PDA

View Full Version : Zonder jou! (covertje)



armageddon
28 juli 2005, 14:49
Het is natuurlijk niet echt Zonder Jou, maar zo vertaalde ik het even. Ik heb even een instrumentaal covertje gemaakt van Ohne Dich. Kwa gitaar is het niet uitdagend, met 3 maanden gitaarervaring moet je dit kunnen. Het gaat me meer om de opnamekwaliteit en de sound in z'n geheel. Met name het ensemble (of whatever) ben ik wel aardig mee bezig geweest en de drums moesten ook niet overheersend zijn, maar wel aanwezig. De "accoustische" gitaar die vanaf 0:56 eigenlijk door het hele nummer loopt vind ik persoonlijk wat minder, maar dat komt omdat ik geen accoustische heb en deze emuleerde met mijn Boss GT6. Voor de rest heb ik de gitaren opgenomen met een Shure SM57 tegen de grill van mijn ENGL Thunder 50 aan. Geen post-processing op de gitaren, wel een plugin PSP VintageWarmer over de hele mix.

Vertel me wat je ervan vind! :) Ik zit me met name af te vragen hoe ik het "groter" en "breder" kan maken. Het moet spectaculairder zijn...meer emotie..Ik ben er nog niet uit hoe ik dat moet doen geluidstechnisch gezien. Reverb? Stereowidening? Grotere volumeverschillen? Tips zijn dus welkom.

Oh ja...download het liedje hier (http://www.germanmetal.com/rstabs/Ohne%20Dich.mp3).

Jeroenvanhulsteijn
29 juli 2005, 17:38
Klinkt erg lekker! Op de akoestische gitaar na :)

Als ik bij het koor "akoestisch" moest, dan nam ik altijd een wat iel geluid met veel presence. Soms beetje chorus erin. Lage depth en lange sweep. Dat komt in de mix toch vaak akoestisch over.

Verder kan ik geen advies geven.

Hoe heb je alle instrumenten nu gemixed? Waar staat wat in de mix?

armageddon
29 juli 2005, 18:56
Alles staat redelijk gemixt. Gitaren zijn 2 keer opgenomen en gepanned (100%). De individuele onderdelen van de strings zijn ook gepanned. De afzonderlijke drumonderdelen zijn gepanned (op de bass na).

Ik heb een tweede gemixt en er een simpele solo aan toegevoegd:
http://germanmetal.com/rstabs/Ohne%20Dich%202.mp3

Ik ben nu wel echt tevreden. De accoustische gitaren ga ik vervangen voor gewone cleans, misschien met een klein buizenoverdrive randje eraan.

Basseytje
24 september 2005, 17:07
doe je er ook zang in?

Bl44t44p
24 september 2005, 18:19
doe je er ook zang in?

Ja ga jij lekker Duits zingen?

Basseytje
25 september 2005, 12:36
wat is daar nu erg aan??? er zijn genoeg mensen die dat doen. en wat hij zingt is niet egt duits. het is heel slecht duits en hij spreekt niet alles goed uit een nederlander of belg zou dat makkelijk kunnen zingen.

maar als ik mag dan zou ik dat wel door iemand in laten zingen.

armageddon
25 september 2005, 18:34
Een duitser die niet goed duits zingt :-D
Zover ik weet zingt hij perfect duits. Ik kan het wel proberen, mijn range is wel even laag als Till Lindemann, maar ik moet nog even wat goede tips hebben hoe ik het een beetje kan processen, want ruw klinkt het gewoon ruk.

koella
25 september 2005, 22:53
Wow! :o Wat een mooie geluiden. Vooral de strijkers.
Wat voor samples gebruik je daarvoor. En wat voor drumgeluiden gebruik je?

Mooi woord trouwens: emuleren :)

Axl Rose
25 september 2005, 22:57
ik sluit me volledig aan bij Koella. Die strijkers klinken echt vet erbij. :)

armageddon
25 september 2005, 23:32
Strijkers: Garritan personal orchestra
Drums: BFD Drums

Gitaarpartij vind ik nu zelf alweer sucken, omdat hij teveel drived op PSP VintageWarmer. Ik moet hem even opnieuw gaan mixen.

Basseytje
26 september 2005, 23:07
Een duitser die niet goed duits zingt :-D
Zover ik weet zingt hij perfect duits. Ik kan het wel proberen, mijn range is wel even laag als Till Lindemann, maar ik moet nog even wat goede tips hebben hoe ik het een beetje kan processen, want ruw klinkt het gewoon ruk.

een duitse vriendin van mij zegt dat hij het duits niet goed uitspreekt en dat komt omdat hij anders de toon niet haald...

die moeder zegt dat btw ook en ze hebben bijna hun hele leven in duitsland gewoond tot 4 jaar terug...