PDA

View Full Version : Nog tovenaars in de buurt?



bollocks37
28 juli 2005, 16:18
Soms koop je wat leuks op marktplaats en weet je dat je een echt mazzeltje hebt gehad.
Soms kom je thuis en denk je dat je een oor aan is genaaid.
Dit is er een uit de laatste categorie.

Via marktplaats een MP2 plus een HaflerG300 solid state poweramp gekocht voor 300,-.
Aangesloten bleek er maar één kanaal te werken van de laatstgenoemde.
Dus opengeschroefd en het bleek dat aan elke zijde twee zekeringen zaten.
Aan één kant was één zekering kapot.....oorzaak of gevolg? Zekeringen omgewisseld en opnieuw aangesloten.
Boem cq flits.

Rondkijkend in dat ding is er volgens mij al aardig aan gehobbied, zelf durf ik er dus niet aan.
Zou dit ding nog tot leven te wekken zijn of moet ik hem maar als boekensteun gaan gebruiken?

ps het ene werkende kanaal klonk prima!

nicoverduin
28 juli 2005, 17:11
Je zult hem dus moeten doormeten. Schema zal er wel niet bijzitten. Ik weet niet of het modules zijn. Zo ja, dan ben je gauw klaar (module vervangen = $$$ of toch boekensteun :-D :-D . Anders gewoon meten en bepalen waar de fout zit.
Nico

FNaRK
28 juli 2005, 21:41
da's toevallig,
ik heb een Hafler G150 power-amp ..... en daar doet ook maar 1 kanaal het :???:

Erg jammer, ik heb hem met veel plezier gebruikt, vet geluid en kogelhard !!

wellicht van 2 Hafler's één goede maken ??

bollocks37
29 juli 2005, 12:01
Lijkt me kritisch, beide kanalen zitten op één board :wink:

Bij mist ook de mono/stereo schakelaar, dus er is al goed aan gesleuteld Dat ontneemt mij eerlijk gezegd de moed om nog een poging te wagen :cry:

nicoverduin
29 juli 2005, 12:05
Lijkt me kritisch, beide kanalen zitten op één board :wink:

Bij mist ook de mono/stereo schakelaar, dus er is al goed aan gesleuteld Dat ontneemt mij eerlijk gezegd de moed om nog een poging te wagen :cry:
Dus wordt dus doormeten
Nico

bollocks37
29 juli 2005, 12:52
Dat is voor mij twintig jaar geleden, daar durf ik me niet meer aan te wagen.
Ik zie echter op je website dat jij daar mee kaas van gegeten hebt.
Als je bereidt bent om eens een poging te wagen (uiteraard tegen een vergoeding)...?
Over twee weken heb ik een optreden in Schagen en kom dus langs Heemskerk, ik zou hem dan even langs kunnen droppen.

nicoverduin
29 juli 2005, 16:21
Is goed.

Mail me effe op : nico.verduin@wanadoo.nl

Nico

AART
24 augustus 2005, 23:00
nico is een beetje de ampdocter van het forum te worden, waarschijnlijk krijg je ook nog wat orders van mij binnenkort :D

Fumi SG
24 augustus 2005, 23:12
ga je een Twin bestellen AART?!? :lol: