PDA

View Full Version : Koopadvies: Gitaren van 250 - 500 euro



bert k
28 juli 2005, 20:28
Goedkoop...Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!

Squier4ever
28 juli 2005, 21:24
Epi LP +/- 400 euries bij musicstore, vermaarde kopie van gibson
Epi SG +/- 300 euries bij musicstore.
Vele andere Epi's
Fender Tele/Strat MiM +/- 400 euries musicstore
verscheidene Ibanezzen
Dean Hardtail select en die andere....
Epi Sheraton
PRS SE moet voor 500 te doen zijn
Andere Deans...

ehmmmmmm

BC rich NJ series
Jackson
OLP van Halen model/ andere OLP's
Yamaha strat/tele model ook errrug goed naar het schijnt

Ibanez RuleZ
28 juli 2005, 23:52
Yamaha pacifica series. volgens mij japan gemaakt en er zitten een aantal modellen onder de 500 euro

Harrald

Speeddemon
28 juli 2005, 23:56
Yamaha pacifica series. volgens mij japan gemaakt en er zitten een aantal modellen onder de 500 euro

Harrald
+1

en die BC Rich NJ series raad ik zwaar af. Topheavy, body van multiplex, rommelige pickups.

Fumi SG
29 juli 2005, 00:17
Die NJ series hebben tegenwoordig geen multiplex body hoor, hoe dat eerder zat weet ik niet. Nou hebben ze een body van agathis, nog niet veel beter maar toch geen multiplex.

Vampire
29 juli 2005, 00:43
Yamaha Pacifica, ben ik het mee eens. Ik had er 1 met 2 humbuckers (De Yamaha Pacifica 120S) . Het zijn hele degelijke gitaren, ontstemmen niet snel, goed, stevig gebouwd, lekkere distortion voor het geld. Vrij goede beginnersgitaar, al zeg ik het zelf. Geschikt voor de meeste stijlen muziek eigenlijk wel, maar door de humbuckers het beste geschikt voor Rock/Metal en Blues.

NeeraDJ
29 juli 2005, 01:07
Dean Select gitaren of een goede Les Paul kopie

almarvk
29 juli 2005, 07:51
Ibanez RG320FM

Ibanez SZ

Epiphone SG400 of lager

Ibanez SA(S)

LIGNUMdrummerke
29 juli 2005, 08:32
Yamaha Pacifica, ben ik het mee eens. Ik had er 1 met 2 humbuckers (De Yamaha Pacifica 120S) . Het zijn hele degelijke gitaren, ontstemmen niet snel, goed, stevig gebouwd, lekkere distortion voor het geld. Vrij goede beginnersgitaar, al zeg ik het zelf.

heb ik ook al zittne naar kijken, nog niet op gespeeld weliswaar.... zijn ze naar een hoger niveau te tillen mits wat modding? ook wel handig misschien om te weten als je opzich een goede gitaar hebt maar geen geld voor een nieuwe, modding is meestal nog wel goedkoper maar waarschijnlijk doe je het met sommige gitaren beter niet? ik denk aan multiplex shit en erg goedkope rommel, als je geen goede body hebt en een kromtrekkende hals is het misschien beter om iets beter te kopen en dus later door modding naar een hoger niveau te tillen? is dit met de pacifica 120s mogelijk?

falcovanhoorn
29 juli 2005, 10:11
ik zou zeggen de OLP van Petrucci, 338 euro en goede kwaliteit als ik de verhalen mag geloven, goede bespeelbaarheid, 24 frets en mooie rode finish

ssj3goku
29 juli 2005, 11:08
ik zou zeggen de OLP van Petrucci, 338 euro en goede kwaliteit als ik de verhalen mag geloven, goede bespeelbaarheid, 24 frets en mooie rode finish

Waar? Ik heb me kapotgezocht... :|

telecastermaster
29 juli 2005, 13:09
Een sympatieke serie van topics, Bert, waar, zo te zien hier, veel behoefte aan is. Echter, voordat iemand overgaat tot de aanschaf van een bepaald merk moet ie eerst bepalen welke TYPE gitaar ie wil hebben, en voor beginners is die vraag veel moeilijker.

Anyway, mijn tip, voor telecaster: Rockinger

Voor metal guitaren zou ik het niet weten.:-D :-D

d'oh
29 juli 2005, 16:42
Ibanez Artcore series, zijn stuk voor stuk zeer goede (semi)hollowbodies

Epiphone ES335 DOT
G&L Tribute (alleen van gehoord dat die erg goed zijn, geen eigen ervaring)

even gekeken op de site van rockinger (www.rockinger.com)

vette gitaren vooral die telecasters met binding

Vampire
29 juli 2005, 19:51
Yamaha Pacifica, ben ik het mee eens. Ik had er 1 met 2 humbuckers (De Yamaha Pacifica 120S) . Het zijn hele degelijke gitaren, ontstemmen niet snel, goed, stevig gebouwd, lekkere distortion voor het geld. Vrij goede beginnersgitaar, al zeg ik het zelf.

heb ik ook al zittne naar kijken, nog niet op gespeeld weliswaar.... zijn ze naar een hoger niveau te tillen mits wat modding? ook wel handig misschien om te weten als je opzich een goede gitaar hebt maar geen geld voor een nieuwe, modding is meestal nog wel goedkoper maar waarschijnlijk doe je het met sommige gitaren beter niet? ik denk aan multiplex shit en erg goedkope rommel, als je geen goede body hebt en een kromtrekkende hals is het misschien beter om iets beter te kopen en dus later door modding naar een hoger niveau te tillen? is dit met de pacifica 120s mogelijk?

Sorry, ik heb zelf nog nooit gemod en heb daar dan dus ook erg weinig verstand van. Maar aangezien er gewoon 2 humbuckers inzitten (vrij standaard uiteraard) denk ik dat die wel vrij goed te vervangen zijn. Verder zul je denk ik bij andere forum-bezoekers moeten zijn.

