PDA

View Full Version : Koopadvies: Gitaren onder 250 euro



bert k
28 juli 2005, 20:29
De instappers... Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!

Squier4ever
28 juli 2005, 20:55
Vergeet vooral Jack & danny, richwood en squier niet !!

Fumi SG
28 juli 2005, 21:15
Dean Evo XM, Dean Vendette 1.0... zijn ook goede gitaren voor hun geld! :wink:

d'oh
28 juli 2005, 21:37
London City Comet I en London City Spitfire II

(overigens niet overal verkrijgbaar onder de 250 maar bij de meeste zaken wel)

echt zeer goede gitaren

Speeddemon
28 juli 2005, 23:51
+1 voor de Dean Vendetta 1.0

Die is gewoon ECHT goed.

verder neem ik aan dat Cort ook wel een paar leuke dingen heeft in die prijsklasse.

Vampire
29 juli 2005, 00:46
Stagg, even voor de beginners, komt over het algemeen overeen met brandhout. Laat je niet misleiden door de "mooie, stoere en coole looks", want uiteindelijk heb je aan looks helemaal niks, het gaat om je geluid!

Fumi SG
29 juli 2005, 00:51
@Vampire....

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61141

Vanmiddag nog een paar Staggs gezien, en die zaten toch goed in elkaar en voelden niet erg cheap aan. Mijn gitaarleraar heeft op het moment twee Stagg-bassen staan, en daar geldt hetzelfde voor. En echt slecht klinken die dingen ook niet. Die van vanmiddag heb ik niet gehoord moet ik zeggen.

Daarentegen... een gast bij ons op school heeft er ook een, en die voelt wel heel erg cheap aan. De elektronica is kut, elementen piepen like hell als je het volume open gooit en de afwerking is ook niet alles.

Kortom, ik denk dat je het gewoon moet testen en geluk moet hebben dat er een goede tussen zit. En ik denk wel dat er goede exemplaren tussen zitten! :wink:

NeeraDJ
29 juli 2005, 01:04
+1 voor de Dean Vendetta 1.0

Die is gewoon ECHT goed.
+1!
Maar ik denk toch dat de OLP Axis modellen iets beter zijn. Moet je voor 250 wel kunnen vinden, wel zoeken

almarvk
29 juli 2005, 08:58
Ibanez GSA60

Ibanez GRX170

Ibanez GAX

Epiphone Junior's

Vanderson

Greg Bennett (Samick)

Piggel
29 juli 2005, 10:06
Kan alleen maar uit eigen ervaring spreken: de Squier Affinity Strat bevalt tot dusverre uitstekend! Morgen komt er overigens een SD-SSL3 elementje bij in, ben benieuwd wat dat brengt...

Vampire
29 juli 2005, 10:32
@ Fumi SG: ik zei ook "Stagg, even voor de beginners, komt over het algemeen overeen met brandhout"

Ik heb zelf ook ervaring met Stagg drumstellen, en dat is ook echt het laagste van het laagste en hoewel bij drummen bijna niets geschikt is als brandhout, komt dat toch wel zo ongeveer het dichtst in de buurt.

Maar goed, ik geloof best dat er wel Stagg gitaren zijn die wel redelijk degelijk zijn, als je er van houdt.

*einde discussie voor mij, omdat dit geen discussie draadje is* :)

Slash500
29 juli 2005, 15:12
Ik heb een Stagg les paul en deze doet het prima, het is misschien een wat goedkopere gitaar maar als je beginneling bent een goede keuze! :evil:

Vampire
30 juli 2005, 13:12
Ik heb een Stagg les paul en deze doet het prima, het is misschien een wat goedkopere gitaar maar als je beginneling bent een goede keuze! :evil:

Het probleem is dat beginners veel te snel tevreden zijn, omdat ze nog geen verstand hebben van geluid en er dan vaak vrij snel achterkomen dat ze toch wat beters moeten hebben.

Stagg kan best redelijk klinken, maar er zijn vrij veel gitaren, die even duur zijn en toch wel beter... vind ik althans hoor.

SDMF_Lispel
31 juli 2005, 18:20
Dean EVO X ==> 200 euri

High output, iets teveel bass die de pickups doorgeven, maar valt mee te leven 8-)

guitartub
2 augustus 2005, 11:20
Voor de (beginnende) jazzers of gewoon voor erbij: Washburn HB15

Is zeker voor de jazz-student een juweeltje van een instapper die hem zeker qua sound niet zal teleurstellen of ontmoedigen.

E-J
8 augustus 2005, 12:48
De Ibanez GRX 70, is het iets?

jep hij is zeker niet slecht.
Maar kijk ook (als je geen metal speelt) naar de London City Spitfire II. Zoals een verkoper zei: ''je kunt er een prijskaartje van 700 euro op zetten, zo goed is 'ie.''

Letsgo21
8 augustus 2005, 19:29
mss ben je hier wat mee? n kennis van mij heeft er eentje die klinkt behoorlijk goed!

(d8 vroeger dat squier n type houtskool was) blijkbaar zijn ze zeker hun geld waard :lol:


http://www.reidys.com/index.pl?submit=View_PLU&PLU=4423

Phoenix
9 augustus 2005, 18:50
Oomph!
Weet natuurlijk nog niet of hij goed klinkt, maar als ik dit lees ben ik toch wel erg benieuwd!

Kent iemand deze gitaar? (behalve Lets go, thnx by the way :razz: )

En aangezien ik een behoorlijke gitaar n00b ben, is Squier een goed merk?
( :oops: :oops: :oops: )

DIT (http://www.squierguitars.com/products/view_specs.php?full_partno=0321730&name=Satin+Trans+Fat+Stratocaster%26reg%3B+HSS) zijn trouwens de specs van de gitaar.

Bart_-
12 augustus 2005, 20:35
London City Comet I en London City Spitfire II

(overigens niet overal verkrijgbaar onder de 250 maar bij de meeste zaken wel)

echt zeer goede gitaren
En hoe zit het met de London City Spitfire I ? Die leek me namelijk wel iets, heeft iemand er ervaring mee?

Rage of Reason
13 augustus 2005, 01:29
http://www.guitartrader.com/dir2.icl?SECID=1020&SUBSECID=1082&orderidentifier=icat_orderID

o.a. BC Rich, enkele Squiers en 2 mooie Ibanez gitaren (AX 125 en AM 77, allebei met 2 bumbuckers, beide zwart).

Superhero
14 augustus 2005, 19:34
Hopsakee, gewoon de Ibanez GSA 60 of een leuke epiphone nemen. Hartstikke goeie gitaren voor het geld.

metalcore
16 augustus 2005, 12:07
Nieuwe vraag, precies volgens de FAQ regeltjes:

Ik zoek een gitaar van maximaal 250 €
het liefst (denk ik, als dit vreemd is geef dat maar aan :) ) met zowel een humbucker als singlecoil(s)
Ik luister van alles maar vooral rock/metal. Favo bands zijn bijv: Audioslave, Alter Bridge, Metallica, Dream Theater, Vanden Plas, Auf Der Maur (ja dat is bas, ik weet :-D ) Live, Threshold en Rammstein.
Beetje progressive maar ook beetje stevig dus.

