker moest het gaan opnemen tegen een 50 Watt gitaarversterker en dan zit je met die dingen wel in de goede richting...

rePUNKtative
8 september 2002, 08:55
mja is dat 50 watt buizen of transistor?? :smile:

Die gitarist kan natuurlijk ook zn geluid downtunen, ZEKER als ie buizen heeft... Want 50 watt buizen vol op open = auw auw als je in een oefenruimte staat of in een slaapkamer :smile:

Want straks koopt ie voor niks zoveel watts voor xxxx geld en had ie misschien beter een combotje kunnen kopen :smile:

basswasp
8 september 2002, 10:40
Dat weet ik niet precies... iig zal die gitarist 'op het podium' wel z'n volledige 50 Watt willen gebruiken...

sPacEcACE
27 september 2002, 17:23
robberts guitars in hilversum.
is heel gezellig maar wel duur.
http://www.robberts.guitars.nl

FleaBass
30 september 2002, 03:30
ja die paul heeft echt vette basjes, dit word denk ik m'n nr.1 bass-shop (in nederland i.i.g) ik was daar van't weekend, kon meteen ff op de winkel passen terwijl ie ff cigs ging hale ... gewoon te vet :smile:

skabouter
30 september 2002, 14:07
JAN HARTMAN langedijk (NH) is de beste baswinkel ! jan neemt heel goed de tijd voor zun klanten, tis er nooit druk, heeeel gezellig (met lekkere banken).

ik was laatst een half uur met um aan de foon, en ik belde alleen maar om iets te vragen. hij babbelt gewoon vrolijk tegen je aan, en hij neemt goed de tijd !

bovendien kent hij bijna iedereen nog die er wat koopt. ik kocht vorig jaar een nieuwe bas (vrij goedkoop, dus niet heel belangrijk voor hem) en toen ik hem vorige week belde wist hij dat nog ! ! ook dat ik toen met mun vader en mun vriendin daar ws. wist ie allemaal nog !

en een vriend van me heeft dat ook ervaren !

HARTMAN RULES ! !

BasPete
9 oktober 2002, 13:48
Ik sluit me ook helemaal aan bij Paul, sociaal zeer ok. Verstand van zaken, waanzinnige bassen in zo'n beetje elke prijsklasse, dus tja keus is wat mij betreft makkelijk.....

basswasp
9 oktober 2002, 20:08
'k ga deze herfstvakantie (is volgende week) naar Paul :smile:

BasPete
14 oktober 2002, 12:43
Doe Paul de groeten uit Zutphen !!...:smile:

basswasp
14 oktober 2002, 15:21
Van wie precies? Meneer Paul zal me anders raar aankijken...:smile:

BasPete
15 oktober 2002, 12:20
van Peter, Zutphen weet ie genoeg...En als je er toch bent :smile: doe dan ook maar van Danny :smile:

basswasp
15 oktober 2002, 21:55
Maar als je uit Drente vertrekt moet je wel om 9 uur wegrijden wil je nog iets zien daar... sorry :sad:

LShogun
23 maart 2003, 13:04
ik vind tonika in Goningen een hele goeie winkel. In groningen heb je 3 Grote muziekwinkels maar Tonika is echt goed. als je binnen komt loopt er meestal direct imand naar je toe om te vragen of je iets zoekt. (niet op een vervelende manier) je kan daar gewoon alles uitproberen. en je krijgt er vaak ook nog een kopje koffie of thee bij.
Tonika is selfs de beste winkel die ik ken.
Eric

LShogun
23 maart 2003, 13:20
Tonika Groningen!!!!!!!!!!!
gewoon uren achter een pedaal ziten met koffie erbij. geweldige zaak

basswasp
23 maart 2003, 13:25
Tonika is ook niet alles hoor... ja, koffie enzo is leuk, maar over het algemeen zijn ze gewoon duur...

Westerhaven is dan een betere zaak, al zijn die verkopers daar soms net zombies... ('euh ja... helpen?... versterker testen? huh, snoer? oh... ik zal even iemand roepen... enz'). Daar hebben ze bijvoorbeeld Emma-effecten, EBS-effecten, Hevos, SWR, F-Bass enz...

bassopotmus
23 maart 2003, 15:54
Goede service en veel keus vind je niet vaak in een dezelfde winkel...
En waarom lopen dr altijd van de retards die 0,0% van de producten afweten..

GSumner
24 maart 2003, 12:39
Eindhoven Music Instruments is vrij goed in advies als je teminste de juiste verkopers spreekt.

Daarnaast hebben ze genoeg bassen en versterkers, randapparatuur en assesoires staan om spullen te kopen en vergelijken.
Én je kunt er gewoon je gang gaan zonder te vragen.

Voor mij geen andere winkel

bassopotmus
24 maart 2003, 17:03
Met die winkel heb ik nou weer niet zon goed eervaring, net 10 bassen ofzow, maar hadden er wel weer een MEGA bruute buizen-amp staan, wow de hele zaak trilde!(volgens mij een trace v8, maar was toen nog niet zo into amps)

FleaBass
26 maart 2003, 00:05
10? x5 bedoel je...
zeker lang niet geweest, ze hebben veel swr, ampeg, peavey en hartke top spul liggen.... het is niet mijn favo bass shop, maar wel dichtbij :smile:

bassopotmus
26 maart 2003, 12:03
och zal wel weer eens langsgan als mij OV eindelijk eens heb....