Balthazar
1 augustus 2005, 16:33
Peavey Wolfgang special QT

deedee
1 augustus 2005, 16:50
nog een tip, als jullie de stijlen erbij zetten. Ik weet wel ongeveer welke gitaren voor welke stijlen gebruikt worden, maar de meeste mensen die (en zeker bij de gitaren tot 500 euro) hier komen met vragen over welke gitaren ze moeten kopen weten dat niet. Ook wordt het anders voor beginners een hele lange lijst met gitaren, waardoor ze door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Als de stijlen waarvoor de gitaar geschikt is erbij staan kan men een stuk makkelijker filteren.

deedee
2 augustus 2005, 19:40
zelf geen ervaring mee, maar misschien de dean vendetta 4.0 voor €399,- bij feedback (zit er zelf ook stiekem wel een beetje naar te kijken).

rhcp_schipper
8 augustus 2005, 00:10
de London city comet 1, voor €260 bij de american guitar store! Ik ga er dinsdag een kopen..... :-D :-D :-D

Tim

E-J
8 augustus 2005, 12:45
@ Tim, zeker kopen!!! LC's zijn geweldige gitaren

daarom raad ik iedereen die een goedkope strat wil ook een London City Spitfire II aan. Echt superdingen.

Stijl: alles behalve metal eigenlijk

vester86
8 augustus 2005, 17:50
en voor dat metal heb je dan de hurricane serie weer

spanky_franky
11 augustus 2005, 20:06
OLP lukather?

el loco
15 augustus 2005, 10:15
Laatst een Jackson Dinky DXMG gekocht, absoluut waar voor je geld. Er zitten passieve EMG`s in. Afwerking van deze gitaar is erg goed, de Floyd functioneert prima. Kortom: voor zo`n 500 euro heb je een gitaar die mijns inziens ook voor 200 meer verkocht had kunnen worden.

nopster
16 augustus 2005, 15:16
Voor mijn Japanse Fender strat, een '62 reissue model, heb ik nieuw 500 euro betaald. Er zitten zelfs texas specials op.

Lukas
25 augustus 2005, 00:58
Zeer goede gitaar:

Godin exit-22
prijs: +/- 400 euro in Leo Caerts Leuven
Zie www.godinguitars.com

Lukas

markieray
1 september 2005, 12:39
de beste strat die ik ooit gehad heb : een classic '60 mexicaan. de gitaar heeft vooral BODY, iets wat in vele strats ontbreekt. Eveneens zeer lekkere neck en perfect afgewerkt en afgesteld, ontstemt nauwelijks, tremolo werkt perfect. speel ik liever op dan m'n volledig originele '72 strat. heb mijn 60 tweedehands voor 400 gekocht in m'n favoriete kleur : wit met rosewood toets (wortdt niet meer geproduceerd in die kleur). nieuw koop je ze rond de 550. gewoon betere pickups en je hebt een beregoeie strat. ik heb gekozen voor '57-'62 fender pu's.

Groeten,

Mark 8-)

guitartub
3 september 2005, 11:51
Tipje voor de jazzers:
Washburn J serie, de 3 4 en 5 in deze prijsklasse de moeite waard om uit te proberen, met als bijzonder model de J4, een model Howard Roberts oval hole. De oudjes kennen hem vast nog wel, maar een Gibson HR (productielijn tot '57, daarna overgenomen door Epiphone) als je hem al vindt niet te betalen, deze is zeer betaalbaar en goed.

jim__
7 september 2005, 14:05
De line6 Variax 300..... ik had die van mij voor € 449,-, perfect afgewerkt (misschien had ik mazzel) en enorm veel mogelijkheden. Goed, de modellen klinken misschien net niet exact als het origineel (alhoewel ik de Les Paul toch wel geslaagd vind), maar je krijgt wel een degelijk aanvoelende gitaar met heel veel bruikbare geluiden, inclusief 12-snarige, akoustische, en hollowbody's. De coral sitar (klinkt echt leuk) en de banjo krijg je er zelfs ook bij! Ideaal voor beginners, maar ook op het podium zeer bruikbaar. :lol:

ochieloedere
9 september 2005, 22:57
Goede gitaar, net beneden 500 euro, Fenderlike clean, zaaaaaaaalig instrument van afwerking, design, speelcomfort, laat zich gemakkelijk verleiden tot scheurende solo's,...

Enig puntje van kritiek: geen 3 standenschakelaar voor elementkeuze, maar draaiknop, soms moeilijk om snel te wisselen,

maar: deze gitaar doe ik nooit weg!

grts

Cuebus
16 september 2005, 13:08
Hej Luitjes.....

Zelf zeer fanatiek Crafter fan nu ook elektrische modellen..... in prijsklasse tot ongeveer € 495,00

Leuke elementen ziet er zeer goed uit !!

http://www.groove-factory.nl/catalog/index.php?cPath=29_33_292&osCsid=d2a97b76cda26c7a1520c390117cff92

Bij deze lui als je even belt dan kun je nog lekker onderhandelen.....

Greetz... Cuebus

Jax
19 september 2005, 14:46
Godin Detour, supervet gitaartje, goede hals, mooie afwerking en een lekker geluid. Kostte 380 bij Sacksioni in Amsterdam.

Dirk W
10 oktober 2005, 23:23
Een Variax 300 kost maar 450 euro

Mitch
24 oktober 2005, 20:21
Ik ben zo onbescheiden om mijn review hier te linken:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65199

Voor nét onder de 500E vind ik de Indies niet te versmaden !

worst
8 januari 2006, 23:16
rg370dx.

ik vindt dit egt een complete rg die er prachtig uit ziet met een edge II brug

Walternativo
15 januari 2006, 09:10
heb mn godin lg hmb 24frts voor 400 gekocht maar ik hoor van een medegitarist dat ie er 600 voor heeft betaald. (Owned!).
Prachtige gitaar trouwens, 600 vast ook gewoon wel waard :) maar liever 200 in mn zak (bij mn plectra).

sliderman
3 februari 2006, 00:30
nieuw? zo ja, waar?