Tips, anyone?

mischien is de IBANEZ GRG170DX iets voor jouw 2 humbuckers en nog een singelcoil. komt een heel best geluid uit voor wat stevige muziek :metal:

BartL
16 augustus 2005, 16:09
Onder dat bedrag (topic) zou ik zeker kijken naar de Vendetta 1.0 (omdat ik er veel goeds over gehoord heb) en de Richwood Vintage Teaser. Heerlijke gitaar, volgens mij hetzelfde als de duurdere spitfire II serie van London City.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-44-BSB.jpg

SantaSCSI
16 augustus 2005, 22:05
Cort Zenox Z22

Ik heb hem nu al een aantal maanden en speelt echt goed. Ik speel vooral metal. De humbuckers zijn momenteel niet te vergelijken omdat ik nog nooit eerder een grodige test heb kunnen doen met een duurder model met hummies

d'oh
18 augustus 2005, 13:11
Onder dat bedrag (topic) zou ik zeker kijken naar de Vendetta 1.0 (omdat ik er veel goeds over gehoord heb) en de Richwood Vintage Teaser. Heerlijke gitaar, volgens mij hetzelfde als de duurdere spitfire II serie van London City.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-44-BSB.jpg

niet bepaald, want spitfire series van LC zijn strats en geen tele's
de LC's hebben betere pickups en string through body-design, en klinken echt super goed, al zijn de richwoodjes ook niet verkeerd voor het geld

Wabbie
25 augustus 2005, 16:07
Eeem SA120 is een erg degelijke goedkope gitaar. En leent zich prima voor stevige rock. Ben zelf aan het overwegen om er eentje bij te kopen als backup voor mijn Fender Jazzmaster. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de SA120, ook op het podium doet ie eht prima.

kblanken
26 augustus 2005, 15:06
Yamaha is heel goed! Ben er ooit op begonnen en speel er nog altijd graag op. Is een RG 121d, heb pas geleden ook de RG821dx gekocht voor weinig (was 2e hands goedkoper dan de 121d nieuw!), waanzinnig goed! Heb nu de goedkoopste en de duurste uit de serie... Hoezo GAS?

kblanken
26 augustus 2005, 15:10
Kijk eens tweedehands naar Ibanezzen en Yamaha's. Veel Yamaha's uit de 'duurdere' series hebben Floyd rose, dimarzio's of Seymour Duncans. Met Ibanez heb ik geen ervaring, maar er is vreselijk voor rock/metal gitaristen.

David16
6 september 2005, 18:26
Ik ben van plan een Jack & Danny YC-LS1 te kopen,ik weet bijna zeker dat ik hem koop, maar misschien toch wat tips of advies? Wat zouden jullie op mijn plaats doen?

http://www.musicstorekoeln.de/de/Gitarren/3_47_GPAKET_0_GIT0004664-000/0/0/0/detail/musicstore.html

( ik koop wel de zwarte versie ervan :D )

CatchDude
6 september 2005, 23:25
Ik speel nu op een Ibanez SA-160. Voor een beginner een prima ding hoor. Nieuwprijs ligt boven de 300 geloof ik, maar 2e hands moet je hem voor rondom de 250 wel kunnen vinden. Ik speel er nu 3 jaar op en ben ondertussen aan het rondkijken of ik hem niet kan verkopen zodra ik mijn volgende gitaar gevonden heb. Maar die 160 is nog goed genoeg om nog een tijdje door te kunnen zoeken. :)

De nadelen:
- Zeer korte sustain.
- Tijdens een toonladdertje riedelen loopt hij al enigzins van z'n tuning af als het ware. Een combinatie van mindere kwaliteit stemsleutels en de brug denk ik. (Mijn tremolo kwam zelfs maar met 2 veren)
- Bas? Welke bas?

De voordelen:
- Gemaakt om mee te raggen.
- Blijft heel, ondanks het raggen! (En lomp doen...) ;)
- Speelt zo soepel als een heet mes door een pak boter! (Juist dit maakt het een ideale beginnersgitaar.) Smooooth is hier het woord voor.
- Vele stijlen mogelijk door 2 single coils en een humbucker in de brug, echter het gebrek aan bas maakt bijvoorbeeld "vette" blues moeilijk. Maar als je naar die gitaar kijkt zie je dat hij niet is gemaakt voor "vette" blues. (Helaas houd ik van "vette" blues, vandaar de zoektocht naar een nieuwe gitaar)
- Misschien niet veel bas, maar janken in het hoge gebied doet hij zeker!
- Nog een belangrijk voordeel: Van de bovengenoemde nadelen merk je als beginner vrijwel niets. Pas als je een beetje geoefend bent en wat speelt op andere gitaren, merk je het verschil pas.

Satriani
7 september 2005, 13:30
Blijf iig van de dean evo xm af!
Totale crap gewoon. Ga dan voor een squier affinity strat , als het echt goedkoop moet is dat de beste keus. Vendetta 1.0 enz is natuurlijk beter maar ook duurder

Rw
8 september 2005, 16:40
ik zag laatst bij bod je jong hier voor 250 euro de sa120 ook een prima 2 humber gitaar heb m zelf ook 205 euro voor betaald giga lekker ding!

ook een squier affinity heb ik inmiddels de element kapjes en de potmeter knoppen en t dopje van de switch vervangen door zwarte ziet er wel vet uit

en er zit nu een kent amstrong humbucker in single coil formaar in...

coole dingen voor hun prijs

Vickman
10 september 2005, 00:41
De Armond M-65 of M-55. Worden helaas niet meer gemaakt, maar je komt ze nog wel een tegen voor tussen de 100 en 200 euro.

Herman
11 september 2005, 14:50
Ik ben nu net begonnen met gitaar spelen *heb me dus zojuist op dit forum aangemeld* en heb een weekje geleden een Yamaha Pacifica opgehaald...

speelt super...*ik weet het...ik begin net dus heb er niet veel verstand van :P maar deze vind ik toch voor beginners gitaar goed klinken helemaal met de combinatie van mijn versterker... ik heb de gitaar in Musik productiv gekocht en meerdere gitaren geprobeert van dezelfde prijsklasse die allemaal stuk voor stuk een stuk minder klonken *vind ik* meer mensen die de Pacifica een goed *beginners* gitaartje vinden??

LIGNUMdrummerke
12 september 2005, 02:45
welke heb je uit de pacifica reeks? want je hebt er goedkope en duurdere. een maat van me heeft namelijk een oude signature uit de pacifica reeks. namelijk de voorloper van de 1511MS, kan ff niet op t model komen, maar heelijk gitaartje is dat wel redelijk wat aan gemod but still, origineel klinkt een MS ook wel heerlijk!

Herman
14 september 2005, 21:13
De goedkopere versie...vandaar die tot de 250 euro :P

ik heb er 195,- voor betaald bij musik productiev *schrijf het zo niet goed geloofk maar jullie snappen me vast wel*

Phoenix
25 september 2005, 11:43
http://members.lycos.nl/desire1000/hpbimg/Mig%2002.JPG
Deze?

Joa 150 € is niet veel ... kopen dus :) (let wel of hij nog in goede staat is enzo..)

