PDA

View Full Version : Thuis studio( tje )



Bullseye
28 juli 2005, 18:21
Ok ik ben dus de een beginner op dit gebied en wil graag een thuis studio maken .

Ik wil dit doen doorm. van een computer die ik nog moet kopen in feite ik moet alles daar voor nodig nog kopen .... mijn question :

Wat heb ik nodig om makkelijk simpel maar vooral goed op te nemen thuis , het gaat over composities maken met gitaar en dan verder uit werken tot een nummer .( en wat kost zoiets ongeveer )


....iemand ?

Lord Abortion
29 juli 2005, 09:40
Wat je zeker nodig hebt:
pro-audio geluidskaart
setje degelijke speakers (eventueel hi-fi aansluiten op PC)
software

En dan hangt het er een beetje vanaf wat je ermee wil doen. Voor electrische gitaar is het het makkelijkst om een POD of V-Amp oid te gebruiken, als je nog zang erbij wil moet je nog een mic preamp hebben (of eventueel kan dit ook via de gitaarpreamp). Geef ons eens een budget en een preciezer doel en dan kunnen we veel preciezer helpen.

Bullseye
29 juli 2005, 11:01
Hmmm ik d8 zo'n beetje tussen de 1000 en 2000 euro

Moet ik toch wel iets goeds voor kunnen krijgen ?

ik wil idd met elek gitaar werken evt. met zang

verder moet ik bass en Drums er aan toe kunnen voegen, maar ik heb gehoord dat dat evt via programma's zoals cubase kan.

Verder is de wens dat ik thuis een Demo cd kan maken en de mogelijkheid heb om te kunnen uit mixen naar mijn eigen smaak .

harrie-beton
29 juli 2005, 11:10
echte cubase kost 1000 euro...


Voor een pc zijn de adviezen goed, ik zou ook een DVD brander adviseren. Dan kun je de multitrack sessie bewaren voor later.
Lekker goedkoop (1 euro voor 4,7 gig) en je harde schijf blijft lekker schoon.
Je hoeft geen supersnelle pc, wel 1 gig intern geheugen is lekker.

Als je toch de tijd neemt, zoek een pc die niet te veel lawaai maakt. Iets duurdere ventilatoren zijn meteen veel stillen.
Waterkoeling zou ik niet doen.

Daniël_san
29 juli 2005, 11:10
zit er bij je buget ook een pc in?

bert k