Dolf
3 februari 2006, 00:34
heb mn godin lg hmb 24frts voor 400 gekocht maar ik hoor van een medegitarist dat ie er 600 voor heeft betaald. (Owned!).
Prachtige gitaar trouwens, 600 vast ook gewoon wel waard :) maar liever 200 in mn zak (bij mn plectra).
Ik heb er 700 voor neergelegd (wel 3jaar geleden).
België is toch altijd duurder hé... :-/

J@N
21 februari 2006, 19:16
Vandaag een beetje in het rond gekeken, en de hele dag geprobeerd. Ik twijfel tussen een ibanez sa 260 (365 Euro) en een London City spitfire (269 Euro) ?? Tips

pint
25 februari 2006, 16:53
epi dot (es335 kopie)
ik raad wel aan em ff te laten afstellen door iemand met verstand van zaken .
heb dat zelf bij zweir laten doen , m'n best bestede 30 pleury tot nu toe .
gebruik hem vooral voor ac/dc en metal geluid .

ryker
26 februari 2006, 13:41
voor iets van 400+ krijg je de x-series van jackson...alder body, rosewood nek, seymour duncan elementen...

heerlijke gitaren om op te spelen vind ik .

richting: metal etc

marter544
26 februari 2006, 14:05
epi dot (es335 kopie)
ik raad wel aan em ff te laten afstellen door iemand met verstand van zaken .
heb dat zelf bij zweir laten doen , m'n best bestede 30 pleury tot nu toe .
gebruik hem vooral voor ac/dc en metal geluid .

Gebruik jij een epi dot voor metal? :S Heb je dan niet heel erg last van feedback als je een beetje flink gain gebruikt? Of speel je alleen op heel lage volumes?

pint
26 februari 2006, 15:25
marter544
ik heb ook een epi korina explorer en vreemd genoeg heb ik daar veeeel meer last van feedbacken mee
ik vind het dus voor een semi-holow body erg meeevallen

en tja wat is veel gain dat is zo smaak gebonden
mn gain van mn engl staat ongeveer op 6

Scali
26 februari 2006, 16:42
ik heb ook een epi korina explorer en vreemd genoeg heb ik daar veeeel meer last van feedbacken mee

Maar dat zal aan de elementen liggen, niet aan de body.
Die Dots hebben wel een balk van mahonie door de body heen lopen, tegen feedback, als het goed is, dus dat zal wel schelen. Een 'echte' holle gitaar (zo'n jazzgeval bv) zal wel meer problemen geven.

pint
26 februari 2006, 17:00
Maar dat zal aan de elementen liggen, niet aan de body.
Die Dots hebben wel een balk van mahonie door de body heen lopen, tegen feedback, als het goed is, dus dat zal wel schelen. Een 'echte' holle gitaar (zo'n jazzgeval bv) zal wel meer problemen geven.
we zullen zien scali over een paar maanden gaan er dimarzio's in (de explorer)
ik hoop dus ook van harte dat ie dan minder feedbackt

Scali
26 februari 2006, 17:02
we zullen zien scali over een paar maanden gaan er dimarzio's in (de explorer)
ik hoop dus ook van harte dat ie dan minder feedbackt

Vervang dan voor de zekerheid ook de veertjes... en doe schuimrubber onder het element, om te zorgen dat ie niet kan trillen in z'n ophanging.
Gasten die veel gain/volume gebruiken, zoals bv John Petrucci, schroeven hun elementen direct op de kast vast, om dit soort feedback tegen te gaan.
Waarschijnlijk los je met schuimrubber het probleem ook wel op met de standaard-elementen, ervanuitgaande dat ze wel gewoon goed gewaxpot zijn (dat doet Epiphone iig op de duurdere modellen wel tegenwoordig).

pint
26 februari 2006, 18:43
thnx voor de tip scali

-Steven-
1 maart 2006, 17:42
Morgen ga ik een bezoekje brengen aan de Musicstore in Keulen. Ik speel momenteel op een Fender Strat en ben hier erg tevreden over, maar zoek nu een tweede gitaar met humbuckers.

Mijn oog viel op deze gitaar: klik! (http://www.musicstore.de/nl/E-Gitarren/3_42_GEGIT_0_GIT0002826-001/0/0/0/detail/musicstore.html)

Deze gitaar hebben ze zowel met open als met dichte humbuckers (heb ik gehoord). Wat is eigenlijk het preciese verschil? En verder, wat denken jullie van deze gitaar? Heb al van veel mensen gehoord dat Epiphone erg goede Les Pauls namaakt, maar wou het toch even hier navragen. :)

Goede prijs-kwaliteitverhouding of niet?

Funky Kingston
2 maart 2006, 18:01
Heeft er iemand ervaringen met een Fender Lite Ash Tele? Heeft een prijs van onder de €500,- dus is zeer betaalbaar maar staat dat ook in verhouding met de geleverde kwaliteit, of is het beter in deze prijs categorie een squier te kopen (hoewel ik van dat merk altijd een beetje jeuk krijg)?

Ezyduck
3 maart 2006, 19:44
Steven, van een noep: Ik heb zelf 8 jaar terug een Epi standard met een classic '57 Gibson Humbucker en schaller stemmechanieken gekocht en was indertijd 1200-1300 gldn (ongeveer) kwijt. Standaard was ie tegen de 800 dacht ik. Hij heeft bij veel gigs een goed geluid opgeleverd, maar is toch m.i. in ieder geval minder degelijk dan een Gibson. (Hoewel, de laatste tijd..) Aan de andere kant, het scheelt wel een bult geld. Ik ben dus wel redelijk tevreden over (deze) Epiphone, het was waar voor zijn geld maar geen Gibbie.

Mitch
3 maart 2006, 20:10
Heeft er iemand ervaringen met een Fender Lite Ash Tele? Heeft een prijs van onder de €500,- dus is zeer betaalbaar maar staat dat ook in verhouding met de geleverde kwaliteit, of is het beter in deze prijs categorie een squier te kopen (hoewel ik van dat merk altijd een beetje jeuk krijg)?
Niet krabben hoor, de Lite Ash Tele is een prima ding. In die prijsklasse zou ik weinig betere Teles weten, sterker nog: heb een hoop duurdere Teles gehoord die minder prettig waren. Met die Abalone dots/quilt maple neck en kleurloze body heeft -ie wel een beetje rare mix tussen quasi-luxe en basic-look. Da's wel wat minder.

