PDA

View Full Version : Verneukt geluid uit een vox ad30 vt



Satriani
28 juli 2005, 18:19
Yooo

Ik heb sinds vandaag een vox ad30 vt, bij feedback klonk de amp vet.
Alleen nu ben ik thuis en zolang ik clean speel klinkt het nog redelijk alleen met een beetje meer gain, ruist dat ding als een gek, en echt harde ruis waar amper overheen te spelen valt , terwijl dat bij feedback niet zo was :???:
Als ik dan een beetje met het kabeltje kloot is het weg maar zodra ik em weer los laat heb ik die ruis weer.

Heb ik gewoon een kapotte kabel of kan er ook iets in de gitaar kapot zijnw waardoor je dit krijgt?

Gitaar: goedkoop stratje uit korea wat ik al een jaar of 6 heb en waar nooit wat aan gedaan is.

Help me out :???:
MZzl
Mike

nicoverduin
28 juli 2005, 18:30
Yooo

Ik heb sinds vandaag een vox ad30 vt, bij feedback klonk de amp vet.
Alleen nu ben ik thuis en zolang ik clean speel klinkt het nog redelijk alleen met een beetje meer gain, ruist dat ding als een gek, en echt harde ruis waar amper overheen te spelen valt , terwijl dat bij feedback niet zo was :???:
Als ik dan een beetje met het kabeltje kloot is het weg maar zodra ik em weer los laat heb ik die ruis weer.

Heb ik gewoon een kapotte kabel of kan er ook iets in de gitaar kapot zijnw waardoor je dit krijgt?

Gitaar: goedkoop stratje uit korea wat ik al een jaar of 6 heb en waar nooit wat aan gedaan is.

Help me out :???:
MZzl
Mike
Deductie toe passen:
- andere kabel gebruiken. Probleem weg: oorzaak kabel
- evt. effe een andere gitaar : Probleem weg: oorzaak gitaar
Nog niet opgelost: waarschijnlijk probleem met de Jack van de versterker.....teruggaan naar Feedback (zit toch nog wel een beetje garantie op heh?)
Nico

Jax
28 juli 2005, 19:16
Gefeliciteerd trouwens met je aankoop, had je me pm nog op tijd ontvangen?

Satriani
28 juli 2005, 20:29
Nee ik had je pm niet op tijd ontvangen :(
Maar goed, iets beters vind je niet voor dat geld dat heb ik al door :wink:

Mrgen maar naar peter verspuy een nieuwe kabel halen en hopen dat het probleem gefixt is.

Thnx voor je reply nico

BlackSun
28 juli 2005, 22:47
EN ff testen op een geaard stopcontact als je dat nu niet doet:) (in de keuken ofzo :D )

Orpheo
28 juli 2005, 23:16
EN ff testen op een geaard stopcontact als je dat nu niet doet:) (in de keuken ofzo :D )

zat ik ook al heel erg sterk aan te denken....

Satriani
28 juli 2005, 23:47
Eeuuh miss een beetje n00bish :oops:
Maaree geaard?

ik heb een groot stekkerblok onder mij bureau staan, daar zit me tv, pc etc in.

Vanuit dat stekkerblok heb ik nog een andere die ik voor me amp gebruik
Dus verklaar je nader :wink:

Fumi SG
29 juli 2005, 00:30
Er zijn in huis (altijd??) een paar stopcontacten geaard. Dat is volgens mij voor de veiligheid ofzo... De keuken is volgens mij, als het goed is, altijd geaard. Als je je amp in een geaard stopcontact steekt zou het minder moeten ruisen.

Maar dat stekkerblok, op je kamer?? Zal waarschijnlijk wel niet geaard zijn! :wink:

ps. Ik speel trouwens ook op een niet geaard stopcontact.

Vampire
29 juli 2005, 00:50
Kortom: Geaarde stopcontacten zijn in de buurt van water in je huis. Daarom heb je ze in de keuken, en eventueel ook in de badkamer. Je herkent ze aan de ijzeren haakjes die aan de boven- en onderkant zitten.