@Ernst-willem:
Ehm... je kunt een standaard Squiere pakketje kopen?
Klik hier (http://feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4266) Kost wel 199 €
Voor 150 zul je geen gitaar + versterker kunnen krijgen.
Dit versterkertje stelt trouwens ook niets voor... (gitaartje ook niet zo maar dat is mjin mening :-D )

Heusinkveld
27 september 2005, 16:24
Ik ben ook ff aan het kijken naar een andere gitaar omdat me caliber heel snel ontstemt (vooral de g) en ik wil hardrock/metal spelen. ik heb nou via internet een site gevonden (www.wtgmusic.com) en daar hebben ze wel leuke gitaartjes voor zeer lage prijzen. De merken zijn van Dimavery heeft iemand daar ervaring mee? want ik heb echt geen flauw benul van hoe die klinken..ik wil er een keertje kijken maar kan iemand me zeggen of ze fijn spelen? ik zit te twijfelen tussen: http://www.wtgmusic.fiberworld.nl/FR321ZILVER.jpg (209€) enhttp://www.wtgmusic.fiberworld.nl/LP520ZWARTHARDWARE.jpg (219€)

no 1 hops
29 september 2005, 07:01
wat vergeten word is dat de olp mm1 axis tegenwoordig zo rond de 230 euro te krijgen is.
heb zelf nog een van de eerste serie die ruim 400 koste en echt niet verkeerd is

Rw
2 oktober 2005, 21:14
die ibanez sa-120 is echt een prima gitaar heb m zelf ook vooral de hals
ik sluit nu ik die heb mn affinity squier met humbucker beetje buiten (ook leuke gitaar!!)

crazylay
7 oktober 2005, 11:50
ik zelf heb op www.guitar.nl eens een richwood Les Paul gekocht (zo'n 4 jaar trg) voor €180,- en hij deed het perfect de sound was 100% pure and perfectly!!.

kijk daar maar eens op voor de liefhebbers.

Solid
8 oktober 2005, 14:42
is n Ibanez starterskitje een beetje zaaks of is het rommel?

Willemjan13
8 oktober 2005, 22:44
ibanez startes kitje is leuk maar de versterker is prut heb ik gehoord van anderen. zelf heb ik de versterker nog nooit gehoord maar ik zie um voor 209 euro staan bij feedback en dat is toch wel een leuk prijsje want volgens mij is de gitaar wel in orde en spaar je later och gewoon door voor een betere versterker.

Scali
2 november 2005, 16:42
Wat is er qua linkshandige gitaren te vinden? Ik zoek een zo goedkoop mogelijk elektrisch gitaartje voor erbij, puur voor de lol, mag dus eigenlijk niks kosten. Onder de 100e als het kan.

Willemjan13
2 november 2005, 17:04
een dean evo voor €99 bij feedback

dean maakt overhet algemeen goede gitaren voor weinig geld

Calimethar
15 november 2005, 20:15
Heeft iemand ervaring met de Squier Cyclone? Hij kost €184,- bij Thomann bij de Thomann.

http://www.thomann.de/artikel-172483.html

Ik weet niet waar ze bij mij in de buurt te koop zijn en het is natuurlijk wel handig om hem eerst te testen, maar als dat niet lukt, is het dan verstandig om hem zo te bestellen?

hansmans
15 november 2005, 22:39
is n Ibanez starterskitje een beetje zaaks of is het rommel?
Dk heb nu een jaartje of 3 daarop gespeeld en is me erg goed bevallen. Hij ziet er wel goed uit vind ik en klinkt ook wel lekker alleen ontstemt ie wel snel door die klote tremolo. En die versterker is idd niet veel soeps, gewoon een betere bij kopen dus.
Maar ik heb nu afgelopen zondag net een ibi gsa60 erbij gehaald dus die grx40 zal nu wel wat stoffig worden :D
In ieder geval is het mij goed bevallen als gitaar om mee te beginnen.

AlterEgo
15 november 2005, 23:19
Ik heb tijdje geleden een Squier Vintage Modified 51 gekocht bij thomann en voor het geld, €158, vind ik het echt een heel goed ding. Speelt soepel, klinkt lekker. Ben er echt blij mee

E-J
26 november 2005, 22:16
@ Schoffie,
kijk eens naar een Dean Vendetta :wink:

Calimethar
7 december 2005, 21:39
NEEEEEE! Neem niet die behringer!

Ik zat een paar maanden geleden in dezelfde positie als jij en ik wilde ook snel een elek. gitaar. Ik vroeg ook rond of de Behringer wat was en iedereen vertelde me dat ie zwaar kut was. En ik met mijn stomme kop luisterde daar niet naar. Ik heb hem gewoon gekocht en heb hartstikke spijt. KUTGITAAR! Je snaren blijven knappen door een dingetje in de brug en de gitaarwinkel wil hem niet maken omdat het een behringer is. Hij is zo licht en als een veertje en hoe zou dat nou komen... Bleh! Blijf er bij vandaan!

Die versterker vind ik dan wel weer goed.

frekie
31 december 2005, 16:44
Richwood, wel een goede uitkiezen qua hals en fretwerk vooral. En dan GFS elementen erop, ik heb crunchy Pafs. Het is wat werk maar dan zit je voor een prikje op de 1e rang. Nou ja balkon dan he :-D
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm

les paul noob
9 januari 2006, 16:42
ik raad je de Epiphone Les Paul special aan, hele goeie gitaar voor zen prijs.. alleen de topkam is veeeel te hoog, maar dat is niet zo'n probleem voor een begginende gitarist.. de afwerking is mooi, alleen de topkam eveneens is nix, de lak raakt wel vrijsnel beschadigd, maar et karisterastieke les paul geluidje maakt dat helemaal goed :wink: ze zijn ietsje minder als de duurdere epiphone's, maar zoals ik al zei : dit is een prima gitaar voor zijn prijs voor 190 euro heb je hem .. een Dean vendetta is trouwens ook een leuk instrument. :)

Malochia
8 februari 2006, 21:18
ik raad je de Epiphone Les Paul special aan, hele goeie gitaar voor zen prijs.. alleen de topkam is veeeel te hoog, maar dat is niet zo'n probleem voor een begginende gitarist.. de afwerking is mooi, alleen de topkam eveneens is nix, de lak raakt wel vrijsnel beschadigd, maar et karisterastieke les paul geluidje maakt dat helemaal goed :wink: ze zijn ietsje minder als de duurdere epiphone's, maar zoals ik al zei : dit is een prima gitaar voor zijn prijs voor 190 euro heb je hem .. een Dean vendetta is trouwens ook een leuk instrument. :)

Die topkam is toch geen probleem? Gewoon goed afstellen.

Dat is ook vaak zo kansloos op HarmonyCentral; gasten die een gitaar slecht beoordelen omdat de afstelling slecht is.

Blauw
9 februari 2006, 20:21
(Met de (grote) kans enorm uitgelachen te worden door de mensen die er wel verstand van hebben)

Ik ben zelf beginneling wat betreft elektrische gitaren en ik heb een tijd lopen te twijfelen over een aanschaf maar een tijdje geleden op Ebay een richwood Stratocaster besteld voor 72 euro inclusief verzendkosten en volgens mij is het deze:

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/l_RE-62-CAR.jpg

..en nu gaan jullie natuurlijk roepen dat het niks is en dat het brandhout en bagger is, maar ik speel er met veel plezier op en ik vind t voor dat geld best een leuke (en vooral mooie) gitaar. Mooier (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak) dan die spullen van Dean. Als beginner kan je toch niet of nauwelijks beoordelen wat goed of wat slecht is en dan kan je beter gaan beoordelen of je het uberhaupt leuk vind elektrisch te spelen, want dat is toch wel een hele andere belevenis dan acoustisch.

marter544
9 februari 2006, 20:37
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=48624&highlight=richwood+topic

Richwood schijnt hier nogal populair te zijn.... geen idee waarom eigenlijk, maar ik heb dan ook nog maar 1 keer op een richwood gespeelt(een akoestische).

Shoarm
14 februari 2006, 19:36
Speel zelf nu ongeveer twee jaar op een Yamaha RGX121S

http://www.guitar.com.au/guitars/electric/yamaha/RGX121S_files/RGX121S.gif

Wel leuk instapmodel, klinkt ook zeker fijn. Humbuckers klinken lekker rocky en de single coil klinkt clean (zeker als je daarbij tevens een hum gebruikt) zeer fijn.

