PDA

View Full Version : Humbucker brug element ipv een singlecoil die er nu inzit?



jeroenuiteindhoven
28 juli 2005, 15:10
Ik heb een fender mustang(2003 reissue), maar het brugelement mag wel wat voller/agressiever. Ik heb wel alleen maar ruimte voor een singlecoil.

Ik ken de Seymour Duncan Hotrails, is dat de beste optie om het volle humbucker geluid te krijgen, of zijn er betere/andere opties die in te bouwen zijn zonder te breken?

Let me know, ik wil lekker scheuren!!

Mafkees
28 juli 2005, 16:29
die hotrails kan idd lekker scheuren, maar als je echt een humbucker geluid wil, zal je toch echt een humbukcer erin moeten stoppen :razz: :-D

jeroenuiteindhoven
1 augustus 2005, 10:17
zijn er ook andere mogelijkheden?

Ik zag op de SD site verschillende pick-ups die er volgens mij ook inpassen, heeft iemand daar ervaring mee?

Dus "scheur" pickups die in een single coil opening passen.

En what about DIMARZIO ofzoiets?


ENNN....een humbucker inbouwen, een echte? Heeft er dan iemand tips welke en wat de kosten daarvan zouden zijn?

fred dons
1 augustus 2005, 15:54
ik zou voor de sd little 59 gaan, die heb ik in een strat en een tele zitten en klinken heel vet (niet gelijk aan hun grote broer maar ze komen
verdacht veel in de buurt)

vulvasonic
1 augustus 2005, 16:26
ik zou voor de sd little 59 gaan, die heb ik in een strat en een tele zitten en klinken heel vet (niet gelijk aan hun grote broer maar ze komen
verdacht veel in de buurt)

+100

Ik heb er ook 1 in mijn tele en 1 in mijn strat. En ook ik ben er zeer enthousiast over. Ze klinken imo het rijkst van alle single-sized-humbuckers. Rijk aan boventonen dus.