PDA

View Full Version : Deathmetal - gitaren en bas met de POD XT Pro.



Iceman
28 juli 2005, 19:51
http://members.home.nl/thomas.dijk/MixdownErebus.mp3

Heb een jong bandje opgenomen in de oefenruimte. Dit is een ruwe mix, aan de zang is nog helemaal niets gedaan. Bas en gitaren zijn opgenomen met de Pod Xt Pro rechtstreeks in de tafel.
Voor de Line6'ers onder ons zal ik de patches hier ook neerzetten.

http://members.home.nl/thomas.dijk/Erebus%20basgeluid.l6t
Da's de bas.

http://members.home.nl/thomas.dijk/Mesa%20Rec%20opname%20Erebus.l6t
De gitaren.

WICKED
28 juli 2005, 20:48
YEAHHH!!! Echt super vette sound man!!, podxt rulet!! :D

armageddon
28 juli 2005, 21:04
Kan iemand me vertellen of de Pod XT nu veel beter is dan de 2.0? En of de Pro beter is dan de normale? Dit klonk erg goed en dat kon ik dus echt niet uit de 2.0 halen.

Iceman
28 juli 2005, 21:22
Ik heb de eerste POD en de POD XTpro. Verschil in geluid tussen gewone XT en een XTPro hoor je niet echt, geloof dat de XT 20bits is en de XTPro 24bits.

Er is wel een groot verschil tussen de oude POD en de nieuwe XT (pro of niet). Geluiden zijn 'echter' in de XT, ook meer mogelijkheden om te tweaken. De patches van deze opnamens zijn behoorlijk getweaked, maar iedereen kan er mee opnemen.

Hier hoor je 1 basgitaar en 4 slaggitaren. De gitaren zijn 100%links-rechts gepant. Opgenomen met een beginners Ibanez met een zompig standaard element. Dat is het hele geluid, niets meer. De basgitaar doet erg veel, de distortion geeft een mooie natuurlijke compressie zodat ie erg makkelijk in te mixen was.

Voor degenen die Bobby's Hatebreed gemist hebben (ook opgenomen met POD XT) zet ik 'em hier ff neer:

http://members.home.nl/thomas.dijk/toxicgrindmachine+bastardbreed.mp3

WICKED
28 juli 2005, 21:31
man ik baal dat de podxt live zo duur is :D

armageddon
28 juli 2005, 22:05
ik heb net de gt-8 binnen..ben ik erg tevreden over. Hij is veel realischer kwa toon dan de gt-6. Moet nog even wat zien te vinden om het wat echter op te nemen, want dat is nogal lastig. Het klinkt te dof.

Een PodXT+GT-8 is zo'n overkill...helaas.

Iceman
28 juli 2005, 22:39
Gewoon blijven tweaken die GT8, daar zou je ook prima mee op moeten kunnen nemen.
De fabriekspresets van de XT zijn ook waardeloos. Begin bij het begin, geen effecten of andere meuk er op. Alleen de amp selecteren, de gain instellen tot je een strakke palmmute hebt en dan alleen toonregeling er op. Het karakter van je geluid is de amp, de rest is toonregeling.

armageddon
28 juli 2005, 22:58
Was ik ook wel van plan. Ik was gewoon benieuwd of die Pods een beetje vooruitgang geboekt hadden. Die Pod 2.0 vind ik zelf namelijk gewoon ruk :)

Maar we gaan offtopic.

bobby
29 juli 2005, 17:12
Strak nummer hoor!

Het mooie is dat ik deze mix naast dure studio mixes beluister.. zoals Gorerotted, Aborted, Divine empire, immolation, etc.. allemaal muziek uit dezelfde genre, en opvallend is hoe jouw mix standhoudt tussen de pro-mixes! echt gaaf gedaan, en ik weet dat het nog beter gaat worden.. ben benieuwd.

en bedankt voor de link en de patches, Ice!

Bloodline
29 juli 2005, 17:38
Kan iemand me vertellen of de Pod XT nu veel beter is dan de 2.0? En of de Pro beter is dan de normale? Dit klonk erg goed en dat kon ik dus echt niet uit de 2.0 halen.

de band Ayreon ( hopelijk ken je die ) die doet alle gitaarpartijen met een pod 2.0 maarjah,w at wil je owk als arjen lucassen de producer is :D !

in iedergeval:

ik vindt dit nummer echt ontzettend vet :D !! super lekker.
dat stuk bij 1:49 vindt ik het aller vetste, gozer ga zow door.
zulk soort shit mag wel vaker gepost worden :D !

Dreamer_Ur
29 juli 2005, 19:58
de drummer kan lekker grooven, dat vind ik zelf heel erg belangrijk voor metaldrummers. soms verzuipen de gitaren een beetje, maar het kan zijn dat dat precies bij de stukken is waar de zang staat (die nog niet gemixed is dus).
de muziek is mij wat te eentonig, not my cup o' tea :lol: de snare heeft een vette presence, bestrijkt veel freq's neem ik aan? lekkere productie verder! compliments.

harrie-beton
29 juli 2005, 20:41
ho ho
De podxt en podxt pro ZIJN GELIJK qua geluid. Beide 24 bits!