Ff snel gezocht en ik zie hem voor 270 maar dat moet zeker goedkoper kunnen.

Ik heb toen echt een superkoop gedaan, tweedehands met 25 watt versterkertje, kabel, strap, standaard (alles nog een jaar oud) voor 160. Lucky bastard I was.

Downset
21 februari 2006, 08:31
Ik ben van plan een electrische gitaar aan te schaffen en zag op www.sterrenenfluiten.nl (http://www.sterrenenfluiten.nl) het merk Adonis staan, ze leveren stratocaster modellen voor ongeveer € 150-200 kent iemand dit merk en zo ja is dit iets?

*** ADONIS STRATOCASTER–SET HS382 ***

STRATOCASTER ELEKTRISCHE GITAAR INCLUSIEF 15 Watt VERSTERKER
SET BESTAAT UIT
Stratocaster gitaar Adonis HS382 geheel compleet met snaren
2 single coil elementen
1 double coil element (humbucker)
5 standen schakelaar op gitaar
Volume / tone regeling op gitaar
Hamerslag slagplaat
Adonis GF15 versterker 15 Watt !!!
Overdrive / Input / Output / Hoofdtelefoon aansluiting
3 meter geluidskabel
Tortex Dunlop Plectrum
De ideale set voor de beginnende gitarist
OPRUIMING NU GEEN € 199,– MAAR € 169,–
Verkrijgbaar in de kleuren Blauw, Zwart, Rood of Sunburst.

169.00

Aron Maiden
28 februari 2006, 20:53
Richwoods! Epiphones! londen city!

Gewoon doen wat je zelf lekker vind voor onder de 250 euro,
je kunt heele vette/goeie gitaren vinden

carpcrack
2 maart 2006, 14:19
Weleens gehoord van Jack Banner? Zo'n ding heb ik nu thuis staan. Prima gitaar voor erg betaalbare prijs. Volgens mij nog erg beperkt verkrijgbaar, aangezien het een huismerk-stratocaster betrof van de inmiddels opgeheven zaak ODEON te Doetinchem. De restvoorraad is overgekocht door VRIEZE (ook in D'chem).

Ok, ik ben geen ervaren gitarist, maar voor mij klinkt ie super... niets op aan te merken!

hammett
11 maart 2006, 12:59
De Ibanez GRG170DX (250€).
Speelt heel lekker, heeft 24 frets, ...
Ik heb nu zelf zo eentje en ik vind ze gewoon weg super voor de prijs.
Aanrader!

}-{
11 maart 2006, 13:24
Wat dacht je van een Hendricson (Nee geen gibson) Sg Voor maar €245 Ik stondt er verrast van want hij heeft best goed geluid Naam :
HENDRICSON SD-2 SG-MODEL

iwamoto
16 maart 2006, 02:28
Wat dacht je van een Hendricson (Nee geen gibson) Sg Voor maar €245 Ik stondt er verrast van want hij heeft best goed geluid Naam :
HENDRICSON SD-2 SG-MODEL
die hangen ook bij dirk de wit in utrecht, ofja, heb ik ze zien hangen. maar niet getest, had aleen oog voor die variax, al was het een 300, variax sound is gewoon masterlijk :D

erikforce
19 maart 2006, 12:52
mijn eerste elektrische gitaar was een ibanez GRX 70. hier heb ik ongeveer zes jaar erg tevreden op gespeeld (ben nu opzoek naar een duurdere gitaar). Mijn broer had er ook een gekocht, ook hij was er erg tevreden mee. volgens mij kosten ze maar 100 euro ofzo en daarom echt een aanrader.

GunMetalBlue
30 maart 2006, 00:04
Mijn eerste schat was een Stagg S302. Die heb ik nog steeds en gebruik hem vooral voor de opname van solo's. Hij klinkt verschrikkelijk maar in solo's kan dat leuk zijn. Geen aanrader buiten als je op zoek bent naar een 'Stoned Jezus'-sound. (citaat van Rob Huisen, Line6).

gitarist17
3 april 2006, 21:03
ik speel nu twee jaar op de squier affinity strat.. is geloof ik 220 euro en is dus iets duurder maar heb er wel heel veel plezier van. Gewoon een goede gitaar. maar ik denk dat die van 150 de bullut versie is. kan dat?

groeten erice en sterkte met zoeken

bert k
12 april 2006, 16:30
Nog even de herhaling:
In dit topic alleen besprekingen van gitaren posten svp. Liefst zo uitgebreid mogelijk, liefst met plaatjes. Liever geen links naar andere topics. Zo blijft het een handig opzoek-topic.
Heb je vragen of wil je advies over een gitaar, start dan ff een nieuw topic.

Bert K, mod

Thijs G
12 april 2006, 18:19
Ik speelde laatst op het school gitaartje, een of andere "Phoenix", strat copy, zal niet meer dan 100€ kosten.

Geweldige gitaar, goeie elementen, goed werkende electronica, lekker spelende aktie, alleen een beetje dikke hals, maar daar is mee te leven, voor dit geld.

Vond hem echt super :D

Zwaluwnoot
24 april 2006, 15:44
Dat klinkt goed, wat ook wel fijn speelt is de Ibanez Grx 40. Het is zeker niet de beste gitaar maar je krijgt er toch wel een fijn geluid uit.

gnocci
24 april 2006, 23:06
Stagg Les Paul model voor 160,= [aanbieding]
gekocht bij Feedback in Utrecht
met humbuckers
klinkt super zuiver voor zijn geld.
ik gebruik hem als studio gitaar.
onderstaande plaatje is geleend
ik heb zelf het plastic slagplaatje eraf geschroefd
http://www.truespiritmusic.co.uk/IMG_128j3.JPG

jverbeek
25 april 2006, 07:17
Keiper!!!!

Zeer goedkoop. Goed afgewerkt. Setje nieuwe snaren erop en klaar ben je voor 160 euri.....

Ikaros
29 april 2006, 11:33
Mijn eerste gitaar: Cort M520 BK .. ben ik zeer tevreden van.
Cort staat wel bekend om zijn goeie prijs/kwaliteitverhouding.
Cort M520: 315 euro
Cort M600: 430 euro
Cort Zenox ziet er ook goed uit.
CortZ44 BK: 315 euro en in GN 325 euro
Prijzen van bij www.llmusiccenter.com

Brammibal
21 mei 2006, 21:15
Washburn WI-14
. speelt goed (zeggen ook gevorderde gitaristen)
. 2 humbuckers
. 2 knopjes voor toon en 2 knopjes voor volume
. een switch die op 3 manieren in te stellen is
.http://www.washburn.com/products/electrics/idol/images/zoom_wi14wa.jpg
ook in andere kleur uiteraard.
. deze valt gewoon geod zittend te bespelen, omdat die door de inham gewooon op je veot blijft rusten.

. ik heb hem voor 180 euro gekocht in staffhorst ( mnaar op harmony central zag ik dat anderen hem voor minder hadden)

de kop gaat een beetje anar beneden hangen, maar als je achterste gitaarband-pin (hoe noem je dat?) een beetje verplaatst, kan je de balans gewoon perfect krijgen.
verder is het msichein belangrijk om te vermelden dat toen ik hem achter openschroefde er wit poeder uit kwam, dus msichien is die ook wel te gebruiken om coke te smokkelen.

ik ben verder erg tevreden over de sound van de onderste humbucker in vergelijking tot de signle coils die op van dei goedkope nep strats zitten. Er zit ook veel verschil tussen de verschillende standen, boven lekker vol (maar neit geschikt voor distortion) en onderaan bijtend en vol. maar dit soort dingen is jullie antuurlijk al bekend.

http://www.washburn.com/products/electrics/idol/wi14.aspx#

boddah
14 juni 2006, 23:07
squier telecaster custom is 200 euries met 2 humbuckers, je hebt er ook 1 met 2
duncan p-90 single coil elementen voor een meer bluesy geluid

kheb zelf de 1e met 2 humbuckers hij bevalt me prima lkkre telecaster hals en goede elementen voor een beginner

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327502906 deze is met humbuckers 199€

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327602906 deze met p-90's 250€

Dark_457
15 juni 2006, 02:02
Ik heb zelf een Squier Strat, en ik moet zeggen dat ik er zeer van onder de indruk ben. Als ik het vergelijk met die van een vriend van mij (ben het merk en het type even kwijt, zal het nog navragen) merk ik toch wel dat mijn Strat een behoorlijk geluid geeft. Een aanrader dus.

max2
15 juni 2006, 18:13
hoi
lag heeft goede gitaren en voor een leuke prijs vanaf 150 euro tot 550.
gr max

zeppo
16 juni 2006, 10:12
In de Gitarre & Bass van deze maand staat een review van de nieuwe Dean Evo Tevo (http://www.deanguitars.com/bnds_v1/evo_tevo.htm)

Ze waren er zeer over te spreken, vooral omdat de basis zo ontzettend goed is.
Prima plank om later evt een pupgrade op te doen ...

Ik zie 'm nog niet te koop in NL, maar dat zal niet lang duren denk ik zo. De adviesprijs zal ongeveer 250 Euri zijn....

Mijn grote vriend Heinz Rebellius van G&B heeft wel een klein stukje op Guitar Saloon (http://www.guitarsaloon.de/index2.html) staan.

/edit:typo

akkebaas
20 juni 2006, 01:09
London City vond ik zeer indrukwekkend voor wat het kost, zowel de tele als de strat. Met Squier moet je wat geluk hebben, dus uitgebreid testen.

Blauw
3 juli 2006, 23:48
Ik zag laatst bij een shop die dicht was ook een London City strat. Die zag er wel erg vet uit. helaas was de winkel gesloten dus kon ik ten eerste niet naar binnen om te testen, maar de specs zien er wel prima uit. Solid body, mooie rosewood. Lichtgeel met zwarte slagplaat. Hebben die lui geen eigen website?

Wimvdb
5 juli 2006, 08:55
Laat ons zeggen dat ik mezelf bijna een specialist kan noemen in deze prijsklasse :cooler:

Echt goede gitaren hier zijn:

Cort G210 : 150 €
Jim Harley strat : 150 €
Squier affinity ( of bullet ) : 120 - 150 € ( en dan lekker relicen ,:satisfie: )
Dean Evo XM: 100€
Yamaha pacifica

Scali
5 juli 2006, 09:08
Ik zag laatst bij een shop die dicht was ook een London City strat. Die zag er wel erg vet uit. helaas was de winkel gesloten dus kon ik ten eerste niet naar binnen om te testen, maar de specs zien er wel prima uit. Solid body, mooie rosewood. Lichtgeel met zwarte slagplaat. Hebben die lui geen eigen website?

London City kun je bekijken op www.jic.nl, dat is de importeur, en schijnt ook het bedrijf achter oa London City te zijn. Dus voor zover ik weet, is dat de 'eigen' website van London City. Je kunt er iig alle producten vinden.

Undead_Sk00lboy
12 juli 2006, 22:13
is dit eigenlijk wat?
http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=709

ik had er zelf niet zo veel vetrouwen in , de specificaties staan ook niet op die site ofzo.
iemand ervaring ?
130 euro vond ik wel heel goedkoop aangezien er ook een versterker etc.. bij zit.

groetjes.
dead.

Blauw
13 juli 2006, 23:22
Dat versterkertje zal wel geen gingantisch geweldig geluid geven, maar de gitaar is denk ik een Richwood, en dat is een prima ding die voor dat geld misschien best wel de moeite waard is..zeker om mee te beginnen. :)

Wimvdb
14 juli 2006, 11:56
Da's een Calibre strat , laten staan !

ijzerbroot1
14 juli 2006, 11:59
Yup...doe jezelf een lol en bestel die richwood van ergens in de 80 euri....ongelofelijk goed voor dat geld. Ik heb er zelf onlangs een met natural finish gekocht, echt top hoor. Wel grondig afstellen maar ja het zij zo. Ik heb wel meteen die irritante hoogglans eraf gehaald, dat staat veeeeel beter:)

The Underdog
29 juli 2006, 11:42
Volcano Rock-a-teer (strat model)
Heb ik een paar dagen geleden gekocht voor erbij en om te pimpen, voor 99 €. Een prachtgitaar, echt niets op aan te merken voor die prijs. Frets en hals zijn perfect, alleen een beetje droog, maar ik zal er wat lemon oil op smeren. Pickups zijn ook niet perfect, clean zijn ze ok, maar met overdrive klinkt het niet. Ik zal er ook een stelletje gfs pickups in steken.
De gitaar was veeeel beter dan de richwoods, squiers, washburn, staggs enz. die ik geprobeerd heb en die ook nog eens duurder waren. Ik was eerst van plan een richwood te kopen omdat ik een prachtige richwood folkgitaar heb, maar die waren gewoon slecht afgewerkt.
Let wel op: in de winkel stond er een andere volcano en die was echt slecht: scherpe frets die voor je ogen afsleten enz. Mijn exemplaar is bijna perfect :) Dus zelf testen zou ik zeggen.

Nobler
1 augustus 2006, 10:43
Zoals ik in mijn draad 'campinggitaar' heb aangegeven heb ik van het weekend (eind juli 2006) een Squire Bullet gekocht voor 149 euro. Het was geen aanbieding, dus het zal elders nog wel goedkoper kunnen. Ik wilde een niet te grote en niet te zware gitaar die niet te kwetsbaar was (daarom kwam een gibson achtige met gekantelde kop niet in aanmerking) voor bepaalde situaties, bijvoorbeeld op vakantie. Vandaar kwam ik als gibsonman bij een fenderachtige uit. Ik ben zeer onder de indruk, want het is een keurig afgewerkte gitaar die er goed uitziet, lekker speelt en klinkt. Ik heb er echt niets op aan te merken, intonatie is goed en de action prima voor de meeste gitaristen, al zal ik de (ik denk 009) snaren als ze af zijn door de altijd door mij gebruikte D'Addario 008 snaren en zal ik als dat dan nog kan zonder kletteren de action misschien nog wat verlagen zodat het wat lichter speelt zoals ik gewend ben. De mechanieken zijn prima, de gitaar ontstemt niet, zelfs niet als ik de tremolo handel gebruik (wat ik overigens niet gewend ben). Je kunt misschien gitaren krijgen die enkele tientjes goedkoper zijn, maar dit lijkt me echt een perfecte gitaar om mee te beginnen of gewoon voor erbij! Voor de gein heb ik ook nog gespeeld op gitaren die 15 tot 20 keer duurder waren, maar qua bespeelbaarheid waren die zelden beter.
Ik wilde overigens op de squire-site kijken wat het verschil was tussen een Squire Bullet (Strat) en een Squire Stratocaster, kan iemand mij dat vertellen?

G.G.
1 augustus 2006, 12:49
Tegen de grens van €250 aan, €245


Vandaag bij Feedback snaren gehaald en ff zitten pingelen op een Squire std.
Rosewood fredboard, jaren 70 kop, mooie sunburst, tortoise slagplaat (rood). Stemmechanieken voelden ook redelijk aan.