LIGNUMdrummerke
29 juli 2005, 04:13
Er zijn in huis (altijd??) een paar stopcontacten geaard. Dat is volgens mij voor de veiligheid ofzo... De keuken is volgens mij, als het goed is, altijd geaard. Als je je amp in een geaard stopcontact steekt zou het minder moeten ruisen.

Maar dat stekkerblok, op je kamer?? Zal waarschijnlijk wel niet geaard zijn! :wink:

ps. Ik speel trouwens ook op een niet geaard stopcontact.

nou dat weet ik nog zo niet, in wat oudere huizen zijn stopcontacten ver nooit geaard maar stekkerblokken zijn wel altijd geaard.... t is dus maar net omgekeerd :D

LIGNUMdrummerke
29 juli 2005, 04:18
owja en nog wel even belangrijk als je met een aparte stekkerdoos werkt.... het stopcontact in de doos, zowel als in de muur moeten geaard zijn! als het stopcontact in de muur geaard is maar je stekkerdoos niet dan krijgt je amp geen aarding. is het omgekeerd dan kun je denken van alles in orde maar als je muurstopcontact geen aarding heeft, werkt de aarding van je stekkerbak niet en word je amp niet geaard! ... maar dit wist je misschien al? :razz:

Vampire
29 juli 2005, 10:44
Er zijn in huis (altijd??) een paar stopcontacten geaard. Dat is volgens mij voor de veiligheid ofzo... De keuken is volgens mij, als het goed is, altijd geaard. Als je je amp in een geaard stopcontact steekt zou het minder moeten ruisen.

Maar dat stekkerblok, op je kamer?? Zal waarschijnlijk wel niet geaard zijn! :wink:

ps. Ik speel trouwens ook op een niet geaard stopcontact.

nou dat weet ik nog zo niet, in wat oudere huizen zijn stopcontacten ver nooit geaard maar stekkerblokken zijn wel altijd geaard.... t is dus maar net omgekeerd :D

Dat van die stekkerblokken klopt niet. Die zijn op zich wel geaard, maar als je de stekker ervan in een niet-geaard stopcontact doet, , dan is de stekkerdoos ook niet geaard...

[Edit]: Ah, ik zie al dat je het zelf hebt verduidelijkt/verbeterd :)

LIGNUMdrummerke
29 juli 2005, 13:05
nee vampire, IK heb dat in zijn plaats gedaan :p

Satriani
29 juli 2005, 18:51
Ik liep vanmiddag ff te kloten, Met ruis bedoeld ik eigenlijk een harde piep wat je gewoon constant hoort zodra ik de gain open heb staan bij bepaalde ( high gain ) amp models op me amp.

Toen kwam ik erachter dat als ik de onderste tone knop van mijn gitaar open had staan en de bovenste dicht, dat zodra ik de bovenste open begon te draaien dat ik die harde piep hoorde en omgekeerd, dus bovenste open en de onderste dicht , zodra ik dan de onderste open begon te draaien die harde piep hoor.

Is me gitaar dan gewoon naar de klote?

En er is altijd wel een beetje ruis als de amp hard staat zowel op geaard als ongeaard. Alleen bij geaard iets minder, maar dat is normaal toch?

Thnx voor jullie reply's btw :)

Satriani
30 juli 2005, 13:42
Niemand? :???: [/quote]

mmrizio
30 juli 2005, 18:16
Als je het mij vraagt: Je gitaar is niet naar de kl*te, maar hij vangt te gemakkelijk signaal op, waardoor hij gaat rondzingen.

Misschien kun je met zoeken van de juiste plaats voor de versterker en de gitaar, je volume, toonknop en de gain het gepiep nog tot redelijke proporties terugbrengen.

Anders ben ik bang dat het toch nieuwe pickups of een nieuwe gitaar wordt.

Maurice