Funky Kingston
3 maart 2006, 22:21
Die afwerking, tsjah ik ben zelf ook niet echt weg van zo'n 'natural' look. Had dan ook in mijn hoofd om wellicht, mocht ik een fender telecaster lite ash aanschaffen deze zelf van een mooie paintjob te voorzien. Een mooi kleurtje geeft een gitaar nou net dat beetje extra uitstraling.

Mitch
3 maart 2006, 23:19
Ze zijn er ook wel in een lichte vanilla tint geloof ik, of ik ben nu in de war met de Highway.

lagwagon_81
10 maart 2006, 17:32
rg370dx.

ik vindt dit egt een complete rg die er prachtig uit ziet met een edge II brug

Ben ik het helemaal mee eens! Ik ben zelf in het bezit van de voorganger RG 270DX BK en vind het voor die prijs een reuze gitaartje ;)

Funky Kingston
11 maart 2006, 13:00
Seymour Paul, of anderen, hoe verhoudt de Fender Telecaster Mexico zich eigenlijk met een Tele Lite Ash? Hoe is de kwaliteit van mexico's in het algemeen? De tele lite ash wordt toch gemaakt in asie, naar ik dacht?

Nine-Inch-Niek
14 maart 2006, 12:02
Hey mensen,

Ik heb nu 2 butget gitaren:

BC Rich KKV erg lekker om mee te spelen maar dit komt voornamelijk door mijn lengte. Houd zich erg goud bij normale tuning maar ook tot F blijft ie goed klinken. ik heb er nu power slinky's op liggen om in dropped c te spelen maar ik ben erg tevreden prijs: 418 inclusief gigbag t-shirt en standaard van hercules bij muziekhuis vriese doetinchem

LTD HM50 met floyd rose trem. Heel fijn om te bespelen hij was alleen ruk afgesteld maar. heb dit dankzij de dvd van total guitar zelf kunnen verhelpen. erg handig.. De pickups zijn niet echt geweldig maar voor gewone tot d tuning houden ze zich erg goed prijs: 299 bij american guitar store te enschede

Ik wil nog een Jackson RX10D bij kopen. Kost 444 bij musik-produktiv naar mijn mening goed waar voor je geld jackson heef toch altijd wel qualiteit.

Groetuh!!!!

Niek

kars
15 maart 2006, 18:53
jaartje geleden een RG 7620 via E-bay gekocht, worden in de VS regelmatig aangeboden voor prijzen waarvoor de extra import tax er wel af kan. onder de 500 € kan je er zelfs nog een custom element in zetten als je wilt. maar ook zonder heb je heel veel gitaar (en plezier) voor je geld!

GeeMPie
16 maart 2006, 19:41
Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan om binnen paar maandjes elektrische gitaar te kopen.
Misschien handig om te melden dat ik totaal geen ervaring heb met gitaar.
Ik dacht dat ik in deze topic wel wat informatie zou vinden, maar er worden zoveel verschillende merken en types aangeraden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :dontgeti:
Iemand heeft me al beetje uitleg gegeven, en vroeg eerst welk soort muziek ik wou spelen. Ik speel liever zacht (bv. Pink Floyd) maar ook graag wat harder (bv. Iron Maiden).
Ik heb gehoord dat je voor "zachte" muziek een single coil nodig hebt om heldere klanken te hebben, en humbucker om metal te spelen.
Is het dan niet beter om een gitaar te nemen met 1 humbucker en 2 single coils in mijn geval?
bv. dit pakket.
http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=78168&taal=0

alvast bedankt.

BartL
16 maart 2006, 20:06
Verbaast me dat er nog niets van dit merk voorbij is gekomen:
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/ch2.JPG
Charvel Model 6

Jaha
11 april 2006, 07:52
ik heb me toch een squier;
Zo schel dat ik me soms verwonder dat ik nog trommelvliezen heb, maar ach ik speel er wel lekker op.

guitartub
18 april 2006, 13:17
In deze prijsklasse hoort ook thuis:
Gretsch electromatic Pro Jet.
Heb m onlangs aangeschaft en na wat uitproberen en testen in diverse bandjes en diverse stijlen: Voor niet al te veel geld een zeer veelzijdige gitaar voor allerlei stijlen inzetbaar. Voelt aan als een ouderwetse Les Paul (zwaar) maar met een eigen geluid door de Gretsch (TV Jones designed) elementen.

Berik
19 april 2006, 22:25
Ik wil nu een Epiphone G400 HC kopen:)...

Vind hem echt cool alleen nog ffkes sparen:)

terrasbeest
3 mei 2006, 11:40
Net onder de 500,00 : Michael Kelly.
Heb er heel wat gezien, maar enkel getest wat ik zinnens was te kopen : 3 hollowbodies. Gekozen voor de Jumbo-FT.
Had reeds langer een hollowbody (Gibson), maar met P-90 pups, die op zich veel veelzijdiger is, maar door de pups niet geschikt voor een Jazz klank. De MK is IMO beter afgewerkt en speelt ook beter dan de soortgenoten van Epi of Ibanez. Heeft een Bigby, die me tegenvalt, waarschijnlijk omdat ik de trem van m'n Strat gewoon ben, en voorheen nooit een Bigsby had gebruikt. Na een weekje begint het al wat te lukken ,maar of het tussen mij en die Bigsby ooit wat wordt ,weet ik nog niet.

Deze gitaar is een goeie aanvulling op wat ik al had en exact wat ik nodig had.

MK is een zeer goede gitaar, geen copy van een of ander groot merk ( ook de andere modellen niet ), wat ik positief vind.Ze gaan uit van hun eigen mogelijkheden, maar ik vind de merknaam voor een Aziatische gitaar niet echt geslaagd, in tegenstelling met de gitaren zelf heeft de merknaam iets van ' wel willen maar niet kunnen', wat voor sommige gitaristen als een imagoprobleem kan worden ervaren.Het hangt van jezelf af of je in die ' marketingval' van de andere merken wil vallen.
Ik ga zeker de gewone modellen uittesten, en als er me wat bevalt : gewoon kopen.