Op het uiterlijk geen op of aanmerkingen. Ohja.... toch wel. De kleur van de hals is een beetje bleekjes, maar daar zal een beetje zonlicht en veel spelen wel verandering in brengen.

Afwerking vond ik subliem bij het exemplaar dat ik in handen had.

Heb hem alleen onversterkt getest met mijn linker oor op de horn. Wat een klank en sustain voor nog geen €250 (en dat met de dunne snaartjes die erop zaten).

Als je een beginner (of niet) bent en je zoekt voor een leuke prijs een strat, kijk dan zeker eens naar deze.

In de toekomst zou je alleen nog de elementen kunnen vervangen als dat eventueel nodig zou zijn en je hebt een fantastische gitaar.



Ga ik hem kopen? Nee. Zou ik hem kopen als ik een strat zocht en ik had €250 te besteden? Ja, absoluut, zonder twijfel.

sinneD
5 oktober 2006, 16:08
squier telecaster custom is 200 euries met 2 humbuckers, je hebt er ook 1 met 2
duncan p-90 single coil elementen voor een meer bluesy geluid

kheb zelf de 1e met 2 humbuckers hij bevalt me prima lkkre telecaster hals en goede elementen voor een beginner

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327502906 deze is met humbuckers 199€

http://www.feedback.nl/?id=55&b=327602906 deze met p-90's 250€

de versie met p90's +9999999999999999

heb em ook hier thuis en dat ding klinkt toch lekker en speelt heerlijk, iedereen die ik er op heb laten spelen (en die kunnen dat best...) waren er zeer goed over te spreken

enige wat minder is is het uiterlijk van de gitaar maar heb em nu toch laten overspuiten :D

The Mess
21 oktober 2006, 11:11
de versie met p90's +9999999999999999

heb em ook hier thuis en dat ding klinkt toch lekker en speelt heerlijk, iedereen die ik er op heb laten spelen (en die kunnen dat best...) waren er zeer goed over te spreken

enige wat minder is is het uiterlijk van de gitaar maar heb em nu toch laten overspuiten :D

Mm, ik vind het niks, maar ik houd nu eenmaal niet van tele's
Ik heb nu een epiphone sg special'; dik geluid en goede looks.
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak

OJJVZ
9 november 2006, 13:30
Ibanez GSA60

Ibanez GRX170

Ibanez GAX

Epiphone Junior's

Vanderson

Greg Bennett (Samick)


Die ibanezzen zijn allemaal redelijk goed, alleen de GRX40 startersset vind ik btje brak

die GRX170, bedoel je daarmee grG170? zelfde elementen als mijn RG321, die n stukkie duurder is, maar die van mij bevallen best goed.

Ik las trouwes reviews van de Stagg LP's, die moeten best goed zijn, laatst op 1 gespeeld, maar die was zo K*t afgesteld, dat ik m meteen weer wegzette, kwam ook van Tonika Music, Groningen, wat wil je als je iets van die shop haalt...

Timotio
17 november 2006, 17:24
Squier standard stratocaster, heb er eentje hier staan. Kostte me 245 euro. Speelt erg lekker en een goeie instapper :) Ik heb inderdaad ook nog met een ibanez grg 170 van 199 euro in m'n handen gestaan maar deze squier speelde toch 10x lekkerder. zeker in combo met een goeie beginnersversterker (ik heb roland cube 15, zal nu rond de 100 euro zijn) klinkt ie voor een beginnersgitaar erg goed. Totaalprijs van het setje (gitaar, versterker, gigbag, standaard, capo, tuner enz.) 435 euro. het is het geld waard ;)

plaatje:

http://img145.imageshack.us/img145/4310/gitaarsetxp3.jpg (http://imageshack.us)

gertdm
19 november 2006, 07:09
London City Comet I en London City Spitfire II

(overigens niet overal verkrijgbaar onder de 250 maar bij de meeste zaken wel)

echt zeer goede gitaren


Die Telecaster is erg goed. Zelfs de elementen voldoen goed.
Onbegrijpelijk, voor dat geld. Made in China.
Heb er net 1 aangeschaft om te gebruiken naast mijn akoestiese gitaren (allemaal top instrumenten, Breedlove, Taylor). Doet me wat denken aan de Fernandez gitaren uit Korea die ook al van die prima tele's maken. Alleen is de London city dan
nog goedkoper.
En ik speel hem gewoon over mijn Ashdown Radiator (eigenlijk een akoestiese versterker) en klinkt voortreffelijk.

BartS
1 december 2006, 15:02
Ik raad de BC Rich Warlock aan als beginnersgitaar voor mensen die metal willen spelen... komt best goed geluid uit voor dat geld, alleen de hanging is wat minder. Maar als beginner geef je daar toch weinig om..

gitaar-z
22 december 2006, 23:45
- Epiphone SG Special 's
- Ibanez
- BC Rich
- Squier Stratocaster
- Dean Vendetta 4.0

rebulie
24 december 2006, 02:24
Hallo Lui,
Ik heb wel een paar keer de londoncities voorbij zien komen, maar uit deze zelfde fabriek(die in China staat by the way) komen ook de Farida gitaren. Ik weet dat dat meer naar instantpudding klinkt, maar ze kunnen daar nu eenmaal niet zo goed westerse merknamen bedenken.
Ik heb een telecaster en een strat model, beide verkrijgbaar voor 150 tot 200 euro(even shoppen). Ik heb op de strat nieuwe stemmechanieken gekocht, maar verder
FAAAAAAAAAANTASTISCH!!!
vind ik tenminste

Seth89
29 december 2006, 15:08
ik heb nu eindelijk me ibanez GRG170DX binnen :) met me nieuwe versterker en die 2 samen is gewoon te mooi om te horen gitaar zelf was iets van 200 dacht ik en die versterker was 300 bij feedback kortom een goede combo voor een beginnede metal gitarist :cooler:

Rikguitar
4 januari 2007, 19:14
Greg Bennett is zeker waar voor je geld .. k heb een greg bennett torino 1 van 260 euro .. echt goed ding om mee te beginne .. k heb er later een nieuwe element in laten zette .. was maar 50 euro .. maar hij klonk daarna stukke vetter ... greg bennett is voor mij een goed beginners gitaar en zeker om uit te breide tot een betere gitaar ...

en SQUIER niet te vergete zijn de beste dingen voor een goed kope prijs .. wel de strats waar nog een Serie nummer opstaat

StaceySonic
9 januari 2007, 19:07
De weer opnieuw uitgebrachte Epiphone Les Paul Special model II is een erg goeie gitaar voor zn prijs.
Ik dacht dat de adviesprijs iets van 200 tot 230 euro is.
De gitarist van o.a. Greenday speelt er dacht ik ook op.
Bij sticks 'n strings is Venlo kost die 200 euro.
Erg veel power voor zn prijs.

LP_CL
14 januari 2007, 19:15
De weer opnieuw uitgebrachte Epiphone Les Paul Special model II is een erg goeie gitaar voor zn prijs.
Ik dacht dat de adviesprijs iets van 200 tot 230 euro is.
De gitarist van o.a. Greenday speelt er dacht ik ook op.
Bij sticks 'n strings is Venlo kost die 200 euro.
Erg veel power voor zn prijs.
Haha, de gitarist van Greenday (Billy Joe) speelt uiteraard op de gibson Billy Joe signature Les Paul Junior, een compleet andere gitaar. Maar dat wil niet zeggen dat de epi LP special II daarvoor slecht is.
Ik was behoorlijk tevreden over mijn Squire strat toen ik begon met gitaar. Behoorlijke kwaliteit voor zijn prijs.
Wat epiphones betreffen, ben je beter met een iets duurdere epi. De modelletjes onder de 200€ zijn namelijk zeer pover qua klank (zeker als je ze vergelijkt met squires)
Yamaha schijnt ook goede instapmodelletjes te maken.

