PDA

View Full Version : Prince



Robs
2 september 2002, 17:39
Zat net even wat te bladeren in oude topics over beste gitaristen etc. en wat viel me op: Waar de fuck is Prince??????

Kijk, dat het geen Satriani is, daar hoeven we niet over te discussieren. Maar die gozer heeft wel MAAAAAAD Skillz! Wel eens een live optreden van Prince gezien? Check Rave into year 2000, een ongekend goed optreden met gastoptredens van Maceo, Larry Graham, Rosie Gaines, Lenny Kravitz, George Clinton en the Time. Op deze video/dvd zie je pas goed wat een muzikaal mastermind deze (wat nichterige en extravagante) kerel werkelijk is. Hij gitaart, bast, zingt, rapt, dirigeert de band a la James Brown, gooit er nog even een spoepel spagaatje tussendoor, en die gitaarsolo's....wow. Een aanrader voor elke muziekliefhebber.

Om een lang zeikverhaal kort te maken: Prince verdient mijn inziens een (eervolle) vermelding in het goede gitaristen rijtje!

Kitaarhiero
2 september 2002, 19:57
Hij staat ook ergens bij de topic "goede gitaristen" vermeld!

bamboozler
2 september 2002, 20:07
de laatste cd van deze kleine grote man, "the rainbow children" is trouwens ook de moeite meer dan waard.
wordt m.i. inderdaad als gitarist toch vaak wat over het hoofd gezien...

Robs
3 september 2002, 10:45
Op 2002-09-02 19:57, schreef Kitaarhiero:
Hij staat ook ergens bij de topic "goede gitaristen" vermeld!


Dan moet dat wel een hele kleine vermelding zijn geweest, ik kan hem namelijk niet ontdekken. Een schril contrast met sommige andere gitaristen die wel honderd keer genoemd worden.

Dirk_Hendrik
3 september 2002, 23:29
Iedereen noemt dezefde (terechte) supergitaristen. sommigen zijn echter goed maar onbekend. Prince is daar een van. Marcus Miller ook. (Jawel de bssist). Zitten in de multi-instrumentalisten hoek. Vreselijke ventjes. Ik ben een beetje jaloers eigenlijk...

Watti
4 september 2002, 16:52
Prince is the best!!
Hoort ab-so-luut thuis in het rijtje Vai, Satriani!
(sorry dat ik 'm niet eerder heb genoemd)

Kitaarhiero
4 september 2002, 18:54
Ik zie prince meer als een songwriter dan als een gitarist.
dat sluit niet uit dat hij idd wel goed gitaar speelt.

Pegasus
4 september 2002, 19:31
Zijn grootste kwaliteit is dat hij de gekste bewegingen op het podium kan maken zonder ook maar een noot verkeerd aan te slaan.

Robs
14 september 2002, 12:13
Prince is daar een van. Marcus Miller ook. (Jawel de bssist). Zitten in de multi-instrumentalisten hoek. Vreselijke ventjes. Ik ben een beetje jaloers eigenlijk...


Behalve dat Marcus Miller fantastisch bast en gitaart is hij overigens bekend geworden met een blaasinstrument. Ik meen met een altklarinet, ieg een zeldzame, saxofoonachtige unit. Blazen kan' ie dus ook!

Die multi-instumentalisten tock ook altijd...

Robs
24 september 2002, 12:33
Prince geeft een concert in de Ahoy in oktober, met de New Power Generation, supervet.

Ik kaarten bestellen, wat denk je:
gvd binnen twintig minuten(!) uitverkocht!

Kennelijk toch de nodige fans in ons kikkerlandje...