Martin_1983
8 mei 2006, 16:15
Squier (Fender) Master Series Thinline
tot 500 euro..

Ontzettend lekker gitaartje! 2 Duncun humbuckers, clean erg mooi en helder, overdrive = flink ruig :D
Ik heb 'm zelf pas gekocht en ik ben er helemaal weg van..ook omdat hij er gewoon erg lekker uit ziet!

robin..
11 mei 2006, 21:13
voor mensen die een niet zo dure strat willen: London city spitfire II, en dus géén fender mex strat, die is een stuk duurder en naar mijn mening minder goed.

akkebaas
20 juni 2006, 01:26
Heb zelf ook een Mexicaanse strat van een jaar of acht geleden: prima gitaar, zit echt goed in elkaar en klinkt zeer behoorlijk, 'k denk erover hem wat te upgraden met nieuwe elementen.
Heeft iemand ervaring met de jaren 80 Tokai strats? Die vind je ook onder de 500 euro en schijnen erg goed te zijn. Of moet ik daarvoor naar het vintage forum?

Eric the Saturnine
23 juli 2006, 09:53
Steinberger Spirit gitaren. Steinberger is een keuze, maar voor deze prijs (350 USD) kan je deze kwaliteit bijna nergens krijgen. Check www.musicyo.com voor verdere info.

http://www.musicyo.com/sku/GU7RCTL1.jpg

Utreg
24 juli 2006, 17:36
Steinberger Spirit gitaren. Steinberger is een keuze, maar voor deze prijs (350 USD) kan je deze kwaliteit bijna nergens krijgen. Check www.musicyo.com voor verdere info.

http://www.musicyo.com/sku/GU7RCTL1.jpg

Kan je die dingen verschippen naar Nederland van die site? Ik ben helemaal verliefd geraakt op deze Kramer:

http://www.musicyo.com/product_images/328_full.jpg of die Steinberger Spirit :)

Eric the Saturnine
24 juli 2006, 21:22
Ze verschepen idd naar Nederland. De bassist uit mijn band heeft een 6 snarige Tobias gekocht bij hun. Er komt wel een klein beetje belasting bij, maar ze worden goed afgeleverd. MusicYo is volgens mij ook gewoon onderdeel van Gibson...

Kim Wilson
25 juli 2006, 08:35
Ik heb laatst een aantal Swing gitaren mogen proberen. Chinese gitaren. Ik vond ze lekker spelen. Ze kosten rond de €400 (www.tonefactory.nl (http://www.tonefactory.nl))

Holland
26 juli 2006, 07:20
Yamaha RGX121S (veel beter dan Squiers!)
Yamaha RGX420S met floyd rose
Ibanez GRG 270 (dus niet de 170, daarvan is de brug niet OK)
Line6 Variax 300

De OLP gitaren die ik in handen heb gehad (made in China) waren niet goed, doe jezelf dan een plezier met de Line6 Variax met een POD)

Hector_Tsolodimos
28 juli 2006, 17:35
Yamaha RGX121S (veel beter dan Squiers!)
we zitten hier nu dan ook niet echt in de algemen prijsklasse van de Squiers.. Squiers behoren duidelijk in de categorie 0 - 250...
Mexicanen raard ik eigenlijk nog steeds aan, of Japanners (ik praat uiteraad over Fender). Vooral tweedehands kunnen ze waard voor hun geld zijn..

dieter_dc
24 augustus 2006, 13:54
Yoo de mannen en vrouwen,

Ik was een aan het rondkijken voor een electrische gitaar (ben nu aant leren op een akoestische) en mijn ogen zijn gevallen op deze typetjes:

1) G&L Tribute ASAT Classic Standard (uit Korea, met Am. electronics en pickups)

http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d470.html

2) Fame Telli (handgebouwd in Polen, schaller onderdelen)

http://www.fame-guitars.com/

(zie bij guitars-telli)

3) De fender telecaster standard MiM

http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d324.html
(7e gitaar van vanboven)

Alle 3 gaan ze voor ongeveer € 400.

Waar moet ik vooral op letten? Goed kwaliteit houten body zodat die later eventueel kan upgegrade worden zonder een andere gitaar te moeten kopen?

Afwerking?

Kwaliteit elementen?

Er is wat veel, vooral voor iemand die zijn eerste gitaar zoekt :)

Vooral de G&L interesseert me, omdat die goede kritieken krijgt en ontworpen is door Leo Fendern die zal er wel iets van kennen zeker?

Allez bon soit, om af te sluiten zal ik nog zeggen wa voor een sound ik goe vind, dan kan je me mss op een fout in keuze wijzen: The subways, block party, the killers (nieuw nummer is de bom) en muse.

Greetz, en merci om te antwoorden...

RHCPMartin
24 augustus 2006, 21:48
Hallo mensen!
Vraagje: Is iemand hier bekend met de Dean Hardtail select? Ik zit er aan te denken om er zo een aan te schaffen maar ik heb heeeel erg weinig verstand van gitaren. Mijn muziek voorkeur is Punk/Rock is dit dan een goede gitaar?

o1251
27 augustus 2006, 13:59
Ik heb zelf gister een London City Comet MK1 gekocht.
Hij was 250 en klinkt net zo goed als een mexicaanse tele.
Voor de rest is die zeer goed afgewerkt, een hele glade hals en een fijne toets.
Zeker het testen waard.
prijs en kwaliteit verhouding is zeer goed. http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

Usitarie
4 september 2006, 19:59
Ik ben van plan om binnenkort te beginnen met lessen, ik weet op het moment nog niets van gitaren af (zal wel met de tijd komen). En daarom wil ik graag mijn mede gitaarliefhebbers vragen om advies voor een gitaar.
Ik ben op zoek naar een gitaar waarmee je goed het geluid kan maken van Avenged sevenfold of Sonata arctica, als iemand daar antwoord op zou kunnen geven zou ik dat zeer op prijs stellen