En boven alles zou ik zeker 2de hands gitaren aanraden. Die zijn (zeker in deze prijsklasse) meestal een stuk beter dan de nieuwe gitaren. En wie geeft er nu om een krasje in de lak? Die komen er vroeg of laat toch in.

Warranty
19 januari 2007, 16:19
Misschien moet ik het hier maar posten :) Kent iemand de ritmuller elektrische gitaren? Ik heb er 1 op het oog. Ik ben een beginner en weet weinig van gitaren dus kan iemand me vertellen of ritmuller een goed merk is?

StaceySonic
21 januari 2007, 16:52
Foto?
Prijs?

ik heb er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.

°°°ooo000Reaper000ooo°°°
21 januari 2007, 17:19
Yamaha Pacifica 112

GoldKiwi
28 januari 2007, 16:34
ik heb gister een Ibanez GRX-40 gekocht, met een 10watt versterker erbij.
nieuw kost deze set 210 euro maar ik heb hem voor 100 kunnen krijgen *blij*
die jongen had hem alleen maar voor de sier :P
en er zitten zelfs wat extras bij, een gevoerde tas, extra plectrums en n fender gitaarband :D

Outlaw_roelof
6 februari 2007, 21:04
Ik weet ook uit ervaring: De Richwood Re 129, helemaal perfect voor zn prijs

888_Gerrinezzzz
11 februari 2007, 11:40
:) ik ga voor ibanez starter packs, goede kwaliteit voor je geld.!!!

djgitarist
11 februari 2007, 18:02
Die Gibson Billy Joe Armstrong lijkt me een leuke gitaar, maar een beetje duur. Hier kwam ik een goedkoop alternatief tegen:

http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=996

weet niet hoe die epiphone les paul junior klinkt, maar hij ziet er in elk geval geweldig uit.

Speulert
17 februari 2007, 22:30
Huis merk van musik produktiv als ik me niet vergis:
Collins Roadmaster LP88


200 euries en naar mijn mening echt waar voor je geld en een goed degelijk gitaartje.Bij sounds kun je dit gitaartje horen

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/01/100001342l.jpg

pupanus1
19 februari 2007, 20:14
Ik heb als eerste gitaar een Aria Pro II RS-Wildcat, gemaakt in de welbefaamde matsumoku fabriek te japan, op de kop getikt

Maar aangezien er een Kahler bridge (vergelijkbaar met floydrose) systeem op zit is het dus erg vervelend om steeds van E naar bv. C of B te stemmen en als een snaar breekt tijdens het jammen of oefenen dan zit je er mee.

Dus ik ben opzoek gegaan naar een fatsoenlijk back up gitaartje voor onder de 250 euro, ik had op marktplaats een Epiphone Gothic SG gevonden maar die was jammerlijk al verkocht en ben gegaan voor de Epiphone Les Paul Special 2

Ik ben ιrg tevreden over deze gitaar, clean heeft hij een heerlijk dikke sound op de neck pup maar wel helder en de bridge pup is rij twangy de split coil stand gebruik ik niet veel, echter is de distortion (ik gebruik een Ibanez Smashbox, en een Line 6 Spider II 30 versterker als practice amp) bij lager gestemt dan drop D erg krakerig op de bridge pup en te bassig op de neck, ook ga ik de snaren nog vervangen. Distortion in E en drop D klinkt dan wel weer lekker zeker voor de prijs

Ik gebruik deze gitaar nu voor E en Drop D partijen voor muziek als RHCP, Nirvana, Foo Fighters, Metallica (Kill m all > Reload), Guano Apes en mijn Aria Pro II voor drop C en drop B, System of a Down, Primer 55, Rammstein, Slipknot, Metallica (St. Anger), Stone sour etc.

Qua bouw voelt de gitaar stevig aan, de body is gemaakt van laminaat Elze en Esdoorn hout, de nek is van Mahony, hij heeft 1 volume knop, 1 toonregelaar en een 3way pick up switch.
De tuners voelen echter erg goedkoop aan ze doen tot nu toe hun werk goed en de gitaar blijft goed gestemt, maar hoe dit op de langerduur gaat uitwerken weet ik niet


Over het algemeen een erg lekker gitaartje voor die prijs, het geluid is verassend goed maar toch denk ik eraan om de Pick ups te gaan vervangen zodat ik ook deze gitaar meer voor metal kan gaan gebruiken

gekocht bij feedback voor 189 euro

Brakar
21 februari 2007, 22:27
Heeft er iemand toevallig ervaring met een Dimavery Rb-810?
Ik vind dit namelijk een erg interessante gitaar voor zijn prijs, en ook omdat ik het Rickenbacker model prachtig vindt, maar ik vroeg me dus af of dit imitatiemodel ook een aardige gitaar is.

ns23
9 maart 2007, 14:40
Hallo mensen. Ik wil beginnen met elektrische gitaar spelen. Ik zie vandaag in de Blokker reclamefolder eentje staan voor 99 euro.

http://img99.imageshack.us/img99/4453/gitaaryg5.jpg


tuurlijk weet ik dat het een van de slechtste gitaren is maar is ie toch wel te doen?

blue spotted gherkin
14 maart 2007, 09:13
Koop nooit een blokker gitaar, bagger. Zodra je zelfs niet een fatsoenlijke website van dat merk, jay-sound geloof ik, kan vinden is het sowieso crap.

Behringer is ook bullshit. Als je een goede startersgitaar wilt kopen koop dan een Ibanez Jumpstart pakket, goede gitaar voor bijna niks(tussen 200 en 270€). Squier Fender is ook goed.

corn
1 april 2007, 22:34
Ik heb laatst de goedkoopste ltd gekocht de m-50..

Ik moet zeggen voor een gitaar die me 225 euro heeft gekost is het een

wereld gitaar ik ben dan niet echt bekend met alle duurdere merken maar dit is veruit de beste gitaar die IK ooit gehad heb.

dus ik vind het DE aanrader voor de starter....

Deze gitaar en een knappe versterker ernaast en rammen ;)

:rockon:

CoRn

Tosco
16 april 2007, 16:33
Hmm.. dat kan het zeker zijn

Die M-50 is SUPERVET. Al geef ik voorkeur aan de ESP ltd m-100fm enzo. Die is toch iets uitgebreider ;)
maar desalniettemin hij is echt kewl!

Welke ik ook echt geweldig vind, is de ESP ltd EC-50 schitterende style

ericjan
13 juli 2007, 21:05
Hmm.. dat kan het zeker zijn

Die M-50 is SUPERVET. Al geef ik voorkeur aan de ESP ltd m-100fm enzo. Die is toch iets uitgebreider ;)
maar desalniettemin hij is echt kewl!

Welke ik ook echt geweldig vind, is de ESP ltd EC-50 schitterende style
12/07/07 heb ik een london city comet gekocht bij reijnen muziekwinkel in roermond. de prijs was 289 maar ik kon voor 320 gitaar en een cube 15x krijge en hoes enz. deze gitaar is echt een goede keus. en die versterker kun je kieze i.p.v. cube 20/30x want de 15x is analoog en daardoor is de klank ook echter. :rockon:

Blend
13 juli 2007, 22:05
12/07/07 heb ik een london city comet gekocht bij reijnen muziekwinkel in roermond. de prijs was 289 maar ik kon voor 320 gitaar en een cube 15x krijge en hoes enz. deze gitaar is echt een goede keus. en die versterker kun je kieze i.p.v. cube 20/30x want de 15x is analoog en daardoor is de klank ook echter. :rockon:

Wat? 289 euro? ziekelijk! de winkelprijs van die dingen ligt op nog geen 250 euro, je kan ze nieuw voor 215 euro krijgen.......

espex87
13 juli 2007, 23:14
Ik zal je eerlijk zeggen, alle ESP's LTD's zijn gewoon super. Het enige nadeel zit em natuurlijk in de elementen welke dus niet echte seymours zijn of w/e maar ze zijn nog niet eens slecht!