Er zijn paar belangrijke extra's op pro:
-De pod xt pro heeft digitaal uit via SDIF
-XLR
-en hij is 19 inch.
-ingebouwde voeding

Dat is enige verschil.

En ja de podxt is vele malen beter dan de Pod 2.0

Iceman
30 juli 2005, 00:20
Oeps.

Ik meende echt dat 1 of andere digitale omzetting beter was op de Pro.
Excuses.

Snare staat nog te veel buiten de muziek. Die moet iets dikker.
Alles is opgenomen op 2 Tascam D88 (of DA88), totaal 16 sporen.
Ik had graag in ProTools opgenomen omdat ik dan van alles met de drums had kunnen doen, andere snare en basedrumsamples bijvoorbeeld.

Had dan ook de C4 (multiband compressie) op de bas en gitaren losgelaten.

Maar we moeten het doen met wat we hebben.

Met m'n eigen band (www.deadhead.nl) gaan we de volgende pre-produktie demo voor de volgende cd ook met de POD XT Pro opnemen.

Die opnamens gooi ik dan hier weer neer.

@ Dreamer.
Die snare is een snaresample (getriggerd) en een gemikede snare.

Bloodline
30 juli 2005, 12:56
Oeps.

Ik meende echt dat 1 of andere digitale omzetting beter was op de Pro.
Excuses.

Snare staat nog te veel buiten de muziek. Die moet iets dikker.
Alles is opgenomen op 2 Tascam D88 (of DA88), totaal 16 sporen.
Ik had graag in ProTools opgenomen omdat ik dan van alles met de drums had kunnen doen, andere snare en basedrumsamples bijvoorbeeld.

Had dan ook de C4 (multiband compressie) op de bas en gitaren losgelaten.

Maar we moeten het doen met wat we hebben.

Met m'n eigen band (www.deadhead.nl) gaan we de volgende pre-produktie demo voor de volgende cd ook met de POD XT Pro opnemen.

Die opnamens gooi ik dan hier weer neer.

@ Dreamer.
Die snare is een snaresample (getriggerd) en een gemikede snare.

op het forum van andy sneap staat een goeie C4 preset.
met die preset kan je zelf owk wat prutsen.

Negative K3 fan
30 juli 2005, 13:26
die gitaartoon klinkt heel lekker, de muziek alleen niet :)

Bloodline
30 juli 2005, 19:14
http://members.home.nl/thomas.dijk/MixdownErebus.mp3

Heb een jong bandje opgenomen in de oefenruimte. Dit is een ruwe mix, aan de zang is nog helemaal niets gedaan. Bas en gitaren zijn opgenomen met de Pod Xt Pro rechtstreeks in de tafel.
Voor de Line6'ers onder ons zal ik de patches hier ook neerzetten.

http://members.home.nl/thomas.dijk/Erebus%20basgeluid.l6t
Da's de bas.

http://members.home.nl/thomas.dijk/Mesa%20Rec%20opname%20Erebus.l6t
De gitaren.

heb je alle opnames nog apart ( zang, drums, gitaren ) ? bijv apart in .wav ? zou je het me kunnen sturen. mischien kan ik wat uitmixen ( proberen )
of alles apart exporteren als mp3. PM me maar ofzow als je wilt.

Iceman
31 juli 2005, 00:10
Sorry, alles staat op 2 tascam recorders. Niet in een computer, helaas.
daarom kan ik de C4 (=software) niet gebruiken. Alles vermp3-een is me een beetje veel werk. Zeker nadat ik mijn gitaarkabel en een voetschakelaar van een andere versterker (ze mochten een versterker van me maandanlang lenen) niet teruggekregen heb. Voetpedaal zijn ze kwijt na een optreden, kabel moet nog gevonden worden en daar word ik een beetje pissig van.

Voor de volgende keer gebruik ik mijn eigen cheapow multibandcompressor in de effectloop van de XT tijdens opnemen.
Volgende demo gaat weer op de Tascam, volgende cd gaat weer in ProTools.

Bloodline
31 juli 2005, 10:41
Sorry, alles staat op 2 tascam recorders. Niet in een computer, helaas.
daarom kan ik de C4 (=software) niet gebruiken. Alles vermp3-een is me een beetje veel werk. Zeker nadat ik mijn gitaarkabel en een voetschakelaar van een andere versterker (ze mochten een versterker van me maandanlang lenen) niet teruggekregen heb. Voetpedaal zijn ze kwijt na een optreden, kabel moet nog gevonden worden en daar word ik een beetje pissig van.

Voor de volgende keer gebruik ik mijn eigen cheapow multibandcompressor in de effectloop van de XT tijdens opnemen.
Volgende demo gaat weer op de Tascam, volgende cd gaat weer in ProTools.

aah ok is goewd ! naja, kon vragen toch :)

Davidian
31 juli 2005, 23:50
klinkt lekker heb je er tab van?

Iceman
31 juli 2005, 23:58
Is niet mijn bandje, ik heb ze alleen maar opgenomen.
Vraag het hun: http://www.erebus.nl.tt/