Groeten

BlueThunder
6 september 2006, 09:00
heb net Ibanez RG 370 dx gekocht voor 420 speelt wel best lekker :hippie:

Tho
6 september 2006, 17:31
heb net Ibanez RG 370 dx gekocht voor 420 speelt wel best lekker :hippie:

Die heb ik ook gehad. Ik vond dat er nogal wat speling zat in de trem, maar verder is het een prima gitaar hoor, lekker licht ook!

boertush
6 september 2006, 23:52
ik wil graag een gitaar en versterker kopen
maar ik ben linkshading en student (budget max: €500)

de versterker kan ik eventueel nog 2e hands kopen maar met de gitaar gaat dit dus niet.

iemand suggesties?
*ps ik heb al rond gekeken op dit forum nog nix gevonden over dit budget*

Tupelo
6 september 2006, 23:58
Als linkshandige ben je behoorlijk beperkt in je keuze geloof ik.
In ieder geval geen Stagg kopen, want die raak je aan de straatstenen niet kwijt en de kans dat je een goede treft lijkt klein te zijn gezien de reacties op dit forum.
Je zou Richwood, London City of Yamaha gitaren kunnen proberen, ik weet alleen niet of die linkshandig te verkrijgen zijn, anders wordt het omdraaien. :)

boertush
7 september 2006, 12:04
Als linkshandige ben je behoorlijk beperkt in je keuze geloof ik.
In ieder geval geen Stagg kopen, want die raak je aan de straatstenen niet kwijt en de kans dat je een goede treft lijkt klein te zijn gezien de reacties op dit forum.
Je zou Richwood, London City of Yamaha gitaren kunnen proberen, ik weet alleen niet of die linkshandig te verkrijgen zijn, anders wordt het omdraaien. :)

van yamaha en ibanez die hadden ze iig wel een paar modellen

Jarno.d
17 september 2006, 11:02
Ibanez rg370dx, heb em zelf ook. Mooi gitaartje, lekker geluid en een zwaar fijne wizard 2 nek :)

Ik heb em vor 380 gekocht.

cardinal
24 september 2006, 09:36
de dean mlx v of die explorer, echt superwaar voor zijn geld!! Wel natuurlijk voor (hard)rock en metal. Sound komt dicht in de buurt van dimarzio's. Lekkere pickups en zeer goed bespeelbaar. Ook tuners redelijk goed. Kortom echt waar voor zijn geld.

Sdemunnik
2 oktober 2006, 11:39
Hallo allemaal.

Ik ben zelf de (trotse) eigenaar van Ibanez SA120. Ik kan deze gitaar bij iedereen aanbevelen die een budget van 279,- euro heeft.

het model is inmiddels al vernieuwd(toen ik hem kocht was hij nog 249,- en was hij iets minder mooi afgewerkt dan nu) De naam is het zelfde gebleven. Het is een fijne gitaar, die lekker snel speelt, er goed uitziet en een heel divers geluid voort kan brengen. Van lekker pittig en fel(de achterste humbucker), tot een heel warm geluid(de voorste humbucker paralel geschakeld).

Hij heeft een geschroefde hals, dit betekend dat de "sustain" van de gitaar niet op en top is, maar ik vind het geluid goed, helemaal als je de aankoopsom in je achterhoofd houdt. Nooit problemen gehad en altijd goed gestemd gebleven!

Ik gebruik de gitaar in combinatie met een line 6 flextone 2.

Cheetoria
5 oktober 2006, 00:08
Washburn HB15. net 2 maanden terug aangeschaft voor 240 euro in Rockpalace den haag. Gangbare prijs zitten tussen de 280 en 360. (ik had mazzel :hippie:

Thundermane
31 oktober 2006, 17:16
Ik begon zelf eerst met een Squier Bullet... ik betaalde er 200 euro voor... terwijl het nu 80 euro winkelprijs is... zucht.... en et is een kutding vergeleken met wat ik nu heb....

Anyway ik zelf heb uiteindelijk voor 400 euro (winkelprijs 430 euro) een Ibanez RG7321 gekocht.
En ik moet zeggen hijs echt een improvement:
clean klinkt ie zuiver, distortion/overdrive klinkt ie uber, de snaren zitten dicht op de hals wat het spelen makkelijker maakt, de frets zijn jumbo wat het ook makkelijker spelen maakt, daar komt bij hij is 7snarig (extra dikke snaar) en de hardware en soldering is altijd stevig.
Op alle websites waar ze dit ding verkopen krijgt ie 5 sterren.
Hij staat er ook om bekend dat hij onverwoestbaar is en dat de snaren nauwelijks losser komen te zitten.
Dit klopt allemaal al moet ik zeggen dat de dunste snaar wel een kleine negatieve fuzz geeft met distortion... waarschijnlijk moet ik iets aan de topkam(brug) doen... bijvijlen ofzo.
Wat ook belangrijk is... Hij is altijd helemaal zwart :P
Het ENIGE minpuntje is dat hij geen tremolo heeft maar z`n sustain maakt et op zich wel goed.
Door dit ding speel ik inplaats van de yankee doodle, metallica.
Over metallica gesproken, met de juiste tweaks klinkt deze gitaar precies als de gitaren van metallica... letterlijk precies.

Ik ben zoooo blij met deze aankoop :rockon: 8-)

i love punkrock
1 november 2006, 11:35
ik heb gisteren een epiphone les paul gaan kopen voor 499 euro i.P.V. 580 euro in keymusic(in België) en hij klinkt echt super!http://www.hickies.co.uk/shop/images/EPIPHONE%20LES%20PAUL%20TRANS%20LIGHT%20BLUE.jpg

sabo
8 november 2006, 16:38
heb ik ook al zittne naar kijken, nog niet op gespeeld weliswaar.... zijn ze naar een hoger niveau te tillen mits wat modding? ook wel handig misschien om te weten als je opzich een goede gitaar hebt maar geen geld voor een nieuwe, modding is meestal nog wel goedkoper maar waarschijnlijk doe je het met sommige gitaren beter niet? ik denk aan multiplex shit en erg goedkope rommel, als je geen goede body hebt en een kromtrekkende hals is het misschien beter om iets beter te kopen en dus later door modding naar een hoger niveau te tillen? is dit met de pacifica 120s mogelijk?

