PDA

View Full Version : Kom niet uit met mijn vingers..



Jax
28 juli 2005, 11:56
Hoe zouden jullie de 10 op de D snaar pakken? Ik speel namelijk de 7, 8 en 10 op de e-snaar met mijn 1ste, 2de en 4de vinger. Daarna pak ik de 7, 9 en 10 op de A snaar met mijn 1ste, 3de en 4de vinger, maar dan zou ik de 10 op de D snaar eigenlijk ook met mijn 4de vinger moeten pakken. Moet ik dan zeg maar mijn pink van de 10de fret op de A snaar naar de 10 de fret op de D snaar rollen? Een soort rollende barré?


E------------------------------------------
B------------------------------------------
G------------------------------------------
D---------------------------10------------
A---------------7--9--10--------7--7-----
E---7--8--10------------------------------

Richwoodje
28 juli 2005, 12:07
de E-snaar met je eerste drie vingers, en hetzelfde bij de A-snaar? dan heb je die pink nog over :oops:

mij wordt ook geleerd om die pink alleen in noodsituaties enzo te gebruiken :oops:

telecastermaster
28 juli 2005, 12:34
mij wordt ook geleerd om die pink alleen in noodsituaties enzo te gebruiken :oops:

Niet doen, dus!

Gewoon 1-vinger-per-fret-regel. Dwz:
7 = wijsvinger
8 = middelvinger
9 = ringvinger
10 = pink

Gewoon ALTIJD doen. Maak er gewoonte van.

Soul Grinder
29 juli 2005, 10:38
mij wordt ook geleerd om die pink alleen in noodsituaties enzo te gebruiken :oops:

Niet doen, dus!

Gewoon 1-vinger-per-fret-regel. Dwz:
7 = wijsvinger
8 = middelvinger
9 = ringvinger
10 = pink

Gewoon ALTIJD doen. Maak er gewoonte van.
Inderdaad, gitaristen die hun pink gebruiken zijn gewoonlijk veel completere spelers dan gitaristen die dat niet doen.

WICKED
29 juli 2005, 13:19
jah gewoon de vinger die op de 1ne laatste 10 staat met je pink spelen en dan je vinger een beetje indrukken (barree) zodat je die laatste 10 nog kan pakken met je pink. Die linkerhand techniek wordt ook vaak met sweepen gebruikt.

Jax
29 juli 2005, 14:02
jah gewoon de vinger die op de 1ne laatste 10 staat met je pink spelen en dan je vinger een beetje indrukken (barree) zodat je die laatste 10 nog kan pakken met je pink. Die linkerhand techniek wordt ook vaak met sweepen gebruikt.

Ok, dus toch. Bedankt!!

Jesse v.d
2 augustus 2005, 18:46
Is dit niet ongeveer gewoon als 1 stuk van de majeur scale?

http://members.ams.chello.nl/e.dongenammeraal/ladder.JPG

Als dit met 3 vingers gespeeld zou worden zou dan de ladder anders afgelopen worden (bv eerder naar andere snaar overspringen ofzo?)

Sorry voor deze vraag tis een beetje offtopic, kben net begonnen met scales en vroeg mij dit af :oops:

Of is dit heel dom om te vragen :X

taylor
3 augustus 2005, 11:26
de vinger setting klopt wel voor de ladder,alleen is dat niet erg makkelijk om zo te spelen zeker als je technieken er op toepast dus bv 16e noten,triolen,omslag dat kom doordat je op de G snaar maar 2 noten speelt het is niet onmogelijk ofzo maar niet erg makkelijk.

dit is typisch een voorbeeld van een ladder die ik maar recht naar beneden en boven noem,dus meer om het in je vingers te krijgen(leren) dan iets anders.