Echt, heb een esp ec-500, deluxe getest en heb mijn goedkope EX-50. Allemaal maar 1 verschil en dat waren de elementen..

CarlosRocks
19 januari 2008, 19:05
Als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro (bijv, 't niet wat ik wil) maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed (qua sound) als een gibson?

Vonk
19 januari 2008, 19:10
Nee want hout heeft ook een grote invloed op het geluid.

Lexvandoef
19 januari 2008, 19:11
Als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro (bijv, 't niet wat ik wil) maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed (qua sound) als een gibson?

nee, omdat er behalve de elementen nog andere factoren zijn die het geluid en de kwaliteit bepalen.

Het hout is een hele grote, de hardware (brug en tuners ed.) en natuurlijk het vakmanschap van de bouwer. Die is bij Gibson ook wel groter dan die van de gem aziaat achter de lopende band.

hezz
19 januari 2008, 19:27
Een geluid zo 'goed' (is subjectief natuurlijk) krijgen als dure gitaren zal je natuurlijk nooit krijgen, maar een positief invloed heeft het waarschijnlijk wel. Je moet je er wel bij afvragen of de prijs van dure pups het waard zijn, als je veel speelt op de gitaar in kwestie dan kan het best een toffe investering zijn. En soms kun je de sound bijvoorbeeld wel heel mooi vinden van een goedkope gitaar. Ik vind mijn goedkope nep-strat bijvoorbeeld qua sound lekker rauw en in your face voor solo-ing, om die specifieke reden dus nog zeker genoeg animo om een degelijk setje pick-ups te kopen om het op dat front nog te verbeteren. Vooral omdat ik gok dat ik er toch nog veel op ga spelen.

DaChosen1
20 januari 2008, 00:43
Hallo,

ik ben op zoek naar een 2e gitaar naast mijn Strat, een LP model. Liefst niet te duur, ik kwam deze tegen op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/138756354
Kent iemand dit merk, volgens de adverteerder is het beter dan Epiphone etc..
Op hun website staat wat uitgebreidere informatie.
http://www.gitaartoko.nl/03/1100-G.htm
Toevallig heb ik dezelfde gitaar (nieuw) voor de helft gezien en wil deze gaan bestellen..
Of raden jullie mij een ander merk aan? (wel een LP)

Luke-wannabe
20 januari 2008, 01:21
Ik weet niet hoor, maar Bakers...? Zou ik eerder voor een Epi oid gaan.

bass blom
20 januari 2008, 01:37
http://www.gitaartoko.nl/images/Gitaren/1100G4.jpg

voor 140 euro? zou ik geen moeite mee hebben :satisfie:

bass blom
20 januari 2008, 01:38
waar kun je die bestellen? :P

Lexvandoef
20 januari 2008, 01:40
sorry bass, maar die is echt LELIJK!

bass blom
20 januari 2008, 01:42
als ie zo mooi geel is als op de foto dan is hij prachtig!

en.. een epi is een wannabe gibson met een lelijke headstok.
en voor 140 euro krijg je niet veel epi :satisfie:

Lexvandoef
20 januari 2008, 01:43
en.. een epi is een wannabe gibson met een lelijke headstok.
en voor 140 euro krijg je niet veel epi :satisfie:

Jep, dat is waar, maar voor 140e krijg je sowieso niet veel gitaar :satisfie:

bass blom
20 januari 2008, 01:47
Jep, dat is waar, maar voor 140e krijg je sowieso niet veel gitaar :satisfie:

ach in het inkoopaxietopic denkt men daar anders over :D

Lexvandoef
20 januari 2008, 01:48
ach in het inkoopaxietopic denkt men daar anders over :D

Waarom denk je dat ik daar ook geen gitaar bestel? :stop:

Dat klein beetje geld gaat gewoon naar mijn amp-fonds :satisfie:

frusciante250
28 februari 2008, 21:14
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Nieuwe/2e hands elektrische gitaar.
Ik heb gehoord dat een london city spitfire 2 een hele goede gitaar is.
Maar is hij dan ook veel beter dan bijv. een

squier stratocaster KOREA


serie nummer :CN5084511

of

De RG serie van Ibanez (dat is voor het wat ruigerre werk volgens mij

Ik houd van bands zoal: the red hot chili peppers,john frusciante,nirvana,the mars volta

dus heeft iemand tips dan hoor ik dat graag

Niek

Riky
17 mei 2008, 19:15
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Nieuwe/2e hands elektrische gitaar.
Ik heb gehoord dat een london city spitfire 2 een hele goede gitaar is.
Maar is hij dan ook veel beter dan bijv. een

squier stratocaster KOREA


serie nummer :CN5084511

of

De RG serie van Ibanez (dat is voor het wat ruigerre werk volgens mij

Ik houd van bands zoal: the red hot chili peppers,john frusciante,nirvana,the mars volta

dus heeft iemand tips dan hoor ik dat graag

Niek

Ik ga zelf ook een spitfire kopen en ik houd dus ook al een tijdje je verkoop sites enz in de gaten, maar ik ga toch voor een nieuwe.

Nou kwam ik wel bij Penterman Muziek een 2e hands LC spitfire mk2 tegen.
189 euro ofzo. Misschien heb je er wat aan...

Ik wil hem niet in het zwart, vind het persoonlijk spuug lelijk, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een goede gitaar is:)

google maar ff voor de link:)

*ps dit is geen spam ofzo... is gewoon een tip

zeiler
17 mei 2008, 19:32
welke gitaren ik zou aanraden is de Smash by Swing serie

de S1 voor 145 euro (3 single coils), de S2 voor 160 met 1 humbicker en 2 single coils en de S3 met 2 humbuckers en 1 single coil voor 175 euro...

qua afwerking kan het beter, maar qua geluid en speelbaarheid zijn ze super (zeker voor de starter)!!!

Ik zit er serieus aan te denken om in plaats van een nieuwe gitaar in deze gitaar duurdere en betere elementen in te gooien en betere hardware te plaatsen!!!

die hals is zoveel fijner dan veel gitaren van 500 euro en hoger :)

echt een aanrader!

Skintrade66
20 mei 2008, 21:06
Vandaag een nieuwe LC Spitfire II gekocht voor 245 euries. Adres: Eig, in Nijmegen. Goede service en schrepe prijzen!

Riky
20 mei 2008, 21:10
Vandaag een nieuwe LC Spitfire II gekocht voor 245 euries. Adres: Eig, in Nijmegen. Goede service en schrepe prijzen!

hey:) ik heb er vandaag ook een besteld:) Wou erg de butterscots, maar dat ging eind juli worden en anders eind oktober zeiden ze bij JIC, dus ik ben voor de lekker standaart 3tone sunburst met witte slagplaats gegaan.

Wel jammer... hoop dat het rode vd sunburst niet te rood is en witte er niet te geodkoop uiziet:)

Ik ben ook benieuwd hoe die gelakte hals voelt.

Nou ja:) nog ff wachten en dan weet ik het.