PDA

View Full Version : De zoveelste Epi mod..



Jeanken
28 juli 2005, 15:20
Omdat het mijn eerste deftige gitaartje was en Epi's voor heel weinig zelf nog moeilijk weggaan tweedehands heb ik besloten mij Les Paul Slash Signature dus maar te gaan modden.
Mahonie/elzen body (hoe zit dat juist?) en mahonie hals met rosewood toets, moet wel nog iets mee aan te vangen zijn.. Een Gibson zal het niet worden maar dat hoeft ook niet, de basis is er om iets leuks mee te doen dus waarom hem laten verkommeren in een kamertje?
Ik heb al een SD Phat Cat liggen en een Jeff Beck/Jazz combo, ik wil die combo in mijn zelfbouw stoppen maar dat hoeft niet per se, ik wou dus de Phat Cat aan de brug en iets waar ik nog niet uit ben aan de hals.
Misschien een tweede Phat Cat, musschien een gewone hum, die zou ik kunnen splitsen ook, kweet niet hoe elementen zouden reageren in die mahonie/elzen body..
Een goeie roller bridge en een Deusenberg bigsby erop, betere topkam en Schaller locking tuners, kheb een aardig budgetje en met wat ik nu ga doen heb ik voor 300EUR alles nieuw (lang leve Duitsland) en dat lijkt me niet overdreven om een Epi nieuw leven in te blazen.
Wat denken jullie ervan, iemand info over de body en suggesties voor halspickup in combinatie met die Phat Cat?

Speeddemon
28 juli 2005, 16:07
is een rollerbridge wel zo'n goed idee?

Ik heb me laten vertellen dat alles wat rolt bij de snaar (topkam of brug), afbreuk doet aan tone en sustain.
Misschien een setje Graptech zadels?

Anavrin
28 juli 2005, 16:32
je kan ook gewoon je tune-o-matic laten zitten... Heb ik bij m'n sg ook gedaan toen ik er een (nep)bigsby op zette, en dat werkt goed.

Jeanken
28 juli 2005, 16:58
Ik weet het, rollerbridge doet wat af aan sustain maar tschijnt beter te zijn op tremelo's dus ik kan maar proberen, tis nu ook niet zo een geweldige kost, kgeloof nog geen 30EUR dus als het op niets uitdraait (wat me wel zou verwonderen) kan ik er weer gewoon de tunomatic opzetten.
Aangezien ik geen goesting heb om te wachten wordt het waarschijnlijk de Jeff Beck/Jazz combo in de Epi en de Phat Cat in de zelfbouw, heb ik wat tijd om over halselement na te denken, misschien 2 SC's, Van Zandts eventueel, we zien wel hoe dat loopt..
Kga de lak deze week er nog afdoen, thinner doek eerst en dan verder schuren, ik weet dat lak in je hout dringt en je dus onmogelijk alles weg kan krijgen, maar voor een olie finish kan dat toch niet echt kwaad? Er komt eerst een gelijkaardige stain over dan de oorspronkelijke kleur dus mocht die er nog wat opzitten kan het zelfs geen kwaad normaal.
Hoe krijg ik die fucking studs uit de body? Er moeten andere gaten in maar ik krijg ze er echt niet uit..

Lexvandoef
28 juli 2005, 18:52
Uitboren misschien?

Jeanken
28 juli 2005, 19:19
Al aan gedacht maar das ook niet zo'n leuke klus, uiteindelijk met veel geduld, een gezonde portie koppigheid dus, en behoorlijk wat pijn aan mijn ontstoken wijsvingerwond toch eruit gekregen.
Nu hopen dat er iets leuk mee te doen is, ik ga enkel de top in de olie zetten, hals en zij/achterkant laat ik zo, hoofdreden is om die lelijke snakepit eraf te krijgen..
Nu zit ik me een ander probleem, de nut zit muurvast, al getikt, overgegaan op geklopt tot erger door irritatie, niets werkt, tang ook al geprobeerd, hij is enkel beschadigd nu. Suggesties?

Bullseye
29 juli 2005, 00:28
He he he..... Kettingzaag :lol:

Jeanken
31 juli 2005, 18:38
Die nut maar even zo gelaten, kheb de kop veranderd want zoals zovelen hier vind ik die Epi headstock maar niets, niet omdat er Epiphone opstaat ofzo, gewoon het model. Ik denk dat er Epi's zijn met de kop die ik hem nu gegeven heb maar kben niet zeker, geen goesting om het op te zoeken..
In ieder geval is één ding me wel duidelijk, dat het géén mahonie hals is, kweet niet wat het wel is, maar zeker geen mahonie, misschien elzen, de body is elzen/mahonie volgens de beschrijving(afwachten wat dat wordt als ik aan het schuren ga).
Kwil er een laagje fineer opleggen en daar graveer ik iets in, weet nog niet wat ook, we zien wel, misschien wat zilverdraad erin, dat zou wel mooi zijn bij de chrome hardware.
Wat denken jullie van een SD brugPhatCat in de hals en de Jeff Beck (splitsbaar) in de brug?
Als ik wat vooruitgang gemaakt heb maak ik eens een foto'tje, dan nog aan een camera geraken, tsss.

EDIT: De headstock is wat Elitist achtig nu..