Ik heb een Pacifica 120s met DiMarzio Superdistorion als brugelement, voor rock is er niets beters. lekkere hals, lichte gitaar, vette distortion.

sabo
8 november 2006, 16:41
p.s. je kan er ongestoord op te keer gaan, heb mijn gibson de deur uitgedaan

AgileGhost
14 november 2006, 17:21
hier (rondomusic.net) zijn Agile gitaren te koop... beter en goedkoper dan epiphone....

Brammibal
14 november 2006, 17:55
nog nooit van g8ehoord. ze zien er wel gaaf uit. die specs van de SX GG4 STD, zijn best netjes voor 130 $.

Jim Haagmans
15 november 2006, 22:29
Godin Freeway!

goede gitaar, strat model, die kwa sound denk ik nog het meest een paul reed smith nadert en daar niet te zeer voor onderdoet. En dat voor slechts 539 euro's!
Humbucker single humbucker

http://www.godinguitars.com/godinfreewayclassicp.htm

rickygibson
22 november 2006, 16:41
Ik zou gaan voor een epiphone. moded maakt niet zo veel uit, als je de special edities maar vermijd. (klinkt wel erg ''speciaal'' maar is gewoon de slechtste versie)
ben zelf eigenaar van een epiphone g400 van de eerder gebouwde reeks geloof ik. heb ik 2e hands zon 300 euro voor gegeven.
(staat nog gibson op :blast: )

coony
22 november 2006, 22:16
epi dot (es335 kopie)
ik raad wel aan em ff te laten afstellen door iemand met verstand van zaken .
heb dat zelf bij zweir laten doen , m'n best bestede 30 pleury tot nu toe .
gebruik hem vooral voor ac/dc en metal geluid .

'n Paar maand geleden heb ik er ook zo 1 gekocht, 2dehands in prima staat voor €360!
Gewéldige gitaar! Ik stel m'n gitaren trouwens zelf af...

http://myspace-774.vo.llnwd.net/01219/47/74/1219524774_l.jpg

Koen

CardioClash
29 november 2006, 10:13
Ik zou gaan voor een epiphone. moded maakt niet zo veel uit, als je de special edities maar vermijd. (klinkt wel erg ''speciaal'' maar is gewoon de slechtste versie)


Heb zelf een Epi LP Custom guitar of the month gedoe enzo... was 499 euro en ik ben er erg blij mee hoor... Ik hoop dat je niet bedoelt dat MIJN KINDJE slecht is, want dan .... ;)
Ik kan hem iedereen aanraden...
Mn broer(tje) heeft een BC Rich Virgo gekocht van 550 euro (ok valt net buiten de 500 euro) maar die vind ik persoonlijk wat minder... Hij voelt niet zo stevig aan als mijn Epi... (Ik heb die Epi al een paar keer laten vallen enzo en gestoten tegen scherpe puntjes, maar ik zie geen schade)
Plaatje (http://namm.harmony-central.com/WNAMM05/Content/Epiphone/PR/GoM-LP-Custom-Chrome-lg.jpg)

gitaar-z
1 januari 2007, 13:59
Epiphone G-400 SG.

Is een goeie gitaar voor weinig. :cooler:

Markn
2 januari 2007, 14:00
Ibanez!
relaxte gitaren en tweede-hands in overvloed verkrijgbaar!

Misery Signals
4 januari 2007, 16:09
Ik heb zelf gister een London City Comet MK1 gekocht.
Hij was 250 en klinkt net zo goed als een mexicaanse tele.
Voor de rest is die zeer goed afgewerkt, een hele glade hals en een fijne toets.
Zeker het testen waard.
prijs en kwaliteit verhouding is zeer goed. http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

Deze wilde ik ook posten. ik heb mijn London City Comet MKI tweedehands voor 175 gekocht. Deal gedaan en Fender tuners voor 20 Euro erop. Dan voor 20 Euro custom scheve brugsaddles erop laten zetten om de intonatie perfect te krijgen wat bij rechte saddles gewoon meestal niet lukt. Gisteren voor 45 Euro een tweed case erbij gekocht en voor 100 Euro een brug/neck set Seymour Duncan quarterpounders erin gezet. Reken uit, de gitaar met koffer kost nu 360 Euro en daar mag elke USA Fender eens tegen komen spelen.

Aan te raden als je voor weinig geld echt een toptele wil hebben. En van jullie eigen bodem Nederlanders!! (Allez verkocht, gemaakt is ie in China haha!)

bart_g
5 januari 2007, 19:15
'n Paar maand geleden heb ik er ook zo 1 gekocht, 2dehands in prima staat voor €360!
Gewéldige gitaar! Ik stel m'n gitaren trouwens zelf af...

http://myspace-774.vo.llnwd.net/01219/47/74/1219524774_l.jpg

Koen

Hier ben ik het helemaal mee eens. Geweldige gitaar, lekker veelzijdig, goed bespeelbaar en ik vind hem erg mooi...

LP_CL
14 januari 2007, 19:21
Ik zou wat rondneuzen in de rekken van Jackson/ibanez/epiphone (G400 is een superaanrader!!), en zeker ook niet te vergeten: Fender mexican strat (desnoods 2de hands)

el_jello
20 januari 2007, 12:28
Ik heb een yamaha pacifica XJ112 aangekocht.
Een goede gitaar.
Maar ik moet toegeven, als je een fender/jackson tweedehands kunt kopen voor 300-400 euro ben je beter met dat :).

dePerik
21 januari 2007, 00:05
Conratz met je Pacifica,

Zoals velen al schreven is het een meer dan prima gitaar voor z'n geld.
Ik heb er eentje met Wilkinson tremolo, Schaller mechanieken. Wil er ooit nog Graftech topkam en een Seymour Duncan in laten zetten.
Maar het is een erg fijne gitaar met een goede edoch (edoch?) wat neutrale sound.

vulvasonic
21 januari 2007, 00:09
Conratz met je Pacifica,

Zoals velen al schreven is het een meer dan prima gitaar voor z'n geld.
Ik heb er eentje met Wilkinson tremolo, Schaller mechanieken. Wil er ooit nog Graftech topkam en een Seymour Duncan in laten zetten.
Maar het is een erg fijne gitaar met een goede edoch (edoch?) wat neutrale sound.

Die jij hebt is wel de top of the line Pacifica.
De goedkoopste modellen kunnen echt brandhout zijn. Terwijl modellen uit dezelfde serie ook best op te voeren zijn naar werkbare stukken hout.

Maar de jouwe is gewoon erg goed. En dat neutrale geluid, daar zijn veel liefhebbers van.

dePerik
21 januari 2007, 00:23
Ik had er laatst over zitten denken of ik er misschien niet de Strat elementen in zou zetten die nu in mijn Ibanez zitten. Vanwege wellicht toch iets meer sound.
Voor al diegenen die nu met een lichte frons in hun hoofd zich afvragen hoe dit zit:
Mijn Ibanes Blazer (jaren 80), had baggerelementen maar verder heel wel speelbaar. Tweedehands elementen van een Stratocaster (jap series) gekocht (zat nog allemaal lekker aan elkaar), nieuwe slagplaat geknutseld en hoppa: Ibanez met stratachtig geluid, althans, in ieder geval een béter geluid :cooler:

vulvasonic
21 januari 2007, 00:26
Ik had er laatst over zitten denken of ik er misschien niet de Strat elementen in zou zetten die nu in mijn Ibanez zitten. Vanwege wellicht toch iets meer sound.
Voor al diegenen die nu met een lichte frons in hun hoofd zich afvragen hoe dit zit:
Mijn Ibanes Blazer (jaren 80), had baggerelementen maar verder heel wel speelbaar. Tweedehands elementen van een Stratocaster (jap series) gekocht (zat nog allemaal lekker aan elkaar), nieuwe slagplaat geknutseld en hoppa: Ibanez met stratachtig geluid, althans, in ieder geval een béter geluid :cooler:

Tegenwoordig kun je de beste Seymour Duncan elementen kopen voor 69 euro per stuk bij http://www.musik-produktiv.de
Ik zou daar een keer kijken als je echt een ander geluid zoekt.

Kim Wilson
5 februari 2007, 09:24
Ik heb afgelopen zaterdag even mogen spelen op een nieuwe Swing tele (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=176_174&products_id=2342). Echt een supergitaar voor het geld. Mooi hout, string-through, neck-through, twee splittable hotrails. Echt een heel mooi veelzijdig gitaartje met een geweldige sustain. Hardstikke netjes afgewerkt ook. En voor nog geen €400.

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/t-thru-1.jpg

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/464570476.jpg

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/t1-36.jpg

WILLEM.FZR
18 februari 2007, 15:31
Ziet er leuk uit , een topper zo te zien en te horen.
Kan je er ook zo op spelen ? Ik moet nog even oefenen !!
Tja alles is er te koop voor relatief weinig euries.
Ik zelf 2 2e hands dingetjes.
Ibanez roadstar II en een Fender tele tex mex.Je kan er goed mee uit de voeten.Een geinig gitaartje hoeft echt niet veel te kosten.
Veeel pelzier met je nieuwe aanwinst.

Jim Haagmans
25 februari 2007, 18:17
@ Tim, zeker kopen!!! LC's zijn geweldige gitaren

daarom raad ik iedereen die een goedkope strat wil ook een London City Spitfire II aan. Echt superdingen.

Stijl: alles behalve metal eigenlijk

ja zijn london citys echt goede dingen?? ik ben er helemaal niet bekend mee maar ik dacht dat london city meer een merk was van weinig geld weinig kwaliteit? heeft iemand misschien fotos en meer info over die LC's?

Negative K3 fan
25 maart 2007, 20:57
zit ook een leuk filmpje bij die swing ... ik begin zowaar te gassen, waar kun je die dingen nog meer krijgen??

oscarito
8 juli 2007, 20:20
Godin Detour, supervet gitaartje, goede hals, mooie afwerking en een lekker geluid. Kostte 380 bij Sacksioni in Amsterdam.
ik heb hem nergens gezien daar

oscarito
8 juli 2007, 20:22
heb mn godin lg hmb 24frts voor 400 gekocht maar ik hoor van een medegitarist dat ie er 600 voor heeft betaald. (Owned!).
Prachtige gitaar trouwens, 600 vast ook gewoon wel waard :) maar liever 200 in mn zak (bij mn plectra).
waar heb je die gitaar dan gekocht

ericjan
10 juli 2007, 20:45
een gitaar die ik nog niet heb gehoord is de epi firebird

DarknessAwaits
10 juli 2007, 23:18
zit ook een leuk filmpje bij die swing ... ik begin zowaar te gassen, waar kun je die dingen nog meer krijgen??

Tonefactory is de enige Nederlandse dealer volgens mij.

CrudeSapphire
26 november 2007, 21:56
+1

en die BC Rich NJ series raad ik zwaar af. Topheavy, body van multiplex, rommelige pickups.

Een set emg's erop, en je hebt een prachtige metal klank, kan ik van meespreke, dus ik zou oplette wat je zegt ;)

Dark_Tranquillity
26 november 2007, 22:02
Een set emg's erop, en je hebt een prachtige metal klank, kan ik van meespreke, dus ik zou oplette wat je zegt ;)

Kerel, dit topic is al tijden dood, een post uit 2005 van die BC Bagger.

oscarito
28 februari 2009, 16:27
Kerel, dit topic is al tijden dood, een post uit 2005 van die BC Bagger.

Man je hebt helemaal gelijk hier voor het een beetje op te leuke ik heb er geen ervaring mee maar hij ziet er best tof uit : http://www.keymusic.com/pics/products/104301big.jpg

Wat je ook kan doen een 2de hands PRS kopen, of een goede fender strat. Money in the pocket:punk:

B0UDEWIJN
28 februari 2009, 17:26
Nou, jij loopt anders ook aardig te bumpen....